בדם יזע ודמעות: רפאל בחצי הגמר לאחר מותחן אדיר וניצחון קשה על דומיניק תים

רפאל נדאל העפיל הלילה לשלב חצי הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה לאחר ניצחון ענק בתום מותחן אדיר מול המדורג 9 בעולם דומיניק תים.

לראשונה בקריירה שלו הצליח האוסטרי בן ה-24 לעלות לרבע גמר טורניר גרנד סלאם שאינו רולאן גארוס. הוא עשה את זה בצורה מרשימה במיוחד עם ניצחון בשלוש מערכות מול פיינליסט השנה שעברה ופיינליסט ווימבלדון קווין אנדרסון. הטניסאי המוכשר, אך הלא יציב דומיניק תים נפגש הלילה אל מול רפאל נדאל, המדורג ראשון בעולם כדי להוכיח שהוא שייך לליגה של הגדולים באמת, ואיזה מבחן קשה הוא היה צריך לעבור כדי לעשות צעד כל כך משמעותי בקריירה שלו: רפאל נדאל, הטניסאי האדיר, זוכה השנה שעברה, שבאמתחתו 3 זכיות בתחרות ומספר 1 בעולם. איזה משחק קיבלנו – תהפוכות, דרמות, משברים מנטליים שחלפו, מהלכים גדולים, לחימה ורפאל נדאל אחד מעל הכל שהוכיח בפעם המי יודע כמה שטניסאי כמוהו יש 1, אולי 2 בדור. דומיניק תים נשאר עם המחמאות.

מהלך המשחק:

מערכה ראשונה:

וואו! איזו פתיחה של תים! השחקן הכישרוני בא לעבוד. הוא שלט במשחק, עם ווינרים ואייסים מרהיבים, משחק מצוין וחכם מאוד מהקו האחורי, שבר שלוש פעמים ולא הפסיד ולו משחקון אחד!
השור הספרדי, שפשוט לא היווה פקטור אל מול האוסטרי, שיחק גרוע מהקו האחורי, לא ידע להתמודד עם ההגשות האימתניות והחבטות החזקות של המדורג 9 בעולם ונראה לא טוב, גם פיזית וגם מנטלית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לסיכום, מערכה ראשונה לא פחות מחלומית לדומיניק תים שמנצח 6:0 חלק את רפאל נדאל, שבפעם האחרונה שהוא הפסיד מערכה ללא משחקון הייתה ב-2017, מציג טניס איכותי ומוכיח לנו שאם ישמור על יציבות, הוא אכן שייך לליגה של הגדולים. לנו רק נותר לרחם על נדאל…

נדאל בפוזה לא אופיינית לו (הטוויטר הרשמי של US OPEN)

מערכה שניה:

נדאל פתח את המערכה כדי להחזיר את הכבוד האבוד שלו, והצליח לנצח את המשחקוני ההגשה שלו במערכה. נראה שנדאל שינה במקצת את טקטיקת המשחק שלו כאשר החל לעלות לקו קצת יותר כדי לתעתע ולהקשות על תים, בנוסף למשחק התקפי ותקיף יותר. אך לא נשברה רוחו של תים, ששמר על ההגשות שלו, והמשחק היה בשוויון משחקונים של 3:3. פה השור הספרדי נכנס לתמונה, והצליח, באמצעות טניס מרשים מאוד, באמצעות חבטות חזקות ומשחק קו אחורי משובח, שמר על משחקון ההגשה שלו ושבר את האוסטרי, והמשחק כבר ב-5:3. זה לקח עוד 2 משחקונים, אבל נדאל הצליח לנצח את המערכה! 6:4 לנדאל.

לסיכום, מערכה שנייה שבה נדאל חזר לשחק את הטניס שאנחנו רגילים לראות ממנו, עם לחימה גדולה, שמצדיקה את המיקום שלו בדירוג, 6:4 לרפא. מישהו אמר קאמבק?

עוד לא אמר את המילה האחרונה (AFP)

מערכה שלישית:

המערכה השלישית אולי ממחישה לנו הכי טוב את הקרב הזה. פעם נדאל מוביל, פעם תים דומינטטי יותר, משחק יצירתי בו, כמו כל משחק גדול, הטניסאים נונתים למשחק לזרום ומגיבים נקודתית לכל מהלך. במצב של 3:3 דומיניק תים חוזר להוביל 3:5, אך נדאל הוכיח שכמו חתול, גם לו 9 נשמות וחזר משבירה  להוביל 6:5! בבת אחת נדאל מוציא החוצה את כל הניסיון שלו ומציג דוגמה נפלאה איך להתמודד עם משבר במהלך משחק בצורה הטובה ביותר. משם, במשחקון האחרון, כאשר התוצאה מתנדנדת בין נקודת מערכה לו לבין שובר שוויון, המומנטום סחב אותו לניצחון ענק שכולו אופי.

לסיכום, המערכה השלישית התחילה יציבה, אך כיאה למשחק גדול, התעלתה לרמה גבוהה של טניס, מהלכים גדולים ומעל כולם נדאל עם קאמבק מהסרטים . 7:5 לנדאל.

מערכה רביעית:

במערכה הרביעית, נראה שהטניסאים הגדולים האלו הולכים על כל הקופה. תים מוכיח שהוא עוד במשחק כאשר הצליח לשבור את נדאל בדרך ל-1:3 למרות העייפות, החום הכבד והמהפך של נדאל במערכה הקודמת. אך נדאל מוכיח לנו שהוא חי וקיים ורוצה לסיים את המשחק. הוא חזר ושבר את תים בדרך ל-5:4, כאשר לעתים ניכר כי העייפות משפיעה על השחקנים לרעה וגורמת להם לבצע טעויות לא מחויבות. אבל תים לא מוותר. הוא לא רק נלחם על המשחק כאן, אלא על קריאת התיגר שלו על השחקנים הגדולים באמת. הוא הוא מצליח לכפות את המערכה לשובר שוויון ומנצח בו!

לסיכום, מערכה אחרונה גדולה ומלאת תהפוכות למשחק שבו 2 השחקנים ראויים לנצח, נלחמו עד טיפת הזיעה האחרונה, אבל תים עם ידו על העליונה. איזה משחק נהדר.

משחק ענק של הילד בן ה-24 (הטוויטר הרשמי של US OPEN)

מערכה חמישית:

כמו במערכה השלישית והרביעית, ואולי כמו כל המשחק, המערכה כולה מאופיינת ביכולת צמודה ושווה מצד שני השחקנים, וללא שבירות בתוצאה 6:6. (לאחר שהיה נראה כי נדאל בדרך לשבירה בטוחה, במצב של 5:5, אך תים חזר וניצח את המשחקון באמצעות 5 נקודות רצופות ומרהיבות) נראה שלמרות העייפות, ואולי גם בגלל, השחקנים מלאים מוטיבציה לנצח ומספקים מהלכים מיוחדים. בין אם ווינרים, עליה לרשת, טעויות לא מחויבות קריטיות. והמשחק הלך לשובר שוויון אחרון בהחלט, על המקום בחצי הגמר.

ובשובר השוויון אנחנו מקבלים דרמה ענקית: המשחק מגיע לשוויון 5:5, נדאל משיג את הנקודה היקרה שמעלה אותו ל6:5, ובהזמדנות להשוות, דומיניק תים מבצע טעות לא מחוייבת שאולי מתארת את המשחק שלו היום, ונותן את הניצחון לנדאל!

לסיכום, מערכה צמודה שהביאה לשובר שוויון צמוד שהפך את המותחן הזה לשיא. שאפו ל-2 השחקנים האדירים האלה. משחק ענק.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort