על הקשקש: פדרר מנצח את ברדיך ועולה לחצי הגמר במשחק הטוב במיאמי

כמו עוף החול חוזר פדרר להיות הדבר הכי חם בטניס. כשברקע גמר אפשרי נוסף ומלהיב בינו לבין נדאל, ניצת שוב הדמיון כי האגדה היא אפשרית והמציאות עולה על כל דמיון. כתבתו של נתיב כפרי

פדרר חוזר לטורניר מיאמי בו שיחק לראשונה בגיל 17, לפני סכום דמיוני של 18 שנים. אחרי שזכה כבר באליפות אוסטרליה הפתוחה ובאינדיאן וולס, מגיח שוב השווייצרי לרבע גמר הטורניר בו זכה פעמיים (2005, 2006) בלי להפסיד מערכה (באינדיאן וולס לא הפסיד מערכה כל הטורניר) מול היריב אותו ניצח ב-6 המפגשים האחרונים, תומאש ברדיך.

(אתר הטורניר)

מערכה ראשונה: כבר במשחקון ההגשה הראשון הצליח פדרר לשבור את יריבו הצ'כי הוותיק. אבל הוא נכנס לא טוב למשחקון ההגשה שלו ועשה כמה טעויות בלתי מחויבות שכמעט עלו לו בשבירה חוזרת. אייס בנקודת השבירה מחזיר את פד אקספרס מאנושיות לאלוהיות והוא עולה בביטחון רב ל-2-0. הצ'כי נכנס למומנטום ולקח משחקון הגשה. אבל פדרר עלה בקלות ל-3-1. את המשחקון הבא לקח ברדיך על האפס בזכות הגשות מצוינות ואייס קטלני. במשחקוני ראלי הייתה זו ידו של פדרר על העליונה, וממש כמו בשמינית גמר האינדיאן וולס הוא גרר את ברדיך לסגנון המשחק המועדף עליו, שבר שוב וניצח את המערכה הראשונה 6-2 בתוך 27 דקות בלבד. פדרר עשה פי 3 ווינרים מאשר טעויות בלתי מחויבות, וגם אלו שעשה היו בגלל היסח דעת רגעי. פדרר שלט ללא עוררין במערכה וכצפוי, ניצח בקלילות.

מערכה שנייה:  מערכה שהייתה צמודה ברבה מהראשונה. משחקון הגשה ראשון הלך לטובת ברדיך. במשחקון הבא שוב פדרר התקשה וחזר שנית מנקודת שבירה לרעתו כדי להשוות ל-1-1. דבר שבולט במשחק הוא טעויות בשיקול הדעת בעליה לרשת במשחק של פדרר, דבר שלא ראינו באינדיאן וולס. אבל חבטת גב היד שלו, אחד מכלי הנשק העיקריים בניצחון בגמר אוסטרליה על נדאל, הפכה להיות הטובה בסבב. במצב של 2-2 ברדיך נראה מבוהל ולא שקט. שוב הוא חזר להגשות, בהן הוא מהטובים בסבב ועלה ליתרון שלישי במערכה. משחקון צמוד נוסף נגמר באייס של השוויצרי. ברדיך שומר על משחקון הגשה ומתגבר גם על טעויות בלתי מחויבות. בעלייה אחת לרשת הוציא נקודה אדירה על השחקן הטוב בהיסטוריה. אייס חתם יתרון 4-3 לצ'כי. בצורה שלא תיאמן, פדרר עשה מספר טעויות בלתי מחויבות כולל בנקודת שבירה והפסיד את משחקון ההגשה! עתה ברדיך מגיש לניצחון במערכה השנייה. ברדיך עולה לרשת להשיג נקודה ראשונה, אחר כך פדרר עולה כבר ל-30-15 אבל עושה טעות בלתי מחויבת; אייס מעניק נק מערכה ראשונה לברדיך. הכדור של השווייצרי ברשת, ופדרר מפסיד מערכה ראשונה מאז גמר אוסטרליה. 6-3 ו-1-1 במערכות. איזה משחק נפלא!

במערכה הראשונה היו לברדיך 88 אחוזי הצלחה בהגשות הראשונות נתון שסייע לו לקחת את המערכה. במערכה השלישית: פדרר הגביר הילוך וזכה במשחקון ההגשה. את המשחקון שלו לקח ברדיך בקלילות שוב בעזרת הגשות טובות. פדרר היה חד ולא נתן סיכוי לצ'כי התמיר במשחקון הבא. 2-1. המשחקון הבא היה מעניין במיוחד: אחרי 30-0 קליל לפד אקספרס הגיעה הנקודה היפה במשחק, אותה לקח ברדיך. עלייה רעה של ברדיך גורמת לווינר איכותי של פדרר ו-2 נקודות שבירה לפנומן. 2 הגשות מצוינות מביאות לשוויון 40. כאן טעות בלתי מחויבת מביאה ליתרון עבור המגיש אך פדרר מציל עצמו בווינר אדיר. ברדיך מחזיר בווינר מדהים. בראלי מאכזב פדרר מפסיד את המשחקון. ברדיך פשוט בזון ועושה כמה נקודות נהדרות. מי היה מאמין לפי המערכה הראשונה שתתפתח תחרות מהטניס ברמה הגבוהה ביותר. אין ספק כי ברדיך שחקן מוכשר מאוד עם בעיה מנטלית. הכישלונות שלו הם בעיקר בראש.

פדרר שוב לוקח משחקון בקלות, 3-2. במצב של 15-0 לרעת הצ'כי נשמעה קריאה גבולית לאין. ברדיך ערער וצדק – הכדור היה בחוץ! הרבה מזל. פדרר השיג נקודת שבירה אבל ביצע חבטת החזרה לא טובה, שוויון. פדרר מצליח לספק שבירה אחרי טעות בלתי מחויבת בחבטת הגשה שנייה רכה מדי של ברדיך. כעת הוא עשוי לשייט אל חצי גמר נוסף לראשונה מאז 2011. פדרר חזר מ-30-0 במשחקון ההגשה לניצחון במשחקון כשבאופן אירוני ברדיך מפספס את הכדור בחבטת החזרה של פדרר. כעת הצ'כי יגיש כדי להשאר במשחק. בכוחות אחרונים, מצליח ברדיך לשמור על חבטת ההגשה ולצמצם נזקים ל-5-3. דווקא כאן פתח פדרר עם טעות בלתי מחויבת שלאחריה שגיאה כפולה, ופתאום 3 הזדמנויות שבירה לברדיך. פדרר מעיף את הכדור למטרה לא ברורה ובאופן לא אופייני מאבד כדור ונותן מתנה ליריבו. מה עובר על פדרר? ברדיך מפספס אולי הזדמנות להשוות ל-5-5 עם שגיאה כפולה. פדרר מנצל זאת לווינר נהדר ובלתי ניתן להסברה ונקודת משחק לפדרר. ברדיך לקח כמה סיכונים וזה השתלם כשחבטת החזרה מדהימה לנקודה בקצה המגרש מביאה לשוויון 5. המשחק פתוח לחלוטין. פדרר נכנס לפיגור אבל מבצע שלוש חבטות מדהימות ברציפות ועולה ל-6-5. ברדיך משחק נהדר ומנצח על ה-0 כדי לכפות שובר שוויון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הוא עושה זאת שוב – פדרר בחצי גמר מיאמי (אתר הטורניר)

ברדיך עושה ווינר נהדר והולך על כל הקופה כדי לשבור בהגשה הראשונה. פדרר מחזיר בווינר כדי לשבור בחזרה. הוא שובר שוב וכעת 2-1 לפנומן. שגיאה כפולה נוספת של פדרר מביאה לשוויון שוב וכעת 3-2. אין יתרון שבירה. שתי נקודות נפלאות של ברדיך כופות 4-3. האם פדרר יעמוד בלחץ? אייס שלו אומר שכנראה שכן. אך הוא מבצע טעות בגב יד לא מדויקת וברדיך שובר שוב. 5-4. ברדיך משיג ווינר ו-2 נקודות משחק. כאן ברדיך נשבר מנטלית ומגיש חבטה שנייה רכה מדי. 6-5, עדיין נקודת משחק לברדיך. הגשה קטלנית של פדרר מובילה ל-6-6. אייס ענקי של פדרר משיג לו נקודת משחק שנייה. בדריך הורג את עצמו ומבצע שגיאה כפולה, שוב הוא מפסיד מנטלית והנה פדרר מנצח 2-6, 6-3, 6-7 ומגיע שוב לחצי גמר טורניר. משחק נהדר מלא דרמה, מתח ומרור. פדרר יחכה לראות את המנצח בין זברב לקיריוס כדי לדעת את זהות יריבו בחצי הגמר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort