רוקי השנה

כל שנה, בליגת ה-NFL מתקיים דראפט, בו כל 32 הקבוצות המרכיבות את הליגה בוחרות שחקנים להוסיף לקבוצתם, הדראפט נערך בשבעה סבבים, ובו נבחרים מיטב הפרוספקטים מרחבי הקולג'ים בארה"ב.

בדראפט נבחרים כ256 שחקנים צעירים בערך (כל שנה המספר משתנה), ורק שניים מתוכם בסוף העונה יוצאים עם הפרס הנחשק- רוקי העונה, למה שני שחקנים אתם שואלים? רוקי ההגנה, ורוקי ההתקפה של השנה.

למרות שהדראפט כבר זמן מה מאחורינו, והעונה מתחילה בעוד קצת פחות משלושה חודשים, בינתיים אפשר לעשות שני דברים כדי להעביר את השיעמום: לצפות בבריידי מושפל על ידי קווטרבאק מחליף, או להשעיר השערות לגבי מחזור הדראפט של השנה.

כאשר מדברים על פרס רוקי השנה, כמעט תמיד הפרס הולך לשחקנים שנבחרו בסיבוב הראשון, מבחן הזמן מוכיח זאת ביג טיים, מאז שנת 1989, רק שני שחקנים הגנתיים נבחרו לפרס רוקי ההגנה של העונה, והם דמיקו ראיינס, וקנדרל בל, ושניהם נבחרו בתחילת הסיבוב השני.

לעומת זאת, שחקני ההתקפה, להם יש סיכוי יותר טוב, למעשה, בחמש השנים האחרונות נבחרו שלושה שחקנים שנבחרו מחוץ לסיבוב הראשון לפרס רוקי ההתקפה של העונה, והם אלווין קאמארה (2017), דאק פרסקוט (2016) ואדי לייסי (2013).

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הסטטיסטיקה גם מראה כי בהתקפה, השלוש עמדות שנבחרו לאורך השנים היו רק, רכז, רץ אחורי, ותופס.

מצד שני בהגנה הזכיות יותר מגוונות, כי כולם יכולים להעמיד מספרים בעמדתם.

בשביל לבחור את רוקי השנה, אקח שלושה שחקנים מההגנה, ושלושה שחקנים מההתקפה שאני חושב שיש להם את הסיכוי הכי גבוה לזכות, מצד אחד הם צריכים להיות שחקנים שכיף לראות ולאהוד (דוגמא רנדומלית:אודל בקהאם ג'וניור, שעשה קריירה על תפיסה אחת מדהימה), ומצד שני נסתכל על הממוצעים שהעמידו בקולג', ואיך הם אמורים להשתלב בקבוצה שבחרה אותם.

 

רוקי השנה בהתקפה-offensive ROTY

 

  1. סאקוון בארקלי- ראנינג באק, נבחר בבחירה השנייה לניו יורק ג'איינטס, שיחק באוניברסיטת פן סטייט, בארקלי, 1.83 מטר ו 106 ק"ג של שרירים. בארקלי הוא אתלט מפלצתי שלא רואים כל יום, בעל גוף של ליינבקר, ורץ 40 יארד ב 4.4 שניות, בנוסף לקפיצה לגובה מהמקום של כ-41 אינץ', בקיצור, חיה על המגרש, יש לו יכולת מתפרצת מעולה, מזכיר את מארשון לינץ' כשהוא רואה שקית של skittles… אף אחד לא עוצר את הרכבת הזו.

בארקלי העמיד בשנתו האחרונה באוניברסיטת פן סטייט 1903 יארדים במסירה ובריצה, הגיע לאנד זון עם הכדור 21 פעמים וממוצע מפחיד של 7 יארדים למהלך.

בארקלי, אשר נבחר לניו יורק ג'איינטס, ירווח את ההתקפה של הענקים הכחולים, וייתן להם יתרון ענק בהתקפה בעזרת אפשרות ריצה שהייתה חסרה להם בעונות האחרונות, עם איליי מאנינג, ולצידו מספר תופסים מעולים ביניהם אודל בקהאם, סטרלינג שפארד, עם קו התקפה בינוני שמוביל אותו נייט סולדר, לדעתי בארקלי ישתלב מעולה בקבוצה של פאט שורמור והוא הראשון עליו צריך לדבר בבחירת פרס רוקי העונה.

 

  1. ג'וש רוזן- קווטרבאק,  בן 21 מקליפורניה, שיחק בקולג' הביתי שלו UCLA במשך שלוש שנים, נישא לגובה 1.93 מ' ו 103 ק"ג. רוזן נבחר בבחירה העשירית לאריזונה קרדינאלס, ונחשב בעיני רבים לאחת הבחירות החכמות ביותר בדראפט, רוזן הוא קוטרבאק מדיוק מאוד בעל יכולת קריאת מגרש מעולה, בשנתו האחרונה בקולג' שיחק 11 משחקים והשלים כ 283 מסירות מתוך 452, שהספיקו למעל 3700 יארדים, 26 טאצ'דאונים ו 10 מסירות שנחטפו.

רוזן ייצטרף להתקפה המעולה של הקרדינאלס תחת המאמן סטיב ווילקס שהיה המאמן הגנה הקודם של הפאנת'רס, רוזן ייזכה ללמוד מסאם בראדפורד ומייק גלנון הוותיקים, בנוסף ללארי פיצג'רלד המדהים עם עוד מספר תופסים טובים, ודיוויד ג'ונסון שחוזר אחרי עונה שלמה בחוץ. רוזן בנוסף יקבל עזרה ממייק יופאטי וג'סטין פיו בקו ההתקפה.

 

  1. לאמאר ג'קסון- קווטרבאק, בן 21 מפלורידה, שיחק שלוש שנים במכללת לואיוויל אשר נמצאת בקנטאקי, ג'קסון נישא לגובה 1.90 מ' ו 95 ק"ג, ג'קסון הוא פריק של הטבע, קווטרבאק בגוף של ראנינג באק, מזכיר את מייקל ויק בהרבה מובנים, או אם נלך על דוגמא יותר עכשווית- קאם ניוטון. בקיצור, קווטרבאק עם יכולת מסירה טובה, ובנוסף יכולת ריצה מעולה, והמספרים לא משקרים בעניין הזה- בשנתיים האחרונות שלו בלואיוויל, ג'קסון רץ 1500 ו- 1600 יארדים, והבקיע 21 ו- 18 טאצ'דאונים (בהתאמה), וזה רק בריצה, אלו מספרים מטורפים בשביל קווטרבאק. בנוסף לזה הוסיף בשנתו האחרונה מעל 3600 יארדים באוויר ו- 27 טאצ'דאונים. ג'קסון זכה במספר רב של פרסים כשחקן בלואיוויל, והטוב ביניהם הוא פרס הייזמן שמקבל השחקן הטוב ביותר בכל עונה בכל הקולג'ים בארה"ב, ג'קסון זכה בפרס בשנת 2016, אחרי עונתו השנייה בלואיוויל. אגב, ב 2017 הפרס הוענק לבייקר מייפילד שנבחר מקום ראשון בדראפט עם ג'קסון.

ג'קסון יישחק השנה עם קבוצת רייבנס חלשה בצד ההתקפי, למרות זאת הוא ישחק לצד ג'ו פלאקו הותיק וליד רוברט גריפין השלישי שגם זכה בפרס הייזמן, הרוקי בנוסף יוציא כדורים למייקל קראבטרי שעבר לבולטימור השנה, ו-ווילי סניד.

 

אם כבר דיברנו על בייקר מייפילד, ראוי להזכיר אותו, הרבה אנשים ישימו אותו בראש הרשימה לזכות בפרס רוקי השנה, אך לדעתי זה לא יקרה, לבחור יש יותר מידי בטחון, והוא נראה לי יהיר מאוד, בנוסף קליבלנד החתימה את טיירוד טיילור השנה, אז קשה לחזות מי ייקח את עמדת הרכז הפותח. לדעתי מייפילד לא יכול להביא את הבראונס החלשים למקום גבוה העונה, וזה חלק חשוב בבחירת השחקן לפרס, הרי אם מייפילד לא יכול להרים את קבוצתו, מה הוא באמת שווה? רק נקווה שלא יהפוך להיות ג'וני מאנזל הבא. בכל זאת יש להם סיפור דומה מאוד…

 

לדעתי, סאקוון בארקלי ייקח את הפרס השנה, אין הרבה להוסיף עליו, הוא שחקן שרואים פעם בכמה שנים, כל עוד הוא לא ייפצע, אני לא רואה סיבה שהוא לא יזכה בפרס…

 

רוקי השנה בהגנה-defensive ROTY

 

  1. שאקם גריפין- ליינבקר, אני מבין אם אתם מופתעים מהבחירה הזו, מי יחשיב שחקן שחסרה לו יד? במשחק הפוטבול, צריך בין היתר לתפוס את הכדור, להשתלט עליו, איך שחקן בלי יד אחת יעשה זאת, במיוחד בליגה הכי גבוהה עם כדורים שנזרקים במהירות גבוהה, במיוחד בעמדת הליינבקר.

אז זהו, ששאקם גריפין הוא לא כזה, אומנם חסר לו חלק מהיד, אבל יש לו לב יותר גדול מרוב השחקנים בליגה. שאקם גריפין היה האנדרדוג כל חייו, בין אם זה לחיות בצל אחיו התאום שהגיע ל-nfl (ועכשיו הם עומדים לשחק ביחד בסיאטל),  או אם זה מאמן תיכונים שלא רצה שגריפין יעלה לשחק נגד קבוצתו כי פוטבול זה משחק שמשחקים בשתי ידיים", דברים כאלה רק גרמו לגריפין לחתור קדימה ולהוכיח לכולם שהם טעו כאשר פקפקו בו, גריפין סיפר בריאיון כי כמעט פרש באיזה שלב, הקריירה שלו הייתה בשפל נוראי, ואז הוא חשב על כל הילדים כמוהו, והחליט שהוא עושה את זה בשבילם ובשביל להוכיח לכולם שהוא מסוגל להגיע לליגה הטובה בעולם, והנה, הוא עשה זאת. ועכשיו יש לו משימה יותר גדולה, להראות לכולם שהוא יכול להצליח ב nfl. ולדעתי הוא ייצלח את המשימה הזו, הוא שחקן מדהים עם רצון ולב ענק. העובדה שהוא נבחר בסיבוב החמישי לא משנה את הדעה שלי, אני ציפיתי שייבחר יותר גבוה, בדראפט קומביין הוא הראה יכולות טובות מאוד, הוא מסוגל לתפוס טוב, הוא מהיר…  ליינבקר שכמוהו ישתלב מעולה בתוך ההגנה של סיאטל.והוא הבחירה שלי לפרס רוקי ההגנה, בלי התייחסות לפרסים אישיים או מספרים, או אליפות שהוא לקח עם קבוצתו… אני חושב שהוא כמעט ברמה של כל ליינבקר בדראפט הנוכחי, והוא יוכיח את עצמו וישתיק את כולם.

 

  1. בראדלי צ'אב- דיפנסיב אנד, בן 21 מג'ורג'יה, שיחק ארבע שנים באוניברסיטת צפון קרוליינה. שחקן ההגנה השני שנבחר בדראפט, נבחר במקום החמישי לדנבר ברונקוס, צ'אב שוקל 122 ק"ג ו- 1.93 מ', הוא שחקן מהיר מאוד יחסית לעמדה שלו, אין הרבה לומר עליו עד, מזכיר את ג'ואי בוסה במשחקו, אם לא שאקם גריפין כנראה הייתי בוחר בבראדלי צ'אב לזכות בפרס, שחקן מעולה שמסוגל להפעיל הרבה לחץ מבחוץ על הקווטרבאק ועושה חיים קשים לקו ההתקפה שמולו, קחו את צ'אב מצד אחד, וון מילר מצד שני ביחד עם שיין ריי באמצע ויש לחץ על הקווטרבאק מבלי לשלוח בליץ בכלל, זה רק מקל על שאר הקבוצה כאשר משחקים zone coverage, תוסיפו למשוואה עוד שני קורנרבקים מעולים ויש לדנבר הגנה מפחידה.

 

  1. רוקוואן סמית'- ליינבקר, בן 21 מג'ורג'יה, שיחק באוניברסיטת ג'ורג'יה 3 שנים, נבחר במקום השמיני בדראפט לשיקגו ברס,נחשב לליינבקר הכי טוב בדראפט, סמית' נישא לגובה 1.85 מ' ושוקל 102 ק"ג, רץ 40 יארד ב 4.5, תוצאה שנחשבת טובה מאוד לליינבקר, הוא שחקן זריז וחזק, שיכול להפעיל לחץ על הקווטרבאק אך גם לכסות שטח נרחב על המגרש, יש סיבה שהוא זכה בפרס על שם דיק באטקוס לליינבקר הכי טוב בקולג'ים, בנוסף לשחקן ההגנה האזורי של השנה. סמית' בשנתו השלישית באוניברסיטת ג'ורג'יה ביצע 137 תיקולים, מתוכם 14 תיקולים הביאו להפסד יארדים, ו- 6.5 סאקים(sacks).

לשיקגו יש כבר מספר ליינבקרים: לאונרד פלויד, דני טרביית'ן, וארון לינץ', אז זה יהיה מעניין לראות איך סמית' ישתלב בהגנה של הדובים.

 

לסיכום- הבחירות שלי לזכייה בפרס רוקי השנה הם סקוואן בארקלי בהתקפה, ושאקם גריפין בהגנה, עדיין לא משוכנעים? רק תבדקו ביוטיוב מהלכים של שני השחקנים, שניהם אתלטים מדהימים שהולכים לפרוח בליגה לדעתי…

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort