לא רק WWE

היאבקות מקצועית, או בשמה המוכר יותר, היאבקות בידורית, ענף ספורט התופס תאוצה נכבדת כבר משלהי שנות ה-90 אך הוכר בארץ עוד שנים רבות לפני ע"י פרצופים כמו האלק הוגאן, הוואן אריקים, בראט "ההיטמן" הארט ועוד. הארגון המוביל בעולם והמוכר מכולם הוא כמובן ה-WWE  אשר כולנו מכירים כבר שנים על גבי שנים אך ברצוני היום להכיר לכם משהו שונה, משהו אחר ומרענן שאולי יצא לכם לשמוע עליו בעבר אך אני מאמין שיש להציגו כראוי, אני רוצה להציג בפניכם את הארגון השני במעמדו בעולם, המתחרה של ה-WWE אשר יושב להם על הזנב ולא מרפה, ארגון הקרוי GFW IMPACT WRESTLING.

סיפורנו מתחיל בשנת 2002, ג'ף ג'רט, שם מוכר וידוע בעולם ההיאבקות (למשל כאלוף בין-יבשתי ב-WWE) מתאחד יחד עם אחיו ג'רי ועם בוב ריידר בכדי להקים משהו חדש ואחר, ספק ארגון מחתרתי וספק מתחרה לעתיד ל-WWE הבלתי מנוצחים (כל זה קרה זמן קצר לאחר שה-WWE הביסו את WCW ואף קנו אותם). בתחילה TNA היו סוג של שלוחה של ארגון ה-NWA הוותיק והמוכר אך עם הזמן TNA  צברו מספיק תאוצה והפכו לארגון נפרד.

במהלך השנים הארגון הקטן הלך וגדל ופיתח לא מעט דברים יחודיים כמו סגנון ההיאבקות הלא קונבנציונלי שלהם אשר דוגל בהמון אקשן וכאוס, זירה משושה המאפשרת הרבה יותר מקום תזוזה למתאבקים וקרבות יחודיים (כמו האולטימט X). ואי אפשר לשכוח את מחלקת ה-X  אשר דוגלת בהיאבקות היברידית ומיוחדת שבה תוכלו לראות אנשים קופצים באוויר ומבצעים פעלולים מסכני חיים (ולא כולם במשקל נוצה, למשל סמואה ג'ו, שעושה לעצמו שם ב-WWE כעת, כיכב שם לא מעט).

במהלך השנים ניתן היה לראות שם כוכבים מוכרים לכולנו כמו: "מאצ'ו מן" רנדי סאווג', רייבן, ריינו, האלק הוגאן (אשר תפס תפקיד מרכזי בארגון בין השנים 2010-2014 ואף היה על תקן האחראי שם יחד עם אריק בישף אשר היה פעם הפנים המנהלתיים של WCW), ג'ף ומאט הארדי אשר חוללו שם מהפכה ענקית (בארגון ובעצמם), סטינג וקורט אנגל אשר במשך שנים רבות היו חלק בלתי נפרד מהארגון ועוד כוכבים רבים אחרים.

אך יחד עם זאת, בעקבות הרף הגבוה שהציבו כל האגדות הנ"ל TNA החלה ליצור גם כוכבים משל עצמם. אז, כוכבי אינדיז אנונימיים היום? אנשים שאחריהם נמצא עבר מפואר ומלא ברגעים מפילי לסת אשר ישאירו אפילו את האוהדים ההדוקים ביותר (כמו עבדכם הנאמן) בהלם מוחלט.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

באותה תקופה עלו והופיעו ילדים אנונימיים המוכרים לנו היום כ: אייג'יי סטיילס אשר זכה בכל אליפות אפשרית ב-TNA וכיום נמצא ב-WWE כאחת הדמויות הכי פופולריות ואהודות שיש, מכהן כיום כאלוף ארה"ב ואף זכה שם באליפות הראשית.

סמואה ג'ו אשר במשך שנים שלט בזירה בדומיננטיות האכזרית שלו והוכיח לכולם למה הוא העתיד של עולם ההיאבקות וכמובן בובי רוד אשר הצטרף ל-TNA כחלק מצוות קנדה והוכיח לנו שגם לאחר ריין ארוך כחלק מצמד עם ג'יימס סטורם, הוא עדיין יכול לתפקד כאלוף ראשי כמו שהוכיח ב-TNA ולאחר מכן במשך תקופה יפה ב-NXT ונקווה שיוכיח זאת שוב ברוסטר הראשי.

אך TNA גם הצליחו לשמר לא מעט מהכשרונות הוותיקים שלהם למשל הר האדם המכונה אביס שנושא עליו צלקות קרב מקרבות שאפילו אני לא מאמין שהוא שרד והקאובוי ג'יימס סטורם שלא מתבייש להעיף אנשים באוויר או לבעוט להם סופרקיק ישירות לראש.

ועכשיו, בשנת 2017, TNA אוחדה עם חברה אחרת הנקראת GFW אשר גם אותה הקים לא אחר מג'ף ג'רט אשר עזב את החברה עמה שנים וכיום הארגון ההיברידי הזה ממשיך לעמוד ולתת את המיטב למרות כל הקשיים.

והקשיים האלו אליהם חשוב לי להתייחס כי במהלך השנים עלתה אותה השאלה שוב ושוב האם TNA/GFW בכלל רלוונטים? האם יש לחברה שנויה במחלוקת זו מקום בענף הזה?

ואני אומר, בוודאי שכן! כל מה שנכתב פה הוא אפילו לא תחילת הקרחון של סיפור הסינדרלה הזה. החברה הזו שרדה שפל כלכלי אחרי שפל כלכלי אירועים שבהם רוב האולם היה ריק מקהל, החברה הזו נרמסה אך עדיין ממשיכה לעמוד איתן ולספק את הסחורה כל שבוע כאילו כלום לא קרה. היא ממשיכה לייצר כוכבים אשר מוכיחים למה מגיע להם המקום שלהם על מסך הטלווזיה שלנו (כמו איליי דרייק, אלוף העולם הנוכחי שעד עכשיו אני לא בטוח אם אני יותר אוהב אותו או יותר רוצה להשתיק אותו) ואני בטוח שהם ימשיכו בדרך זו אולי הם לא חברה ענקית שגורפת מליונים בשנה עם אחוזי רייטינג יפים אבל הם נותנים לקהל ריגוש על בסיס שבועי ויותר מהכל, הם דואגים שיהיה עתיד לענף שלנו

ולפי מה שאני רואה? זה הולך להיות עתיד יפה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort