סיכום סיבוב בליגת העל בכדורסל חלק א'

סיימנו סיבוב ראשון וזה הזמן לבחור מי הצטיין ומי אכזב. מי המאמן שהפתיע. ומי השחקן שהפתיע. לשם כך כינסו 3 חבר'ה מתוך דסק הכדורסל שלנו כדי שישתפו אתכם עם בחירותיהם.

אהרון פכטר

השחקן מצטיין של הסיבוב: אנדרו גאודלוק (מכבי תל אביב)

RELATED POSTS

בסופו של יום מדובר במכונת קליעה, 63-אחוז לשלוש (ראשון בליגה), 17 נקודות למשחק ב-24 דקות. בשורה התחתונה, הוא זה שמונע מהמצב הקשה ביורוליג לחלחל גם לליגה והרבה מהיכולת של מכבי בהמשך העונה תהיה תלויה בשחקן הזה.

השחקן ישראלי של הסיבוב: כארם משעור (בני הרצליה)

שנה הבאה הוא לא יהיה בהרצליה ואם כן יישאר זאת תהיה הפתעה גדולה. ארבעה דאבל-דאבל העונה, יותר מכל שחקן בליגה, קולע 13.8 נקודות ולוקח 9.3 ריב' למשחק. לפי דעתי הישראלי עם העונה הכי טובה עד כה, רק חייב לשפר את האחוזים שלו משלוש. מה שכן, אם ימשיך כך ארז אדלשטיין חייב לזמן אותו לנבחרת בקיץ לקראת היורובאסקט.

הישראלי הטוב ביותר בליגה כרגע (מתוך דף הפייסבוק הפרטי של כארם משעור)
הישראלי הטוב ביותר בליגה כרגע (מתוך דף הפייסבוק הפרטי של כארם משעור)

מאמן הסיבוב: אריאל בית הלחמי (גלבוע גליל)

אם הייתם שואלים אותי בתחילת העונה אז הייתי אומר לכם שגלבוע גליל מועמדת לירידה. אבל אריאל בית הלחמי בנה קבוצה לוחמת, שמסתכלת לכל קבוצה בלבן של העיניים, ועל כך יוכיחו הניצחונות על ירושלים ומכבי תל אביב. עם קצת מזל היא הייתה במקום יותר גבוה, אבל גלבוע הפסידה שישה פעמים כאשר ארבעה מתוכם היו על הפרשים של סל אחד, כפי שאמרתי, עוד קצת יותר מזל וזה היה נראה אחרת.

השחקן המאכזב של הסיבוב: יותם הלפרין (הפועל ירושלים)

די ברור למה. הקפטן הירושלמי לא מצליח לספק את מה שהוא יודע, נעלם ליותר מדי זמן. אפילו בקליעה שלו מחוץ לקשת מורגשת נסיגה מ-57 אחוז עונה שעברה (ראשון בליגה) ל-41 אחוז ובעוד שבעונה שעברה קלע כמעט 10 נקודות לערב, השנה הוא קולע 7 נקודות בלבד. ירושלים חייבת אותו בכושר כדי לחזור להיות דומיננטית בליגה כמו עונה שעברה ואולי המשחק מול הפועל תל אביב היה הספתח שלו, מי יודע…

אכזב קשות, ירושלים צריכה אותו כדי לחזור לעצמה (מנהלת הליגה)
אכזב קשות, ירושלים צריכה אותו כדי לחזור לעצמה
(מנהלת הליגה)

עומרי אליה

מאמן הסיבוב: דן שמיר (הפועל חולון)

בתקציב מינימלי הצליח דן שמיר להעמיד יופי של קבוצה שממוקמת במקום השני.
קאליף וויאט ודריון אטקינס התגלו כרכש מדהים אך לפחות במקרה של קאליף זה ידוע שללא דמות סמכותית על הקווים זה לא היה עובד וכל המחמאות לדן. מיקי גורקה גם לא היה רחוק מלהיבחר אך אי אפשר להישאר אדישים להפועל חולון.

שחקן הסיבוב: קאליף וואייט (הפועל חולון)

האיש של מאמן הסיבוב הראשון, הוא שחקן הסיבוב הראשון. עליו הפועל חולון תקום ותיפול העונה ועד כה הם מאוד מצליחים כלא מעט קרדיט מגיע לגארד המוכשר. 20.4 נק' ו4.8 אסיסטים למשחק, אבל מעל הכל, הוא תמיד שם בשביל חולון ברגעי הקלאץ'. הרבה מחמאות מגיעות גם לחברו לקבוצה אטקינס.

קאליף וואייט, המושיע של חולון (אתר מנהלת הליגה)
קאליף וואייט, המושיע של חולון (אתר מנהלת הליגה)

השחקן הישראלי של הסיבוב: כארם משעור (בני הרצליה)

איזו קפיצת מדרגה משעור עשה העונה מהעונה אשתקד כמו הרצליה כולה.
13.8 נק' למשחק ו9.3 ריבואנדים זו סטטיסטיקה של שחקן זר מצליח בליגה, אז ההצלחה היא כפולה כשמדובר בפרוספקט ישראלי שמצליח להוביל את הקבוצה שלו לסיבוב מוצלח מאוד. רק שימשיך ככה!

השחקן המאכזב של הסיבוב: אמארה סטודמאייר (הפועל ירושלים)

הגיע בקול תרועה ולפחות לבינתיים התרומה של סטודמאייר היא הכי מאכזבת עד כה.
נכון, ידענו שהוא לא מגיע בשיא כושרו ושהוא כבר מזמן מעבר לשיא אך ללא ספק ציפינו לתרומה הרבה יותר גדולה שלו. לא מעט משחקים היה עסוק בשטיות ובפרובקציות והדבר הכי חשוב לטעמי שהוא לא מצליח להוביל את ירושלים למקומות שהיא מכירה בליגה בשנים האחרונות ונמצאת רק במקום החמישי בליגה(ואל תמכרו לי סיפורים שהם זונחים את הליגה בשביל אירופה).

כשאמרה בא לעיר (אתר הרשמי של הפועל ירושלים)
לא בשיא, אמארה סטודמאייר
(אתר הרשמי של הפועל ירושלים)

 

אופק בונה

מאמן הסיבוב:  דן שמיר (הפועל חולון)

דן שמיר, הפותח את עונתו התשיעית בתור מאמן בליגת על, רושם עונה נהדרת עד כה, כשאת הסיבוב הראשון הוא מסיים במרחק ניצחון אחד ממכבי תל אביב, מי היה מאמין?
שמיר, קיבל בתחילת העונה את הסגל שרצה, כאשר ההנהלה הצליחה להחתים גם את הסופר סקורר קאליף וויאט, ואליו נוספו אטקינס, בל ודילייני המוכשרים. שמיר נאלץ להתמודד עם זרים בעלי אגו ומצבת ישראלים לא זוהרת הכוללת את שלומי הרוש הנהדר, אך שאר הישראלים לא מספיק אפקטיביים לליגה. שמיר מחזיק גם במאזן 8-3 בליגה, כולל ניצחון ענק על ירושלים (99-76), ועל הפועל תל אביב בדרייב אין אחרי הארכה (92-84). אמנם ניצחון על מכבי תל אביב לא היה כאן עדיין, אבל מי יודע, אולי עונת 07/08 תשוחזר.

ראוי לציין: מיקי גורקה (בני הרצליה) מאזן 7-4

דן שמיר יש מאמן בחולון
דן שמיר, יש מאמן בחולון (אתר מנהלת הליגה)

שחקן הסיבוב:  ג'ייסון סיגרס (הפועל גלבוע גליל) 16.6 נקודות, 5 ריבאונדים, 1.5 חטיפות בממוצע למשחק.
אם יש שחקן שכל כך חשוב לקבוצה מסויימת, זהו בוודאי ג'ייסון סיגרס, כוכבה של גלבוע גליל.
לא הרבה אנשים חשבו שהMVP של הליגה לאומית בעונה שעברה, יוכל להוביל את הקבוצה גם בליגה הבכירה. אך אריאל בית הלחמי האמין בו, נתן לו את האשראי להוביל את הקבוצה וקיבל הרבה בחזרה. סיגרס ניצח במו ידיו את הפועל ירושלים, מכבי תל אביב ועוד כמה וכמה משחקים. סיגרס הוביל את הקבוצה, היישר למקום השביעי עם מאזן 5:7, מרחק 3 משחקים מקריית גת שבמקום האחרון, כאשר שבתחילת העונה רבים ראו בה כמועמדת בכירה לירידת ליגה. מהסיבוב הענק שלו אנו נזכור בעיקר דבר אחד: סל הניצחון עם הבאזר מול מכבי ת"א.

ראוי לציין: קאליף וויאט (הפועל חולון) 20.4 נקודות, 4.8 אסיסטים, 1.6 חטיפות בממוצע למשחק.

 

השחקן הישראלי של הסיבוב: כארם משעור (בני הרצליה) 13.8 נקודות ו9.4 ריבאונדים

הבחירה הכי קלה, השחקן הישראלי הכי טוב בסיבוב הזה. משעור, יליד נצרת, פתח את עונתו השנייה בליגה בסערה עם מספרים מדהימים שלא היו מביישים אף זר מוביל בארץ, ואכן לקראת יורובאסקט 2017, ארז אדלשטיין חייב לקחת אותו בחשבון. משעור הוא אחד הגורמים להצלחת בני הרצליה העונה הנמצאת במקום השלישי במאזן 7-4. משעור מוסיף לקבוצה משחק ריצה, אתלטיות מדהימה, והרבה נשמה על המגרש. משחק השיא שלו בקבוצה היה הניצחון על מכבי תל אביב, בו קלע 16 נקודות לקח כמות מטורפת של 17 ריבאונדים. עוד סיבוב כזה, והMVP הישראלי ייבחר בלי לחשוב פעמיים.

ראוי לציין: אין באמת ישראלי אחד שיכל לדגדג את משעור בקטגוריה הזאת.

אכזבת הסיבוב: אמארה סטודמאייר (הפועל י-ם) 8 נקודות, 6.3 ריבאונדים, 1.9 חסימות בממוצע למשחק

האולסטאר לשעבר אמארה סטודמאייר, חתם בקיץ בהפועל ירושלים על מנת להביא את כישוריו מה-NBA לליגה הישראלית, בפועל הוא מסתמן כאכזבה גדולה. הכוכב, שעד לפני שתי עונות העמיד ממוצעי דאבל פיגרס במדי דאלאס, שלא לדבר על ממוצעי הMVP שהעמיד לפני כ6-7 שנים במדי הניקס ופיניקס, ולהבדיל מנייט רובינסון בעונה שעברה, אמארה פשוט לא מצליח להביא לידי ביטוי את היכולת הזאת לליגה שלנו. אולי זאת השיטה של פיאנג'יאני או שמה לוקח לאמארה זמן רב להסתגל לארץ אבל לא בשביל זה אורי אלון הביא את אמארה לירושלים, אורי אלון הביא אותו כדי שיחזיר את האליפות לירושלים, ואם אמארה לא ייתן את התפוקה שדורשים ממנו, אז אלון יצטרך לחכות שנה נוספת עם האליפות השנייה.

ראוי לציין: רוברט רות'בארט (הפועל אילת) 7.3 נקודות, 4.2 ריבאונדים בממוצע למשחק. הממוצעים הכי נמוכים שלו בליגה בשלוש העונות האחרונות.

אז זהו זה לעכשיו, לגבי הישראלי המצטיין אין מחלוקת בכלל-כארם משעור. לגבי השחקן המאכזב-הבחירה היא בשחקן של הפועל ירושלים כאשר אמארה סטודמאייר "זוכה" ל2 קולות ויותם הלפרין לקול נוסף, לגבי מאמן הסיבוב, הנטייה היא דן שמיר כאשר אריאל בית-הלחמי מקבל קול נוסף ורק בקטגוריית מצטיין הסיבוב יש חוסר הסכמה מוחלט: גאודלוק/סיגרס/וואייט הן הבחירות.

החלק השני של סיכום הסיבוב ישלים בקרוב את דעותינו עליו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?