האג(א)ס(י) כמו התפוח-לא נופל רחוק מדי מהעץ

8 זכיות גראנד סלאם, התמכרות לסמים, 68 זכיות בטורנירים ואנרדה אגאסי אחד. הכול על האישיות הכי צבעונית בעולם הטניס.

כיום בעולם הטניס השמות השולטים הם פדרר ונדאל האגדיים, אנדי מארי הבלתי נגמר וכמובן ג'וקוביץ ברשימה. אך לפני אותם שמות בעולם הטניס שלטה דמות אחת ללא עוררין, אישיות שמאוד מנוגדת לענף הטניס שנחשב לספורט "הלבן", האלגנטי והשקט וניפץ את כל הסטיגמות הללו. אני מדבר כמובן על האמריקאי אנדרה אגאסי, גדול הטניסאים בשנות ה-90 שחוגג היום 47.

לפני שבכלל אגאסי נגע במחבט לראשונה בחייו, היה ידוע שספורט יהיה מרכז חייו, בעיקר בזכות העובדה שאביו היה מתארגף באולמפיאדה שנולד באיראן. אגאסי עצמו נולד בלאס וגאס, נבאדה וכבר מגיל צעיר אביו הטמיע בו משטר אימונים קשוח שהפכו לחלק מחייו של אגאסי ובגיל שנתיים קיבל את המחבט הראשון שלו.

תחילת הקריירה של אגאסי היא מהמשונות שנראו אצל כל כוכב ספורט. בספרו הביוגרפי אגאסי מספר כי אביו גרם לו לשחק מול אגדת הפוטבול ג'ים בראון כאשר אגאסי היה בן 9 על 10,000 דולר במשחק טניס ולבסוף בראון המובך הפסיד בכל שלושת המערכות מול אגאסי.

לאחר מכן אגאסי הספיק לפתח את הכישרון שטמון ובו ונרשם לאקדמיית הטניס של ניק בולטיירי , מאמן טניס בעבר והיה אמור להישאר רק 3 חודשים בגלל חוסר הכסף של משפחתו. אולם לאחר חצי שעה בלבד בו ראה בולטיירי את ביצועיו של אגאסי קרא לאביו ואמר לו שבנו נשאר כאן בחינם וטען שמדובר בכישרון טבעי ולא ראה מימיו עוד דבר כזה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

דריכת הרגל הראשונה של אגאסי בעולם הטניס המקצועני הייתה בגיל 16 בטורניר בקליפורניה בו ניצח את המשחק הראשון את ג'ון אוסטין, זוכה ווימבלדון לזוגות אך הפסיד לאחר מכן למאטס וילאנדר, אגדת טניס נוספת בפני עצמה.

שנה לאחר מכן אגאסי כל כך השתפר והתקדם שקפץ מהמקום ה-91 עד להיות מדורג 25 בעולם בסוף השנה וזכה בשישה טורנירים ב-1988 ועבר את קו המיליון דולר בזמן המהיר ביותר מכל טניסאי אחר אי פעם. באותה שנה אגאסי קבע שיא נוסף והוא מספר הניצחונות הרצופים ביותר , שיא שנשבר רק אחרי 17 שנה ע"י רפאל נדאל ב-2005.

אגאסי המשיך לטפס במעלי דירוג הטניס עד למקום ה-3, ולמרות שבחר לא להשתתף בווימבלדון ובאליפות אוסטרליה הפתוחה וכבר ציפו לו שהזכייה בגראנד סלאם ראשון בקריירה עומדת בפתח.

באליפות צרפת הפתוחה, אגאסי כן בחר לשחק והגיע לגמר, שם חיכה לו אנדרה גומז וההימור בעולם היה לטובתו של אגאסי אך הפסיד בארבע מערכות לגומז. לאחר צרפת, אגאסי עבר אל אליפות ארה"ב הפתוחה ושם הגיע לגמר שבדרך עבר את האלף המכהן, בוריס בקר אך שוב הפסיד בגמר והפעם לפיט סמפרס ומכאן החלה יריבות גדולה בין שני הטניסאים האמריקאיים.

הרדיפה אחרי הגראנד סלאם הראשון בקריירה נמשכה  ולבסוף אגאסי בחר לקחת חלק בווימבלדון אך נעצר ברבע הגמר. באותה שנה אגאסי זכה עם נבחרת ארה"ב בגביע הדיוויס ובנוסף גם קטף את גביע המסטארס אך האכזבה מהטורנירים האחרונים עדיין תקועה בראשו.

אגאסי ניסה לכפר על אליפות צרפת ושנה לאחר מכן שוב הגיע לגמר והפעם חיכה לו חבר מהעבר, ג'ים קורסייר, שגדל ולמד איתו באקדמיית הטניס של בולטיירי. קורסייר הצליח לגבור על אגאסי במשחק גדול של חמש מערכות ומנע מאגאסי את התואר הנחשק.

דווקא מכיוון לא צפוי, הגראנד סלאם הראשון של אגאסי הגיע לא מאליפות צרפת או ארה"ב, בהם היה נחשב לאחד מהבכירים בטורניר, אלא דווקא מהטורניר שכל כך שנא, הווימבלדון. אגאסי בלונדון עבר יריבים מהטופ שבטניס כמו בוריס בקר וג'ון מקנרו ולבסוף ניצח בגמר את היוגוסלבי גוראן איבניסביץ'.

לאחר שנתיים יחסית שקטות, אגאסי החליט לשנות כיוון, מינה את בראד גילברט למאמנו וסגנון המשחק שלו נהיה יותר טקטי ואינטנסיבי ולמרות פתיחה רעה של עונה בהם נשר מהוויבמלדון וצרפת הפתוחה, אגאסי הצליחה לזכות בארה"ב הפתוחה, הגראנד סלאם השני שלו בקריירה לאחר שגבר בגמר על מייקל צ'אנג.

שנה אחרי זה אגאסי המשיך את המומנטום ובאוסטרליה הפתוחה , בהופעה הראשונה שלו אי פעם בטורניר הפתיע את כל העולם כאשר עלה לשחק עם ראשו מגולח, ללא זכר לשיער הארוך שאפיין אותו. ככל הנראה המהלך עזר וניצח בגמר את יריבו המר סאמפרס לאחר ארבע מערכות.

הדהים את העולם עם התספורת החדשה. אגאסי (ESPN)

אגאסי וסאמפרס נפגשו באותה שנה בחמישה גמרים בטורנירים שונים ובהם אגאסי ניצח בשלושה מהם ובאותה שנה סיים עם 7 תארים ו-26 משחקים רצופים בהם ניצח והאחרון שבהם ברצף היה על בוריס בקר הגדול. הרצץ הסתיים בניצחון של מי עם לא, סאמפרס.

באותה שנה גם אגאסי לראשונה בקריירה הגיע למקום הראשון בדירוג הטניס העולמי וקינח את סוף השנה עם זכייה שלישית ברציפות עם נבחרת ארה"ב בגביע הדיוויס.

שנה לאחר הזכייה באוסטרליה, אגאסי המשיך לייצג את ארה"ב והפעם זה היה באולימפיאדת אטלנטה שם זכה בטורניר היחידים במדליית זהב. למרות מדליית הזהב באותה שנה אגאסי נכשל בלהעפיל לגמר בכל אחד מטורנירי הגראנד סלאם של השנה והזכור במיוחד היה באוסטרליה הפתוחה. אגאסי הודח בחצי הגמר והאשים את תנאי מזג האוויר באותו ים אך בספרו הביוגרפי חשף כי הוא הפסיד בכוונה כדי להימנע ממפגש מול בוריס בקר.

מאותה נקודה, החלה תקופת השפל בקריירת הטניס של אגאסי שככל הנראה ירצה לשכוח. הפציעות החלו לבוא וגרמו לאגאסי לשחק 24 משחקים בלבד באותה השנה והחל בסתר להשתמש בסם מתאמפטמין ונכשל בבדיקות הסם של איגוד הטניס העולמי אך טען כי הכול שטויות ולבסוף קיבל אזהרה בלבד. אגאסי גם באותה השנה התרגש מאישתו והחל לאבד עניין בטניס וצנח בדירוג עד למקום ה-141 וכולם כבר ציפו לפרישתו של האמריקאי.

מכאן והלאה אגאסי החליט לקחת את עצמו בידיים והראה למרות הכול כי הוא ספורטאי גדול והחל בתוכנית שיקום שתגרום לו לחזור לקדמת הבמה של הטניס. לאחר שחזר אל כושר פיזי ומנטלי ראויים ,אגאסי חזר לשחק שוב בטורנירים מקצועיים וזכה בחמישה תארים שבהם שיחקו טניסאים מתחת לדירוג ה-50 בעולם. אותה שנה גרמה לאגאסי לקפוץ עד למקום ה-6 מהמקום ה-110, הקפיצה המהירה ביותר בהיסטוריית דירוג הטניס העולמי.

אגאסי נכנס שוב לספרי ההיסטוריה של הטניס שב-1999 זכה בשני תארי גראנד סלאם באותה השנה, באליפות צרפת וארה"ב הפתוחה והגיע באותה שנה גם לגמר הווימבלדון שם הפסיד לסאמפרס יריבו מכבר הימים.

מכאן אגאסי כבר חזר לטופ העולמי בטניס וזכה פעמיים ברציפות באליפות אוסטרליה הפתוחה, שבאחד מהם נוקם בסאמפרס ומנצח אותו בגמר וסופר כבר 7 תארי גראנד סלאם. אגאסי הוסיף עוד גראנד סלאם לרזומה ששוב זכה באוסטרליה הפתוחה בפעם ה-4 בקריירה והשמיני סה"כ ברזומה שלו.

בגיל 33 אגאסי בגילו הוותיק הצליח להגיע בחזרה למקום הראשון בעולם והפך לשחןק הטניס המבוגר ביותר שמגיע להשיג זה, אך החזיק בו רק במשך שבועיים בעקבות העלייה של לייטון יואיט והפציעות שהולכות ונשנות.

לאחר הזכייה באוסטרליה הפתוחה החלה כבר התחושה שזוהי סופה של הקריירה של אגאסי והגמר האחרון שלקח בו חלק היה ב-2005 באליפות ארה"ב הפתוחה ושיחק עם כאבים עזים בגבו שליוו אותו לכל אורך הטורניר ולבסוף הפסיד בגמר למרקוס בנג'מין בקר הגרמני וקיבל במשך 4 דקות תשואות מהקהל המקומי ונאום פרישה בגמר הגראנד סלאם האחרון בקריירה של אנדרה אגאסי.

למרות נאום הפרישה, אגאסי חזר לשחק בווימבלדון ואליפות ארה"ב אך בסיבו השלישי הודיע כי הוא פורש לתמיד ובכך סיים קריירה של 8 תארי גראנד סלאם וכ-31 מיליון דולר שהרוויח מזכיות בפרסים בטניס.

אנדרה אגאסי היה ידוע כשחקן עם אישיות מאוד בעייתית ופרועה, כזאת שגרמה לחובבי הטניס לשאול מדוע הוא פה אך בכל פעם מחדש הוכיח ולימד את עולם הטניס כיצד אפשר לקום גם מהנפילה הקשה מכול והתעלות על עצמך כל פעם מחדש.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort