היכון, הכן, צא!

עונת  הNFL מתקרבת אלינו בצעדי ענק. לאחר הדראפט, החתמת השחקנים החופשיים, מחנות האימונים ומשחקי ההכנה, נותר לנו חובבי הספורט הטוב בעולם לחכות רק עוד כמה שעות עד לתחילת הדבר האמיתי. 

שינויים רבים התחוללו בעונת הביניים הנוכחית וקבוצות רבות עבדו קשה על שמירת השלד הנוכחי וחיזוקו. להלן 4 הקבוצות שלדעתי נמצאות במיקום הכי טוב בפתיחת השנה ויכולות ללכת כל הדרך עד הסופרבול העונה. 

יוסטון טקסנס 

צירופים משמעותיים: טיירן מאתיו (סייפטי –אריזונה), זאק פלוטון- (קו התקפי- קנסס סיטי), ארון קולבין ( קורנרבאק- ג'קסונביל). 

עזיבות משמעותיות:  בראין קושנינג (ליינבאקר- שוחרר) 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אתם בטח שואלים את עצמכם איך יכולתי לבחור בקבוצה שניצחה רק 4 משחקים בשנה שעברה להיות מועמדת לזכייה השנה? הסיבה העיקרית, פציעות. 

ההתקפה של יוסטון נראתה בין החזקות בליגה בתחילת השנה שעברה. הקוורטרבק דשון  ווטסון בשנתו הראשונה בליגה השתפר בכל שבוע, והוא הציג את המשחק הכי טוב שלו נגד ההגנה הבריאה של סיאטל. הוא זרק 19 מ30 ל402 יארד ו67 יארד בריצה, ונראה כמו הכוכב הגדול הבא של הליגה.  

לרוע המזל של הטקסנס, ווטסון סבל בקרע ברצועה הצולבת באימון יומיים אחרי הופעתו הנהדרת, כך שהמשחק בסיאטל היה האחרון שלו לעונה. לפי כל ההערכות ווטסון צפוי להיות במלוא כוחו עד לפתיחת העונה, הוא השתתף גם במשחקי קדם העונה ונראה נהדר.  

עם חזרתו של ווטסון יוסטון מציגה התקפה מלהיבה ביותר כשהמרכיב המרכזי בהתקפה הוא דיאנדרה הופקינס. הרסיבר שנכנס לשנתו השישית בליגה התעלה בעונה שעברה ואף החיסרון של הקוורטרבק הפותח שלו תפס 96 כדורים ל1,378 יארדים (רביעי בליגה) ו13 טאצ'דוואנים (ראשון בליגה). הופקניס נחשב בעני רבים לאחד הטובים בליגה ואני ממצפה לראות אותו בשנתו הטובה ביותר עד כה במיוחד עם שיתוף הפעולה הצפוי עם וואטסון למשך עונה שלמה.  

 

בצד ההגנתי יוסטון מקבלת חזרה מפציעה את ג'יי ג'יי וואט ווויטני מרסילוס, שתי שחקני הגנה שנפצעו באותו משחק שנה שעברה נגד קנסס סיטי.  

וואט נחשב בעיני רוב מומחי הליגה בארה"ב לשחקן ההגנה הטוב בליגה (ביחד עם ארון דונלד מלוס אנג'לס ראמס) וזכה בתואר שחקן ההגנה של השנה 3 פעמים בעבר (2012,2014,2015), עצם העובדה שהוא משחק נותנת ליוסטון סיכוי טוב לנצח כל קבוצה בליגה.   

למרסילוס היו 19.5 סאקים בשתי העונות שלפני 2017 ויכולות לחיצת הקווטרבאק שלו לצד ג'דביון קלווני (בחירת הדרפאט מספר 1 ב2014) הופכות את יוסטון לאחת ההגנות המפחידות בליגה.  

הבעיה העיקרית בהגנת יוסטון בעונה שעברה הייתה ההגנה מפני המסירה. כדי לטפל בבעיה זאת הצטרפו לקבוצה טיירן ממתיו אחד הסייפטים המלהיבים בליגה שהגיע מאריזונה וארון קולבין, קורנרבאק שעזר לג'קסונביל להגיע בעונה שעברה לגמר הAFC. 

 

לוס אנג'לס ראמס 

צירופים משמעותיים: נדומיקונג סו (קו הגנה –מיאמי), מרכוס פיטרס- (קורנרבאק – קנסס סיטי), הקים טאליב ( קורנרבאק- דנבר), ברנדין קוקס (רסיבר- ניו אינגלנד). 

עזיבות משמעותיות:  סמי וואטקינס (רסיבר- קנסס סיטי) , אלק אוגלטרי (ליינבאקר- ג'יינטס). 

 

כאשר מסתכלים על עונת הביניים של הראמס אפשר לחשוב שבטעות נכנסו למשחק מחשב ולא לחיים האמיתיים.  

הג'נרל מנג'ר של הראמס, לס סניד, הצליח להנחית הקיץ 3 כוכבי הגנה מהליגה במהלך שנוי במחלוקת ברחבי הליגה. בעזרת טריידים והחתמות בשוק השחקנים החופשיים הצליחו הראמס להביא את מרקוס פיטרס, הקים טאליב, ונדומיקונג סו, שלושה שחקנים שיחדיו מחזיקים ב 12 בחירות לפרו בול ובחירה לנבחרת השנה 5 פעמים. 

אפשר להגיד שמהלך זה נעשה על מנת להוסיף ברק לקבוצה ולהתאים אותה יותר לעיר לוס אנג'לס ולמנטליות הנוצצת של האיזור. לדעתי הראמס התקדמו גם בפן המקצועי ולא רק במחלקת השיווק.  

כשמסתכלים על ההגנה הנוכחית של הראמס קשה להתעלם מכוח המחץ הגדול שיש להם, במיוחד בהתחשב בעובדה שכבר יש להם בסגל את ארון דונלד שחקן ההגנה הטוב בליגה  

בעניי רבים (ביחד עם וואט מיוסטון שעליו כבר הרחבנו). חשוב לזכור שנבחרת הכוכבים הזאת צריכה להתחבר יחדיו במערך ההגנה של הראמס, אך קשה להתעלם מהפוטנציאל הגדול שחבוי בתוך הסגל הזה.  

בצד ההתקפי לס סניד גם לא פחד לצרף סופרסטאר והביא את ברנדין קוקס מניו אינגלנד שהיה אחד השחקנים המשמעותיים בריצה של ניו אינגלד לסופר בול בשנה שעברה. התוספת של קוקס רק מחזקת את התקפת הראמס שהייתה מדורגת מספר 1 בליגה בנקודות שנה שעברה.  

הבורג המרכזי של אותה התקפה היה טוד גרלי שזכה בשנה שעברה בשחקן ההתקפה של העונה עם 1305 יארדים בריצה ו788 יארדים בטפיסה. גרלי יהיה חייב להמשיך ביכולת המדהימה שלו משנה שעברה כדי לעזור לראמס להישאר ההתקפה הטובה בליגה ביחד עם קוואטרבק שנה שלישית ג'רד גוף, ומאמן שנה שניה שון מקביי שהפתיעה את כל הליגה שנה שעברה עם מהלכים מתוחכמים וגאוניים בהתקפה. 

 

ניו אינגלנד פטריוטס  

צירופים משמעותיים: ג'רמי היל (רץ –סינסנטי), קורדל פטרסון- (רסיבר – אוקלנד), ג'ורדן מאסיוז (רסיבר- באפלו), ג'ייסון מקורטי (קורנר- קליבלנד). 

עזיבות משמעותיות:  ברנדין קוקס (רסיבר- ראמס), דיון לוויס (רץ- טנסי), נייט סולדר (קו התקפי- ג'יינטס), מלקולם באטלר (קורנר- טנסי). 

המועמדת הבחירה לזכיה כמעט בכל שנה הודות ליציבות של המערכת של המאמן ביל בליצ'ק והקווטרבאק (הטוב בכל הזמנים לדעתי) טום בריידי. אלופת הAFC הגיע למעמד משחק הגמר האיזורי ב8 שנים האחרונות והגיע לסופר בול 3 פעמים מתוך ה8, כולל שנה שעברה.  

לאחר סיום חמוץ לעונה הפטריוטס עברו קיץ לא פשוט עם עזיבות של שחקני מפתח  וריב מתוקשר בין בריידי לבליצ'ק עקב פיטורי המאמן האישי של בריידי שהיה מועסק בקבוצה. אך הפטריוטס הראו שוב ששום דבר לא גדול יותר מהמערכת והצליחו להתגבר על הקשיים. בריידי ובליצ'ק יישרו את ההדורים ביניהם והקבוצה הצליחה למצוא מחליפים ראויים לשחקנים שעזבו. אחד מהשחקנים החדשים שהצטרפו הוא ג'ייסון מקורטי שאחיו התאום דבין כבר משחק בקבוצה כמה שנים והנהיג את ההגנה בשנה שעברה. הכימיה בינהם תוכל לתת לניו אינגלנד את אחת ההגנות היציבות בליגה. 

שחקן המפתח של הפטריוטס העונה לדעתי הוא רוב גרנקווסקי. הטייד אנד של הפטריוטס הוא ללא ספק הטוב בליגה בתפקידו ונבחר לשחקן מספר 15 בכל הליגה ברשימת ה-טופ 100 שנבחרת על ידי שחקני הליגה מדיי שנה. בעונות האחרונות הוא המשיך להפגין את היכולות המדהימות שלו ואת החיבור המיוחד שלו עם בריידי אך הוא לא הצליח להתעלות ברגעיי ההכרעה של העונה. תצוגות טובות שלו בפלייאוף העונה יכולות להיות ההבדל בין תואר לעוד עונה בלי אליפות.  

 

ניו אורלינס סיינטס 

צירופים משמעותיים: מרקוס דבנפורט (קו הגנה- דראפט). 

עזיבות משמעותיות:  קובי פלינר (טייד אנד- שוחרר). 

בשנה שעברה ניו אורלניס התחילה את העונה עם שתי הפסדים ונראתה כמו קבוצה צעירה שלא מוכנה עדיין להתחרות בליגה של הגדולים. אך הסייניטס כיצעו שינויים והמשיכו את העונה בצורה מדהימה עם 11 נצחונות ומקום ראשון בבית שלהם.  הקבוצה הייתה נראית בדרך הבטוחה לסופר בול אך זריקה מטורפת בשניה האחרונה של מינסוטה במשחק רבע הגמר הביאה את העונה המופלאה שלהם לסיומה.  

מה שהיה מדהים באותה עונה הוא שהשחקנים שהובילו  את הסיינטס היו 2 שחקני שנה ראשונה: אלבין קאמרה ומרשון לטימור. למרות שנבחר רק בסיבוב השלישי בדראפט  קאמרה הציג בעונה שעברה הופעות נהדרות ומספרים מעולים (728 יארדים  בריצה 826 יארדים בתפיסה ו13 טאצ'דוואנים סך הכל) דבר שזיכה אותו בתואר "רוקי העונה בהתקפה". לטימור לעומתו היה הבחירה הראשונה של הסיינטס עם צפיות רבות והוא סיפק את הסחורה ללא ספק. לטימור חתף 5 כדורים והיה חלק ממרכזי מההגנה המפתיע של הסיינטס בעונה שעברה. גם לטימור זכה ב"רוקי העונה בהגנה" ובכך השלים דאבל פרטי של ניו אורלינס בקטגוריה, דבר שנדיר לראות.  

הקיץ, בנוסף אל שחקני השנה הראשונה המעולים שלהם, הצליחו הסיינטס לשמר את הקבוצה הנהדרת משנה שעברה ולהחתים את הקווטרבאק הוותיק שלהם דרו בריז (MVP הסופר בול ב2010) לחוזה חדש.  

ממשיכים העונה עם הסיינטס גם מייקל תומאס וקמרון ג'ורדן. תומאס בשנתו השניה בלבד בעונה שעברה נבחר לפרו בול והוביל את סיינטס ביארדים בטפיסה (1,245 יארדים- שישי בכל הליגה). ג'ורדן אחד משחקני קו ההגנה הטובים בליגה הציב מספרים נהדרים בעונה שעברה עם 13 סאקים (רביעי בטיבו בליגה) ונבחר לשחקן מספר 26  בדירוג השחקנים בעונה שעברה. 

העונה אני מצפה מניו אורלינס רק להשתפר ולעלות כמה שלבים גבוהה יותר מבעונה שעברה ויש להם את כל הכלים לעשות את זה. השילוב של ההנהגה הוותיקה והעובדה שהשחקנים הצעירים צפויים רק להשתפר ולצבור ניסיון נוסף הוא שילוב שיכול לגרום לאוהדי הסיינטס להיות אופטימיים מאוד לגבי הקבוצה שלהם.  

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort