יום הולדת לספיידרמן-ז'לקו קאלאץ' חוגג 44

השוער האוסטרלי הבינלאומי לשעבר ז'לקו קאלאץ' חוגג 44 אביבים, קאלאץ' דמות מאוד צבעונית ומעניינת בנוף האוסטרלי הדי אפורורי קיבל את הכינוי "ספיידרמן" בגלל האתלטיות החתולית שלו על אף גובהו הרב (2.02), לא מעט חיכוכים ומריבות בנבחרת ולאחר שפרש אף הסתבך בבעיות הימורים.

 ז'לקו קאלאץ' גדל ונולד ב16.12.1972 בסידני להורים מהגרים קרואטיים, כבר מגיל 16 היה השוער האוסטרלי/קרואטי בסגל הקבוצה הבוגרת של סידני יונייטד ואף ערך את הופעת הבכורה שלו בעונת הבכורה כשהחליף את טוני פרנקן שהיה השוער הבכיר של סידני בזמנו, כשפרנקו נפצע מי שתפס את מקומו בשער היה קאלאץ' שהפך להיות אחד השוערים הצעירים אי פעם בכדורגל האוסטרלי.

RELATED POSTS

אחד השוערים הצעירים בהיסטוריה של הכדורגל האוסטרלי.(http://alchetron.com)
אחד השוערים הצעירים בהיסטוריה של הכדורגל האוסטרלי (alchetron

קאלאץ' השתלט מהר מאוד על אפודת השוער הראשון כשהוא מפגין לא מעט ביטחון בטח באופן יחסי לשוער צעיר לאחר שטוני פרנקן עזב את סידני, אך המאבק לא נגמר לאחר שסידני לא סמכו על יכולותו של קאלאץ' להיות השוער הראשון כבר בגיל כזה צעיר ורכשו את מארק בוסניץ' לאחר קדנציה לא מוצלחת במנצ'סטר יונייטד. אך עדיין רוחו של קאלאץ' הייתה רחוקה מלהישבר על אף שהודח שוב מהרכב הראשון לטובתו של בוסניץ'.

ב11.08.1992 השוער ערך את הופעת הבכורה במדים הלאומיים במשחק נגד מלזיה שאותו הוא דווקא לא ירצה לזכור לאחר שהאוסטרלים הובכו והפסידו 1-0, קאלאץ' התקשה לחזור להרכב הנבחרת לאחר הופעת הבכורה שלו כשגם טוני פרנקן וגם אותו בוסניץ' (השוערים שהיו איתו בסידני) הועדפו על פניו.

בעונת 93-94 בוסניץ' שוב ניסה את מזלו באי הבריטי הפעם באסטון וילה, מה שקבע סופית ששוערה הראשון של סידני לעונה הקרובה יהיה ז'לקו קאלאץ', שהפעם לא הביאו לו שום שוער על הראש, והוביל את סידני למקום ה-3 (בזמן הזה נחשב להישג) וגם אז נדמה שהכל הולך לקאלאץ' שגם הצליח להשתלט על אפודת השוער הראשון בנבחרת כשהוא צובר לא פחות מ-54 הופעות בינלאומיות במדי אוסטרליה.

אך כמו לא מעט שחקנים אוסטרליים בשנות ה-90 גם קאלאץ' ניסה את מזלו באי הבריטי וחתם במדי האלופה הנוכחית הלא היא לסטר סיטי' שדשדשה אז בליגה השלישית באנגליה. הבחירה והטיימינג לא היו נכונים לקאלאץ' שממש לא הרבה לשחק (3 הופעות בלבד) אך לפחות הצליח להבין מהר מאוד שהוא כנראה עדיין לא בשל לצאת לחו"ל וכבר בסוף העונה שוב חזר לסידני יונייטד.

הגיחה השנייה לאירופה כבר הייתה הרבה יותר מוצלחת, בשנת 1998 הוא חתם ברודה הולנדית, שם נשאר במשך ארבע עונות כשהוא מצליח להשאיר אותם בליגה ואף לזכות איתם בגביע אבל הרגע הבלתי נשכח בקדנציה שלו ברודה היה בגביע אופ"א לאחר שרודה סחטה ממילאן הגדולה פנדלים ושתי עצירות פנטסטיות של קאלאץ' לבעיטות של חוסה מארי וקאלדזה לא הספיקו להלונדים שהפסידו 3-2 בסוף דו קרב פנדלים בקרב גדול.

הגיחה השנייה לאירופה הייתה הרבה יותר מוצלחת מהראשונה.(http://alchetron.com)
הגיחה השנייה לאירופה הייתה הרבה יותר מוצלחת מהראשונה (alchetron)

ההופעה ההירואית נגד מילאן סידרה לו חוזה באיטליה בפרוג'יה, את התקופה הזאת הוא יעדיף לשכוח לאו דווקא מבחינה אישית כאשר שימש כשוער הראשון, אלא בעיקר בגלל ההתרסקות של הקבוצה לאחר שנשרו לסרייה B אחרי הפסד בפלייאוף לפיורטינה והורדו עד לליגה השלישית עקב בעיות כלכליות.

במונדיאל בגרמניה ב2006 קאלאץ' הוזמן לסגל האוסטרליים בעיקר בתור שוער מחליף למארק שוורצר אך היה ברור לעין שקאלאץ' לא אהב בלשון המעטה את הסטטוס שלו בתור גיבוי לשוורצר, שכמתח עליו ביקורות בפומבי "שוורצר זה שוער מעולה למשחקים ללא לחץ" עקץ קאלאץ' זאת לאחר שפתח במפתיע במשחק נגד קרואטיה (יכול להיות שהתרגש מהמעמד לשחק נגד מדינת המקור והאם שלו) אך טעות קשה שלו כמעט וגרמה להדחתה של אוסטרליה כבר בשלב הבתים ומיותר לומר שקאלאץ' לא חזר להרכב לאחר ההופעה הזאת ובכלל גם החליט לפרוש מהנבחרת הלאומית עם סיום המונדיאל. לאחר הטורניר נערך משחק פרישה במיוחד בשבילו ועוד מספר שחקנים נגד פרגוואי במשחק ידידות והשוער הותיק קיבל הרבה כבוד, אך בכל זאת לא יכל להגדיר את שנותיו האחרונות במדי הנבחרת כהצלחה.

מי שעדיין זכרה את הנפיל האוסטרלי היא אותה מילאן שלא שכחה את המופע שלו נגדה במדי רודה, ולאחר ששלחה את כריסטאן אביאטי לשנת השאלה באתלטיקו מדריד, שמה את ידה על קאלאץ' בתור גיבוי לדידה בעונת2005-2006. אמנם כצפוי לקאלאץ' לא היו הרבה הופעות במדי הרוסונארי אך עדיין היה שותף לזכייה של מילאן בליגת האלופות ב2007 לאחר הנקמה נגד ליברפול בגמר. אביאטי חזר למילאן ומעמדו של קלאץ' המשיך להתדרדר עד לשוער השלישי של מילאן. השוער הותיק החליט לעזוב למסע מאתגר ביוון בקאבלה אך כבר בסוף עונתו הראשונה הודיע על פרישה מכדורגל.

הרוסאנרי לא שכחו את ההצגה שהוא דפק נגדם במדי רודה והחתימו אותו, קלאץ' במדי מילאן(.http://www.worldfootball.net/)
הרוסאנרי לא שכחו את ההצגה שהוא דפק נגדם במדי רודה והחתימו אותו, קלאץ' במדי מילאן (worldfootball)

לאחר פרישתו בשנת 2012 כנראה שהיה חסר לאוסטרלי אדרנלין כאשר הסתבך עם חובות עתק עקב התמכרות קשה להימורים ואף הוכרז כפושט רגל, חשוב לציין שכבר היו חששות שאמנם לא אומתו שכבר מתקופתו באיטליה קאלאץ' היה חשוד במכירת משחקים בפרשה הגדולה של מכירת המשחקים באיטליה כולה אך בזמנו יצא נקי מהאשמות הללו.

מי שבא לקראתו וזכר לו חסד נעורים זה המועדון שבו הוא גדל, סידני יונייטד, ובעזרת המועדון חזר לתלם והפך למאמן שוערים בכיר כשהוא מצליח לגדל ולהצמיח לא מעט שוערים אוסטרליים. ניתן לאמור בפה מלא, משבר ההימורים מאחוריו וקאלץ' הישן והטוב חזר אלינו.

חזר למוטב בזכות קבוצת נעוריו סידני יונייטד. קאלץ' מדריך את שוערי העתיד של אוסטרליה(http://www.abc.net.au/)
חזר למוטב בזכות קבוצת נעוריו סידני יונייטד. קאלץ' מדריך את שוערי העתיד של אוסטרליה (abc)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?