אינדיאן וולס 2017 – עשרת הרגעים הגדולים

ההפתעות, ההדחות, הניצחונות והאכזבות – כולן היו חלק בלתי נפרד מטורניר האינדיאן וולס (או בי אן פי פאריבאס); רן שמעוני עושה לנו סדר עם הרגעים הכי גדולים של טורניר המאסטרס 1000 הראשון של השנה

אינדיאן וולס 2017, כמעט כמו כל טורניר גדול, סיפק משחקים ורגעים שלא נשכח זמן רב. אנדי מארי המדורג ראשון בעולם הודח בשלב מוקדם, והזכיר לנו את תדמית ה"לוזר" שרבצה עליו עד ווימבלדון 2013; גם נובאק ג'וקוביץ' נראה טוב עד הודח בשמינית הגמר על-ידי קיריוס. בנוסף, בקטגוריית הנשים ועל-אף היעדרותה של סרינה וויליאמס, קיבלנו טורניר מרתק ומלא הפתעות. בכלל, ניתן לומר שאינדיאן וולס 2017 הוא טורניר המפתיע של השנה עד כה, אך אולי גם הנוסטלגי ביותר: נדאל וכמובן פדרר הזכירו לנו מי הם שני השחקנים הגדולים בדורנו, בזוגות מרטינה הינגיס החזירה לרגע את העטרה ליושנה ובנשים הייתה זו דווקא אלנה וסנינה הרוסייה שזכתה בתואר הנכסף. מגזין JSport מחזיר אתכם לעשרת הרגעים הגדולים של אינדיאן וולס 2017.

10. דוד וגוליית, כמעט – גרביניה מוגרוסה נגד קיילה דיי
היום הרביעי לטורניר זימן משחק שמבט ראשון היה נראה משני למדי; מוגרוסה המדורגת שביעית בעולם נגד קיילה דיי בת ה-177 שדורגה במקום ה-175 בעולם. כבר במערכה הראשונה ניתן היה להבין כי מדובר באופרה אחרת, כשדיי האמריקאית שברה את ההגשות של מוגרוסה בדרך ל-5:1 סנסציוני ולבסוף גם לניצחון במערכה הראשונה. במערכה השנייה מוגרוסה הספרדייה התעשתה ובסופה של מערכה צמודה מאין כמותה היא הצליחה להשוות את התוצאה לקראת המערכה המכרעת. במערכת השלישית הפיינליסטית מווימבלדון 2015 ואלופת הרולאן גארוס 2016 פתחה מבערים ולא השאירה כל סיכוי לאמריקאית, שקיבלה כרטיס חופשי כדי להיכנס להגרלה הראשית, בדרך לניצחון 6:2. המשחק בין השתיים, כנראה למעט הגמר, היה הצמוד והמותח ביותר בקטגורית הנשים, כשהפער האסטרונומי בדירוג של השתיים רק העצים את גודל המעמד.

מוגורוסה לא נתנה למשחק לברוח (אינדיאן וולס האתר הרשמי)
מוגורוסה לא נתנה למשחק לברוח (אינדיאן וולס האתר הרשמי)

9. סימונה האלפ ואנג'ליק קרבר מודחות
כפי שניתן להבין, הטורניר האחרון לא נתן יותר מדי קרדיט לצמרת הדירוג, וההפתעה הגדולה ביותר בטורניר הנשים הגיעה כבר בסיבוב הרביעי, כשקריסטינה מיאדנוביץ' המדורגת 288 בעולם (!) הביסה את סימונה האלפ המדורגת במקום הרביעי. האלפ לא הצליחה לשמור על משחקוני ההגשה שלה, ומיאדנוביץ' הצליחה להשיג שבירות שוב ושוב עד לניצחון בשתי מערכות משכנעות ביותר. בשלב שמינית הגמר הצטרפה להאלפ גם אנג'ליק קרבר הגרמנייה; עם הדחתה של האלפ והיעדרותה של סרינה וויליאמס, התחזיות היו כי קרבר שנמצאת בכושר נהדר תסיים את הטורניר עם תואר נוסף, אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד. המפגש מול אלנה וסנינה היה אמור להיות שלב נוסף בדרך אל הגביע, והוא אכן היה, רק לא של קרבר. וסנינה הדהימה את כולן בדרך לזכייה בגביע המנצחות ואילו קרבר היא זו שהודחה בשתי מערכות חד צדדיות.
8. שלושת הסוסים השחורים
יושיהיטו נישיוקה, דוז'אן לאיוביץ' וטיילור פריץ. ערב הטורניר רק עכברי טניס הכירו את השלושה, אך לאחריו – גם אם לכמה ימים – שמם הלך לפניהם. כל אחד מהם הדיח בתורו שחקנים עדיפים עליהם, בדרך לרבע גמר האינדיאן וולס. נישיוקה היפני הצעיר אף לא העפיל לטורניר דרך המוקדמות, אך קיבל הזדמנות נוספת אותה לקח בשתי ידיים כשהדיח את איבן קרלוביץ' הענק, תומאש ברדיך המוכשר ונעצר רק על-ידי סטאן וואורינקה שהגיע עד לגמר. לאוביץ' אמנם קיבל הגרלות יחסית נוחות אך בהתחשב בכך שדורג במקום ה-136 בעולם, אף הגרלה לא הייתה מציבה אותו כפייבוריט לניצחון. ובכל זאת, לאיוביץ' הדיח פוספישיל לאחר שזה חולל סנסציה וגבר על מארי, ולפני כן אותו לאיוביץ' אף הדיח את המדורג 34 בעולם, פליסיאנו לופז. טיילור פריץ האמריקאי הצעיר, דורג גם הוא הרחק מאור הזרקורים במקום ה-106 בעולם, גבר על שחקנים עדיפים עליו ובראשם מארין צ'יליץ' שדורג במקום השביעי בעולם, אותו ניצח בשלוש מערכות.
שלושת השחקנים הללו הם, אם תרצו, מיקרו-קוסמוס של הטורניר כולו; הפתעות בלתי-פוסקות, התעלות כמעט חד-פעמית של שחקנים אנונימיים וקריאת תיגר על הדירוג כולו.

הכוכב הבא? נישיוקה (AFP-JIJI)
הכוכב היפני הבא? נישיוקה (AFP-JIJI)

7. קלאסן וראם עושים קאמבק נפלא בדרך לגביע
ממש לפני משחקי גמר היחידים, קיבלנו גמר זוגות גברים נפלא. בתום דרמה גדולה וקאמבק מרשים, הזוג קלאסן-ראם גבר על הזוג היריב רובוט-מלו וזכה בתואר אינדיאן וולס. עבור הזוג קובוט-מלו היה זה גמר טורניר המאסטרס 1000 הראשון בקריירה שלהם, כשהם גוברים על המועמדים לזכייה והזוג הטוב ביותר של שנת 2016 מארי-סוארס (ג׳יימי, האח של אנדי, הוא שחקן זוגות בכיר) בחצי הגמר. בדרך אל הגמר, הצמד קלאסן את ראם אף הדיחו את ג׳וקוביץ׳-טרויקי ונדאל-טומיץ, כך שההגרלות לא עשו להם חיים קלים, ובכל זאת הם הצליחו להגיע עד לזכייה בתואר, שהוא הראשון במאסטרס 1000 של ראם והשני של קלאסן בקריירה.
6. צ'אנג יאן-ג'אן ומרטינה הינגיס זוכות לראשונה בזוגות
נדמה ששמה של מרטינה הינגיס נמצא איתנו מאז ומתמיד, אולי יותר מכל שחקן או שחקנית טניס אחרים. לאחר משחק מעולה מול, אותה הינגיס, כבר בת 36, בצוותא עם צ'אנג יאן-ג'אן הטייוואנית גברה על הזוג הצ'כי הרדצקה-סיניאקובה, ובכך החלה את מה שנראה כהגמוניה שווייצרית בטורניר לאחר זכייתו של פדרר על חשבון שווייצרי אחר, ואוורינקה. על- אף שהתקשו לאורך כל המשחק, ברגעים החשובים הצמד הראה עליונות עם יכולת טובה והן המשיכו את הטורניר המצוין שלהן עד לסיום עם התואר המשותף הראשון שלהן.
מרטינה הינגיס מצטרפת לאותה העלאת נשכחות שאפיינה את הטורניר, ונתנה לנו – הפעם בזוגות – טעימה מהעבר הלא-כל-כך רחוק בו שלטה בטניס הנשים העולמי.

5. קיריוס מדיח את ג'וקוביץ'
ניק קיריוס האוסטרלי מסומן כבר לא-מעט שנים כ"דבר הגדול הבא". כשהוא רוצה, קיריוס נראה כמו שחקן ללא מתחרים כמעט בכל קטגוריה, אבל זה כאמור קורה לפרקים. בחלקים אחרים, כמו בטורניר אקפולקו האחרון מול דודי סלע, קיריוס מתנהג כאחרון הפרחחים לעיני כולם, לא משנה המעמד.
במשחק נגד ג'וקוביץ', קיריוס הגיע חד, מרוכז ואיך נאמר, שפוי משהו. עם "אקספרסיביות קבועה", קיריוס שלט במשחק מהרגע הראשון, וגם יכולת יציבה למדי של ג'וקוביץ' לא הרתיעה אותו. האוסטרלי הצעיר שדורג 15 בעולם ניצח בשתי מערכות את ג'וקוביץ', ללא ספק הפייבוריט לזכייה בטורניר לאחר הדחתו של מארי, ובעזרת 8 אייסים אל מול אייס בודד של ג'וקוביץ' לסרבי לא היה סיכוי מול התקווה האוסטרלית. בסיבוב לאחר מכן, קיריוס נפצע ופרש מהטורניר, אך הניצוץ שחזר לקיריוס הזכיר לכולנו את הפוטנציאל הגדול שגלום בו ואת העובדה שדירוג הוא לא ערובה לניצחון במעמדים הללו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
קיריוס ב-ZONE (אינדיאן וולס האתר הרשמי)
קיריוס ב-ZONE (אינדיאן וולס האתר הרשמי)

4. כחולמים היינו –  פדרר ונדאל כמו בימים הגדולים
כחודש וחצי אחרי שנפגשו בגמר אליפות אוסטרליה, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל שוב עלו על המגרש ביחד במסגרת הסיבוב הרביעי. למרות שהשווייצרי מחזיק במאזן שלילי מול הספרדי (23:13), הוא גבר עליו 2:6, 3:6 תוך 68 דקות והשלים ניצחון שלישי ברציפות מולו בדרך לרבע הגמר. כל מפגש בין השניים הוא רגע גדול בפני עצמו; האפשרות לצפות בשני שחקני הטניס הגדולים בדורם, ואולי בהיסטוריה, על מגרש אחד היא-היא הרגע הגדול. לשניים לא נותרו שנים רבות לקריירה, וכן, גם היכולת של השניים לספק משחקים יוצאי-דופן היא מוגבלת, אבל ככל קלסיקה, גם מפגש בין פדרר לנדאל מקפל בתוכו משמעויות הרבה יותר גדולות מתוצאת המפגש עצמו.
במשחק קצר מאוד זכינו לראות את פדרר בצד אחד ואת נדאל בצד השני, נלחמים ראש בראש אך במקביל, נדמה כי בעבודה משותפת, מעין מכשפים את הצופים, במגרש ובבתים. כל נקודה החזירה אותנו לימים הגדולים, של אגדות בהתהוות. היום, כששניהם אגדות בחייהם, אנחנו פשוט עמדנו והרענו למשך 68 דקות; על קריירה מופלאה, על רגעי טניס שלא נשכח.

פדרר ונדאל מחזירים אותנו בזמן (אינדיאן וולס האתר הרשמי)
פדרר ונדאל מחזירים אותנו בזמן (אינדיאן וולס האתר הרשמי)

3. דירוג זה לא הכל – אנדי מארי מודח בשלב מוקדם
מארי, המדורג ראשון בעולם ובאופן טבעי המועמד המוביל לזכייה בטורניר, פגש בסיבוב השני את ואסק פוספיסיל הקנדי בן ה-26. פוספיסיל דורג באותה עת במקום ה-131 בעולם, כלומר 130 מקומות מתחת לאנדי מארי, אך באותו לילה נראה היה כי בין השניים מתנהלת יריבות ארוכת שנים. משחק חד-פעמי של פוספיסיל ומשחק חלש מאוד של מארי אפשרו את הסנסציה הגדולה ביותר של הטורניר; מארי נכשל לחלוטין בכל הנוגע לחבטות ההגשה והעמיד אחוזי הצלחה נמוכים למדי בקטגוריה, ולעומתו פוספיסיל לא נרתע מההיסטוריה שבפתח ונשאר מרוכז גם בשובר השוויון של המערכה השלישית עד להישג הגדול בקריירה שלו.
פוספיסיל הודח במשחק הבא, וכנראה כי לא ישייט לעבר קריירה בלתי-נשכחת, מה שלא ניתן לומר על אנדי מארי, גאוות בריטניה. ואולי בגלל העובדה הזאת המשחק הזה הוא הרגע הגדול כל-כך גדול – רגע חד-פעמי שארך שעה ו-50 דקות, כשלאחריו המציאות חזרה לקדמותה, כאילו אותו רגע לא היה מעולם.

2. סנסציה ושמה וסנינה
כיאה לטורניר מלא הפתעות, גמר אינדיאן וולס הפגיש השנה משחק בין שתי שחקניות שמעטים היו מהמרים עליהן בפתח הטורניר: סבטלנה קוזנצובה שדורגה במקום השמיני ואלנה וסנינה, מקום 14 בדירוג הנשים. מעבר לכך שבין ההישג הקרוב לבין הדירוג שלהן יש מרחק לא-מועט, שתי החברות לנבחרת רוסיה נמצאות בכושר פושר למדי; קוזנצובה הודחה בסידני ובאוסטרליה הפתוחה בשלב מוקדם, ואלנה וסנינה בשלבים מוקדמים עוד-יותר. אבל, בטורניר הנוכחי נראה שכל תרחיש הוא הגיוני, והשתיים נפגשו למשחק צמוד, ארוך ואינטנסיבי ביותר.
וסנינה עברה לא-מכבר מקטגורית הזוגות אל היחידות, ואילו קוזנצובה היא שחקנית ותיקה בסבב ואף חבקה בעבר שני תארי גראנד-סלאם: ארה"ב הפתוחה ב-2004 ורולאן גארוס ב-2009, כך שערב המשחק קוזנצובה היא זו שסומנה כפייבוריטית. כפי שכבר ניחשתם, וסנינה הראתה לכולם שבטורניר הזה לא משנות התחזיות, הפרשנויות וגם לא סוכנויות ההימורים – לטורניר הזה חוקים משלו. אלנה וסנינה עלתה מתחילת המשחק עם התקפה אגרסיבית, ולצד שגיאות בלתי-מחויבות הנלוות לכך היא הטילה אימה על קוזנצובה ההגנתית שלא נכנעה לרגע ואאף לקחה את המערכה הראשונה.
באחד מהמשחקים הארוכים ביותר של הטורניר, קצת יותר משלוש שעות, וסנינה הגשימה חלום וזכתה בתואר משמעותי ראשוןן בקטגורית היחידות.

וסנינה מפתיעה את כולן (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)
וסנינה מפתיעה את כולן (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)

1. אגדה בחייו – רוג'ר פדרר מנצח את ואוורינקה 
לאחר ששני המדורגים מעליו – מארי וג'וקוביץ' – הודחו, לסטאן ואוורינקה הייתה הזדמנות פז לשפר עמדות לקראת הטורנירים הגדולים של השנה. אלא שאז, כמו עוף החול אמיתי הגיע רוג'ר פדרר; כשכבר היה נראה כי פדרר סיים את חלקו בדפי ההיסטוריה של הטניס, הוא חזר וקטף את שני הטורנירים הגדולים של החודשים האחרונים – אוסטרליה הפתוחה, ושלשום גם את אינדיאן וולס. כמו בימיו הגדולים פדרר הציג משחק קליל, כמו כל פנומן גרם להכל להיראות קל פתאום, וכך המשיך פדרר רצף של משחקים בהם אף שחקן לא מצליח באמת לאיים עליו; את נדאל הוא הדיח כמעט בקלילות, ואת ואוורינקה בן-ארצו הוא ניצח בשתי מערכות ובזמן כולל של שעה ו-20 דקות בלבד.
כל חובבי וחובבות הטניס צריכים להודות לפדרר: על השנים שעברו ובינתיים, גם על השנה הזאת. השנה הזאת היא מעין אפשרות להרגיש שוב את מה שנראה היה שאבד; להרגיש את הפלא והנדירות של שחקן כמו רוג'ר פדרר לפחות פעם אחת נוספת.

פדרר בתואר נוסף (אינדיאן וולס האתר הרשמי)
פדרר בתואר נוסף (אינדיאן וולס האתר הרשמי)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort