משחקי הנס – גם אחרי חנוכה מכבי תל אביב מחפשת את הנס התורני שיציל אותה

כמה נמוך יכולה להגיע מכבי תל אביב הנוכחית? כתבתו של נתיב כפרי

מכבי תל אביב ירדה בשנה עברה ליגה באירופה. אחר כך המשיכה בדרך העקלקלה ולא הייתה פקטור במאבק האליפות. בלי מאמן, בלי דרך ובלי צביון. אחר כך התנצלה בפני האוהדים, והבטיחה שחקני טופ יורוליג בתמורה לעלויות הגבוהות של המנויים. הגיע בתחילת העונה מאמן ישראלי בכיר, בדמותו של אדלשטיין, שכל קשר בינו לבין היורוליג הוא מקרי בהחלט. שוב מביאים שחקנים ללא אישור המנהל המקצועי או המאמן, והמאמן רק משנן: "מערכת כמו זו מכבי תל אביב זה חלום", בעוד שבין שיניו הוא מסנן דברים אחרים לגמרי. איך זה נגמר? בביזויו של אדלשטיין. חצי עונה שעברה הנהלת מכבי התחנפה לפניו, והוא בא בתנאים שלו בתחילת עונה. האם זה עזר לנקות את הרפש? עיניכם הרואות – לא.

הרי כל נים בגוף של ארז זועק "הפועל". הוא איש הפועל בדם. רק על זה אולי לא היה צריך לשקול אותו ברצינות למועמדות למועדון שעובד בסטנדרטים אירופאיים. כמה זמן לקח לדיויד בלאט להשתפשף תחת פיני גרשון עד שהיה מסוגל להיות עצמאי ולהגיע להצלחות ברמות הגבוהות? הניסיון הזה להביא מאמן בכוח באיזו אמתלה חסרת שחר זה לא דבר חדש במכבי. הרי זו אותה בדיחה שחוזרת על עצמה כבר קרוב לעשור. אפשר היה ללמוד את זה כבר כשמינו את עודד קטש לקבוצה, אי שם ביוני 2007. זה היה ברור שהפרויקט מועד לכישלון. כבר אז הכינו מראש תכנית מגירה: מנהל מקצועי בדמותו של צביקה שרף.

RELATED POSTS

הקבוצה נראתה כמו בדיחה לא מצחיקה. התירוצים מיהרו להגיע, ונגמרו באותו קצב שהתחלפו הכישלונות. בינואר קטש פוטר, ושרף נהיה המאמן. לאור ההצלחות באמצע העשור, גמר גביע אירופה היה נראה אז מעט מדי. בסיום העונה עם גביע ביד ועם אבדן האליפות להפועל חולון, שרף הלך הביתה, ובמקומו הגיע האנטיתזה של מכבי, אפי בירנבוים. גם ספאחיה, אגב, המאמן אותו החליף קטש בזמנו, לא בדיוק היה חומר למכביזם. בקיצור, מה שהכי מסמל בעיני את האבדן של הדי אן איי המכביסטי הוא סיום דרכה של עלית כספונסורית האגדית של המועדון. לפתע קיבלנו את "מכבי אלקטרה תל אביב". משהו בחולצה הזו אבד לנצח, משהו בישראליות, בצבריות, בקונצנזוס ובעיקר בתמימות.

מכבי נראית אבודה אפילו מול קבוצה מהליגה הלאמית. זה רק סימפטום, לא המחלה (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)
מכבי נראית אבודה אפילו מול קבוצה מהליגה הלאמית. זה רק סימפטום, לא המחלה (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

נחזור לעמדת המאמנים. בירנבוים היה פארסה יותר גדולה מקטש. לראיה? פוטר חודשיים מוקדם יותר, כבר ב-24 בנובמבר 2008, ומי שהגיע הוא פיני גרשון. אז נכון, הוא היה פחות רעב, פחות חד אולי, אבל זה פיני גרשון. ב-2009 מכבי שוב זכתה באליפות ישראל. ב-2010 לא, אבל זהו סימפטום צמצום הפערים בכדורסל הישראלי. הגרידיות המאפיינת את המועדון לזכות בכל שנה באליפות המקומית אינה ריאלית, וטוב שכך. שנים בכינו על זה, אוהבי הכדורסל בפרט ואוהבי הספורט בכלל, שהרי אין שום עניין בליגה שנגמרת עוד לפני שהחלה. גם הכוחות הנוספים על שולחן משחקים, בעיקר הפועל ירושלים, הם פקטור במהלכי הליגה. זה כיום לא מה שצריך לקבוע את מעמד המאמן במכבי תל אביב, ואולי כאן טמונה הטעות היסודית של הנהלת מכבי.

אבל הפעם לפחות כשפיטרו את פיני, הביאו במקומו את דיויד בלאט. אדם מתוך המערכת, עם אוטוריטה, עם ניסיון במעמד ועם כדורסל שמתאים למכבי תל אביב. האם הוא זכה בכל עונה באליפות? לא. האם במכבי תפסה שכל ושמרו עליו? ברור. זה השתלם? כמובן. כי כשמהמרים נכון, המזל איתך. ואין יותר מזל מאשר אליפות אירופה ב-2014. מכבי כבר הייתה על המטוס חזרה דקות לסיום, עם פער בלתי ניתן לצמצום, אבל הנס הזה, המכביזם בהתגלמותו, הופיע שוב וכנגד כל הסיכויים מכבי עלתה לפיינל פור וקטפה תואר שישי באירופה. הנהלת המועדון הסכימה לשחרר את אחיזת הציפורניים שלה בבלאט רק כאשר הגיעה הצעת הענק מהאן בי איי, ושם השאר הוא היסטוריה. לכן מכבי צריכה להביא מאמן עם אוטוריטה ועוזר מאמן תחתיו, שיצמח כמו שצמח בזמנו בלאט תחת גרשון.

ברגע שמכבי נותנת לשחקני הבסיס שלה לעזוב, ברגע שהיא חורטת על דגלה סגל שלא כולל ישראלים בולטים, ועם כן אז מעטים, ברגע שמכבי ממנה מאמן שהוא סמרטוט במקרה הטוב ובובה על חוט במקרה הרגע, היא נראית כמו שהיא נראית. כמה שחקני עבר חבטו בה ביורוליג בשנים האחרונות? כמה פעמים היא מדמיינת שאפשר למחזר סגל כל שנה במקום לרוץ איתו? זה לא קיים בשום מועדון מצליח באירופה. לשים את גיא גודס ואת פיני כעוזר? למנות את וויצ'יץ' כמנהל מקצועי רק כד לתת לו לחפש חברים מהיבשת כדי לסייע להם? למנות את ז'אן טבק? לתת לאדלשטיין לאמן ביורוליג? לבקש מבגצקיס להציל סגל שלא מתפקד, שהכוכב שבו זה מי שפותח את הפה הכי הרבה על כל מאמן שמגיע? בדיחה.

המקל ששבר את גב הגמל. הביאו אותו כמשיח, והותירו אותו על הספסל (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)
המקל ששבר את גב הגמל. הביאו אותו כמשיח, והותירו אותו על הספסל (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

בדיוק כמו עם גודס ועם קטש, גם הפעם מכבי תל אביב גילתה את שתי תכניות המגירה לאדלשטיין. שתיהן מועדות לכישלון. הטנגו סביב מקל טרם הגיע כמשיח כזב הוא המיקרוקוסמוס סביב כל מה שרע במועדון הזה. כמה חיזרו אחריו, אשכרה התחננו לפניו שיבוא, ואז כשהוא הגיע הפכו אותו לניצב. אבל זה לא הסיפור. כשאין הגנה, אין דרך, אין חשיבה, גם בג"ץ לא יעזור. גם לא בגצקיס. כך שלא מפתיע שחבורה עם ביצים כמו נס ציונה מהלאומית זקוקה לשופט עיוור שימנע ממנה לנצח את מכבי תל אביב. חבל מאוד שמכבי ניצחה, כי לפעמים רק זעזוע גדול מביא לשינוי. שמענו קולות שצריך להחליף את ההנהלה. מי בדיוק? גם במקרה הזה לא בג"ץ ולא בגצקיס. מה אפשר לאמר? בעל המאה הוא בעל הדעה. נקווה לטוב. לפחות זה לא המקרה של הפועל תל אביב בכדורגל. כי נדמה שיותר נמוך מזה, מכבי תל אביב כבר לא תוכל לרדת.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?