אולסטארס בריו

האולימפיאדה כבר כאן. מרגש מתמיד, לראות כיצד האירוע הספורטיבי שהחל עוד בתקופת יוון העתיקה מאחד את כל העולם תחת אבוקת עד משותפת לכולם בתוך ההילה של הספורט. השנה, בצל נגיף הזיקה, ההפגנות ובעיות הקליטה של הועדה המארגנת אנו מתבשרים בהגעתם של כמה מהכוכבים הגדולים ביותר בעולם, שמגיעים להשיג תהילה אולימפית. מהם כאלה שבפעם הראשונה, וכאלה שאולי בפעם האחרונה בהחלט. נסקור כאן כמה מהשמות הגדולים בענפים הכי פופלריים שישחקו על חלק מסך הכל של 306 מדליות אולימפיות בגוון כזה או אחר באולימפיאדת ריו 2016.

פלה יהיה נושא הלפיד בערב פתיחת אולימפיאדת ריו (ריו - האתר הרשמי)
פלה יהיה נושא הלפיד בערב פתיחת אולימפיאדת ריו (ריו – האתר הרשמי)

נציג קודם כל את מי שיעשה כבוד לאולימפיאדה, אדסון אראנטס דון אסימנטו, או בשמו המוכר יותר פלה שיניף את הלפיד האולימפי בערב המשחקים וידליק את המשואה המרכזית לפתיחת האולימפיאדה. פלה הוא גדול הכדורגלנים בכל הזמנים. הוא כבש 772 שערים רשמיים ויותר מאלף כולל משחקי ידידות, והוא השחקן היחיד אי פעם שזכה בשלושה מונדיאלים. פלה הוא הכוכב הכי גדול שמגיע לאולימפיאדה, אבל יש הרבה כוכבי ענק בני זמננו בענפים השונים שישוחקו בריו.

כדורסל – במשחקים האולימפיים יתחרו 12 קבוצות בשני בתים בני 6 קבוצות כל אחד על הזכות להביא מדליית זהב הביתה. נבחרת ארצות הברית היא הנבחרת המצליחה ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים. היא השתתפה ב-17 אולימפיאדות ותמיד חזרה הביתה עם מדלייה. ב-14 מקרים הייתה זו מדליית הזהב. גם באולימפיאדה הזו שחקניה הבולטים: תומפסון, אירווינג, קווין דורנט וכרמלו אנטוני הם הפייבוריטים לזכות שוב במדלייה. לצידה של שיאנית הזכיות האולימפית נמצאת ספרד, אלופת אירופה הטרייה שללא ספק מועמדת מספר 2. אלופות נוספות הן אלופת אסיה סין אלופת דרום אמריקה ונצואלה ואלופת אפריקה ניגריה.

הכוכב הכי גדול מחוץ לנבחרות אלה הוא שחקן נבחרת צרפת הוותיק טוני פארקר, שמשחק מאז 2001 בסן אנטוניו בליגה הטובה בעולם, האן בי איי. פארקר גדל על האגדה של הזכייה של נבחרת צרפת במדליית הכסף באולימפיאדת סידני בשנת 2000, שהייתה בסך הכל המדליה השנייה של האומה במשחקים האולימפיים. באותו זמן זכה פארקר במדליית הזהב באליפות אירופה לנבחרות צעירות והפך לתקווה הגדולה של צרפת. בלונדון 2012 סיימה צרפת במקום השישי המאכזב, ואין ספק שמדלייה מכל צבע תחזיר לצרפתים את הצבע הכחול לעיניים, אחרי שהנבחרות שלהם כשלו באליפות אירופה המקומית גם בכדורגל וגם בכדורסל. הסיכויים לכך אמנם לא גבוהים, אך דווקא בגלל טוני פארקר, מגיע להם.

שחייה – שחיינים מ-174 מדינות מגיעים להתחרות ב-17 משחים שונים באולימפיאדה (34 כולל תחרויות גברים ונשים). עשרת המדינות ששולחות הכי הרבה שחיינים למשחקים הן: קנדה וצרפת עם 30 כל אחת, הונגריה עם לא פחות מ-35 ספורטאים בתחום השחייה, ברזיל, רוסיה ויפן שולחות 36 שחיינים כל אחת, אוסטרליה עם מספר מדהים של 39 שחיינים. במקום השני נמצאת סין עם 45, וארצות הברית, שבכל אולימפיאדה שחייניה מועמדים לזכות בזהב מביאה 47 שחיינים למשחקים האולימפיים בריו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המקצים מחולקים למספר סגנונות ובכל סגנון מספר משחים בדרגות אורך שונות:

חופשי – 50 מטר, 100 מטר, 200 מטר ו-400 מטר. בנשים המשחה הכי ארוך הוא 800 מ', בגברים 1500 מ'.

גב, חזה ופרפר – משחים של 100 ו-200 מטר.

מעורב אישי – משחים של 200 ו-400 מטר.

משחי השליחים הם בסגנון מעורב 4X100 מ', ובסגנון חופשי 4X100 ו-4X200 מ'. בנוסף יש שחייה למרחק, 10 ק"מ במים פתוחים.

הכוכב הכי גדול שמגיע לבריכת השחייה אולימפית בברזיל הוא כמובן מייקל פלפס. לא מדובר בשחיין עם שאיפות חדשות, אלא לדמות ספורטיבית שכל ילד בן שלוש מכיר. הספורטאי האולימפי המעוטר בהיסטוריה, שהודיע כי יפרוש מיד בתום האולימפיאדה, מגיע בעיקר בשביל לתת אקורד סיום אחרון בהחלט לקריירה הכי גדולה בהיסטוריית הענף. פלפס ניגש למבחנים ועבר אותם בצורה מרגשת, והוא ישתתף בשלושה משחים: 100 ו-200 מ' פרפר ו-200 מ' אישי. פלפס את שלו כמובן עשה, ובגדול. אם יסיים עם עוד מדלייה אולימפית בכיס, הרווח כולו שלנו.

פלפס בשער המגזין Sports Illustrated עם המדליות מ2008 (SI)
פלפס בשער המגזין Sports Illustrated עם המדליות מ2008 (SI)

טניס – כמה כוכבי ענק שהגיעו לאולימפיאדה כוללים את מארי, ג'וקוביץ' ונדאל מצד הגברים ואת האחיות ווליאמס, מוגרוזה, קלבר ורדוואנסקה מצד הנשים. מוגורוזה היא כוח עולה בטניס, והיא אולי המתחרה הכי רצינית של סרינה על תואר נוסף, אחרי שזו השיגה את הזהב בלונדון לפני 4 שנים. קרוב לוודאי שזה גם יהיה הגמר, תלוי בהגרלות. בגברים הייתה דרמה קטנה שבה פדרר פרש מהמשחקים, עקב פציעה. בגיל 35 יתכן מאוד שבקרוב יודיע על פרישה. ואולי זה עדיף, כי אחרי שני גמרים בווימבלדון וחצי גמר השנה, אולי עדיף לו לא להתבזות. הסיכוי שלו לקאמבק קטן. בעיקר לאור הכוחות הקיימים והעולים בטניס הגברים.

מי שעמד במקום הראשון בפודיום את המדליה בלונדון הוא גם המועמד מספר 1 להשיגו שוב. מדובר על גאוות העם הבריטי, אנדי מארי, שנמצא כרגע בכושר הטוב בעולם. מי שמביט מהצד בחמדנות הוא ג'וקוביץ', שרוצה את התהילה לה לא זכו שני יריביו הגדולים מהעבר, פדרר ונדאל, שצילם עדיין אופף את מקומו בהיסטוריה של הטניס. מי שבא בלי ציפיות של ממש הוא דווקא השור הספרדי. נדאל חוזר מפציעה טורדנית בשורש כף היד, והוא העיד על עצמו שאינו בכושר גבוה. מה שיהיה יהיה, כמאמר המשפט הצרפתי. הפתעות יכולות להיות גם באולימפיאדה.

כדורגל – 16 קבוצות ב-4 בתים ישחקו על הזכות להגיע לרבע הגמר של האולימפיאדה, משם שלושה ניצחונות ישיגו לנבחרת המנצחת מדליית זהב יוקרתית. אחרי האכזבה הכואבת בגביע העולם הביתי ב-2014 והכישלון בקופה אמריקה, בו לא שיחק הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת, מגיעה ברזיל למשחקים האולימפיים במגרש הביתי יחד עם ניימאר שלה כדי לעשות היסטוריה ולזכות לראשונה במדליה האולימפית. פלה נבחר בצדק להדליק את משואת המשחקים בערב הפתיחה, אבל המטרה האמיתית של ההופעה של גדול שחקני הענף היא להיות סנדק הזכייה של ברזיל, שיאנית המונדיאלים ההיסטורית.

ניימאר לא היה שותף לשני ההפסדים הנ"ל. במונדיאל הוא נפצע בדיוק בזמן כדי להיעדר מהכיסוח 7-1 של גרמניה, שגם זכתה בגביע על אדמת ברזיל, שאיבדה את קדושתה באופן זמני. עכשיו יש לו אפשרות לעשות מה שכל השמות הגדולים שלפניו לא עשו. את אף אחד בברזיל לא מעניין שמאז כינונו של גביע העולם ב-1934 אין משמעות גדולה לזכייה במדליית זהב בכדורגל במשחקים האולימפיים. שם רוצים עוד קצת תהילה. ואם לא במונדיאל הביתי או בקופה, אז לפחות באולימפיאדה בריו. המתחרות העיקריות של הסלסאו על התואר יהיו ארגנטינה, גרמניה, פורטוגל, שוודיה וכמובן מקסיקו, מחזיקת מדליית הזהב במשחקים בלונדון.

usain-bolt
מכוון גבוה, בולט (AP)

אתלטיקה – הכוכב הכי גדול בתחום האתלטיקה הוא יוסיין בולט, השיאן האולימפי ומחזיק השיא העולמי במאה מטר ריצה. הפנומן הג'מייקני, שהוא גדול האצנים בכל הזמנים, השיג שיאי עולם גם במאתיים מטר וב-4X100 מטר שליחים. האתלט המדהים הזה מגיע שוב כדי להראות לכל העולם איך עושים ריצה של מאה מטר. גם אם לא ישבור את שיאיו הבלתי אפשריים, בייחוד זה של מאה המטרים, ויזכה במדליית הזהב פעם אחת נוספת, יהיה זה דבר מיוחד עבור הספורטאי העל אנושי הזה.

התעמלות קרקע – בתחום ההתעמלות האומנותית יש לישראל נציגות ברמה גבוהה שעשויות להביא מדלייה. לגבי התעמלות הקרקע בנשים, הנבחרת האמריקאית מכילה כמה מהספורטאים הטובים בתחום, מהם כמובן מי שהייתה הקפטנית בלונדון, אלי רייזמן, זוכת מדליות הזהב בקבוצתי ובתרגיל הקרקע. היא תנהיג את הנבחרת גם במשחקים בריו. לצידה תשתתף הכוכבת העולה סימון ביילס, המתעמלת הראשונה אי פעם שזוכה בשלושה תארי אלופת עולם ברציפות. אין ספק שארצות הברית היא המועמדת מספר 1 לזכות במדליית זהב ולהמשיך להקטין את הפער מברית המועצות, שמחזיקה בשיא למרות שלא משתתפת במשחקים זו האולימפיאדה השביעית ברציפות.

בגברים קוהיי אוצ'ימורה  שולט בחמש השנים האחרונות בקרב רב אישי וככל הנראה יזכה במדליה גם בריו. לואיס סמית הבריטי ירצה לשפר מעמדות ולחפש זהב על סוס הקפיצות, אחרי כסף בשתי האולימפיאדות האחרונות. התקווה של ברזיל היא ארתור זאנטי, בתחום הטבעות שבו השיג זהב בלונדון. הנבחרת הסינית היא עדיין המועמדת מספר 1 לזכות בקבוצתי ולהביא הכי הרבה מדליות. יחד עם נבחרת השחייה נראה כי סין תדורג גבוה בדירוג הזוכות בין המדינות בסיום המשחקים בשלהי אוגוסט.

אנחנו כמובן נחזיק אצבעות לספורטאים הישראלים שאמורים לבלוט בריו ונקווה שיחזרו על מדליה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort