סיכום סיבוב בליגת העל בכדורסל חלק ב'

השבוע הסתיים סיבוב ראשון בליגת העל לכדורסל שלנו ואנחנו כינסו כמה חבר'ה מדסק הכדורסל שלנו שיתנו את דעותיהם לגבי המצטיינים והמאכזבים ומה הצפי לסיבוב הבא.

אחרי שבחלק הראשון נבחרו השחקנים והמאמנים המצטיינים, יחד עם השחקן המאכזב אנחנו מביאים לכם הפעם את הקבוצות שעשו את שלהן ואת אלו שממש לא עמדו בציפיות.

RELATED POSTS

מתן מטלון

סיבוב הראשון של ליגת העל סיפק הרבה הפתעות והרבה אכזבות. לדעתי הקבוצה המאכזבת של הסיבוב היא הפועל ירושלים. קבוצה שבאמת הוכיחה שהיא אחת מ-2 הגדולות בארץ, עם תקציב ענק ושאיפות ליורוליג. כרגע היא נמצאת במאזן 6-5 אחרי הפסדים לאילת, גלבוע גליל, אשדוד, מכבי תל אביב וחולון. כולנו ציפינו ליותר מהקבוצה הירושלמית שבאמת באה בהצהרת כוונות בשנתיים האחרונות שהיא לא מתכוונת להוריד רגל מהגז.

הפועל ירושלים ללא ספק הקבוצה המאכזבת של הסיבוב (האתר הרשמי של הפועל ירושלים)
הפועל ירושלים ללא ספק הקבוצה המאכזבת של הסיבוב (האתר הרשמי של הפועל ירושלים)

ועכשיו לקבוצה המצטיינת, שלדעתי היא בני הרצליה. קבוצה עם תקציב קטנטן, מצליחה כל שנה להביא שחקנים
גדולים במחיר קטן ולהראות לחימה ורצון. אבל השנה זה באמת נראה טוב כשעל התזמורת מנצח כארם משעור
שמרגע לרגע נראה כמו אחד הישראלים הטובים בליגה, יחד עם ג'ף אדריאן, שחקן NBA לכל דבר ועניין, ואבירם
זליקוביץ' שמשלים אחלה של טריו שעושה ויעשה הרבה צרות לליגה.

זוהר אושרי

קבוצת הסיבוב: גלבוע/גליל

התקציב הנמוך ביותר בליגה, אף ישראלי בכיר והרבה גבות מורמות בתחילת העונה-כל אלו לא עצרו את האדומים מהעמק מסיבוב ראשון נהדר ומפתיע.
הצפוניים לא זכו להרבה קרדיט מאוהדי הכדורסל בארץ בתחילת העונה כשהציגו סגל שעל הנייר נראה חלש מאוד ופתחו את העונה עם 2 הפסדים מתסכלים לחולון ולאשדוד, אך התעוררו דווקא במשחק נגד הפועל ירושלים (שעד אז הייתה בלתי מנוצחת בכל המסגרות) עם ניצחון ענק. מאותו רגע פתחו חניכיו של אריאל בית הלחמי במומנטום של יכולת נהדרת והגיעו לשיא בסנסציה שחוללו ביד אליהו נגד מכבי ת"א כשג'ייסון סיגרס הביא את הניצחון על הבאזר לגלבוע.
גלבוע גליל מסיימת את הסיבוב במקום השישי במאזן 5:6 שלילי ולמרות שהפסידה 6 פעמים, כמעט באף אחד מהמשחקים היא לא נפלה מיריבותיה, למעשה ב5 מתוך 7 הפסדיה (כולל ההפסד בגביע המדינה) ההפרש היה 2 נק' ומטה מה שהעיד על מעט חוסר ניסיון ועל הרבה חוסר מזל, ולמרות זאת, גלבוע גליל יוצאת לסיבוב השני עם הראש מורם כשהיא כבר לא מפחדת מאף אחד, ואחרי שהיא כבר התעלתה על הציפיות של כולנו-אל תתפלאו אם זה יסתיים גם בפיינל פור.

גלבוע גליל קבוצת פיינל פור? (מנהלת הליגה)
גלבוע/גליל, קבוצת פיינל פור?
(אתר מנהלת הליגה)

מאכזבת הסיבוב: הפועל ירושלים

הירושלמים פתחו את העונה בקול תרועה רמה, עם הבאתו של אמארה סטודמאייר, זכייה בגביע ווינר ורצף ניצחונות מרשים בתחילת העונה, אבל אף אחד לא צפה שהקבוצה בעלת התקציב השני בגובהו בארץ תתרסק כל כך חזק.
רצף הניצחונות של הפועל ירושלים נעצר בגן נר, אבל מי שחשב שזו הייתה נפילה רגעית היה רחוק מהמציאות, שבועיים לאחר מכן שחקניו של פאנג'יאני הובסו נגד חולון, עוד שבוע עבר והגיע עוד הפסד מביך הפעם לאשדוד. ובמחזור שהגיע אחריו הגיע תורם של מכבי ת"א לנצח את יריבתם המרה, רצף ההפסדים נעצר אך עוד לפני סוף הסיבוב הוסיפו הירושלמים עוד הפסד לרשימה(הפעם לאילת) ועוד דאגה לקראת ההמשך.
הפועל ירושלים ניצבת בסיום הסיבוב הראשון במקום השמיני בליגה במאזן 6:5 חיובי, אומנם היא צפויה לסיים במאזן יותר טוב ובמקום יותר גבוה והיא כמובן עדיין אחת הפייבוריטיות לזכייה באליפות ובגביע המדינה אבל בכדי שפיאנג'יאני יעלה שוב על הגל משהו חייב להשתנות בקבוצה כדי שלא תישאר המאכזבת של הליגה גם בסיכום העונה.

אז איך היה ומה מצופה בהמשך? בשביל זה יש את דוד בלאייב

סיכום הסיבוב הראשון:

הסיבוב הראשון לא עבר כמו שכולם ציפו. מכבי ת״א רשמה את המאמן הרביעי שלה מתחילת העונה, מועדונים כגון חולון וגלבוע גליל נותנים עונות נהדרות, וקבוצות רבות כמו הפועל אילת ומכבי חיפה נלחמות בתחתית. בצד של האוהדים, בני הרצליה, אחת הקבוצות המצליחות בליגה העונה, בנו לעצמם את התדמית של המגרש (אולי) הכי ביתי בארץ, למרות גודלו.

מכבי תל אביב עברה את אחת מפתיחות העונה הרעות ביותר של המועדון. למרות כל השמות הגדולים שהקבוצה החתימה לשורותיה, הקבוצה נראית לא טוב בלשון המעטה, גם בליגה המקומית וגם ביורוליג. מכבי החתימה השבוע את מאמנה הרביעי (!) מתחילת העונה, איינארס בגאצקיס, שהגיע למועדון הפאר כדי ״לשלוט באגו״ של השחקנים. המשך העונה של הקבוצה יהיה מעניין ואנו נראה האם בגאצקיס יצליח להשתלט על חבורת ״100 המיליון״. דובר גם על שינויים עתידיים בסגל, והשמות העיקריים שהוזכרו הם ויקטור ראד ומאיק צירבס, שלא מספקים את הסחורה.

ומה יהיה עם הפועל ירושלים? הקבוצה שרצתה לשנות את יחסי הכוחות בכדורסל הישראלי ולהרים את רמתה לזו של מכבי ת״א, נמצאת במקום הרביעי בטבלה וכבר רושמת 5 הפסדים ב-11 משחקים. נראה שהגעתו של אמארה סטודמאייר לא עוזרת לקבוצה הירושלמית, כי היא ומאמנה סימונה פיאנג׳יאני מאכזבים עד עכשיו.

ומה עם כל השאר? שלוש קבוצות בליגה עשו את קפיצת המדרגה שלא כולם ציפו לה, אלו הן הפועל חולון, בני הרצליה וגלבוע/גליל. חולון, שבראשה דן שמיר, נמצאים במקום השני בליגה וככל שעוברת העונה, נראה שהם חזקים גם כשהגלים מתחזקים, אבל כך גם הרצליה. גם אם לא נציין את העובדה שהם נמצאים במקום השלישי בטבלה, הם הצליחו לבנות לעצמם את ״המבצר״, האולם הביתי של בני הרצליה וכנראה שגם הביתי ביותר בליגה. גם גלבוע/גליל, העולה החדשה מהליגה השנייה, נמצאת במקום השביעי, כשהיא בלי זרים רבים. היכולת של הקבוצה לשלב את הישראלים המוכשרים שלה ולנצח משחקים היא מדהימה, כשהיא הייתה המועמדת העיקרית לירידה בתחילת העונה.

בצד המאכזב של הליגה, נמצאות מכבי חיפה והפועל אילת. הקבוצה של עודד קטש, שבכל העונות האחרונות הצליחה להגיע לשלבי הפיינל פור, לא התחברה עד עכשיו למרות רצף שלושת הניצחונות של הקבוצה. מאז הגעתם של טוני מיטשל ורפי מנקו הקבוצה הרימה את רמתה, אבל הם יודעים שהם עדיין לא נמצאים איפה שהם רצו וציפו. מכבי חיפה, שניצחה את אילת במשחק האחרון, נמצאת מקום אחד פחות מהכחולים מהדרום (אילת 9, חיפה 10) והיא תרצה לצאת לדרך חדשה לאחר שהחתימה את גרגורי ורגאס ושחקנים פצועים רבים הבריאו ויחזרו לשורותיה של הקבוצה.

צפי לסיבוב הבא:

לפי דעתי, הגעתו של בגאצקיס למכבי תשנה את הקבוצה. כמו שההנהלה רוצה, האגו של השחקנים המובילים ייעלם לאט לאט והקבוצה תצליח להוציא משהו מתוק מהעונה הזו. בניגוד אליה, הפועל ירושלים תמשיך ביכולת הפושרת, ותנסה לחפש חיזוקים כבר עכשיו, כי זה לא עובד.

באגצקיס יחזיר למכבי את האליפות אחרי שנתיים? (מכבי תל אביב האתר הרשמי)
באגצקיס יחזיר למכבי את האליפות אחרי שנתיים?
(האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

קבוצות כמו אילת וחיפה יפרחו וימצאו את עצמם, בגלל חיזוקים שקרו ושחקני מפתח שחזרו מפציעות וחולון תמשיך בשלה ותישאר גבוה בקרב על האליפות. כמו כן גם גלבוע/גליל תישאר באמצע הטבלה וחיזוקים זה לא מה שהיא צריכה כרגע.

ראשל״צ, לא רק שהיא לא תיאבק על האליפות (כצפוי), היא תתקשה מאוד להיכנס לפיינל פור, כשהמועמדות העיקריות כרגע הן מכבי ת״א, הפועל ירושלים, בני הרצליה והפועל חולון. הקבוצה תצטרך להתעלות על עצמה כדי להגיע לשם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?