סיפור סינדרלה

סינדרלה. איזה סיפור נהדר לא?

נערה יפהפייה שהופכת משרתת של אמה החורגת ושתי בנותיה המרושעות, שבעקבות הכרזת הנסיך על נשף ריקודים, סיפור חייה משתנה. האחיות מטפחות עצמן לקראת הנשף ולאחר שיוצאות, כשסינדרלה בוכה על מר גורלה, לפתע פתאום, הפיה עוזרת לה בעזרת קסם: את בגדי המשרתת הבלויים של סינדרלה היא הופכת לשמלת נשף מרהיבה מכסף וזהב את נעליה המרופטות – לנעלי זכוכית, דלעת פשוטה, אשר זה עתה רוקנה, היא הופכת לכרכרה מפוארת. הפיה מזהירה את סינדרלה שבדיוק בשעת חצות יפוג הקסם והכל יחזור להיות כפי שהיה. סינדרלה ממהרת אל הנשף שבארמון. בנשף, הנסיך מוקסם מסינדרלה. הוא מזמין אותה לרקוד, מחלק לה משקאות, אך בעקבות דברי הפיה, סינדרלה חוזרת הביתה. כך גם קורה בנשף השני, אך כפי שכולנו יודעים, היא השאירה את נעלה בארמון, ומשם הנסיך יוצא במסע חיפושים אחריה. לבסוף, כמו באגדות, כמובן מוצא הנסיך את סינדרלה, הם מתחתנים וחיים בעושר ואושר.

בהקשר של עולם הספורט, המונח "סיפור סינדרלה" בא לתאר קבוצה או שחקן, שכנגד כל הסיכויים, הקשיים והלחצים, הגיעו להצלחה. לדוגמה, זכייתה הראשונה של מריה שראפובה בווימבלדון כשהייתה בת 17 בלבד, לסטר סיטי עם אליפות הפרמייר ליג ההיסטרית והיסטורית, יחד עם ג'יימי וארדי שהגיע בעצמו ממעמקי הליגה ה-7 באנגליה.

בחצי גמר ה-US OPEN  לנשים, נראה שפרט לסרינה וויליאמס הבלתי נגמרת (אל תתבלבלו, הסיפור שלה מדהים ומטורף שלעצמו), כל הטניסאיות הן סוג של "סינדרלות". כשאתה מגיע לשלבים כל-כך מתקדמים בתחרות הגראנד סלאם האחרון בשנה, שבעיני טניסאים וחובבי טניס רבים הוא החשוב והיוקרתי ביותר, הציפייה היא שהשחקניות שנמצאות בטופ של הטופ העולמי יככבו במעמד.
אך כפי שאנחנו יודעים, טניס הוא משחק הפכפך. ספורט בו החשיבות המנטלית היא מהגבוהות ביותר במשחק תחרותי. אתה לבד עם עצמך, הקרדיט הולך אליך בלבד בנצחונות, אך אתה גם האשם הבלעדי בהפסדיך. ג'ימי קונורס, טניסאי עבר אמריקאי הנחשב לאחד הטניסאים הגדולים בכל הזמנים אמר כי "טניס ברמות הגבוהות הוא 95% מנטאלי ו-5% פיזי".

כך, נוצר מצב שאנסטסיה סבסטובה, טניסאית וותיקה שדירוג השיא שלה היה מקום 15 בעולם הדיחה את אלופת ארצות הברית של השנה שעברה, סלואן סטיבנס ומגיעה לראשונה בקריירה שלה לחצי גמר גראנד סלאם. בהחלט סינדרלה ראויה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סבטובה נודעת באמצעות משחק התקפי מעולה מן הקו האחורי, היא שחקנית בעלת טקטיקה ייחודית, שיש לה חבטות מגוונות. ידועה באמצעות חבטות הקרקע המדויקות שלה, בין אם באמצעות
ה-Forehand או באמצעות ה-Backhand העוצמתיות שלה שמהווה נשק קטלני. עבודת הרגליים שלה טובה מאוד, מה שעוזר לה לעלות הרבה לרשת כדי לסיים נקודות. בנוסף, היא נעזרת לעתים בסלייסים חכמים כדי לתעתע ביריבותיה.

למרות זאת, היא לא מנוסה מספיק במשחקי הגראנד סלאם (כפי שכבר ציינתי, מדובר בחצי גמר גראנד סלאם ראשון שלה), דבר שעלול להוות לה מכשול רציני.

המתמודדת שתשחק מולה היא לא אחרת מאשר סרינה וויליאמס.

מה כבר עוד אפשר לומר על סרינה? מעבר להיותה שחקנית טניס אדירה, בעידן ה#METOO שבו הפמיניזם פורח, נשים בכל העולםיוצאות לרחובות דורשות שוויון זכויות מלא, הטניסאית בת ה-36 מהווה מודל לחיקוי בכל הקשור למקצוענות, הצלחה ועוצמה נשית. השנה חזרה לסבב לאחר חופש לידה, בה התמודדה עם קשיים לא פשוטים בעקבותיה. את הקשיים שעליהם היא מדברת היא חווה בניסיון לאזן בין הספורט לבין האימהות. "לא רק שעברתי דברים אישיים לא קלים, הייתי ממש מיואשת. בעיקר הרגשתי שאני לא אמא טובה", כתבה בחשבון האינסטגרם שלה השנה. "קראתי מאמרים שהסבירו שדיכאון אחרי לידה יכול להימשך גם שלוש שנים, אם לא מטפלים בו. אני מאמינה בלדבר. כשאני משתפת דברים עם אמי, עם אחיותיי ועם החברים שלי, זה עוזר לי להבין שהרגשות שלי הם נורמליים לחלוטין. זה בסדר גמור להרגיש שאני לא עושה מספיק עבור התינוקת שלי. כולנו עברנו את זה. אני עובדת הרבה, אני מתאמנת ואני מנסה להיות הספורטאית הטובה ביותר שאני יכולה להיות. אבל המשמעות של זה היא שאף על פי שהייתי עם הילדה שלי בכל יום בחייה, אני לא בסביבה כמה שהייתי רוצה להיות. רובכן, אמהות, מתמודדות עם אותם דברים. אם אתן נשארות בבית או עובדות – למצוא את האיזון הנכון עם גידול הילדים שלך זו אמנות. אתן הגיבורות האמיתיות. אני כאן כדי להגיד: אם יש לכם יום או שבוע קשה – זה בסדר – גם לי!!!".

סרינה מציגה טניס נפלא בטורניר, תוך כדי שהיא מנצחת את אחותה במשחק שלטענתה היה הטוב ביותר שלה מאז החזרה למגרשים ובלילה שבין שלישי לרביעי ריסקה את המדורגת ה-9 בעולם, קרולינה פליסקובה, שלא לדבר על הניסיון הכביר שלה הן במעמדים שכאלה והן ב-US OPEN.

לסיכום: המשחק יהיה מעניין, מדובר במפגש ראשון בין 2 הטניסאיות בסבב. במידה וסרינה תבוא מרוכזת וחדה, מה שאני מאמין שיקרה בגלל הניסיון והמומנטום שצברה באליפות, סבטובה לא תהווה לה מכשול, והיא ככה"נ תעפיל לגמר.

סרינה וויליאמס (הטוויטר הרשמי לש US OPEN)

העולם שייך לצעירים

במשחק השני, יתמודדו 2 הטניסאיות הצעירות, מדיסון קיז ונעמי אוסקה, המסמלות את דור הטניסאיות החדש והכניסה שלו לטופ העולמי. זכיה של כל אחת מהן בטורניר תהיה סנסציה.

מדיסון קיז, האמריקאית הנפלאה בת ה-23, רוצה להוכיח שהיא כבר יותר מסתם כישרון צעיר, אלא מכתיבה את הטון ומתמודדת בליגה של הגדולות.

למדיסון משחק קו אחורי אגרסיבי ונהדר שעליו היא מסתמכת, ובמאצעות חבטות חזקות מאוד מצליחה להשיג ווינרים נהדרים, אך הארסיביות יכולה להוות גם חולשה, כאשר יריבותיה גורמות לה "לאבד את העשתונות" באמצעות טעויות בלתי מחויבות כאשר חובטת בעוצמה כדי להשיג ווינרים. חשוב לציין כי אם היא רוצה לזכות בתחרות, היא תמטרך למצוא את האיזון בין האגרסיביות שלה לבין החשיבות לא לבצע טעויות בלתי מחויבות.

ומנגד, עומדת לה נעמי אוסקה, הטניסאית היפנית-אמריקאית הצעירה, שגם היא רוצה להוכיח שהיא טניסאית שיכולה להגיע לרמות הגבוהות ביותר.

גם לאוסקה מדובר בהישג השיא בקריירה המקצוענית שלה עד כה, שגם הצליחה לעבור בדרך את יוליה גלושקו שלנו, אך פרט חשוב: היא בת 20 בלבד! השנה היא כבר הצליחה לנצח בתחרות האינדיאן וולס היוקרתית, ורוצה לעשות את הצעד הנוסף קדימה לעבר הטופ 10.

למרות שאוסקה מתגוררת ומתאמנת בארה"ב מגיל 3, בחרה לייצג את יפן. אמה יפנית ואביה מהאיטי – כלומר מחצית אפריקאית ומחצית אסיאתית. אוסקה בחורה גדולה יחסית פיזית, הגובה שלה הוא 180 ס"מ ושוקלת כ-70 ק"ג, מה שהופך אותה לשחקנית אגרסיבית והתקפית מהקו האחורי גם כן, ובעלת הגשות חזקות מאוד. אך למרות זאת, הניסיון הדל שלה יהווה בשבילה קושי רב אל מול מתחרתה המנוסה, אפילו אם במעט.

במאצ'אפ בין שתיהן, ידה של מדיסון קיז על העליונה עם 3-0 במפגשים ביניהן.

בשורה התחתונה, נראה כי הולך להיות קרב מרתק בין שתי הטניסאיות הצעירות האלה, שלימים אף יכול להתפתח ליריבות נצחית על המגרש בשנים הבאות. לדעתי, מדיסון קיז מגיעה עם ניסיון גדול יותר, שייתן לה יתרון משמעותי על אוסקה ולכן היא תנצח ותעפיל לגמר.

האם היא מסוגלת לנצח את התחרות? מדיסון קיז (האר השמי של US OPEN)

הכל בראש

בספורט התחרותי ובטניס בפרט, נקבל הרבה פעמים מאבק בין פייבוריט לאנדרדוג. בתחרות הנוכחית, אנחנו נקבל מפגש שכזה גם בחצאי הגמר וגם ככה"נ בגמר.השאלה המעניינת היא איך ההגעה של השחקניות למשחק, בין אם כפייבוריטיות ובין אם כאנדרדוגיות יכולה להשפיע על התוצאה. כך מנתח פסיכולוג הספורט יובל לסקי את הנושא:

"כאשר אתה מגיע כאנדרדוג, מעמדת נחיתות, אתה יוצר מערכת ציפיות נמוכה מהסביבה ובאופן ישיר גורם לירידת רמת הלחץ במערכת. כאשר אף אחד לא מצפה שתצליח אין לך חשש מכישלון, אתה לא מודאג אם לא תהיה בשיאך וכפועל יוצא לא תחשוש לנסות דברים חדשים, להעיז, לת את כולך ולהרגיש משוחר וקליל.
מצוין לא? אז זהו שלא תמיד…לעיתים, כאשר מגיעים כאנדרדוג, אנו נוטים להשקיע פחות, עמדת הנחיתות גורמת לנו להעצים את היריב שלנו, לחשוש מנו, להגיע לתחרות אדישים ולותר מהר יותר. "גם ככה כולם יודעים שאנחנו פחות טובים ולא מצפים מאיתנו להצליח".

הוא מוסיף ואומר כי "כאשר אתה מגיע כפיבוריט, מעמדת כוח ועלינות, אתה יוצר מערכת ציפיות גבוה, אתה מטיל מורא על מתחריך, אתה מלא ביטחון עצמי ביכולת שלך ובמסוגלות שלך לנצח את יריביך, אתה לא מותר ונלחם עד טיפת הדם האחרונה. אתה מאמין וחושב שאתה חיב לנצח כי הרי אתה באופן ברור יותר טוב והרי כולנו יודעים כי מחשבה בוראת מציאות.
מעולה לא? א זהו שלא תמיד…לעיתים, כאשר אתה מגיע כפיבוריט, אתה מתמלא בעצמך ונהיה יהיר, אתה מאמין שאתה טוב יותר ולא משקיע את כל כולך, אתה נוטה לזלזל ביריב ולהגיע ברמת מוכנות לא מספקת, אתה נכנס לחץ מהציפיות הגבוהות ומהחשש מכישלון, מה שיגרור חוסר ריכוז וקבלת החלטות גרועה כאשר הדברים קצת משתבשים, אתה במתח רב מאחר ויש לך הרבה מה להפסיד".

אז נכון, סיפורים כאלה הם מרגשים, סוחפים ואנו כאוהדים תמיד נתחבר קצת יותר אל הסינדרלה, ונרצה לחוות כמה שיותר הפתעות. אולי כי כאלה אנחנו, בטטות כורסא בעולם קפיטליסטי שכזה, שבו מדי יום "מוכרים" לנו סיפורי הצלחה של אנשים שלא וויתרו, וכנגד כל הסיכויים הצליחו, כדי שתמיד המחשבה הזאת שגם אנחנו יכולים להצליח בענק תשב לנו בראש.

אך בטורניר, כמו בחיים, השאלה החשובה היא האם "הקסם" שבאמצעותו הפכה סינדרלה ליפהפייה לא עתיד לפוג בחצות?

לצערן של המתמודדות האחרות, אני לא רואה מצב שבו "הקסם" לא פג. לראות עיניי, אין מצב שסרינה וויליאמס, אולי הטניסאית הגדולה מכולן, חיית טרף שמכסחת כל יריב העומד בפניה, גם אם מדובר באחותה היקרה, בשר מבשרה, עם הניסיון העשיר ביותר בהתמודדות, במגרש הביתי שלה, לא תזכה בטורניר בפעם ה-7.

בסך הכל, אפשר לומר שהטורניר הזה הוא כבר מיוחד. כי כבר בסיבוב הראשון סימונה האלפ, המדורגת ראשונה בעולם הודחה, קיבלנו קרב אחיות אימתני כבר בסיבוב השלישי והאלופה המכהנת הודחה כבר ברבע הגמר. אז נכון, אם סרינה תזכה, זה אכן יהיה המובן מאליו. המועמדת הבכירה מבין 4 המתמודדות בחצי הגמר, אבל אחרי התמודדות עם לידה והורדה בדירוג שבאה אחרי ולא בהכרח הייתה מוצדקת, אפשר לומר שגם זה חתיכת סיפור. ואולי היא בכלל הסינדרלה של כל הטורניר הזה?

סרינה והתינוקת (People magazine, מתוך פרופיל האינסטגרם האישי שלה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort