US OPEN: נובאק דג'וקוביץ' גבר על דל פוטרו וזכה בתואר

טבלאות ההימורים לפני פתיחת הטורניר לא שיקרו. בגמר ה-US OPEN נפגשו הלילה 2 השחקנים שהיו בין המועמדים הבכירים לזכות בטורניר. 2 שחקנים שהגיעו למעמד הזה לאחר התמודדות עם משברים. האחד עם פציעה חוזרת ונשנית בפרק כף היד, שכבר זרקה אותו עד למקום ה-1041 בעולם, השני עם משבר מנטלי של שנתיים שהוביל לירידה ביכולת והפסדים מוקדמים. אמנם נולה ירד רק למקום ה-21, אך כאחד שהיה אמור להיות הגדול אולי בכל ההיסטוריה, זו בהחלט הייתה מכה קשה. אין בכלל ספק בכך שמדובר בשחקנים מיוחדים. כאלה שבשבילם אתה תקנה כרטיס, שבמהלך אחד יצדיקו את הקנייה שלך ובמהלך השני אתה כבר תדע שאתה עד להיסטוריה. "זה יהיה משחק קשה לשנינו כי אנחנו גם חברים קרובים" אמר דג'וקוביץ' לפני המשחק.

הסרבי הוותיק הגיע לטורניר לאחר שניצח בגמר הווימבלדון, וכדי להוכיח לכולם שהוא כאן כדי לחזור להיות בטופ ולהוכיח למה הוא אחד מהשחקנים הגדולים בדורנו. ולאחר הניצחון האדיר 6:3, 7:6 ו-6:3 על דל פוטרו, נולה שמשתווה בכמות הגראנד סלאמים שבאמתחתו לפיט סמפראס האגדי (14 כ"א), ניצב איתן במקום ה-3 בטבלת מובילי הזכיות בתחרויות היוקרתיות ומוכיח לנו שהמשבר שפקד אותו כבר הרבה מאחוריו. הוא חזר, ובגדול. אוי, כמה כיף שאתה איתנו שוב.

מהלך המשחק:

מערכה ראשונה:

במשחק שנפתח טוב, עם כמה מהלכים ברמה גבוהה, כיאה לגמר, דג'וקוביץ' ודלפו שמרו על 3 משחקוני ההגשה שלהם בהתאמה. דלפו הרבה להשתמש ב-"Slow Slice" במטרה להאט ולבלבל את קצב המשחק, מה שעבד לעתים על הסרבי (שניסה להחזיר לדלפו באותו מטבע) אך גם גרם לו לטעויות בלתי מחויבות. בנוסף, המשחק התאפיין במגוון ווינרים של 2 השחקנים, הטניסאים הגיבו באופן "אימפולסיבי" בהתאם להתפתחות הקונקרטית במשחק מה שיצר משחק מותח מעניין וגם יפה לעין. לבסוף, נראה שאולי הלחץ השפיע על הארגנטיני, שבמצב 4:3 לנולה, הוא שמט יתרון של 3 נקודות משחוקנים ובגלל טעויות בלתי מחויבות שיכולות להעיד על חוסר ריכוז, הפסיד את משחקון ההגשה שלו. במצב הזה לנולה היה חסר משחקון אחד לנצח את המערכה. וכך עשה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לסיכום, מערכה מעולה שסיפקה מהלכים גדולים והוצג טניס ברמה גבוהה. המשחק היה צמוד מאוד מה שמעיד עד כמה הניצחון בגמר יגיע בזכות הדקויות הקטנות, ומי שיאבד ריכוז או יושפע מהלחץ ולו לרגע, עלול להפסיד.

המנצח של המערכה הראשונה (הטוויטר הרשמי של US OPEN)

מערכה שניה:

המערכה השניה נפתחה במשחקון צמוד מאוד, בו נולה ודלפו נאבקו על ניצחון המשחקון הראשון. אך לבסוף ידו של הארגנטיני הייתה על העליונה, שלא נשבר ושמר על משחקון ההגשה שלו. מנגד, דג'וקוביץ' שמר על המשחקון שלו ואף שבר את המדורג ה-3 בעולם, שנראה בהמשך למערכה הראשונה לא מרוכז ומבצע טעויות. אך אם חשבתם שדל פוטרו יוותר בכזו קלות על המשחק הזה, טעיתם ובגדול. במצב של 3:1 לסרבי, דל פוטרו שמר על המערכה שלו, שבר את נולה ועלה ל-3:4 מדהים. ברגע אחד נראה שהמומנטום החיובי פשוט עבר לדלפו, בעזרת דחיפה לא קטנה מהקהל, שלא מפסיק לעודד אותו, ודג'וקוביץ' פתאום מאבד נקודות כאשר נראה עצבני, (נקלט במצלמה זרק כמה קללות בסרבית) ומהוסס. לאחר קרב על משחקון שנראה כמו על מערכה שלמה, משחק, ואולי אפילו על חיי הקריירה של כל אחד מהם (שניהם נותנים מעצמם 110% עם חבטות מכל הלב), נולה מצליח לשמור על משחקון ההגשה שלו למרות 3 אפשרויות שבירה של דלפו ולהשוות ל-4:4. איזה משחק!, 2 הטניסאים לא וויתרו, שמרו על ההגשות שלהם והלכו לשובר שוויון. גם בשובר שוויון המשחק המשיך להיות צמוד, כאשר התחיל ב-3:1 לדלפו, אך נולה הראה עד כמה הוא טניסאי ענק וניצח 7:4, ו-7:6 בסיכום המערכה השניה.

במערכה השניה זכינו לראות את שני הטניסאים מציגים טניס אדיר ו-וירטואוזי, מלא לחימה ואמביציה. היא נפתחה עם מומנטום טוב של דג'וקוביץ' מהמערכה הראשונה, אך הארגנטיני הצליח להתעלות על עצמו בעזרת דחיפה משמעותית של הקהל, להציג את הטניס האיכותי שלו שכולם מכירים עם חבטות פורהנד חזקות, סלייסים מעניינים שעזרו לו לשחק נהדר. אך מנגד, לאחר שהתאפס שוב, נולה לא וויתר ולו לרגע על האופציה להפסיד את המערכה הזו, ולקח אותה לשובר שוויון, שאותו ניצח. בסיכום, 7:6 לסרבי והוא עם רגל וחצי בדרך לזכייה בתואר.

https://twitter.com/usopen/status/1038904759397302273 – מהלך אחד מיני רבים גדולים בערב הזה.

מערכה צמודה של השניים (Desserts)

מערכה שלישית:

גם המערכה הזו נפתחה איך לא, עם טניס תחרותי וצמוד, מהלכים מרהיבים והרבה לחימה משני הצדדים.  הקצב נהדר והשניים לא מהססים לעלות לרשת כשצריך או ללכת על חבטה מסובכת. במצב של 2:1 לדג'וקוביץ', בשוויון 40 לכל, הוא נופל במהלך החבטה ונראה שדלפו הולך לנצח את הנקודה. אך במהלך שאולי מסמל את המשחק שלו היום, קם מיד לאחר מכן ומנצח את הנקודה באמצעות ווינר ענקי, וממשיך לשבירה ול-3:1 גדול. כשהכל כבר נראה אבוד עבור דלפו, הוא מצליח לשבור במשחקון מוצלח מאוד מבחינתו ומיד לאחר מכן משווה ל-3:3. למרות זאת, הערב יש שחקן אחד שבא להראות שהוא ראוי יותר מכולם לנצח את המשחק והטורניר כולו. שהוא ראוי לחזור לבמה שאליה הוא כל כך התגעגע. נובאק דג'וקוביץ' שמו. הוא שובר את הארגנטיני ועולה ל-5:3. כאשר נותר לו משחקון אחד לנצח כולו, הוא עושה זאת כמו גדול וזוכה בתחרות!

בשורה התחתונה, משחק אדיר של דג'וקוביץ', שלמעט חוסר ריכוז קצר, הציג משחק עילאי, יכולות ווירטואוזיות והתקפיות הן מהקו האחורי והן מהרשת, מה שהתבטא בנקודות גדולות. הוא זוכה בטורניר ובכך משתווה לפיט סמפראס עם 14 זכיות גראנד סלאם כוללות. איזה שחקן ענק! דל פוטרו נשאר עם המחמאות.

 

טורניר ענק של הבחור (הטוויטר הרשמי של US OPEN)

 

נשאר עם המחמאות (Sports Illustrated)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית