הרצליה במאזן מושלם בבית, קריית גת ממשיכה להסתבך

במסגרת המחזור השביעי של ליגת העל בכדורסל, נפגשו שתי הקבוצות בני הרצליה ומכבי קריית גת. מה היה לפני, מה אחרי.. מה היה במהלך המשחק?
רקע למשחק:
אחר הפסד החוץ המאכזב ב-Europe Cup לפרייבידזה הסלובקית (85-80, על הדרך גם הבטיחו עלייה לשלב הבא), אבל גם לאחר ניצחון הליגה המדהים נגד מכבי תל אביב (84-82), חוזרת בני הרצליה למבצר ״היובל״, בו לא הפסידו מתחילת העונה, והפעם היא תפגוש את מכבי קריית גת במסגרת המחזור השביעי של ליגת העל. החבר׳ה של מיקי גורקה (שחגג יום הולדת ביום שלישי) ינסו להפוך את המאזן הניצחונות לחיובי (כרגע עומד על 3-3) ולעלות גבוה יותר מהמקום השמיני. בנוסף, ג׳יימס סינגלטון חוזר למבצר, בו שיחק בעונה שעברה, ומעניין מאוד איזו קבלת פנים יתנו לו השחקנים הכתומים.
 —–
בהפסד לפרייבידזה ביום רביעי, בהמשך להשפעה המאסיבית של אולם הבית לעומת החוץ על בני הרצליה, גורקה יהיה חייב לשפר את ההגנה של קבוצתו. מה שכן, הם יצטרכו לנצל את הקהל הביתי המדהים ולנסות לשחזר את פתיחת המשחק המפוצצת נגד מכבי תל אביב (26-3), ואם זה קורה, הם חייבים להצליח לשמור על ריכוז מירבי על מנת לשמור על ההפרש (שנגד תל אביב ירד ל-2). הנשקים הכי עוצמתיים של הכתומים הם מספר הריבאונדים שלהם למשחק (מובילים את הליגה עם 41.2 למשחק), וכמובן השלישייה הפורה, ג׳ף אדריאן (קלע 20 מול מכבי) , טוריאן גרין וכארם משעור (נבחר לשחקן המחזור ה-6 של הליגה, קלע 16 מול מכבי ופרייבידזה).
 —–
קריית גת העונה היא הקבוצה הגרועה ביותר בליגה, הנמצאת במקום ה-12 והאחרון בטבלת ליגת העל. במחזור האחרון, פגשה הקבוצה את הפועל תל אביב, והנחילה לה הפסד, ואת ניצחונה השני של קריית גת מתחילת העונה. הצוות של הקבוצה ייאלץ לעבוד מאוד קשה כדי להוציא אותה מהמצב המאוד לא נוח שהם נקלע אליו העונה, ובמיוחד כשבטבלת הסטטיסטיקה רשום 0% לצד אחוז ניצחונות החוץ, וכשהרצליה לא הפסידו אף משחק בית, ניתן לראות מי היא הקבוצה הפייבוריטית במפגש היום. האם הם יצליחו לצאת לדרך חדשה ולהשתמש בניצחון מול האדומים מתל אביב כרוח גבית, או שהניצחון הרביעי של הבנים מהרצליה יוגש להם על צלחת כסף?
 —–
מהלך המשחק:
הרבע הראשון: סיפור הרבע הראשון הוא בעיקר סביב ג'ף אדריאן, שקלע את אותה כמות הנקודות שקלעה כל קבוצת קרית גת, כשסיים את עשר הדקות הראשונות עם 11 נקודות (4 מ-4 מהשתיים, 50% מה-3). הרבע הזה ממשיך את היכולת הטובה של בני הרצליה ברבעים הראשונים במשחקים הקודמים, כמו במשחק נגד מכבי תל אביב, כשהובילו אז 26-3 ברגע מסוים. כארם משעור סיים את הרבע עם ארבעה כדורים חוזרים. בצד השני, ג'יימס סינגלטון, אקס הרצליה, הוביל את רשימת קלעי קרית גת.
 —–
הרבע השני: קריית גת, הנמצאת במקום האחרון, התחילה את הרבע באופן נהדר עם ריצת 8-2, ולקראת אמצע הרבע, הקבוצה הצליחה לצמק את הפער מהבנים של הרצליה עד ל-6 נקודות, והרבע הסתיים בתוצאה 39-35 (רק 4 הפרש) לטובת המארחים. קצת סטטיסטיקה מהמחצית: קריית גת יכולה להתגאות בשני נתונים מאוד מרשימים: הקבוצה לקחה 23 ריבאונדים, 4 יותר מהמובילה של הליגה בתחום הזה (הרצליה), וקלעה באחוזים נהדרים מהעונשין (89%). מה שכן, לקראת המחצית השנייה, הכימיה בין השחקנים חייבת להשתפר, כי 5 אסיסטים ו-12 איבודים ב-20 דקות זה לא משהו שאמור להיות מקובל על נתי כהן, המאמן של קריית גת. בצד של הרצליה יכולים לשמוח מ-12 אסיסטים שחולקו ומהאחוזים ל-3, אבל בעיקר והכי חושב, מכמות הנקודות.
 —–
הרבע השלישי: לאחר שכל קבוצה קלעה סל שדה אחד, ג'ף אדריאן קיבל אנד-ואן על הפנים שלו, ביצע צעדים בהתקפה ואיפשר לקילינסוורת' לטייל לצבע לעוד שתי נקודות, כל זה ב-30 שניות. המשחק די התאזן, עד למצב של שיוויון 42-42, אבל 4 זריקות עונשין שנכנסו העלו את הרצליה ליתרון. קיבלנו מספר רגעים מצחיקים, כמו אייר-בול ומסירה שמתאימה לתוכנית ה-"Shaqtin' A Fool" של טיילור ואפילו עיקום קרסול קל (שלא הוביל לסל). בקטע היותר מקצועי, ממש לקראת סוף הרבע, הרצליה העלתה את ההפרש ל-8, כאשר התוצאה הפכה ל 56-48.
 —–
הרבע הרביעי: קריית גת איבדה את האחיזה החלשה שהייתה לה על המשחק, וההפרש אם אמנם לא גדל משמעותית, אבל להרצליה חשוב שהוא לא ירד. שלוש דקות לסיום לוח התוצאות הראה 71-57 (14 הפרש), ובסופו של דבר המשחק הסתיים בהפרש 15 נקודות, 79-64 לבני הרצליה.
—–
סיכום המשחק:
מה עוד נשאר להגיד על המבצר של הרצליה? אולם "היובל" מספק פעם נוספת ניצחון, כפי שעשה בכל ביקור בו מתחילת העונה (בכל המסגרות), והקבוצה ממשיכה לספק תצוגות כדורסל טובות ונלוות לצד נתונים סטטיסטיים מדהימים. 48 ריבאונדים. זו הכמות הכדורים שבני הרצליה ליקטה, כשביניהם 16 היו בהתקפה. לקבוצה הביתית יש דבר מאו חיובי שניתן לקחת מהמשחק הזה להמשך העונה: חמישה שחקנים קלעו במספרים כפולים, כשכארם משעור מוביל את כולם עם 21 נקודות (שיא אישי). השלישייה של מיקי גורקה, משעור את אדריאן את גרין ממשיכה לספק את הסחורה, גם דני רובין, סטיבן דניס וחליל קנאסביץ' נתנו משחק טוב. אין ספק שלקראת המשחק הבא של הקבוצה (אליו הם ממריאים כבר לפנות בוקר) מול סטיוואה בוקרשט יש הרבה נקודות חיוביות, ואולי בפעם הראשונה העונה, תצליח הקבוצה לנצח משחק חוץ?
 —–
ומה יהיה עם קריית גת? עוד מחזור, ועוד הפסד, ועוד פעם הם יישארו במקום האחרון. הקבוצה נראית לא טוב, ובמחזור הבא תנסה לעשות את הבלתי אפשרי, כשתתארח ב-"יד אליהו" במפגש הקצוות מול מכבי תל אביב. למרות שגם חמישה שחקנים מהחבר'ה של נתי קלעו ב-"דאבל פיגרס", הרבה כאב ראש יהיה להמשך העונה לצוות של ה"קריית-ים".

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort