רוסיה: בוטאס זכה בקרב מטורף, פטל סיים שני והמילטון רביעי

מזל טוב! היום במרוץ הפורמולה הרביעי של העונה ברוסיה, ולטרי בוטאס סיים במקום הראשון לראשונה בקריירה! את המקום השני אייש סבסטיאן פטל שרק ממשיך להגדיל את הפער מיריבו הבריטי, וחברו של הספרדי לקבוצה קימי ראיקונן נעל את הפודיום. במקום הרביעי והמאכזב סיים סגן אלוף העולם הטרי לואיס המילטון, שכעת כבר רחוק 13 נקודות מפטל.

סוף שבוע כמעט מצוין עבר לפרארי בסוצ'י. הנהגים שלה, פטל וראיקונן קבעו את התוצאות הטובות ביותר במוקדמות ופתחו במקומות 1 ו-2. הפעם האחרונה שהשורה הראשונה במרוץ הייתה שייכת בתחילתה לקבוצת פרארי הייתה בגראנד-פרי צרפת בשנת 2008! רק שלצערם, ולטרי בוטאס שפתח שלישי עקף את ה-"מראניוס" והוביל במשך כל המרוץ עד לסיומו האדיר. כאשר הפיני של מרצדס עבר את קו הסיום, פטל היה רחוק ממנו רק 0.617 שניות, אבל זה לא הספיק לסקודריה כדי לקחת את המקום הראשון. הנהג הביתי של היום, דני קוויאט, סיים במקום ה-12.

בצד העצוב של היום נמצאים 4 נהגים שלא סיימו את המרוץ. פרננדו אלונסו שלא התחיל אותו בגלל בעיות בכוח במכונית, רומן גרוז'אן וג'וליון פלמר התנגשו בפנייה השנייה כבש בסיבוב הראשון ונאלצו לפרוש, ואש עלתה מהבלמים של דני ריקרדו והכריחה אותו לצאת מהמרוץ. לפחות לאנס סטרול סיים אותו, כי כזכור, הוא מאז תחילת העונה ולמעשה תחילת הקריירה שלו בפורמולה 1, לא סיים מרוץ – עד היום.

ולאירוע לא קשור למרוץ הזה אך יכול מאוד להשפיע על השנים הבאות: קבוצת סובר עוזבת את השותפות עם קבוצת פרארי ותתחבר עם הונדה בשנת 2018. "קבענו לעצמנו עוד ציון דרך בעידן המנועים החדשים, ואנחנו מצפים בהתרגשות גדולה לשותפות זו" אמרה מנכ"ל הקבוצה, מונישה קלטנבורן. קצת מוזר לעזוב את פרארי "בעידן המנועים החדשים", במיוחד כשהמנוע של פרארי מוכיח את עצמו כמהיר ביותר בין כל השאר, אבל ככל הנראה זהו צעד שהוא יותר בעל מניעים כלכליים מאשר יעדיים.

בוטאס בניצחון ראשון בקריירה! (הפייסבוק של מרצדס)

מהלך המירוץ:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רק רגע. עוד לפני תחילת המרוץ קרה אירוע די מאכזב. כידוע לעוקבים ההדוקים של הפורמולה 1, במהלך כל העונה, פרננדו אלונסו התלונן על בעיות בכוח של המכונית. במרוץ הקודם בבחריין הוא אמר: "לעולם לא נסעתי עם מעט כל כך כוח במכונית" – אז היום זה התנקם בו. רק בסיבוב ההכנה שבו הנהגים מחממים את הצמיגים ואת הבלמים, פרננדו אלונסו נאלץ לעצור ולפרוש בגלל שלמכונית שלו נגמר הכוח! הבעיות במקלארן ממשיכות, והספרדי לא שמח…

המרוץ נפתח בצורה נפלאה לטובת הפיני של מרצדס. כבר בסיומה של הפנייה השנייה של המרוץ, בוטאס עלה הישר מהמקום השלישי למקום הראשון והשאיר את נהגי פרארי מאחוריו! באותה הפנייה, רומן גרוז'אן וג'וליון פאלמר התנגשו לעבר הקיר ונאלצו לפרוש. דבר זה אילץ את קברניטי המירוץ להורות על יציאתה של מכונית הבטיחות. בסיבוב הרביעי מכונית הבטיחות כבר יצאה, ובוטאס מצליח לשמר את המקום הראשון במרוץ. קברניטי המרוץ פתחו בחקירה בגלל אירוע שעירב את ניקו הולקנברג ולאנס סטרול, שירד למקום ה-15 בעקבות שאיבד שליטה על המכונית שלו.

בסיבוב החמישי, עשן החל לצאת ממכוניתו של דניאל ריקרדו, והוא נאלץ לצאת מהמרוץ! סיבוב לאחר מכן, המילטון הודיע לצוות שלו שהמכונית שלו מאבדת כוח. זה בטוח לא עוזר לו בקרב מול ראיקונן. בסיבוב השמיני, סטופל ואנדורן וקווין מגנוסן קיבלו עונש של 5 שניות בגלל שחצו את גבולות הכביש בפנייה השנייה. עבר כרבע מרוץ, וקבלו את הנתון המעניין והמרשים הזה: פסקל ורליין קבע את המהירות הגבוהה ביותר במרוץ, כשהוא עוקף בקטגוריה זו את בוטאס ב-0.2 ק"מ.

פסקל ורליין הוא האיש המהיר ביותר במרוץ (הטוויטר של פורמולה 1)

המילטון ממשיך להתלונן על המכונית שלו, ובצדק. המרצדס שלו ממשיכה להתחמם, ולמרות בקשותיהם של חברי הצוות מהמילטון לנסוע באזורים עם אוויר נקי כדי לקרר את האוטו, שום דבר לא עוזר לבריטי בינתיים. נאמר להמילטון שגם בוטאס סובל מבעיה זו, אבל הוא מוביל את המרוץ ולכן הוא נהנה מאוויר נקי וטהור. סבסטיאן פטל בקרוב ייכנס לפיטס כי על אחד מהצמיגים הקדמיים שלו יש לכלוך שמאט אותו. בסיבוב ה-23, המילטון מקבל חדשות טובות כי מרצדס מתחילים להבין מה גורם להתחממות של מכוניתו.

בוטאס ופטל ממשיכים להילחם. כל אחד קובע סיבוב מהיר יותר מהשני כמעט בכל סיבוב שעובר. המילטון נכנס לפיטס כאשר ראיקונן נמצא 3 שניות מלפניו, ויצא עם צמיגים טריים אבל 8 שניות מאחורי נהג הפרארי. "איך זה ייתכן?" הוא שואל. במרצדס מסבירים לו שלפני שהוא נכנס להחליף היה קצת צפוף בכביש. והנה אולי ציטוט היום של המרוץ! קימי ראיקונן יוצא מהפיטס ושואל את הצוות שלו "איך זה שיצאנו מאחורי בוטאס?". "זה בגלל שהוא מוביל את המרוץ, קימי… " ענו לו. לפחות הוא מרוכז במה שהוא עושה…

הפער בין ראיקונן להמילטון עלה כעת ל-13.8 שניות, ונראה שאלוף העולם לשעבר לא יסיים בפודיום.. בסיבוב ה-39, לבוטאס ננעלו הצמיגים באחת הפניות ופטל צמצם את הפער ממנו ל-3 שניות בלבד. בסיבוב ה-44, גם בוטאס מספק לנו משפט נחמד: "בסיבובים שנותרו, אני רוצה פחות דיבורים", הרי הוא נלחם כאן על זכייה ראשונה אי-פעם.

תנו לבוטאס להתרכז. האם הפיני בדרך לזכייה ראשונה בקריירה? (f1)

בסיבוב ה-47, כשנותנו רק 6 לסיום המרוץ, פטל רחוק רק 0.3 שניות מטווח ה-DRS. "תמשיך להפעיל עליו לחץ, בסוף הוא יטעה" מעודדים צוות פרארי את הנהג שלהם. אבל סיבוב עבר, ובוטאס הגדיל במעט את הפער ל-1.4 שניות. בסיבוב ה-49, לאחר שכבר החזיר לעצמו את הסיבוב המהיר של המרוץ, פטל נמצא לראשונה בטווח ה-DRS וכעת הוא יכול ללחוץ על הפיני! בסיבוב האחרון, בוטאס עוקף את מאסה ופטל מעט מתעכב, וזה גרם לו לאבד את המרחק הקטן ביניהם שאולי היה מסתיים בניצחון אדום. אבל היום, נברך את הזוכה מס' 107 במרוצי גראנד-פרי אי פעם. הוא הפיני החמישי בהיסטוריה שעושה זאת, והראשון מאז אוסטרליה 2013. כל הכבוד!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort