הצליח בסוף: סטפן לאזמה בן 34

הוא נולד בגאבון ולמרות אהבתו הרבה לכדורגל בחר בגיל 14 לשחק כדורסל, הוא הרשים מאוד בבתי הספר ונשלח למכללות בארה"ב,  שם כיכב והגיע להישגים אך לא צלח בליגה הטובה בעולם וגם כשהגיע לאירופה לא הצליח לממש את מלוא הפוטנציאל שבו.

משנה לשנה אנו עדים לעוד ועוד שחקנים שגודלים באפריקה ומצליחים לפרוץ לתודעה שלנו. ה-NBA לא היה אותו דבר ללא שחקנים כמו האקים אלייג'וואן, דיקמבה מוטומבו ומוטה בול. גם היום אנו רואים שחקנים רבים בליגה הטובה בעולם ובאירופה שהגיעו אלינו מאפריקה: לואל דאנג וסארג' איבקה הם רק דוגמא לכך. גם אצלנו בליגה הישראלית עבר שחקן כזה, הוא נולד בגבון ואחרי שהרשים בתיכון שם עבר לשחק במכללות בארה"ב, בשנה האחרונה בתיכון נכנס לספר השיאים ואנשים החלו לדבר על כך שהוא יכול להפוך לשחקן אדיר, לאחר שניסה את מזלו בליגה הטובה בעולם ולא צלח החליט לעבור לשחק באירופה אלא שגם באירופה לא מיצא את מלוא הפוטנציאל שלו. אוהדי הכדורסל הישראלי זוכרים אותנו מהשנה בה שיחק במכבי תל אביב אך כמו בצהוב קח גם בקריירה פציעות מנעו ממנו להוציא מעצמו הרבה יותר. היום חוגג סטפן לאזמה יום הולדת 34 וזה הסיפור שלו.

RELATED POSTS

שיחק גם בליגה שלנו (האתר הרשמי של היורוליג)
שיחק גם בליגה שלנו (האתר הרשמי של היורוליג)

סטפן לאזמה נולד ב-17 לדצמבר 1982 בפורט ג'נטיל שבגבון. עד גיל 14 הוא בכלל לא שיחק כדורסל ואת כל אהבתו הקדיש דווקא לכדורגל אלא שאז החל לשחק כדורסל,  והעיניים של מאמני הכדורסל באזור ראו שהולך לגדול כוכב בין הידיים שלהם ולאזמה הסביר לאחר מכן כי בחר בכדורסל כי שם לב שהוא גודל הרבה יותר מהתלמידים האחרים. אחרי שכיכב בבית הספר שלו ואף נקרא לנבחרת הלאומית של גבון עבר לאזמה לארה"ב שם גר בבוסטון בבית שדודו נתן לו. בהתחלה הוא החל לשחק עבור מכללת עמנואל אך התקשה שם,  וכבר באותה שנה עבר לשחק במכללת יומס שם החל לצבור לאט לאט ניסיון ודקות משחק ובשנה האחרונה שם הגיע לשיאו הוא נבחר ל10 השחקנים האתלטים, זכה בשחקן ההגנה של השנה, נבחר לנבחרת האול אמריקן ונכנס לספר השיאים כשעשה 4 טריפל דאבלים בעונה אחת שיא שמחזיקים בו ג'ייסון קיד ומיכאל אנדרסון.

הגיע לנבא אך לא הרשים (alchetron.com)
הגיע לנבא אך לא הרשים (alchetron.com)

אחרי שנתן שנה אחרונה נהדרת במכללות היה נראה כי לאזמה בדרך להיות שחקן טוב,  אך המציאות רצתה אחרת. הפאוור פווארד הצעיר נבחר בבחירה ה-46 עי גולדן סטייט אך בעונת הרוקי שלו כמעט ולא זכה לדקות וגם כאשר שיחק לא הרשים במיוחד והוא הורד לליגת הפיתוח של הנבא. בעונה לאחר מכן חתם על חוזה לעשר ימים עם מיאמי היט אך לא הצליח להרשים והחליט שזה הזמן לעבור לאירופה,  והמסע האירופי של לאזמה החל:  הוא חתם בפארטיזן באלגרד ומאז לא נשאר באותה קבוצה יותר מעונה אחת והספיק לשחק מאז במכבי תל אביב, ספארטק זניט, אוברדיו, פנאתנייקוס, אפס אנדולו ובשנתיים האחרונות הוא משחק בגלאטסראיי. למרות שעבר מקבוצה לקבוצה הפך לאזמה לסוג של קבלן אליפויות כשהוא לקח אליפויות בישראל, יוון ובליגה האדריאטית וגם זכה בשחקן ההגנה של היורוליג. בשנה שעברה הגיע לגלאטסראיי ונראה שסוף סוף מצא בית,  הוא לקח את הגביע הטורקי וזכה איתם ביורוקאפ תוך כדי שהוא מסיים כשחקן המצטיין של הטורניר. אז אחרי קריירה ארוכה מלאת בקבוצות ופציעות נראה שסוף סוף מצא לאזמה את מקומו לנו רק נשאר לאחל מזל טוב ושימשיך להרשים.

אחרי שנים סוף סוף מצא בית (webaslan.com)
אחרי שנים סוף סוף מצא בית (webaslan.com)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?