אגדה חיה, נושמת ומשחקת

כל מסירה שלו היא חצי טאצ'דאון וזה הרבה בזכות הטאץ' המדהים שלו, הוא מחזיק במספר רב של שיאים בענף הפוטבול, אליפות ותארים אצלו הם דבר רגיל, אבל מעל הכול הוא חוגג היום (ה') את יום הולדתו ה-40 כשהוא עדיין משחק ומראה לכולם שהוא הטוב ביותר בהיסטוריה וספק אם מישהו יעקוף אותו בעתיד הקרוב. אז עם הרבה איחולים תגידו מזל טוב לטום בריידי וזה הסיפור שלו

בכל ענף ספורט מגיע האחד הזה שיש הרגשה שמישהו שם למעלה שלח אותו במיוחד בשבילנו, כדי לשנות את פני הענף כפי שאנו מכירים אותו או כדי להוביל שינוי בפופולריות של אותו ענף, כשאנחנו כבר רואים אחד כזה אין לנו ספק שזה אחד וכולם הולכים אחריו גם אם הוא היריב הגדול ביותר שלך. שמות כמו מארדונה, מייקל ג'ורדן, מייקל פלפס, מוחמד עלי, אוסיין בולט ועוד רבים אחרים שהגיעו ועשו דברים שלא חלמנו שנראה. ענף נוסף שזוכה בשנים האחרונות לראות את האדם הזה הוא ללא ספק ענף הפוטבול שאולי פחות מזוהה עם הקהל הישראלי אך בארצות הברית נחשב כאחד מענפי הספורט הנצפים והחשובים ביותר, שם קוואטרבק אחד שחוגג היום (ה') את יום הולדתו ה-40 מנפץ כל שיא אפשרי ויותר מהכול גם בגילו ממשיך לשחק ולהשאיר את כולם מאוחר, הכירו את אחד הספורטאים שנראה שאלוהים נגע בהם, טום בריידי, אגדת פוטבול שחיה, נושמת ומשחקת.

תומאס אדוארד טום בריידי ג'וניור או כפי שהעולם מכיר אותו, טום בריידי, נולד בשלישי לאוגוסט 1977 בסן מטאו שנמצאת בקליפורניה, מגיל קטן ראה בריידי בחייו את ענפי הספורט השונים כשהאחיות הגדולות שלו, שלוש במספר, היו ספורטאיות מחוננות, כילד אמר בריידי שהחלום שלו להיות כמו ג'ו מונטנה, הקוואטרבק של סן פרנסיסקו אותו בריידי העריץ, הכישרון של הילד הצעיר בספורט התגלה מיד שהוא למד ג'וניפו סרה שידוע כמטפח ספורטאים, אך דווקא שם חשבו שבריידי הצעיר יבחר ללכת לבייסבול לאחר שנחשב לאחד התופסים הטובים ביותר בארצות הברית ואף נבחר בדראפט של ליגת הבייסבול, אך לבסוף בחר בפוטבול. המכללות והאוניברסיטאות בארה"ב כלל לא עקבו אחרי השחקן הצעיר עד שלפני שנתו האחרונה בתיכון אביו של בריידי עשה סרטון של כל המהלכים של בנו המוכשר, הסרטון תפס את העיניים של כל סקאוט ומאמן נחשב בליגה ולבסוף בריידי מצא את עצמו באוניברסיטת מישגן. באוניברסיטה היה צריך הקוואטרבק להתמודד עם מעמדו החדש, כשהגיע לקבוצת הפוטבול של האוניברסיטה גילה שהוא ישחק תחילה רק כמחליפו של בריאן גריסי, כוכב הקבוצה, בהמשך שגריסי עזב נאלץ להתמודד בריידי הצעיר מול דרו הנסון שסומן ככוכב הבא של הפוטבול האמריקאי, לבסוף הוחלט שבריידי והנסון יחלקו ביניהם את הרבעים אך עד מהרה בריידי התבלט בעיקר בזכות משחק בו החזיר את הקבוצה מפיגור של 17 נקודות ועד לסיום העונה הפך לקוואטרבק הפותח והקבוע של האוניברסיטה. במהלך 4 שנים בהם שיחק בריידי עבור האוניבריסטה הוא 20 ניצחונות מול חמישה הפסדים בלבד כולל תצוגת שיא בה הוא מכניס 74% מהמסירות שלו, רושם 4 טאצ'דאונים ו-369 יארד.

לא היה קל כמו שחשב. בריידי במשיגן (ThePostGame.com)

בריידי המשיך לעבוד קשה וגם תחילת דרכו ב-NFL לא הייתה מוצלחת בכלל, במבחנים לליגה בחרו הסקאוטים לתת ביקורת שלילית לקוואטרבק וציינו כי הוא רזה מידי וחלש מידי כדי לשחק ברמה הזאת, לבסוף בריידי נבחר בסיבוב השלישי בלבד על ידי ניו אינגלנד פטריוטס כשישה קוואטרבקים נבחרו על פניו, אלא שבריידי לא התכוון לוותר ולמרות ששיחק רק משחק אחד כמחליף בעונתו הראשונה המשיך להתאמן ולהרשים את מאמן הקבוצה, ביל בילצ'יק, בעונתו השנייה של בריידי הגיע המהפך בקריירה שלו, בתחילת העונה היה אמור בריידי להיות רק מחליפו של הקוואטרבק הפותח, דרו בלדסו, אלא שפציעה של בלדסו במחזור השני הביאה את בריידי להרכב ומשם הוא לא ראה את הדרך חזרה. הקוואטברק ביסס את עצמו בהרכב הפותח של הקבוצה והוביל אותה משנה לשנה לעוד ועוד הישגים, המסירות היחודיות שלו, הדיוק המדהים, המהירות, הכושר והצניעות של בריידי הפכו אותו לאחד מהטובים בהיסטוריה של הענף שהוא רושם לעצמו זכייה בסופרבולים וגם זוכה בתואר השחקן המצטיין של הסופרבול וכל שעובר הזה ממשיך וממשיך בריידי להרשים יותר ויותר ולהשאיר את ענף הפוטבול בהלם, אלא שפרשה אחת עירערה את מעמדו של בריידי.

פרשה אחת שכמעט והשאירה כתם על הקריירה (joemontanasrightarm.com)

בשנת 2014 גברו הפטריוטס ובריידי על קולטס בגמר ה-AFC ולאחר מכן החליטה הליגה לפתוח בחקירה עקב חשד להטייה, בחקירה התגלה כי שתי עובדי המועדון של פטריוטס הורידו מעט את הלחץ של האוויר בכדור וכך הכדורים היו קלים יותר ומדוייקים יותר עבור הקוואטרבק, האשמות נפלו גם על בריידי כשנאמר שידע על הנעשה באופן כללי וכך שיתף אם זה פעולה, הקומישנר החליט להרחיק את הבריידי ההמום ולקנוס את הקבוצה, לאורך כל השנה הגיש בריידי ואיתו ארגון השחקנים ערעורים וגם אחרי שהחליטו ללכת לטובת בריידי הליגה הגישה ערעור גם היא והרחקה של בריידי לא ובוטלה ואנשים חשבו שהכתם יישאר על בריידי לעד, אלא שלבריידי לקח בדיוק שנה אחת לנקות את אותו כתם, ב-2016 כשהוא בן 38/9 ונמצא ללא ספק מעבר לשיאו של ספורטאי, את פתיחת העונה הפסיד בריידי עקב ההשעיה וחזר אחרי המחזור הרביעי והוביל את הקבוצה למאזן נהדר של 14 ניצחונות לעומת שני הפסדים בלבד וזכייה שמינית ברצף ב-AFC שזהו גם השיא ב-NFL, בהמשך הוביל את הקבוצה גם בפלייאוף עד לסופרבול שם עשה את הבלתי אפשרי שהחזיר את הקבוצה מפיגור 25 נקודות לניצחון 34-28 בהארכה מול פלקונס כשהוא נבחר בפעם הרביעית לשחקן המצטיין של הסופרבול ומראה שלא משנה איזה כדור יהיה לו ביד בפוטבול הוא הגדול מכולם, בריידי ניפץ כל שיא אפשרי בערף, כולל שיאים של ניצחונות, זכייה בחמישה סופרבולים, זכייה בארבע תארי MVP של סופרבול ובשני תארי MVP של העונה הסדירה ועוד שיאים רבים בדיוק במסירות, במסירות לטאצ'דאון ועוד רבים אחרים בדרך להיות אגדה חיה נושמת ומשחקת ומעל כל להיות אדם שאלוהים ככל הנראה נגע בו, אנו נאחל לבריידי את כל הטוב שבעולם ושיתן לנו עוד כמה שנים של משחק פוטבול משובח.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
בריידי (באמצע) השאיר את כולם מאחור והפך למאותר ביותר בהיסטוריה (Mashable)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort