ההצגה הטובה ביותר – הרסלינג היפני יכול להפוך למוכר ביותר בעולם?

בזמן שה-WWE מדשדשים סביב הרייטינג ואיכות התכניות שלהם, אי שם בצד השני של העולם קרבות איכותיים מוצאים מדי שבוע, ורובנו אפילו לא מודעים לכך. השיא הגיעה שהארגון היפני הבכיר, NJPW, עבר לשידורים בארה"ב. סופה של תקופה עבור ה-WWE?

במהלך השבועות האחרונים, בימי שני, סיקרתי את ראו, התכנית השבועית הבכירה של ה-WWE, ארגון ההיאבקות הבידורית המפורסם ביותר בעולם. כפי שחלקכם כבר הספקתם לקרוא, אני אישית לא מרוצה מהרמה ב-WWE. כישרון צעיר נעלם כלא היה, מתאבקים בינוניים מקבלים קרדיט, ורמת הרסלינג לא מתרוממת.

ובינתיים, ביבשת יפן, היאבקות הופכת למיינסטרים של ממש. כרטיסים אוזלים שבועות לפני האירוע, המתאבקים רק הופכים לאיכותיים יותר ויותר והאפשרויות ביפן הרבה יותר גדולות לכול מתאבק צעיר שרוצה להצליח. בנוסף, יש סטיגמה שעלינו להפריך, מתאבקים ביפן למשל כמו אוקאדה, הכוכב של החברה, מרוויח יותר ממתאבקים ב-WWE. כ-2 מיליון דולרים בשנה.

ארגון ההיאבקות הבכיר ביפן נקרא New Japan Pro Wrestling, או NJPW בקצרה. עשרות אלפי אנשים ממלאים את אולמות המופעים של הארגון, וצופים במתאבקים הכישרוניים ביותר בעולם כגון וויל אוספריי, שאליו אגיע בהמשך, קני אומגה, קאזוצ'יקה אוקאדה, הירושי טאנאהאשי, שיבאטה, ורבים אחרים שביססו את הרסלינג היפני כמיינסטרים.

מרוויח כמו הגדולים ביותר (DailyDDT)

מתאבקים רבים התאבקו ביפן, חלקם הצליחו אף להגיע לזירה הגדולה בעולם, הלוא היא ה-WWE. איי ג'יי סטיילס היה אלוף ב-NJPW, פין באלור היה חלק מהבולט קלאב, הסטייבל המעוטר ביותר בתולדות הארגון, והירושי טאנאהאשי, שהפך למעין "ג'ון סינה היפני" עם 7 תארי אליפות ראשיים, עבר ב-TNA לתקופה קצרה. יש לציין את שינסקה נאקאמורה, שמככב בסמאקדאון בימים אלו ממש והיה אחד מהמתאבקים הגדולים ביפן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

כעת, אספר לכם סיפורים מהרסלינג היפני שלדעתי כולכם חייבים לשמוע ולהכיר על מנת להבין מדוע הרסלינג היפני יהפוך לבכיר ביותר בעולם במהלך השנים הקרובות, תחזית שכעת נשמעת לרובכם דמיונית, אך היא בהחלט ריאלית. אפילו יותר מאי פעם.

סיפורם של אוקאדה ואומגה והסערה סביבם:

קאזוצ'יקה אוקאדה הוא מתאבק בן 29 המתאבק במשך כל חייו ביפן, ועבר במשך תקופה קצרה ב-TNA. הוא החזיק בתואר האליפות הראשי 4 פעמים, כולל היום, והוא נחשב בעיני רבים כאלוף הטוב ביותר בתולדות הרסלינג היפני, ואולי העולמי. הוא הגן על התואר בהצלחה 19 פעמים לאורך הקריירה שלו, רק שינסקה נאקאמורה והירושי טאנאהאשי הצליחו להגן על התואר יותר ממנו.

קני אומגה הוא מתאבק קנדי בן 33 המתאבק ביפן במהלך שבע השנים האחרונות. הוא ביסס את עצמו כאחד מהמתאבקים המוכשרים ביותר ברסלינג היפני, והפך למנהיג של הבולט קלאב, הסטייבל הבכיר בארגון, לאחר שהביס את איי ג'יי סטיילס, שכולנו יודעים איפה הוא נמצא כיום.

השניים האלו נפגשו לראשונה באירוע הגדול ביותר ביפן, Wrestle Kingdom, מספר 11. בקרב זה נפגשו אוקאדה ואומגה במיין איבנט לקרב על התואר הראשי. כפי שחלקכם בטח יודעים, קרבות היאבקות מקבלים דירוג המראה את איכות הקרב, הדירוג המקסימלי הוא 5 כוכבים.

הקרב המדובר ארך כ-45 דקות, ולמרבה הפתעתם של כולם, קיבל דירוג של שישה מתוך חמישה כוכבים, מי שנתן את הציון השערורייתי הוא המומחה מספר אחת בעולם להיאבקות, דייב מלצר. הסערה הגדולה סביב הקרב, הייתה כי הוא קיבל ציון לא מציאותי. טענה זו לא נכונה לפי דעתי, הקרב הזה היה זהב טהור וברגע שיש משהו יוצא דופן ורוצים להראות שהוא יוצא דופן, שישה כוכבים זה לגיטימי.

שברו את מערכת הדירוג (YouTube)

לא עבר הרבה זמן, נקבע לשניים אלה מפגש נוסף עם הגורל בדומיניון 2017, אחד מהאירועים הגדולים ב-NJPW. בקרב זה, פעם נוספת, הצליח אוקאדה לשמור על תארו ולהוכיח כי הוא אחד מהגדולים ביותר. קרב זה קיבל דירוג של 6.25 כוכבים מתוך חמישה. כאן לדעתי מדובר במעשה לא חכם, זה לא הגיוני לתת לקרב שישה כוכבים על מנת להבדיל אותו מהשאר לחלוטין, ולאחר כמה חודשים לשבור את מערכת הדירוג פעם נוספת, זה מוריד מהערך, לדעתי, של להעניק לקרב שישה כוכבים ולהראות כי הוא היסטורי.

כעת, בפעם השלישית השנה, נפגשים השניים האלה לסיבוב נוסף ביום ראשון הקרוב, בו צפוי אומגה לבסס את עצמו כאלוף הראוי. שם, אני מקווה שנקבל עוד קרב מטורף לחלוטין, אך גם מקווה שידעו להציב גבול מבחינת ההייפ סביב קרב זה, וכך כולנו נוכל להנות כאשר אנו יודעים כי אין הגזמה בהתלהבות סביב הקרב, למרות שזה בהחלט לגיטימי.

וויל אוספריי מגדיר מחדש את המושג תעופה:

וויל אוספריי, מתאבק צעיר ומבטיח, בחן את עצמו ב-NJPW לראשונה מול אחד מהמתאבקים המוכשרים ביותר בעולם, מי שידוע בתור המאסטר של המתאבקים המעופפים מחוץ לארה"ב, הלוא הוא ריקושה, או פרינס פומה בארגונים אחרים. אוספריי וריקושה הדהימו את כולם ונתנו קרב בלתי נשכח בו הם שכחו לחלוטין מכוח המשיכה. מוזמנים לצפות בקרב, יש כאן לינק.

https://www.youtube.com/watch?v=4XNxuBL3K0E

כפי שבטח ראיתם, מדובר במהלכים שלא רואים בכול יום. דרושים אימונים, טכניקה גבוהה ובעיקר הרבה מאוד כישרון. אוספריי וריקושה נפגשו עוד מספר פעמים מאז והמשיכו לשחק בחוקי הפיזיקה. הקרב הראשון ביניהם, אגב, התרחש ב-2016, נחשב לקלאסיקה וקיבל דירוג של 4.75 כוכבים, הכי קרוב שיש לשלמות.

בעקבות "ההגבלה" שקיימת ב-WWE למתאבקים, מהלכים כאלה לא רואים בזירת ההיאבקות האמריקנית. ה-WWE לא מוכנים לקחת סיכונים עם פציעות, תביעות וכל מה שכרוך בהפקת קרבות מהסוג הזה. לכן, אם וויל אוספריי או ריקושה יגיעו ל-WWE, אל תצפו שהם יעשו סלטות באוויר באופן קבוע.

כיצד הירושי טאנאהאשי מצליח איפה שג'ון סינה נכשל:

כשחושבים על הפנים של NJPW, המתאבק הראשון שעולה לרוב האנשים לראש הוא הירושי טאנאהאשי. המתאבק האגדי זכה בכול תואר אפשרי ב-NJPW, אין שום מכשול שהוא לא מצליח לפצח. והמספרים אומרים הכול. 6 קרבות חמישה כוכבים בקריירה, יותר ממה שה-WWE הוציאו במשך כול השנים שלהם!

מצליח איפה שסינה נכשל (4cronline)

טאנאהאשי בשלוש השנים האחרונות החזיק בתואר הראשי לא מעט, והתאבק בעיקר מול אוקאדה. בשנת 2016, ברסל קינגדום 10, התרחשה העברת הלפיד. אוקאדה ניצח את טאנאהאשי וזכה בתואר האליפות הראשי. מפה לשם, טאנאהאשי הפך למי שמקדם מתאבקים צעירים ומפסיד להם בשביל שהם יצליחו.

למה ג'ון סינה לא עושה את זה לדוגמה? למה הוא ממשיך להיות בטופ? במקום לתת למתאבקים שנקברו את הצ'אנס, לדרוש מוינס שיתן להם לנצח אותו, כמו שעושה טאנאהאשי ומעניק לצעירים את הצ'אנס בבמה הראשית. חבל.

מה מחכה לרסלינג היפני בהמשך?

NJPW הרחיבו את השידורים שלהם לארה"ב בחודש האחרון, וזו רק תחילתה של המהפכה. כל המתאבקים הכישרוניים שהם מייצרים וה-WWE שלא מצליחים להשתמש בהם כראוי (ראו מקרה סטיילס, שהיה אלוף עם בוקינג מזעזע), זו רק תחילתה של הבשורה. הרסלינג היפני כאן, והוא כאן בשביל להישאר.

הגיע הזמן שה-WWE יתחילו לחשוש למקום שלהם, כי עם הנפילה ברייטינג, עם התכניות הבינוניות ובעיקר בגלל ההתרוממות ביפן, עליהם להבין כי המתחרים העיקריים שלהם כבר לא ה-TNA, יש שינוי בצמרת וכעת, NJPW מאיימים על קיום ה-WWE ככל שהזמן עובר לו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort