טופ-10: המתאבקים הטובים ביותר שלבשו מסכה

במהלך ההיסטוריה, מסכות היו חלק בלתי נפרד ממתאבקים, הן במקסיקו והן בעולם.
מתאבקים רבים השתמשו במסכות, חלק על כל הפנים, חלקן מותאמות אישית וחלקן היו תלבושת שלמה שמי יודע איך הם נשמו בה בכלל.
כאן אציג את הדירוג שלי ל-10 המתאבקים הטובים ביותר אי פעם שלבשו מסכה

מספר 10 – מאניק (TNA)

מה שהתחיל כדמות במשחק של הארגון ועבר בין מתאבקים בגימיקים שונים, התבסס בסופו של דבר עם טי ג'יי פרקינס (תיאודור ג'יימס פרקינס) שגילם את סויסייד (התאבדות) בשנת 2013 אך בהמשך החל להשתמש בשם הזירה מאניק.
אקרובט נהדר, כימיה מעולה בזירה וקרבות מעולים עם מתאבקים כמו קני קינג וטיגרי אונו ואפילו חלק מהסטייבל "הרוולושיין" של ג'יימס סטורם, מאניק ביסס את מעמדו בארגון ומהלך הקריירה שלו (2013-2016) זכה באליפות האקס- דיוויז'ן פעמיים.

פרקינס בתור סואיסייד (TNA)

מספר 9 – אביס (TNA\Impact)

כריסטופר ג'וסף פארק, הידוע בשם הזירה שלו אביס, החל את קריירת ההיאבקות שלו ב-1995 ואף מתאבק עד היום בארגון OVW.
בתחילת דרכו, היה פארק חלק מארגוני היאבקות שונים, החל מארגון ה-NWA, בו זכה עם איי ג'יי סטיילס באליפות הזוגות ב-2001, היה בקרב נגד ג'רי "המלך" לאוולר בארגון בממפיס עד שלבסוף הגיע לארגון TNA ב-2002, שם נהיה מוכר יותר בכינויו "אביס" (תהום).
דמותו המפלצתית של פארק שלטה ביד רמה בזמן היותו בארגון, החל מפיוד עם הפרטנר לשעבר שלו, מאט מורגן, פיוד עם "בן האלמוות" האלק הוגאן ועד לתקופה בה שיחק כ-"אחיו" של אביס, תקופה שבה היה לתקופה מסויימת ללא המסכה, שהיה מקבל את כוחותיו בכל פעם שהזיד דם עד שלבסוף התגלה כי הוא לא אחר מאשר אביס עצמו.
במהלך הקריירה שלו, פארק זכה באליפויות רבות, בעיקר בארגון TNA, בו זכה באליפות העולם פעם, אליפות האקס-דיוויז'ן, אליפות הזוגות פעמיים ועוד. כיום פארק הינו חלק מארגון ההיאבקות OVW , הנמצא בלואיוויל, קנטקי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אביס עם המסכה (TNA)

מספר 8 – אל סמוראי (NJPW)

אוסמו מטסודה, הידוע בשם הזירה שלו אל סמוראי, היה מתאבק בארגון היפני בין השנים 1992-2008.
במהלך שהותו בארגון, היה מטסודה לאחד מהשמות הבולטים של אותה תקופה, בשנתו הראשונה בארגון הספיק לזכות באליפות העולם במשקל כבד עם ניצחון על לא אחר מאשר ג'ושין "הרעם" לייגר. קרבות זוגות רבים היו למטסודה ביחד עם טאקיה ליזוקה ואקירה נוגמי. מטסודה לקח חלק, לזמן קצר, בארגון ה-WWF בשנת 1996, בו זכה באליפות העולם במשקל כבד (!), הקרב שלו נגד קוג'י קאנמוטו קיבל 5 כוכבים (מרשים למדי) ע"י דייב מלצר. במהלך הקריירה שלו הספיק לזכות באליפויות נוספות, בעיקר בארגון היפני NJPW, בוא זכה באליפות הג'וניור במשקל כבד פעמיים, אליפות הג'וניור במשקל כבד לזוגות 3 פעמים ועוד.
בשנת 2008 פרש מטסודה מהיאבקות, מה שלא מנע ממנו לחזור בשנת 2010 לארגון היפני ואף לזכות באליפות הזוגות בקרב נגד ריוסוקה טגאצ'י ופרייס דוויט (פין באלור), משתבח עם השנים הבחור.

טאץ' לטיני לאווירה יפנית, "אל סמוראי". (NJPW)

 

מספר 7 – דראגו (לוצ'ה אנדרגראונד)

ויקטור מנואל סוטו פלורס, הידוע בכינויו דראגו, הינו מתאבק בארגון משנת מ-2014 והינו אחד מהכוכבים הבולטים שבו.
פלורס החל את דרכו בשנת 1998 בארגון AAA המקסיקני, עובר בין גימיק לגימיק ובשנת 2014 הצטרף לארגון לוצ'ה אנדרגראונד ואימץ לעצמו את השם דראגו.
פלורס קיבל פוש גדול מאוד עם הכנסתו לארגון, היה ידוע במהלכיו האקרובטים ובכריזמה שהביאה אותו לזכייה באליפות הזוגות המשולבת עם המתאבקת מרי קנסו, הזוג זכו במספר אליפויות יחד ודראגו היה בעיקר בקרבות זוגות במהלך הקריירה שלו.
עם כניסתו ללוצ'ה אנדרגראונד, בלט מאוד וקרבותיו היו נגד מתאבקים רבים.

נראה כמו דמות מדראגון בול זי, דראגו (AAA)


מספר 6 – ויידר (WWE)

בלתי נשכח! ויידר (WWE)

"האדם לו קוראים ויידר", משפט אחד עם משמעות גדולה מאחוריו בכל הנוגע ל- ליאון וואיט (1956-2018), הידוע בשם הזירה שלו ויידר\ביג ואן ויידר, הינו אגדת וחבר בהיכל התהילה של ארגון ה-WWE.
שחקן הפוטבול לשעבר, ששיחק בשנת 1983 במדי לוס אנג'לס ראמס, החל להתאבק לראשונה בשנת 1985 בארגונים שונים ביפן, עבר לארגון WCW, שם זכה ב3 אליפויות עולם ובאליפות ארצות הברית של הארגון ולבסוף הגיע לארגון ה-WWE, שם (למרבה הצער) לא זכה בשום תואר אליפות אך דמותו זכורה מאוד ועד היום מוערך וואייט כאחד מהטובים ביותר של הארגון כולו.
למרות משקלו הכבד (170 קילו), היה ידוע בתרגיל ה-מון סולט (סלטה אחורית) מהקורה העליונה ביותר, אותו ביצע באופן קבוע בקרבותיו. פיודים שלו עם שון מייקלס ואנדרטייקר זכורים עד היום ולמרות הקריירה הקצרה שלו, חותמו נשאר, ויידר הלך לעולמו בתחילת השנה כאשר סבל מסיבוכי לב. נוח על משכבך אלוף.

מספר 5 – היאבוסה (FMW)

איג'י אזאקי, הידוע כשם הזירה שלו היאבוסה, נחשב עד היום לאחד מהמתאבקים הפופולרים ביותר מאז ועד היום, מפורסם בכל העולם ובייחוד ביפן. יכולותיו האקרובטיות בזירה, מהירות וכושר גבוהה הם רק חלק ממה שאפיין את אזאקי, הממציא את המהלך פיניקס ספלאש ואף השתמש בו ברוב קרבותיו, אשר היו נגד מתאבקים בולטים כמו סאבו ורוב ואן דאם בזמן תקופתו ב-ECW.
קריירת ההיאבקות שלו הייתה בארגון בין השנים 1991-2001, בה הספיק במשך שנותיו לזכות באליפות העולם פעמיים, באליפות הזוגות 3 פעמים ועוד.
בשנת 2001, לרוע מזלו, במהלך קרב נגד מתאבק יפני בשם סאסקי, אזאקי, שניסה לבצע מהלך הנקרא ספרינגבורד מון-סולט (קפיצה לחבלים הממשיך לסלטה אחורית), איבד את האיזון ונחת ישר על ראשו, שבר 2 חוליות שהשאירו אותו משותק והיה צורך בניתוח בכדי להצילו. אזאקי היה הלב והנשמה של ארגון היפני, השאיר את חותמו שם, יצא לקריירת מוסיקלית לאחר פציעתו ואף הקים ארגון היאבקות הנקרא WFM, כאות הוקרה לארגון בו התפרסם (FMW באותיות הפוכות).

פציעה ארורה שקטעה הכל (NJPW)

מספר 4 – אל ג'נריקו (סמי זיין) (ROH)

רמי סבאי, ידוע בשם הזירה שלו אל ג'נריקו/סמי זיין , הינו מתאבק סורי/קנדי ומוכר בשל היותו חלק מארגון ROH ובהווה בחלק מארגון ה-WWE.
סבאי התחיל את קריירת ההיאבקות שלו בשנת 2002, בה הצטרף לארגון ה-IWS , במהלך הארגון היה חלק מקרב משולש שכלל את קווין סטיין (קווין אוואנס) שם הכירו ונהיו חברים ממש טובים עד היום ושם אף נלחמו אחד בשני בפעם הראשונה.
בארגון ה-ROH, שם החל את דרכו בין השנים 2005-2012 , זכה בין היתר באליפות הזוגות ובאליפות הטלווזיה.
סבאי היה ידוע בהיותו "היי פלאייר" וסגנונו האקרובטי בלט בארגון. הוא היה זריז, כריזמטי ואף הביא איתו מהלך די די טי שטרם נראה לפני, בוא הוא נמצא מחוץ לזירה , קופץ בין עמוד הטווח של הזירה לבין הקורה התחתונה אל עבר המתאבק ומבצע די די טי בסיבוב, מהלך ידוע שהיה חלק בלתי נפרד בקרבותיו של סבאי.
כיום, סבאי הינו חלק מארגון ה-WWE וידוע בכינויו סמי זיין. סבאי הוא האלוף ה-NXT לשעבר ואף הספיק לזכות בסלאמי לסופרסטאר של השנה לשנת 2014, מקווים לראות תואר אליפות על חיקו כמה שיותר מהר.

מימין: אל ג'נריקו, משמאל: סמי זיין. אז מה עדיף? עם או בלי מסכה? (TWW)

מספר 3 – ריי מיסטריו (WWE)

"בויאקה בויאקה" הן צירוף המילים הידוע, המלווים בקפיצה מתוך הרמפה בשילוב זיקוקים שהמתאבק היה מזוהה איתן לאורך רוב הקריירה שלו. אוסקר גוטיירז, הידוע בכינויו ריי מיסטריו, נחשב עד היום כאחד מהמתאבקים המוכרים ביותר, הן בארגון ה-WWE והן בעולם כולו.
גוטיירז התחיל את דרכו ב-ECW, ארגון שהיה בבעלותו של פול היימן, ומהלכי האקסטרים שלו שבו את ליבם שלך הקהל עוד מתחילת דרכו. תכנית הבכורה שלו בארגון ה-WWE הייתה בסמאקדאון בשנת 2002, וגם שם סחף את הקהל אחריו אחרי זמן קצר בלבד, ונקשר מאוד למתאבק אדי גאררו ז"ל, עד די כך שלאחר מותו הטראגי של גאררו מהתקף לב, הנציח גוטיירז את ראשי התיבות של שמו של גאררו על חליפתו.
בקרב הרויאל ראמבל של שנת 2006 גוטיירז שבר שיא בקרב בכך שנשאר בזירה 62 דקות 8 שניות, שיא שהחזיק יותר כמעט עשור ובקרב זה אף ניצח ולאחר מכן התחרה ברסלמניה של אותה השנה, שם זכה באליפות העולם במשקל כבד. קרבותיו היו נגד מתאבקים רבים כמו רנדי אורטון, קורט אנגל, ג'ון סינה ועוד. מסכתו של גוטיירז, הבאה בשלל סגנונות וצבעים, הפכה לסימן היכר שלו ביחד עם תרגיל הסיום שלו 619, שאפילו בשיר הנושא שלו מופיע שם. כיום , גוטיירז הינו חלק מארגון הלוצ'ה ליברה.
במהלך קריירת ההיאבקות שלו זכה מיסטיריו באליפויות רבות שלא ספק משייכות אותו לאחד מהמתאבקים הטובים ביותר מכל הזמנים.

האנדרדוג המושלם-מיסטריו (WWE)

מספר 2 – קיין (WWE)

גלן ג'ייקובס, ראש העיר הנוכחי של נוקס קאונטי שבמדינת טנסי, הידוע בנוסף כשם הבמה שלו קיין, הינו אחד מהמתאבקים הבולטים ביותר של הזמן האחרון ושם את חותמו בהיסטוריה כאחד מהמתאבקים הטובים ביותר בארגון ה-WWE.
ג'ייקובס, שנולד במדריד בשנת 1967, החל להתאבק בשנת 1992 והיה חלק מארגוני היאבקות קטנים כמו SMW ועוד והופיע ב-WWF בשנת 1995 תחת שם הבמה "ד"ר אייזיק יאנקם, רופא שיניים עם שיניים מזוהמות" (האירוניה).
לאחר זכייתו של אנדרטייקר באליפות וניסיונו של פור בארר, מנהלו של טייקר באותה התקופה, להתקרב אליו אינם צלחו, איים בארר לגלות סוד אפל בנוגע לטייקר הקשור באחיו למחצה, שנשאר בחיים לאחר שטייקר "שרף" את ביתו כשכולם בפנים.
לימים הדבר הוביל אל הקרב האל אין אי סאל הראשון, שבמהלכו נכנס קיין, אחיו למחצה של טייקר, שבר את דלתות הכלוב ותקף את טייקר.
קיין ,הידוע בכינוייו "המכונה האדומה הגדולה" ו-"המפלצת הגדולה והאדומה", החל לתקוף מתאבקים רבים בשבועותיו הראשונים בארגון ולאחר מכן ניצח בקרבו הראשון נגד מנקיינד (לימים מיק פולי).
לאחר מכן היה ביריבות עם אחיו, אנדרטייקר, קרבות שהיו בעיקר קרבות ארון קבורה ו-"קבורה בחיים". היריבות נמשכה זמן ממושך אך במהלך הקריירה שלהם יחד, הפכו האחים לצמד הנקרא Brothers of Destruction, צמד דומיננטי במיוחד ויריבם היו הסטייבל של די אקס (שון מייקלס וטריפל אייץ'), אדג' וכריסטיאן ועוד.
במהלך קרב שלו עם רוב ואדן דאם כפרטנר, הפסיד קיין בקרב ובשל כך היה צריך להוריד את מסכתו, לאחר שעשה זאת תקף את רוב ואן דאם והתאבק למשך תקופה ממושכת ללא המסכה אך החליט להחזיר אותה בהמשך.
במשך הקרירה שלו היה במערכת יחסים עם ליטה, היה חלק מההנהלה בארגון "הסמכות" בראשות סטפני מקמהן וטריפל אייץ' וזכה באליפויות רבות הכוללים את אליפות העולם במשקל כבד, אליפות הזוגות עם דניאל ברייאן, בצמד הידוע שלהם, "טים האל נאו" ועוד. קיין נחשב עד היום כאחד מהמוערכים ביותר שידע הארגון וללא ספק יש לו מקום עתידי אפילו בהיכל התהילה של הארגון, ימים יגידו.

כוח דומיננטי בלתי פוסק, קיין (WWE)

מספר 1 – ג'ושין "ת'אנדר" לייגן (NJPW)

עם קריירה של יותר מ-30 שנה ויותר מ-2500 קרבות (!), קייצ'י יאמאדה, הידוע בכינויו ג'ושין לייגר ולימים ג'ושין "ת'אנדר" לייגר, הינו מתאבק יפני ולוחם MMA לשעבר, המשתייך לארגון היפני NJPW, הנחשב עד היום לטוב ביותר בכל הזמנים.
"לייגר" נולד בשנת 1964 ועוד בימי צעירותו, ניסה להתחרות בבמות הגדולות ביותר ביפן.

לאחר שזכה בתחרות "האריה הצעיר" בשנת 1986, טס לאירופה ושם השתייך לארגון אול סטאר רסלינג (ASW) שבאנגליה.
בשנת 1987 עבר לארגון הנוכחי שלו (NJPW) עם חזרתו ליפן, והשתפר יותר ויותר לאורך קרבותיו, צבר את אהדת הקהל עם המהלכיו, שופע ביטחון וכריזמה ולא ממעיט במהלכי אקסטרים מסוכני. יאמאדה אף יצא לזמן קצר מהארגון אך חזר בידיעה שהוא הולך לקבל גימיק של גיבור אנימה יפני, "ג'ושין לייגר", שם שילווה אותו לאורך כל הקריירה שלו.
בשנת 1989, זכה לייגר באליפות העולם הראשונה שלו בארגון, לאחר שניצח בקרב מרהיב את אליפות העולם של הארגון ובמהלך השנים 1989-1999 זכה בתארים רבים הן בארגון והן בארגונים מסביב לעולם, משאיר חותם עז על עולם ההיאבקות.
יאמאדה אף הופיע תחת הגימיק של לייגר בארגון ה-WWE ב-1990 ואפילו ב-WCW בשנת 1991, לייגר הופיע שוב בארגון הראשון בשנת 2015. לייגר זכה בתארים רבים בכמעט כל ארגון שהיה בו. הוא היה מפורסם בכל העולם והקהל אהב אותו ועד היום שמו מוזכר כבין הטובים, אם לא הטוב ביותר, בכל הזמנים בעולם ההיאבקות.

בפשטות: האיש והמסכה מספר 1 בעולם, לייגר (NJPW)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort