נדאל שריין מקום בסיבוב הרביעי

רפאל נדאל [2] עלה לסיבוב הרביעי של הווימבלדון לאחר שניצח ב-3 מערכות הפכפכות ומעניינות את קארן חצ'אנוב [34] הצעיר. נדאל יפגוש בסיבוב הבא את ג'יל מולר.

רפאל נדאל [2] נגד קארן חצ'אנוב [34]:

מחכה למשוכה הבאה (האתר הרשמי של ווימבלדון)

לאחר המותחן הענק בין ווטסון לאזרנקה, עלו על המגרש המרכזי רפאל נדאל ויריבו קארן חצ'אנוב. נדאל, שלא איבד אף מערכה בשני המשחקים הראשונים שלו על הדשא הווימבלדוני, מכוון הכי גבוה שאפשר לאחר שזכה בדסימה על החימר בצרפת לפני כמספר שבועות וירצה לעבור את יריבו האנדרדוג בלי יותר מדי קושי. מנגד, חצ'אנוב הרוסי עבד קשה כדי להגיע לסיבוב השלישי (שיא אישי שלו) לאחר שגבר ב-5 מערכות על חברו למדינה אנדריי קוזנצוב בסיבוב הראשון, והוסיף בסיבוב השני לנצח ב-4 מערכות את טיאגו מונטיירו הצרפתי.

"רפא" נדאל לא השתתף בשום טורניר הכנה על משטח הדשא, כרגיל לכל שחקן בקליבר שלו, ובעצם הגיע לטורניר ווימבלדון ישר לאחר שזכה ברולאן גארוס. טוב, זה מעט מטעה, הרי הוא שיחק בשני משחקי ראווה על המשטח הירוק (ואחר מהם הוא הפסיד, לתומאס ברדיך) אבל זה לא באמת נחשב. אבל עם כל הכבוד, חצ'אנוב הוא לא שחקן באותה הרמה ולכן הוא כן השתתף בטורניר הכנה לקראת ווימבלדון. הוא שיחק בטורניר האלה שבו הוא נעצר רק בחצי הגמר ע"י מלך הדשא רוג'ר פדרר, בשתי מערכות צמודות מאוד.

השניים לא נפגשו מעולם אך עם זאת הצפי הברור מאליו הוא שהמאזן יהיה 1:0 לטובת נדאל בתום המפגש. רק סנסציה ענקית יכולה למנוע מנדאל לעלות לסיבוב הרביעי של האליפות היוקרתית ורק אם קארן חצ'אנוב הרוסי ייתן את משחק חייו אז אולי, רק אולי, הוא יוכל למנוע מנדאל לשחק מול ג'יל מולר בסיבוב הבא. הענק הרוסי יצטרך לקצר את הנקודות, לעלות לרשת ולנצל את הגובה שלו על מנת להפתיע את המפלצת הספרדית.

מהלך המשחק וניתוח טקטי:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המערכה הראשונה: המשחק נפתח במעמד צד אחד – בשליטה של רפאל נדאל. חצ'אנוב התעקש להישאר על הקו האחורי והספרדי ניצל זאת כדי לשחק נקודות ארוכות ולהכות כדורים נמוכים. נדאל שבר את הרוסי כבר על משחקון הראשון שלו ועלה ל-2:0 תוך כדי שהוא החזיר את כל ההגשות של יריבו בצורה נפלאה. במשחקון הבא, קארן הוביל 30:15 אבל איבד את המשחקון בגלל חבטת כף-היד שלא נכנסת לו; 3:0 לנדאל. אולי זה הלחץ ואולי הגיל הצעיר (21) אבל חצ'אנוב שיחק טניס לא חכם, ונדאל המשיך בשיוט הקליל מדי שלו – ההחטאות הרבות וחבטת הכף-יד הלא יעילה של חצ'אנוב אפשרו לספרדי לעשות מה שבא לו. אז הוא שבר בפעם השנייה ברציפות ועלה ל-4:0 אחרי 13 דקות בלבד.

אבל פתאום משהו השתנה במשחק. נדאל איבד מעט את הריכוז ואפשר ליריבו לתקוף לו את ההגשות. חצ'אנוב שלט במשחקון וזכה בו על האפס; הוא שבר בחזרה וצימק ל-4:1. אם חשבתם שזה מה שיעזור לו להכניס יותר כדורים למגרש, אז טעיתם. הרוסי אמנם הראה סימני תקווה שההגשה שלו קיימת ועובדת, אבל החטאה לא מחויבת נוספת הפסידה לו את המשחקון; נדאל שבר בפעם השלישית ברציפות ועולה ל-5:1. והמשחקון האחרון של המערכה לא הפתיע אף אחד. נדאל דהר לעבר הניצחון במערכה הראשונה תוך 22 דקות בלבד. 11 שגיאות לא מחויבות ורק 10 נקודות במערכה – זה הסיפור הטרגי של חצ'אנוב.

המערכה השנייה: הוא הצליח! במשחקון הראשון של המערכה חצ'אנוב שמר על ההגשות בפעם הראשונה במשחק ועלה ליתרון בפעם הראשונה. האם הוא יצליח לנתב את זה לשאר המערכה? המשחק התחיל להתאזן מעט אבל לא לצד החיובי. גם "רפא" התחיל לעשות שטויות אבל זה לא כל כך התבטא על לוח התוצאות, כאשר הוא השווה את התוצאה ל-1:1. כשהוא מכניס רק 64% מההגשות הראשונות עד הרגע, חצ'אנוב חייב לשנות פאזה במשחקוני ההגשה שלו, אחרת המשחק יילך ל-"גארבג' טיים" מהר ממה שכולם ציפו. גם במשחקון ההגשה הבא, חצ'אנוב לא הצליח לשמור עליו והוא נשבר; 2:1 לנדאל. עד מתי הסלייסים הנמוכים של נדאל יעבדו נגד הרוסי?

גם כשהוא יודע שהוא מוביל ושצריך לקרות נס כדי שהוא ינצח, רפאל נדאל נראה כל כך חדור מטרה ומדויק. קרוב לשלמות. הוא לקח את משחקון ההגשה של עצמו ועלה ל-3:1, וגם קארן חצ'אנוב פתאום דילג במשחקון שבו הגיש. כמו שהוא מתפלל שמשהו ישתפר, גם אנחנו. רפאל הגדיל את הפער ל-4:2 עם הגשות טובות וחצ'אנוב הראה ניצוצות של תקווה כשצימק ל-4:3 במשחקון הגשה טוב (לשם שינוי). בכללי, הרוסי נראה טוב יותר. נדאל עשה את שלו בהגשות שלו והעלה את היתרון ל-5:3, וחצ'אנוב ביצע את השגיאה הכפולה החמישית שלו במשחקון הבא אבל שיפר את ההגשות שעזרו לו למשוך את הקרב לעבר אזור השוויון (דיוס) ובסופו של דבר גם הצליח לצמק ל-5:4. אבל זה לא עזר לו במיוחד, כי נדאל זכה במערכה השנייה עם 6:4 יחסית צמוד.

המערכה השלישית: היינו מצפים משחקן כמו חצ'אנוב לעלות הרבה לרשת אבל מסתבר שזו לא האמת. נדאל עלה לרשת 11 פעמים במהלך כל המשחק עם 73% באזור הזה, לעומת הרוסי שעלה לרשת רק 4 פעמים (!!!) וזכה רק בחצי מהמקרים. אז לקראת פתיחת המערכה שעשויה להיות האחרונה, בשביל התחרותיות, אנחנו מבקשים מחצ'אנוב לתת פייט, לפחות ברשת. אבל קיבלנו ישועה ממקום לא צפוי: במשחקון הראשון של המערכה, הילד בן ה-21 חילק 3 ווינרים ונתן פה אמירה מאוד חזקה – "אני לא וויתרתי ואני עדיין כאן". 1:0 לחצ'אנוב. לאחר משחקון הגשה של-האפס של השור ממאיורקה, חצ'אנוב ונדאל סיפקו את המשחקון הטוב ביותר של המשחק עם התעלות נהדרת מהצד של הילד הרוסי שזכה בו ועלה ל-2:1.

כדאי שתתרגלו לכך שנדאל לא מאבד את משחקוני ההגשה שלו (חוץ מההבלגה במערכה הראשונה, גם לו מותר), כי גם הפעם הוא שמר והשווה ל-2:2. חצ'אנוב גם הוא התרגל מעט לשמור על הסרבים, כשעלה ליתרון נוסף, 3:2. נקודות ארוכות ומתישות, צעקות ולחץ עצום מאפיינים את הדקות האחרונות במגרש המרכזי בווימבלדון, שסוף סוף נותן לקהל את מה שהוא רוצה. במצב של 4:3 לחצ'אנוב, היו לרוסי 3 אפשרויות שבירה אבל אמרנו כבר שנדאל לא מאבד את משחקוני ההגשה שלו, אז הוא הצליח להשוות ל-4:4. ההמשך היה מאוזן כאשר כל אחד לא נותן ליריבו סיכוי בנקודות ההגשה שלו והמשחק הגיע לשובר שוויון לאחר משחקוןן הגשה מותח מאוד של נדאל. בשובר השוויון, נדאל התעלה ועלה לסיבוב הרביעי עם 7:6 6:4 6:1 הפכפך ומעניין!

עוד שלב בדרך לגמר, נדאל (האתר הרשמי של ווימבלדון)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית