אחד משלנו

בוא נודה בזה, אנחנו מדינה קטנה, ותרבות ספורט אין לנו. השגים ספורטיביים יש אבל גם לא יותר מדי. אולי ההסבר על-רגל-אחת הזה יכול לפענח את הנטייה הישראלית להתפאר בהישגים ש-"כמעט" שלנו. בשבועות האחרונים אנחנו שומעים על דניס שפובלוב, טניסאי צעיר, בן 18 שעזב אותנו לקנדה בגיל שנה ובזמן אחרון פורץ כמטאור בשמי הטניס העולמיים. אחרי ניצחון גדול על צונגה בסיבוב השני, נעצר בהפסד חד צדדי 3-0 לקארנו בוסטה הספרדי בשמינית הגמר. אבל ברבע הגמר הזה יעמוד בצד שני של הרשת אחד שיותר "שייך" לנו למרות שהוא טיפה פחות נוצץ, דייגו שוורצמן.

"מי"? אתם שואלים. כן, שמעתם נכון. דייגו שוורצמן. טניסאי בן 25 שבשקט ממשיך להתקדם משנה לשנה והוא אפילו יהודי! אחד הדברים הכי יהודיים אצלו הוא הגובה. כמו שאפשר לראות ביורובאסקט, בגובה לא התברכנו. כמו כן דייגו, מטר שבעים בלבד. אבל פה מסתיים הדמיון לדודי סלע, דייגו לא מוכשר כמו דודי אבל הוא לוחם, הוא מתאמן עם שחקן העבר ובן ארצו חואן איגניסיו צ'לה. שוורצמן רשם את הישג השיא שלו עד עכשיו ברולאן גרוס עם הגעה מכובדת לסיבוב השלישי ועונת חימר מעולה של 17-12, שוורצמן שחקן קו אחורי קלאסי ובמגרש החימר האיטי הוא מסורתית מצטיין כבר כמה שנים, אך אחרי עונת דשא שהוא כמעט לא השתתף בה. שוורצמן נותן תצוגות מעולות על המגרש הקשה כדי לסיים את עונת הפריצה שלו. הוא מתברג כאחד המחזירים הגדולים בסבב, הוא שבר את מרין צ'ילי'ץ הענק (1.98) ואחד המגישים הטובים בסבב לא פחות מתשע פעמים! העונה שוורצמן התברג במקום שלישי בסבב בשבירות עם לא פחות מ-31.8 אחוזי שבירה. רק שמות כמו רפאל נדאל ואנדי מארי מקדימים אותו במעלה הרשימה, הטניסאי היהודי נמצא במקום השלישי גם בנקודות החזרה כשהוא מצליח לנצח 42.3 אחוז מהנקודות שהוא פותח בעמדת המחזיר (בטניס בכל משחקון יש שחקן שמגיש לפתיחת הנקודה, ושחקן שמחזיר לו את הסרב וככה נפתחת הנקודה) אבל נקודת השיא שלו נמצא בנקודות מול סרב שני. עם 56.6 אחוז, הוא עומד בודד בפסגת הסבב, משמעות של אחוזי החזרה כל כך גבוהים מול סרב שני גורמים לכל שחקן שמשחק מולו להסתכן פחות בסרב הראשון כדי לא לפספס את ההגשה, ומצד שני גורמים לשחקנים לקחת סיכונים יותר גדולים בסרב השני "כי אין מה להפסיד" במשחק הסיבוב השלישי מול צ'יליץ' ראינו איך שחקן לא אורתודוקסי בסבב של ימינו שיותר יותר מסתמך על סרבים עוצמתיים מצליח לנטרל את היתרון של שחקנים ש-"חיים" על סרב.

אם בפריימרליג יש לנו קבוצות כמו סטוק סיטי שיש מוכשרות מהן, אבל אין שחקן שיצא מחייך ממפגש איתן בלילה קריר ורטוב של חודש דצמבר. כמו כן דייגו שוורצמן, הוא אולי לא יתן לך אייסים שישאירו אותך בפה פעור. אבל הוא יכריח אותך להרוויח ביושר כל נקודה. כמובן שלצד יתרון הזריזות שלו במשך כל הקריירה שוורצמן נלחם לא רק באנשים שניסו לשכנע אותו לפרוש ולא האמינו בו, אלא כמובן בחסרונות של הגובה. אם זה בכח שחסר לו, במשחק רשת הלוקה בחסר ושאר החסרונות הקלאסיים של שחקנים נמוכים. תקרת הזכוכית המסורתית של ספורטאים נמוכים בענפי ספורט שונים נשברה על ידי שחקנים כמו ליאו מסי ואיזייה תומאס שהבינו שעם יצירתיות והרבה רצון אפשר למצוא את הדרך להפוך את החסרונות ליתרונות. אף אחד לא יטען שדייגו שוורצמן הולך לשנות את הסבב בזמן הקרוב, אבל המיס-מאצ' שהוא מייצר בהחלט מוסיף פלפל לסבב ויכול לסלול את הדרך לעוד שחקנים נמוכים. אך מסעו של שוורצמן החביב בדרך לשלבים המכריעים של אליפות ארצות הברית הפתוחה לא הסתיים כלל. ברבע הגמר הוא יפגוש את קארנו בוסטה הספרדי לקרב שאף אחד לא יופתע אם דייגו יצא ממנו עם ידו על העליונה. בהתחשב שדל-פוטרו לא יעבור את פדרר, לשוורצמן יש אפשרות פז לרשום את ההישג השיא של הטניס הארגנטינאי בשנים האחרונות. אבל אל תדאגו, תמיד אפשר לקחת קרדיט ולטעון שדייגו זה בכלל דוד, והוא בכלל אחד משלנו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort