הגדול מכולם: רוג'ר פדרר זכה בווימבלדון

ברוכים הבאים לאחד המשחקים הגדולים של השנה, לבטח החשוב והיוקרתי ביותר. הגמר של טורניר ווימבלדון 2017 מפגיש את גדול הטניסאים בכל הזמנים (ויש שיאמרו גדול הספורטאים) רוג'ר פדרר (5) ואת מארין צ'יליץ' (7). האלוף הבלתי מעורער של הדשא יפגוש את הקרואטי, שעומד מולו במאזן שלילי של 6-1. השוויצרי מגיע כפייבוריט ברור לגמר, ואם יזכה, הוא ינפץ מספר שיאים- הזוכה המבוגר ביותר בווימבלדון וכמובן שיא הזכיות לשחקן יחיד בטורניר. צ'יליץ' לעומת זאת, לא מתכוון לוותר. למרות שהכול כבר מוכן לזכייה המאוד סנטימנטלית ומתבקשת של פדרר, מארין- קרדיבול (משחק צירופים של מארין, ואינקרדבול- מדהים באנגלית) יעשה הכול כדי לזכות בתואר הגראנד סלאם השני בקריירה, אחרי שזכה בטורניר us open בשנת 2014, באותו טורניר אגב, הוא ניצח ברבע הגמר את רוג'ר פדרר, וזה עד היום ניצחונו היחיד על השוויצרי. פדרר, שעדיין לא השמיט מערכה בטורניר, ינסה לעשות את הבלתי יאומן, ולזכות בתואר הגראנד סלאם ה19 שלו, צ'יליץ', ינסה להקשות עליו את החיים עד כמה שאפשר, אבל זאת משימה קשה כשאתה עומד מול שחקן הדשא הגדול בהיסטוריה- על משטח דשא. יהיה מעניין.

מהלך המשחק:

מערכה 1- פדרר פתח את המשחק בצורה לא טובה כל כך, והרבה לעשות טעויות, למרות שזה לא עלה לו בשבירה, למרות צ'יליץ' היה קרוב לכך, אך פיספס את ההזדמנות. אחרי 17 דקות של משחק ברמה לא גבוהה, נקודה אדירה של פדרר נתנה לו יתרון 40-0- בהגשותיו של צ'ליץ', וכשאתה מוביל 40-0 וקוראים לך רוג'ר פדרר, אין שום מצב העולם שאתה מפסיד את הנקודה. 3-2 לפדרר, שמחזיק ביתרון שבירה ומהרגע שהוא התעורר הוא משחק פשוט נהדר. פדרר המשיך להבריק וניצח משחקון נוסף, שהעלה אותו ל4-2. הקרואטי לא התכוון לוותר ועצר את ההתקדמות של פדרר, כאשר ניצח משחקון וצימצם ל4-3. השוויצרי המשיך את הפינג- פונג עם עוד ניצחון, ורחוק משחקון אחד מניצחון המערכה. הוא אכן עשה זאת, שחזר מ30-0 לניצחון במשחקון, אחרי שגיאה כפולה של צ'יליץ' במצב קריטי. השוויצרי עולה ליתרון 1-0 וינסה להשלים את העבודה בשלוש מערכות, מה שהצליח לעשות בכל הטורניר.

מערכה 2- אחרי שבהפסקה בין המערכות היה קצת עצבני צ'יליץ' יכול לשאוב אופטימיות מהעובדה שגם בחצי הגמר הוא הפסיד במערכה הראשונה, ואחרי זה הוא הפך ל3-1 וניצח. אבל חשוב לזכור שפדרר הוא לא קווארי, וזה לא יהיה קל להפוך את הקערה על פיה.

קרס, צ'יליץ (ATP)

פדרר הגיש ראשון וגם ניצח, ולאחריו עלה להגיש צ'יליץ', שקיווה להשוות את התוצאה ל1-1, אך לפדרר היו תכניות אחרות, והוא שבר עוד פעם, כבר במשחקון ההגשה הראשון של צ'יליץ' במערכה השניה. 2-0, ופתיחה חלומית לשוויצרי. פדרר המשיך לשחק מצוין וניצח משחקון נוסף, שלאחריו קרה רגע ביזארי, שמטריד צ'יליץ' ירד לספסל ופשוט התחיל לבכות עם דמעות, מסיבה לא ברורה, לרעיון של פרישה היה נראה הגיוני. למרות זאת, הצליח צ'יליץ' לחזור לדשא ולהגיש, מה שמרמז על בעיה מנטלית, שכן אם זאת הייתה פציעה, זה היה נראה לעין באופן ברור יותר. בחזרה לדשא, לתשואות הקהל לאחר שעלה בחזרה לדשא, נראה שהפירוק הרגשי של צ'יליץ'  עשה לו רק טוב, והוא ניצח את המשחקון אחרי בקהנד נהדר. אמנם ניכר שיפור במשחק של צ'יליץ', אך הוא עדיין לא משחק הקמתו של פדרר, ומאז הזדמנות השבירה במשחקון השני של המערכה הראשונה, הוא לא התקרב לשבור לשוויצרי, שכמובן ניצח והגדיל את היתרון ל 4-1. כבר היה נראה שהמשחק של צ'יליץ' במגמת עלייה, אך אז הגיע פדרר ושבר פעם נוספת. 5-1 לשוויצרי, שיעלה להגיש על המערכה. ביכולת כזאת אין מצב שפדרר יתן ליתרון כזה לחמוק לו מבין הידיים, והוא מנצח בקלות 40-0.  6-1 לפדרר שנראה בדרך הבטוחה ליהיות השחקן השני בהיסטוריה שזוכה בטורניר מבלי להפסיד מערכה. הראשון שעשה זאת אגב, זה ביורן בורג האגדי  בשנת 1976.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מערכה 3- במהלך ההפסקה בין המערכות צ'יליץ' נזקק לפסק זמן רפואי, ונראה שהוא לא מרוכז במאה אחוז, וזה משפיע עליו באופן ברור. למרות זאת, הוא הצליח לנצח את המשחקון הראשון בקלות רבה. פדרר השיב לו עם ניצחון נוסף, ואף הגיע להזדמנות שבירה במשחקון שלאחר מכן, אך לא הצליח לשבור. פדרר ניצח עוד משחקון, ואנחנו כבר ב2-2. שני ניצחונות של שני השחקנים הביאו אותנו ל3-3.
בדיוק שהיה נראה שאנחנו הולכים למערכה משעממת ללא שבירות, הגיע פדרר ושינה את סדר העניינים, וכעת עם יתרון מבטיח של 4-3 ועם שבירה, הוא נראה קרוב מתמיד לזכייה תשיעית בתואר. פדרר ניצח מערכה נוספת, ונראה שכעת הדבר היחידי שיכול לדחות את הנצחון של השוויצרי זה סכנת הגשם. צ'יליץ' יודע שהפסד במשחקון הקרוב שווה הפסד של התואר, והוא לא אומר נואש שהוא מצליח לנצח ולצמצם ל5-4, וכעת יודע שיהיה חייב לשבור לפדרר (דבר שהוא לא עשה כל המשחק) כדי לשמור על הסיכוי לניצחון במערכה. פדרר עלה להגיש על המשחק, ןהמתח היה בשיאו. המשחקון התחיל עם דפיקות לב במחנה השוויצרי, שצ'יליץ' עלה ל15-0, אך פדרר השתלט על המשחקון במהרה וזכה בטורניר אחרי משחק חד צדדי.

פעם שמינית על הלוח של ווימבלדון , פדרר (ATP)

פדרר הוא הראשון מזה 40 שנה שלא מאבד מערכה בדרך אל התואר הכל כך מרגש. כמובן שהוא בכה בסיום, אבל ההבדל בינו לבין צ'יליץ', הוא שפדרר בכה מאושר. ושוב, בפעם המי יודע כמה, פדרר הוכיח שוב עד כמה הוא ענק וג'נטלמן, ונראה כאילו הוא אומר לעולם- " אני הגדול מכולם"

הגדול כולם? (ATP)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort