עשו את שלהם – זהב לשגיא מוקי וגילי כהן, אורי ששון הסתפק במדליית כסף

יום שישי, 15.3:

הישג ענק לגילי כהן, שזכתה במדליית זהב בגראנד סלאם יקיטרינבורג, אחת התחרויות הכי חשובות בסבב הג'ודו. התחרות מעניקה ניקוד רב בדרך להבטחת המקום באולימפיאדת טוקיו 2020 ונחשבת ליוקרתית יותר מאליפות אירופה. זה הזהב השני של כהן בגראנד סלאם, הפעם האחרונה הייתה בבאקו 2016.

כהן, המתחרה במשקל עד 52 ק"ג, התגברה בסיבוב השני על הקהל הביתי וניצחה את הרוסייה אליסיה קוזנצוב, סגנית אלופת אירופה מ-2017. לאחר מכן גברה ברבע הגמר על אגטה פרנק הפולנייה ובחצי על שרלין ואן סינק הבלגית, בקרב צמוד שהגיע לניקוד זהב. בגמר הביסה כהן את אנה פרס מספרד אחרי 52 שניות בלבד.

ברוך שמאילוב זכה במדליית הארד אחרי דרבי ישראלי מול טל פליקר. השניים התמודדו ראש בראש על המקום השלישי בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג. שמאילוב ניצח בקרב אחרי שפליקר צבר שלושה עונשים. פליקר, מדליסט הארד מאליפות העולם ב-2017, פתח ישירות בסיבוב השני וגבר על יוסט קונוב הקזחי (איפון) וטארו פוג'יסאקה היפני (ניקוד זהב) לפני שהפסיד לקלין לה-בלוש הצרפתי, דבר ששלח אותו למפגש מול שמאילוב על הארד.

שמאילוב פתח אף הוא בסיבוב השני וגבר על המונגולי ארקמביה באטוגוטק בניקוד זהב. רק שברבע הגמר נוצח על ידי הרוסי איסה איזייב ונשר לבית הניחומים, שם גבר על דניאל ג'ין הצרפתי. מדליסטית הארד מאליפות אירופה בתל אביב, גפן פרימו (עד 52 ק"ג), סיימה שביעית. פרימו ניצחה את הברזילאית אליידיס ולנטים, אבל הפסידה ללאחר מכן לאנה פרס הספרדייה ברבע הגמר וליואנה ראמוס הפורטוגלית בבית הניחומים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

במשקל עד 60 ק"ג, דניאל בן דוד הפסיד בסיבוב הראשון באיפון לסקהבת גדזאייב הרוסי. במשקל עד 57 ק"ג, תמנע נלסון לוי הודחה בקרב הראשון מול לדינה דזגרוס הרוסייה. במשקל עד 48 ק"ג, שירה ראשוני כבר הובילה בוואזארי על היפנית תממי ימזיקי, אך הפסידה בסופו של דבר באיפון. באותו משקל, נועה מינצקר, נכנעה בקרב הראשון שלה, בניקוד זהב, לרומנייה מוניקה אונגרונו והודחה מהתחרות.

יום שבת, 16.3:

אחרי מדליית הזהב של גילי כהן בגרנד סלאם יקטרינבורג ברוסיה, ההמנון הישראלי הושמע פעם נוספת כאשר שגיא מוקי התייצב בראש הפודיום עם מדליית זהב בקטגוריית משקל עד 81 ק"ג. הג'ודוקא הישראלי, אלוף אירופה במשקל זה ומי שזכה בזהב גם בגרנד סלאם אבו דאבי ובגרנד פרי תל אביב לפני כחודשיים, ניצח חמישה יריבים בדרך והוסיף לעצמו תואר נוסף.

מוקי דהר עם שלושה איפונים מול יריבים מקרואטיה, קזחסטן ורומניה, ובחצי הגמר נדרש לעבוד קצת יותר קשה כשנגרר לניקוד זהב על ידי הבלגי מתיאס קאסה, אבל ביצע תרגיל שהיה שווה ווזארי והעפיל לגמר. יריבו האחרון היה טקאנורי נגאסה, מדליסט הארד מריו שאותו עדיין לא פגש, אבל מוקי למד את נגאסה תוך כדי הקרב וכמה שניות לסיום הצליח להטיל את יריבו ולקבל ווזארי שהיה שווה זהב וגרם שוב לדגל ישראל להתנוסס אל על.

גילי שריר (עד 63 ק"ג) סיימה במקום החמישי לאחר שהפסידה בקרב על מדליית הארד. הישראלית ניצחה פעמיים בניקוד הזהב וברבע הגמר השיגה ווזארי וניצחה את מגדלה קרסאקובה האוסטרית. הריצה שלה נעצרה בצורה כואבת, עם הפסד באיפון לדריה דוידובה הרוסייה כשנותרה שנייה בלבד לסיום הקרב, ומשם כאמור הגיעה למאבק על הארד, אבל הפסידה בווזארי לגנחאיש בולד ממונגוליה.

ירדן מאירסון (עד 70 ק"ג) ניצחה בשני הקרבות הראשונים שלה, אבל נעצרה בסיבוב השלישי על ידי האוסטרית מיכאלה פולרס שביצעה איפון אחרי כדקה וחצי. טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) התחיל גם הוא עם שני ניצחונות והפסיד ברבע הגמר לאיטלקי פאביו באזילה בניקוד זהב. בוטבול עוד יכול היה להגיע למדליה דרך בית הניחומים, אבל נכנע שם לאיפון של הרוסי יבגני פרוקופצ'וק והודח מהתחרות.

יום ראשון, 17.3:

אורי ששון (מעל 100 ק”ג) זכה במדליית כסף בגראנד סלאם יקטרינבורג. ששון הפסיד בגמר לטמרלאן בשאב הרוסי, שבמצב של שוויון ביצע ווזארי בשנייה האחרונה של הקרב, רגע לפני הגולדן סקור. בסיבוב השני ניצח ששון את היוגה אוטה היפני, ברבע הגמר את רפאל סילבה הברזילאי ובחצי הגמר גבר על יריב ברזילאי נוסף, דויד מורה.

פיטר פלצ’יק (עד 100 ק”ג) זכה במדליית הארד כשניצח בווזארי בניקוד זהב את מיכאל קורל ההולנדי. פלצ’יק הגיע לשם לאחר שהפסיד בחצי הגמר לארמן אדמיאן הרוסי. לפני כן ניצח את יבגניס בורודבקו הלטבי ואת מיכאיל מינצ’ין הארמני. וכאן מסתכמת תחרות מוצלחת למדי של הישראלים – רק שימשך ככה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort