רחוקה משחק אחד מתואר: ווזניאקי גברה על קרולינה פלישקובה ועלתה לגמר במיאמי

חצי גמר טורניר מיאמי הפגיש הערב (חמישי) שתי שחקניות מוכשרות לקרב צמוד. מצד אחד, קרולינה פלישקובה הצ'כית המדורגת שנייה בעולם והפייבוריטית לזכייה בטורניר, ומן העבר השני הייתה זו קרוליין ווזניאקי הדנית, בת ה-26 המדורגת 14 בעולם, באמצעו של מסע קאמבק בחודשים האחרונים מהמקום ה-78 בעולם, לאחר שכבר הגיעה לשיאים בשנים עברו.
מוקדם יותר השנה, השתיים נפגשו בגמר טורניר דוחא, שם דווקא פלישקובה הייתה זו שזכתה בתואר לאחר ניצחון חלק למדי בשתי מערכות משכנעות. כעת, בחצי גמר משותף, ווזניאקי חיפשה נקמה בדרך חזרה לקדמת הבמה של טניס הנשים. מן המערכה השנייה ועד לסיום, קרוליין ווזניאקי הזכירה לכולנו את ימי הגדולים והייתה עדיפה בהרבה על פלישקובה. על-אף הדירוג ועל-אף העובדה שהסטטיסטיקה לא מראה עליונות משמעותית שלה, ווזניאקי השיגה ניצחון חשוב בדרך אל הגמר, ואולי לתואר ראשון בשנת 2017 – 5:7, 6:1, 6:1 בסיום לאחר כשעתיים ורבע של משחק.

ווזניאקי חוזרת לצמרת (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)

מערכה ראשונה
המשחק החל עם הגשות של ווזניאקי, אך פלישקובה הייתה ראשונה לעלות ליתרון לאחר ששברה במהירות את ההגשות של ווזניאקי. פלישקובה הגדילה את היתרון במשחקון ההגשות שלה ועלתה ל-2:0 במערכה הראשונה. לאחר שלושה משחקונים שבהן כל אחת שמרה על ההגשות שלה, התוצאה עמדה על 3:2 לפלישקובה.
מול פלישקובה, נראים ימיה הגדולים של ווזניאקי כזיכרון רחוק. ווזניאקי התקשתה מול המשחק האחראי מצד אחד ועוצמתי מצד שני של פלישקובה, שמצדה לא הצליחה לעלות ליתרון משמעותי ואף איבדה משחקון בדרך לשוויון מפתיע למדי – 4:4. ווזניאקי, בראלי הארוך עד-כה אף עלתה ליתרון במשחקון הגשה שלה – 5:4. במשחקון של פלישקובה, שבינתיים איבדה ביטחון, ווזניאקי גררה את פלישקובה לשובר שוויון 40:40, ואף הייתה על סף ניצחון במשחקון ובמערכה כולה שלא צלח. השתיים החליפו יתרון חמש פעמים במשחקון החשוב הזה. ווזניאקי קיבלה דחיפה מהקהל וחיכתה להזדמנות לשבור פעם נוספת, אך השתיים נכנסו לנקודת מערכה רביעית בה פלישקובה התעלתה וצימקה ל-5:5.
ניכר כי אותה התעלות של פלישקובה מהמשחקון הקודם השפיע על המשחק של ווזניאקי, שהפסידה את המשחקון שאחריו לפלישקובה שעלתה ליתרון משלה – 6:5 לקראת סוף המערכה הראשונה. גם במשחקון האחרון של המערכה השתיים הגיעו לשובר שוויון, בו פלישקובה כבר לא התקשתה והשיגה ניצחון חשוב וקשה במערכה הראשונה – 7:5 לקרולינה פלישקובה.

מערכה שנייה
המערכה השנייה נפתחה בראלי נוסף, שנגמר גם-הוא לטובת ווזניאקי. נראה כי המשחק הצמוד גלש גם למערכה השנייה, וכבר במשחקון הראשון השתיים התמודדו בשובר שוויון ארוך עד הכרעה של ווזניאקי בדרך ל-1:0. על-אף המשחק הצמוד, פלישקובה הייתה בעליונות מוחלטת בכל הנוגע לווינרים בה העמידה 24 לעומת 12 בלבד של ווזניאקי. הלחץ והרצון לנצח ניכר על שתי השחקניות, כשווזניאקי מצדה הטיחה את המחבט ברשת לאחר שפספסה שתי נקודות קלות ברצף. אותה ווזניאקי המשיכה במשחק נהדר על-אף שני הפספוסים, ואף הצליחה להשיג שבירה חשובה כבר בפתח המערכה; לאחר מכן ווזניאקי ניצחה משחקון שלישי רצוף ועלתה ליתרון מבטיח – 3:0 לווזניאקי. היתרון של ווזניאקי שבר גם-הוא את פלישקובה, שהחזירה בהטחת מחבט משלה לאחר הפסד במשחקון השלישי.
מהנקודה הזאת ווזניאקי כבר עלתה לעליונות חד-משמעית. טעויות של פלישקובה ומשחק מלא בביטחון של ווזניאקי; הדנית פשוט הייתה גדולה על פלישקובה הנסערת, ומשחקון אחרי משחקון ווזניאקי הייתה עם היד על העליונה עד ליתרון חד צדדי – 5:1 לטובת ווזניאקי. במשחקון האחרון פלישקובה ניסתה לדחות את הקץ וגררה את ווזניאקי לשובר שוויון, אך כאמור ווזניאקי הייתה עדיפה בהרבה וניצחה גם במשחקון הזה, בדרך אל המערכה כולה – 6:1 מדהים של ווזניאקי. 1:1 במערכות.

פלישקובה. התפרקה מהמערכה השנייה ועד לסיום. (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)

מערכה שלישית
אל המערכה האחרונה והמכרעת השתיים הגיעו כשהמומנטום הוא כמובן לטובת ווזניאקי שהביסה את פלישקובה במערכה השנייה; והנה כבר במשחקון הראשון, עם הגשות של פלישקובה, השתיים הגיעו לשובר שוויון בדיוק כמו בפתח המערכה השנייה. בהמשך למשחק המותח שהתפתח הערב, גם שובר השוויון הזה הלך לנקודת משחקון בפעם הרביעית, עד שקרוליין ווזניאקי השיגה שבירה והמשיכה את המומנטום שלה גם למערכה המכרעת – 1:0 לווזניאקי.

במשחקון השני ווזניאקי שמרה על ההגשות שלה והגדילה את היתרון – 2:0. בפתח המשחקון השלישי פלישקובה נצפתה מדרבנת את עצמה, והחלה להיראות סימני חזרה כשבסך-הכל שמרה על ההגשות שלה בדרך ל-2:1 ומעט אוויר לנשימה לקראת המשך המערכה. נקודת התורפה העיקרית של פלישקובה, לפחות במשחק הזה, הייתה ללא ספק חבטת כף-היד כשביצעה 20 שגיאות בלתי-מחויבות בחבטות הללו מול 6 בלבד של ווזניאקי, שמצדה ייעדה כמעט כל חבטה אל כף-היד של פלישקובה. כך ווזניאקי עשתה גם במשחקון הבא והגדילה את היתרון ל-3:1.
ווזניאקי סירבה להוריד את הרגל מהדוושה, דומה כי מרכזת את כל הקאמבק של החודשים האחרונים לרגעים האלו. ווזניאקי השיגה שבירה נוספת בדרך למה שנראה כניצחון גדול – 4:1 לווזניאקי. ואכן, ווזניאקי שחזרה את המערכה השנייה, התעלתה על עצמה על חשבון פלישקובה – 6:1 במערכה השלישית, וכמובן – כרטיס למשחק הגמר..

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
לקריאה נוספת על שלבי שמינית הגמר ורבע הגמר:

כתבה 1

כתבה 2

כתבה 3

כתבה 4

כתבה 5

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort