בשירות המלכה – קונטה הבריטית גברה על ווזניאקי וזכתה בטורניר מיאמי

נכון, שתי השחקניות שהגיעו לגמר טורניר מיאמי הן לא מהמדורגות ראשונות בדירוג הנשים; יוהאנה קונטה הבריטית מדורגת במקום העשירי, בעוד קרוליין ווזניאקי הדנית – שם מוכר יותר בעולם הטניס – מדורגת במקום ה-12, לאחר שבעבר הייתה מדורגת ראשונה אבל גם דורגה במקום ה-78 עד לא מזמן לאחר שנעדרה פרק זמן ממושך מהמגרשים. עם זאת, כפי שקרה בטורניר אינדיאן וולס האחרון, שתי השחקניות שהגיעו לגמר הוכיחו – לכל הפחות בטורניר הזה – שהן השחקניות הטובות ביותר, לבטח כשסרינה וויליאמס נעדרת עקב פציעה. קונטה הדיחה בדרך לגמר את סימונה האלפ הפייבוריטית ואת ונוס וויליאמס; ווזניאקי, שכבר נגעה בפסגות של טניס הנשים, הדיחה את ספארובה וק. פלישקובה לפני המפגש הערב עם יוהאנה קונטה. ווזניאקי רצתה להמשיך את מסע הקאמבק של החודשים האחרונים, קונטה קיוותה להמשיך בכושר הנהדר שלה ולתקוע יתד משמעותית וראשונה בקריירה.
השתיים נפגשו פעם אחת בלבד לפני כן, לא מזמן, בשלב מוקדם של טורניר אוסטרליה האחרון בו ניצחה קונטה בקרב צמוד. גם היום, על-אף משחק מצוין של ווזניאקי לאורך כל הטורניר, קונטה הייתה עדיפה עליה. יוהאנה קונטה קוטפת תואר מאסטרס 1000 ראשון בקריירה, ומצטרפת לוסנינה ככוח עולה בטניס הנשים.

מערכה ראשונה: המשחק החל עם הגשות של ווזניאקי, אך היה זה דווקא משחקון אידיאלי עבור קונטה, ששברה את ההגשות של ווזניאקי בצורה חלקה – 1:0 מהיר לקונטה. במשחקון השני ווזניאקי רצתה לענות עם שבירה משלה, ואף הקשתה על קונטה בדרך לשובר שוויון, אך קונטה המשיכה במשחק המהיר שלה בדרך ל-2:0. קונטה הייתה נחושה מאוד להמשיך ולהגדיל את היתרון כבר בהתחלה, אך נראה כי ווזניאקי לא נכנסה ללחץ וצימקה ל-2:1 חשוב מבחינתה. בפתיחת המשחקון הרביעי קיבלנו שני ערעורים רצופים (!) של ווזניאקי, אך הנקודות הלכו בשני המקרים לקונטה. כמו כן, במשחקון הרביעי ווזניאקי השיגה שבירה ושוויון חשוב במערכה – 2:2.

ווזניאקי. תחכה להזדמנות הבאה. (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)

המחבט של קונטה, לטוב ולרע, פגש את הכדור בשלב כה-מוקדם לאורך כל המשחק; כמעט כל חבטה טובה שלה הייתה ללא מענה, כמעט כל חבטה רעה גררה שגיאה בלתי מחויבת. במשחקון החמישי, אותן חבטות מהירות עמדו לטובתה של קונטה שהצליחה להחזיר עם שבירה נוספת, והכניסה את ווזניאקי למרדף נוסף – 3:2 לקונטה. בראלי שכלל חבטות לא פשוטות משני הצדדים, ללא ספק הנקודה היפה עד כה, ווזניאקי ניצחה, אך קונטה ניצחה במשחקון עצמו בדרך ליתרון משמעותי – 4:2 לקונטה.
המשחק התעלה לרמה גבוהה עד כה: שתי השחקניות מרוכזות וחדורות מטרה, כל אחת הקשתה על המשחק של השנייה. במצב של 4:3 שתי השחקניות נכנסו למשחקון הצמוד ביותר עד עתה, כששתיהן מתעקשות לא לוותר עליו במצב של שובר שוויון. בניסיון השבירה הרביעי של ווזניאקי, קונטה כבר נכנעה ואפשרה לווזניאקי להחזיר את השוויון במערכה – 4:4. קונטה לא התרגשה מהמשחקון האחרון או מהשוויון הכללי, ושברה פעם נוספת את ההגשות של ווזניאקי בדרך ליתרון נוסף – 5:4 לקראת סיום המערכה. המשחק מסרב ללכת לטובת אחת השחקניות; על-אף עליונות זהירה של קונטה, המשחק נשאר צמוד לכל אורך המערכה עד ניצחון של קונטה במשחקון ובמערכה כולה – 6:4 לקונטה. צריך לזכור שגם בחצי הגמר קרוליין ווזניאקי כבר הייתה בפיגור כשהפסידה במערכה הראשונה, וידעה להתעלות בדרך לניצחון. כך, אם כן, הכל עוד היה פתוח.

קונטה מסיימת טורניר נהדר עם תואר (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)

מערכה שנייה: המערכה השנייה נפתחה כמו הראשונה – עם שבירה של קונטה, הפעם לאחר שובר שוויון ארוך – 1:0 חשוב במערכה המכרעת מבחינת קונטה. נקודה מדהימה של ווזניאקי אפשרה לה להחזיר שבירה משלה ושוויון – 1:1. אותה נקודה יפהפייה שהביאה לשבירה, עוררה את הקהל שדחף את ווזניאקי בדרך לניצחון במשחקון השלישי – 2:1 לווזניאקי. דווקא לאחר מכן, שתי השחקניות ירדו לפסק-זמן והצוות הרפואי נאלץ לחבוש את הקרסול של ווזניאקי, שמצדה שמרה על מצב רוח מרומם. המשחקון הבא, משחקון הגשות של קונטה, אכן נגמר לטובתה בדרך לשוויון – 2:2. קונטה המשיכה להקשות על המשחק של ווזניאקי, אך הזדמנויות רבות שפספסה הביאו את ווזניאקי לנצחון במשחקון ההגשה שלה – 3:2 לווזניאקי. עם חמישה אייסים של קונטה מול אחד בלבד של ווזניאקי, קונטה השיגה אחד נוסף בדרך לניצחון במשחקון השישי במערכה – 3:3. כמו כן, עם יתרון של 26 ווינרים לטובת קונטה, לווזניאקי קשה מאוד לחזור למשחק (33 ווינרים מול 7 בלבד של ווזניאקי).

יוהאנה קונטה זוכה בטורניר מיאמי לראשונה בקריירה (טוויטר)

לאחר פגיעה ברשת וטעות די שטותית מצד ווזניאקי, קונטה הצליחה להשיג שבירה חשובה ולהשיב את היתרון – 4:3 לקונטה. מהמשחקון הבא, הקהל וגם שתי השחקניות הרגישו את המתח שלקראת סיום המשחק; כנראה שאותו מתח השפיע על ווזניאקי, שהפסידה משחקון חשוב וכעת עמדה מול משחקון הגשות שלה, משחקון על המשחק כולו. ווזניאקי עשתה כל מה שהיא יכולה, אך שגיאה כפולה וחבטת קשת של קונטה הכריעו את המשחק – 6:4, 6:3 לג'ואנה קונטה לאחר כשעה וחצי של משחק. יוהאנה קונטה היא אלופת טורניר מיאמי 2017!

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort