קר, מתחמם, לוהט. ריאיון עם ויטלי שוורצמן שחקן נבחרת ישראל בהוקי קרח

אוהדי הספורט בישראל מזוהים בעיקר עם ענף הכדורגל והכדורסל, חלק ממש קטן של אוהדי הספורט אוהד את הספורט האולימפי ועוקב אחריו בארץ ורק מעטים מאוד שמעו על הוקי קרח בישראל. ראיון עם ויטלי שוורצמן, שחקן נבחרת ישראל בהוקי קרח.

המילה הוקי קרח לא נמצאת בלקסיקון של הספורט הישראלי רבים מאוהדי הספורט בארץ כלל לא יודעים שהוא אפילו קיים פה, מעט יכירו את הענף וגם זה יהיה לרוב מסרטוני האלימות שרצים בליגות בארה"ב ובקנדה, עוד פחות ידעו את חוקי המשחק ומעטים מאוד יגידו לכם שאכן קיימת ליגה מקצוענית בארץ ולא רק ליגה אלא גם נבחרת שלמה שפעילה ומשתתפת בתחרויות בכל העולם. בעוד ששמות כמו וויין גרצקי האגדי, אלכסנדר אובצ'קין הרוסי ופטריק קיין כיכבו ומככבים להם ב-NHL. אחד משחקני נבחרת ישראל ושחקן מעלות בהוקי קרח דיבר איתנו וחשף בפנינו הכול אודות הוקי קרח ישראלי שרק יכול לחלום על הגעה לרמה הזאת.

RELATED POSTS

ויטלי (משמאל) בזמן משחק (הפייסבוק של ויטלי שוורצמן)

אז איך בכלל הגעת להוקי קרח?

"הסיפור שלי עם הוקי קרח מתחיל עוד מאבא שלי שהיה שחקן הוקי כדור ברוסיה ושכעלה לארץ הוא חיפש ומצא את ההוקי קרח בישראל שעברנו לגור במעלות כבר התחלנו להתאמן ביחד עד שנכנסתי לקבוצה. שאר השחקנים הישראלים מגיעים לספורט הזה בדרך כלל דרך מכרים מהענף שכבר יודעים על קיום ההוקי קרח בארץ או כאלה שמשחקים הוקי גלגיליות וכאשר הם נפתחים לעולם ההוקי הם מגלים את הוקי הקרח ועוברים לשם בו"

תן לנו הסבר קצר על החוקים הבסיסים והתפקידים בהוקי קרח

"בקבוצת הוקי יש סביבות ה-25 שחקנים, 5 שחקנים על הקרח בכל החלפה, יש שוער, 3 שחקני התקפה- ימין, מרכז ושמאל ושני שחקני הגנה. החוקים הם שאסור לעבור את הקו הכחול של היריבה לפני שה"פק" (דיסקית) נכנסת כי אז זה נבדל, ברגע שהפק עובר 3 קווים יש שריקה והשופט זורק את הפק ברחבה של מי שזרק אותו וחוק זה נקרא "אייסינג", חוק נוסף הוא שאסור למשוך שחקן עם היד או המקל ואסור להיכנס לשחקן בגב אלא רק מהצד או ממול"

אז יש לנו ליגה מקצועית בארץ?

"יש לנו ארבעה ליגות בארץ זה מתחלק לליגת העל, ליגה לאומית, ליגה לשחקנים עד גיל 20 וליגה לשחקנים עד גיל 18. ליגת העל מקצוענית מאוד משחקות בה 14 קבוצות שמחולקות לבתים ולבסוף יש פלייאוף שם משחקים עד לגמר בו זוכה קבוצה אחת. ליגת העל אולי לא נחשבת מהליגות הטובות בעולם אך משחקים אצלנו כמה שחקנים מקצועניים מאוד מחו"ל ואני מאמין שעם הזמן וההשקעה הנכונה הליגה יכולה להפוך לטובה הרבה יותר וכמובן שכך גם הנבחרת"

ויטלי (שני מימין) וחבריו (הפייסבוק של ויטלי שוורצמן)

אם אנחנו כבר מדברים על הנבחרת בוא ספר לנו מה ההישג הכי גדול שהשתתף בו עם הנבחרת

"טוב זה יהיה די פשוט, הנבחרת נמצאת כעת בדרג השני שהוא בעצם השלישי אחרי הדרג A ודרג 1B. ב-2013 התחרנו באליפות הדרג שלנו והצלחנו לעשות את הבלתי ייאמן, לקחת את הזהב ולעלות דרג אחד קדימה, ההישג הזה אמור היה להיות חגיגה ישראלית במיוחד ששאר השחקנים ממדינות אחרות בדרג זה הם מקצוענים לחלוטין וספורט זה משמש כפרנסה העיקרית שלהם בעוד השחקנים הישראלים חייבים לעבוד בעבודה נוספת על מנת לחיות בצורה מכובדת. הכאב הכי גדול שלי מההישג הזה שלמרות ההצלחה האדירה לא קיבלנו שום חשיפה וכמעט ולא שמעו שעשינו משהו וזה די מצער"

ויטלי עם מקום שלישי בתחרות במקסיקו (הפייסבוק של מעלות הוקי קרח)

אז עד כמה הספורט הזה באמת קשוח כמו שחושבים?

"הספורט הזה קשוח בדיוק כמו שהוא נראה ולפעמים אפילו הרבה יותר, זה ספורט אגרסבי שמביא אותו הרבה פציעות, לדוגמה: לפני שש שנים במהלך משחק שחקן מהקבוצה היריבה הכניס לי מרפק בפנים ועשה לי שבר חמור באף עד כדי כך שהייתי זקוק לניתוח, בנוסף במהלך הקריירה שלי שברו לי כבר שלוש שיניים עוד דוגמה לעוצמה של המשחק היא אליפות העולם שנה שעברה לאחר שביצעתי כניסה לא מחושבת ביריב קיבלתי זעזוע מוח ופרקתי את הכתף. למרות כל הפציעות האלה אני ורבים כמוני בוחרים להישאר בענף קודם כל כי זה הספורט האהוב עלינו בדיוק כמו כדורסלנים וכדורגלנים ובנוסף אנחנו משחררים המון אדרנלין ואנרגיה וזה עוזר להתמודד עם כל הלחץ בטח במדינה כמו ישראל"

עד כמה צריך תמיכה כלכלית וגב מההורים כדי באמת להשתתף בכל התחרויות ולהצליח בענף?

"תראה הענף כמעט ולא מקבל תקציב בדיוק כמו שאר הספורט האולימפי גם אצלנו רוב האנשים חייבים להחזיק בעבודה נוספת כדי לממן את עצמם ולפעמים אנחנו צריכים לשלם כדי לטוס ולהשתתף בתחרויות מה שנראה לי לפחות כדבר הזוי הרי אני הולך לייצג את המדינה למה אני צריך לשלם על זה? בנוסף מגיל קטן צריך ציוד, אימונים, תחרויות וכד' וכל זה עולה כסף וגם שני הורים במצב סוציו-אקנומי ממוצע לא יצליחו לממן את כל התחרויות ומחנות האימונים הנדרשות וזה ללא ספק אחת הסיבות למה הספורט הזה די מדשדש במקום"

אז עד כמה באמת יש חשיפה וכסף בענף הזה בארץ?

"אז כמו שכבר אמרתי איך חשיפה לספורט הזה בגלל שזה ספורט ממש לא פופולרי כאן רק מי שיש לו מכרים בהוקי יודע שהוא קיים בארץ בכלל שאני מספר לאנשים שאני שחקן הוקי קרח הם חושבים שאני צוחק בהתחלה ובכלל לא מאמינים שהספורט הזה קיים פה ותמיד שואלים אותי 'יש הוקי קרח בארץ?' אני מקווה שזה יזכה ליותר חשיפה ויתפתח. כסף ופרנסה אין בענף הזה בישראל הדוגמה הטובה ביותר היא שהשנה היינו צריכים לשלם כסף בשביל לטוס ולייצג את המדינה בתחרות"

מה החלום הכי גדול של בהוקי קרח?

"טוב אני חושב שזה די ברור החלום שלי ושל בערך כל שחקן הוקי קרח בארץ ובעולם זה להגיע לNHL- national hockey league שזאת הליגה הטובה בעולם, עד כה היו בה שחקני ישראלים אך לא זכו לשחק בה"

אז מי הקבוצה הטובה בארץ? ומי הקשוחה בארץ?

"בעקרון יש שלוש קבוצות שלרוב מגיעות לגמר והן: מעלות בה אני משחק, צעירי מטולה ובת ים בין כל השלוש יש תחרות קשה מאוד ואין קבוצה שזוכה כמעט תמיד. בת-ים נחשבת לקבוצה קשוחה מאוד ובנוסף לכך היא גם אחת הטובות מה שהופך אותה לאחת היריבות הקשות"

"קשוח ואגרסיבי מאוד" ויטלי (משמאל) (הפייסבוק של ויטלי שוורצמן)

לסיום ספר לנו על איזה משחק שאתה לא יכול לשכוח?

"כמובן שיש משחק כזה אפילו שתיים אלו היו שתי משחקים רצופים נגד ראשון לציון ונגד בת ים בשני המשחקים ניצחו. במשחק הראשון הכנסתי שלושה גולים ובשני שניים אלו משחקים שאני לא אשכח לעולם הייתי בשיא האדרנלין ונחישות ובסוף הקבוצה השלימה את המשימה וניצחה את שתי המשחקים ואין כיף מזה"

אז לסיום נגיד תודה ענקית לויטלי שוורצמן שהתראיין וחשף בפנינו את ענף ההוקי הקרח בארץ, אנחנו נמשיך לעקוב ולהחזיק לו אצבעות שהחלום שלו התגשם ונקווה גם שהספורט הזה יקבל את החשיפה המגיעה לו ואת התקציבים הנכונים כדי שילדים יכלו בדיוק כמו ויטלי ללכת לשחק וחלום על הליגה הטובה בעולם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?