מרוסיה באהבה – וסנינה הפתיעה את כולן בדרך אל זכייה באינדיאן וולס

גמר אינדיאן וולס 2017 הפגיש הערב (ראשון), למרבה ההפתעה, בין שתי שחקניות שמעטים היו מהמרים עליהן בפתח הטורניר: סבטלנה קוזנצובה המדורגת במקום השמיני ואלנה וסנינה, מקום 14 בדירוג הנשים. מעבר לכך שבין ההישג הקרוב לבין הדירוג שלהן יש מרחק לא-מועט, שתי החברות לנבחרת רוסיה נמצאות בכושר פושר למדי; קוזנצובה הודחה בסידני ובאוסטרליה הפתוחה בשלב מוקדם, ואלנה וסנינה בשלבים מוקדמים עוד-יותר.

השתיים נפגשו במגרש מספר אחד ובחסותו של מזג אוויר שמשי אחרי טורניר נהדר ומלא הפתעות. קוזנצובה הביאה איתה ניסיון ייחודי במעמדים הללו ואף שני תארי גראנד-סלאם: ארה"ב הפתוחה ב-2004 ורולאן גארוס ב-2009. לעומתה וסנינה הגיעה בעיקר כשם-דבר בקטגורית הזוגות, ורק לאחרונה החלה את דרכה בקטגורית היחידות. מעבר לכך, אחד היתרונות הבולטים של וסנינה מגיע דווקא מתחום האקדמיה, בה היא מחזיקה בתואר בפסיכולוגית ספורט, כך שגם היא לא הגיעה עם סף שבירה נמוך. על-אף שהשתיים החלו את העשור הרביעי לחייהן, השתיים שיחקו בעבר פעמיים בלבד כשהמאזן עמד על 1:1; היום, במשחק החשוב ביותר בין השתיים, משחק ההתקפה האגרסיבי של וסנינה הביא אותה לפסגת הקריירה ולתואר השלישי והחשוב בקריירה שלה; המשחק אמנם לא התעלה לרמה גבוהה ואף הסטטיסטיקה לא מראה עליונות משמעותית של וסנינה, אך הנחישות והאינטנסיביות של שתיהן זימנו לצופים את אחד המשחקים הצמודים של השנים האחרונות – 6:7, 7:5, 6:4 בסיום לאחר 3 שעות של משחק.

וסנינה מפתיעה את כולן (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)
וסנינה מפתיעה את כולן (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)

מערכה ראשונה
המשחק החל עם הגשות של וסנינה, שגם ניצחה בקלות – 1:0. שתי השחקניות החלו את המשחק בעיקר בקו האחורי, כשכל אחת חיכתה לטעות בלתי-מחויבת של השנייה. וסנינה הצליחה להשיג שבירה כבר במשחקון השני (2:0), והכניסה את קוזנצובה ללחץ בשלב מוקדם מאוד. עם זאת, קוזנצובה שמרה על תוכנית המשחק בקו האחורי והצליחה להשיג שבירה משלה – 2:1 במערכה הראשונה לטובת וסנינה. קוזנצובה השיגה שלושה ווינרים עם חבטות הבק-הנד המפורסמות שלה, אך לא הצליחה לאיים באמת על ההגשות של וסנינה – 3:2 לאלנה וסנינה.
בראלי הארוך עד-כה ניצחה וסנינה, שוב עם משחק יציב מהקו האחורי, וכך השיגה שבירה נוספת בדרך ל-4:2 מבטיח. בהפסקה מאמנה של קוזנצובה, קרלוס מרטינז, תדרך שוב את קוזנצובה ודרבן אותה לחזור למשחק. בחזרה מההפסקה קוזנצובה אף הצליחה להשיג שבירה שנייה ולשמור על ההגשות שלה אל עבר שוויון חשוב – 4:4. יש לציין כי בנקודה זו המשחק התאפיין בעיקר בטעויות בלתי-מחויבות של שתי השחקניות, וכל אחת ניזונה מהטעויות של השנייה.
במשחקון התשיעי קוזנצובה נאבקה להשיג שבירה נוספת אך וסנינה שמרה על ההגשות – 5:4. אייס רביעי של קוזנצובה החזיר אותה לתמונת המערכה הראשונה, אך שלוש נקודות רצופות של וסנינה הכניסו גם את המשחקון לשוויון – 40:40. היתרון במשחקון עבר הלוך ושוב בין השתיים, בין היתר בטעות הזויה למדי של קוזנצובה שחבטה בחולשה כדור שפגש את החלק התחתון של הרשת, אך טעות נוספת של וסנינה השוותה את המערכה הראשונה – 5:5 לאחר 48 דקות. למרות שנכשלה במערכה חשובה מבחינתה, וסנינה המשיכה לבצע טעויות והביאה את עצמה לשוויון גם במשחקון ההגשה שלה. ראלי משובח של השתיים ועלייה לרשת נדירה למדי של וסנינה אפשרה לקוזנצובה לעלות ליתרון ראשון במשחקון, אך וסנינה לא נכנעה עם עוצמה מרשימה בחבטות ולבסוף ניצחה במשחקון הארוך ביותר במשחק עד-כה – 6:5 לוסנינה. קוזנצובה מצדה שמרה גם-היא על ההגשות שלה והצליחה להשוות ל-6:6 בדרך לשובר שוויון במערכה הראשונה.
גם שובר השוויון היה צמוד לכל אורכו, כשכל אחת שמרה על ההגשה שלה עד שבירה של קוזנצובה בדרך ל-4:2 בשובר השוויון, אך וסנינה סירבה לוותר והחזירה את המשחקון לשוויון 6:6. לרוע מזלה של וסנינה, דווקא את נקודת המערכה קוזנצובה השיגה לאחר שהכדור פגע קלות ברשת – 7:6 לטובת קוזנצובה במערכה הראשונה.

וסנינה מגשימה חלום (האתר הרשמי של הטורניר)
וסנינה נלחמה עד הסוף (האתר הרשמי של הטורניר)

מערכה שנייה
קוזנצובה החלה את המערכה השנייה בהצלחה בדרך ליתרון ראשון במערכה השנייה. קוזנצובה המשיכה עם המומנטום ושחזרה את פתיחת המערכה הראשונה, רק באופן הפוך בדרך ל-2:0. וסנינה השיבה עם שבירה משלה וצימקה ל-2:1 בדרך למה שנראה כפתיחתה של מערכה צמודה נוספת. וסנינה נצמדה והמשיכה במשחק ההתקפה האגרסיבי שלה שגובה שגיאות רבות (24 עד-כה) אך משאיר אותה חזק בתמונת המשחק מול קוזנצובה ההגנתית.
קוזנצובה הצליחה לשבור את ההגשות של וסנינה פעם נוספת, ולאחר שובר שוויון קוזנצובה עלתה ל-3:1 ולפוזיציה נהדרת לקראת המשך המערכה. קוזנצובה לא הורידה את הרגל מהדוושה ולקחה גם את משחקון ההגשה שלה; כעת קוזנצובה כבר פתחה פער משמעותי – 4:1 לטובתה.
וסנינה סירבה לוותר על המשחק החשוב בקריירה שלה – משחקון הגשה מוצלח ושבירה במשחקון צמוד ואגרסיבי צימקו את תמונת המערכה – 4:3 לקוזנצובה. המשחק ההתקפי של וסנינה עובד לטובתה בדקות אלו, והיא הצליחה להשיג שוויון קריטי במערכה מכרעת מבחינתה – 4:4. מן העבר השני, הלחץ ניכר על קוזנצובה לאחר שאיבדה יתרון מבטיח במשחק, וכך עזרה לוסנינה להפוך את הקערה על פיה ולעלות ליתרון ראשון במערכה השנייה – 5:4 לוסנינה.
שתי השחקניות פשוט סירבו לוותר, וכל אחת השאירה על המגרש את כל מה שיש לה. דווקא כשהיה נראה שקוזנצובה נכנסת למומנטום שלילי, היא הצליחה להשיג שבירה חשובה אך וסנינה ענתה עם שבירה משלה ושמרה על משחקון ההגשה אל עבר ניצחון במערכה השנייה – 7:5 לוסנינה.

קוזנצובה נתנה את הכל (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)
קוזנצובה נתנה את הכל אך זה לא הספיק (חשבון הטוויטר הרשמי של הטורניר)

מערכת שלישית
במערכה מלאת תהפוכות חזינו במהפך הכי גדול בטורניר כולו. על-אף שמשחקון ההגשה הראשון היה של קוזנצובה, וסנינה עלתה ליתרון ראשון ומשחקון חלק – 1:0 במערכה המכרעת. למרבה ההפתעה, אך באופן אופייני למשחק ההפכפך הזה, קוזנצובה ענתה עם שבירה במשחקון הבא וניצחון גם במשחקון שאחריו – 2:1 לקוזנצובה. נראה כי השבירות מסרבות להיפסק וקוזנצובה נכנעת לוסנינה במשחקון הגשה שהייתה צריכה לקחת – 2:2.
דומיננטיות ראשונה לאחר קרב ראש בראש עיקש הגיעה מצדה של קוזנצובה המנוסה; שבירה נוספת ושמירה כמעט נדירה על משחקון הגשה העלו אותה ל-4:2 במערכה השלישית. לא ייאמן אבל שבירה נוספת – 15 במספר – ומשחקון הגשה מוצלח של וסנינה השוו את התוצאה – 4:4. וסנינה הצליחה לשבור פעם נוספת את ההגשות הסולידיות של קוזנצובה אל עבר משחקון על המשחק ולמעשה משחקון שיכול להכריע עבורה את הטורניר כולו.
אייס נהדר של וסנינה העלה אותה ל-40:15 ולנקודה אחת מפסגת הקריירה שלה. וסנינה מנצחת את סבטלנה קוזנצובה בת-ארצה וזוכה בתואר הנכסף – 6:7, 7:5, 6:4.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
וסנינה זוכה לראשונה בקריירה בטורניר מאסטרס 1000 (אתר בי אן פי פאביראס)
וסנינה זוכה לראשונה בקריירה בטורניר מאסטרס 1000 (אתר בי אן פי פאביראס)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort