2017 בטניס העולמי: סיכום שנה

אז הנה, עונת הטניס של שנת 2017 הגיעה לסיומה עם זכייתה של צרפת בגביע הדייויס. עונה מתישה וארוכה שבתוכה ראינו אין ספור הפתעות, הפתעות ואכזבות.

אתחיל באכזבות כי איך אפשר בלי. אין ספק שעונה זו ראינו את נובאק ג'וקוביץ, הטניסאי הסרבי ששלט ביד רמה בסבב הגברים בשנים האחרונות ודורג ברוב הזמן במקום הראשון בעולם לפי דירוג ה-ATP, דועך. ג'וקוביץ', סבל מפציעה טורדנית במרפק שפגעה בו במהלך השנה ופגעה באיכות המשחק שלו דבר הגרם לו לרדת עד למקום ה-12 בדירוג העולמי ולסיים את השנה כבר אחרי הדחתו ברבע גמר טורניר ווימבלדון היוקרתי שבלונדון. הטניסאי הסרבי שיחק ברוב השנה פצוע והחליט שאחרי ההדחה בלונדון (ושלל הדחות ופרישות בטורנירים אחרים מוקדם יותר השנה) יש להניח את המחבט בצד ולהשתקם בצורה מלאה לקראת השנה הבאה. מאכזב נוסף הוא כמובן מיודענו הבריטי וגאוות הממלכה הלוא הוא אנדי מארי. מארי, שסיים את השנה גם כן בטורניר הביתי שלו בווימבלדון בשלב שמינית הגמר אחרי הפסד לסם קוורי האמריקאי. מארי החליט לקחת מנוחה עד תחילת השנה החדשה שתחל בבריסביין שבאוסטרליה לקראת הגראנד סלאם הראשון של השנה כדי להחלים מן הפציעה שהוא סוחב איתו בירך כבר זמן רב. סטן ווארינקה השוויצרי ואלוף אליפות ארה"ב הפתוחה בשנה שעברה ואלוף טורניר סיום שעברה במאסטרס בלונדון סיים גם כן את השנה מוקדם מן הצפוי בעקבות פציעה בברך שהצריכה ניתוח ומנוחה מלאה.

שנה שירצה לשכוח, נולה נכנע לפציעות ב-2017 (WHOA)

כעת אנו מגיעים אל השחקנים המפתיעים של השנה והיו לא מעט כאלה. נתחיל עם ג'ק סוק האמריקאי שנכנס לטופ 10 בשנייה האחרונה (מה שנתן לו את הכרטיס לטורניר סוף השנה בלונדון). סוק, בן ה-25 הפתיע רבים בהגיעו למעמד זה וניתן להעיד על כך במשחקו המלהיב והאטרקטיבי שהניב לו זכיה בטורניר פריז היוקרתי השנה ורווחים בשווי 2.3 מיליון דולר. טניסאי נוסף שיש להתייחס אליו ככוח עולה ויציב הוא דויד גופן הבלגי שנתן שנה נהדרת בסבב והוא היחיד זה הרבה זמן שהצליח להדיח את פדרר ונדאל בטורניר אחד. גופן אמנם לא זכה בתארים יוצאי דופן השנה אך אקורד הסיום שלו בטורניר סוף השנה שהתקיים לאחרונה שנגמר רק בגמר בהפסד עיקש לדימיטרוב שאליו נגיע אוטוטו. הפתעת השנה בסבב ויחלקו עליי רבים הוא הטניסאי הצעיר ביותר בטופ 10 שמגיע מגרמניה, אלכסנדר זברב. "סשה" כך קוראים לילד בשכונה נתן תצוגות גדולות השנה וזה התבטא בעיקר בעונת המגרשים הקשים שם הוא זכה בטורניר המאסטרס היוקרתי במונטריאול שבקנדה כשהוא גובר על רוג'ר פדרר בתצוגת טניס מופלאה. כמו כן הוא זכה בטורנירים בוושינגטון, רומא מינכן ומונפלייה. ועכשיו תורו של הזוכה הגדול של טורניר סוף השנה, גרגור דימיטרוב הבולגרי. דימיטרוב נחשב כבר שנים רבות להבטחה ענקית בסבב וליורשו של הקרחון השוויצרי רוג'ר פדרר. דימיטרוב חווה ירידות חדות בכושרו, דבר הגרם לו לאי יציבות במהלך השנים, כשלצד ניצחונות מרשימים הגיעו גם הפסדים שלא מתקבלים על הדעת. הבולגרי כיכב בעיקר מחוץ למגרש כשהיה בזוגיות עם הטניסאית מריה שראפובה הרוסיה (שאליה נגיע בהמשך בסיכום הנשי). דימיטרוב הוא ללא ספק פוטנציאל ענק ולראייה הדירוג שלו בסוף שנה זו, המקום ה3 בעולם שהגיע הרבה בזכות שינוי בעמדת האימון בכך שהוא מינה את דני ולוורדו (מאמנם לשעבר של אנדי מארי ותומאס ברדיך). וולרדו נחשב למאמן נוקשה וחרוץ מאוד שעובד על הפרטים הקטנים וניתן לראות שאכן נעשתה עבודה נהדרת עם דימיטרוב והפירות מגיעים עכשיו. כמובן שאציין לטובה את חואן מרטין דל פוטרו הענק הארגנטינאי שחזר במלוא המרץ לסבב העולמי אחרי שכבר הגיע לתהומות הדירוג ואפילו חשב לפרוש כשהוא מסיים את השנה במקום ה11 המכובד. ואיך אפשר שלא לסיים עם כוכבי הסבב העולמי בעשור האחרון רפאל נדאל ורוג'ר פדרר? אחרי שכבר הספדנו וחשבנו שזהו תקופת הזהב בטניס העולמי נגמרה לה, הספרדי והשוויצרי חזרו אלינו במלוא הדרם. נדאל זכה השנה בשני גראנד סלאמים, רולנד גארוס האהוב עליו כל כך ובאליפות ארצות הברית הפתוחה. נדאל של 2017 הוא אותו נדאל שהתרגלנו לראות בשיאו, נמרץ, נלחם על כל כדור וחזר לעוצמות שתמיד ראינו אותו משחק במשך השנים. אין עוררין "שרפא ראוי לסיים במקום הראשון בדירוג כי הוא הציג טניס פשוט אדיר ואנו כל כך שמחים על כך. חברו הקרוב של נדאל שנתן שנה נהדרת הוא כמובן רוג'ר פדרר האגדי. רוג'ר זכה גם הוא בשני גרנד סלאמים, באוסטרליה ובווימבלדון הפייבוריט שלו. מה לא נאמר כבר על הפנומן השוויצרי? כל דבר אפשרי בערך, והוא הוכיח לנו גם השנה שלא צריך להספיד אותו יותר מדי. פדרר, שאחרי עונות של דשדוש ופציעות החליט על שינוי במבנה של השתתפות התחרויות וזה השתלם לו. הוא החליט להתמקד בעיקר בגרנד סלאמים ובטורנירים הגדולים ופחות ייחס חשיבות לדירוג. לראייה, זכיות יוקרתיות באינדיאן וולס, האלה, מיאמי ובטורניר הביתי בבאזל.

עלייה מטאורית, סוק (ATP)

כמובן אתייחס לדודי שלנו כי אי אפשר בלי הזווית הישראלית שנתן עונה יציבה ויפה וסיים את השנה במקום ה-67 בדירוג העולמי. הישגו הבולט היה הגעה לסיבוב השלישי בווימבלדון כשהוא מודח רק על ידי גרגור דימיטרוב. לסיכום, שנת 2017 בסבב הגברים תיזכר בעיקר כשנת הקאמבק של נדאל ופדרר ומי מאיתנו חשב שזה יקרה? אף אחד יש לומר, אבל אין תלונות, רק שימשיכו ככה ואנחנו נמשיך להתענג עליהם בצפייה ממושכת ומהנה.

עונה לא רעה, סלע (ATP)

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סבב הנשים חווה פגיעה קשה וירידה בפופולאריות שלו בעקבות פרישתה מהמשך השנה בסבב של סרינה וויליאמס לא לפני שהיא זוכה בתואר אליפות אוסטרליה הפתוחה כשהיא מנצחת את אחותה שנגיע אליה בהמשך. סרינה נכנסה להיריון והתחתנה לאחרונה  עם אלכסיס אוהניהאן בכיר ליבה. מכה נוספת לסבב היא כמובן היעדרותה של מריה שראפובה, שחזרה להתחרות רק לאחרונה אחרי היעדרות ממושכת בעקבות ההשעיה שספגה עקב שימוש בחומרים אסורים. עקב המצב הלא קל בסבב הנשים, שראפובה זכתה מן ההפקר (או שיש לומר החסויות לחצו) וזכתה להקלות מצד הטורנירים בסבב שנתנו לה "ווילד קארד" (כרטיס חופשי מצד המארגנים עקב שיקולים שלהם או הישגים בטורניר מסוים בשנים עברו) ובכך גרמה להד תקשורתי גדול מצד שחקניות בכירות בסבב שהתנגדו למהלך זה וטענו לאי ספורטיביות ולפגיעה בטניס הנשים.

פייבוריטיזם? שראפובה זכתה להמון ווילד קארדס השנה (WTA)

שנת 2017 התברכה בזוכות מפתיעות בגראנד סלאמים השונים וזאת ניתן לומר בעקבות זכייתה של ילנה אוסטפנקו הלטבית הצעירה שזכתה אחרי מסע מופלא בטורניר ברולאן גרוס לראשונה בקריירת המשחק שלה. אוסטפנקו נתנה שנה נהדרת בצמרת הטניס הנשי וסיימה את השנה במקום השביעי היוקרתי. זוכה נוספת שהפתיעה רבים היא סלואן סטפנס האמריקאית שזכתה ב-US OPEN לראשונה בקריירה. אך, בתור טניסאית השנה אבחר בגרביניה מוגרוסה הספרדיה (שנולדה בוונצואלה יש לציין) שזכתה בווימבלדון בצורה יוצאת מן הכלל. המדורגת שנייה בעולם נתנה שנה נהדרת השנה בסבב. הדבר שמבדיל את מוגרוסה משאר הטניסאיות בסבב הוא יציבותה המרשימה לאורך כל השנה. והבטחתי לחזור אל משפחת ווליאמס אבל לאחות הבוגרת מביניהן. ונוס, כנראה קיבלה השראה מן הקאמבקים של רפאל נדאל ורוג'ר פדרר והחליטה שגם היא רוצה להיות חלק מן ההצגה וחזרה בסערה לסבבה עם טניס משובח. ונוס הגיעה לגמר טורניר אוסטרליה הפתוחה והפסידה רק לאחותה סרינה בגמר. ונוס הגיעה גם לגמר אליפות ארה"ב הפתוחה והפסידה גם שם לסלואן סטפנס הצעירה המפתיעה. ונוס סיימה את השנה בטופ 5 בסבב הנשים והיא יכולה להיות בסך הכל מרוצה משנת 2017 שחייכה אליה. המאכזבת של השנה היא ללא ספק סימונה האלפ הרומניה שנמצאת אמנם במקום הראשון בסיום השנה בסבב העולמי, אך לא שמרה מספיק על יציבות ולא זכתה בתואר משמעותי בשנה זו.

שנה נפלאה, אוסטאפנקו (WTA)

לסיכום, שנת 2017 הייתה שנה מרגשת ומעניינת בטניס העולמי ובעיקר בזכותם של רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, ואנו כצופים לא יכולים להתלונן ורק לקוות שאותן אגדות ימשיכו לשחק וליהנות מהמשחק כי אנחנו נהנים מכל רגע.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort