מה זה אומר לנו? המשמעות של אינדיאן וולס 2017 לקראת המשך השנה בטניס העולמי

כשאנו מנתחים את הטורניר הנהדר שהיה לנו עד כה, אנו רואים כמה מגמות עיקריות שמסתמנות כבולטות לקראת המשך השנה בסבב הגברים והנשים. המסקנה הראשונה הנובעת מטורניר שכלל לא מעט הפתעות גדולות, כמו ההדחה של המדורגים במקומות הגבוהים בנשים ובגברים וכן הפרישה של שחקני מפתח כמו סרינה וויליאמס ומילוש ראוניץ', שניהם פיינלסיטים בשנה שעברה, היא שביום נתון כל שחקן מסוגל לנצח כל שחקן. קיריוס נתן שיעור חשוב לאלוף השלוש השנים הקודמות נובאק ג'וקוביץ', בין היתר באגרסיביות ובהחלטיות שלא פחות חשובים מכישרון. גם אנדי מארי גילה שהשנה הזו מסתמנת כלא יציבה עבורו כשהודח כבר במשחק הראשון שלו בטורניר. נדאל יכול ללמד אותנו שרחוקה הדרך מאוסטרליה לארצות הברית וכי הוא צריך להיכנס לכושר במיידי אם הוא רוצה להגשים חלום ולזכות בפעם העשירית ברולאן גארוס.

סרינה כבר לא מספר 1. אנו נמצאים בתקופה בה כל שחקנית כמעט מסוגלת לתפוס את מקומה בתקופה טובה (אתר הטורניר)
סרינה כבר לא מספר 1. אנו נמצאים בתקופה בה כל שחקנית כמעט מסוגלת לתפוס את מקומה בתקופה טובה (אתר הטורניר)

קרבר מלמדת אותנו שלהיות מספר 1 בעולם זה לא אומר כלום. סרינה שפרשה ממש מיד לאחר הגרלת הנשים ידעה כי בגלל שקרבר לא השיגה הצלחה בטורניר השנה שעברה, היא תחזור לשלוט בטניס העולמי גם אם תודח אחרי סיבוב אחד. זאת משום שסרינה איבדה בחוסר השתתפותה את הנקודות היחסיות מהגמר של העונה שעברה. אם כן, קרבר היא שוב מספר 1 בעולם אבל אדי הדלק של הידיעה הזו הספיקו עבורה רק לשמינית גמר (סיבוב 4). וסנינה הרוסייה החזירה את אלופת ארצות הברית הפתוחה לפרופורציות, שכן נזכור כי על אף פריצה מסחררת בשנתיים האחרונות קרבר עדיין כמעט שווה ביכולותיה לפחות ל-15 טניסאיות, חלקן צעירות ממנה, שלא נופלות ביכולת שלהן לתפוס את המקום הראשון בעולם או לפחות להדיחה ממנו. האם זה אומר שתם עידן סרינה? סרינה היא עדיין סרינה, ואסור לעולם להספיד אותה, ימים יגידו מה המגמה האמיתית של פסגת הנשים.

גם קרבר היוותה אכזבה והזכירה לנו שהיא לא בהכרח השחקנית הטובה בסבב (אתר הטורניר)
גם קרבר היוותה אכזבה והזכירה לנו שהיא לא בהכרח השחקנית הטובה בסבב (אתר הטורניר)

מוגורוסה שוב הייתה מועמדת לגמר (או לפחות לחצי) ושוב איכזבה. היא הפסידה בגמר לפלישקובה שהפסידה בחצי לקוזנצובה שלוקחת את מה שנותנים לה. קוזנצובה כבר נתנה את הטון, ואולי שיאה מאחוריה אבל בוקום שנותר בפסגת הנשים אף היא עשויה לפתע להיות מתמודדת רצינית על גראנד סלאם או על המקום הראשון בעולם. הכל נפיץ מאוד בנשים, אבל גם הגברים לא משים ידיהם מן הצלחת.

פדרר פדרר פדרר.. עוד הפעם? אז פדרר.. פד אקספרס ממשיך בפתיחת שנה חלומית מבחינתו כשהוא מדיח את יריבו המר נדאל כבר בשמינית, עובר בקלילות ברבע הגמר את קיריוס שפרש כי כנראה נתן את כולו מול ג'וקוביץ' אז גם רבע נגד נולה לא עמד בדרכו והוא היה כל כך רענן כשפגש אתמול בחצי הגמר את ג'ק סוק. סוק הוכיח לנישיקורי שני דברים: הראשון שהמקום הרביעי שלו משקר. הוא לא יחזיק בו זמן רב כי אין לו את האיכויות. יש מספיק שחקנים ותיקים וצעירים שנושפים בערפו של היפני. השני, שיכולת לא פחות חשובה משאפתנות. אבל נגד פדרר כל זה לא עבד והייתה תחושה בחצי הגמר ביניהם כאילו רק השמש הקופחת מנעה מפדרר להמשיך למערכה השנייה את השחיטה המהירה של המערכה הראשונה.

אנדי מארי צריך להתאפס על עצמו. הפרישה שלו ממיאמי עקב פציעה יכולה להחזיר לו את הרעננות שהוא זקוק לה (אתר הטורניר)
אנדי מארי צריך להתאפס על עצמו. הפרישה שלו ממיאמי עקב פציעה יכולה להחזיר לו את הרעננות שהוא זקוק לה (אתר הטורניר)

בדומה לנדאל, שאוטוטו עונת החימר של האביב תקרא לו לשוב, גם לפדרר יש חלום והוא לזכות בפעם השמינית בווימבלדון. נקווה שהוא לא יחליט לפרוש אם יגשים את חלומו, כי במצב הנוכחי אין שנה טובה מזו כדי להשיג את מבוקשו. מארי לא יציב ובכלל פרש גם מטורניר מיאמי הבא עלינו בקרוב לטובה, עוד טורניר מאסטרס אלף שג'וקוביץ' ינסה לא להרוס לעצמו כדי לצמצם פערים מהבריטי, ויש פערים. נולה כפי שאמרנו עדיין מנסה להבין אם הוא משחק טניס או פינג פונג כי נדמה שהפעם האחרונה שעשה זאת היה ברולאן גארוס וקשה מאוד להאמין שנדאל ייתן למישהו בעולם הזה ליהנות מהספק מולו בטורניר הזה שהוא כל כך רוצה (אף שחקן או שחקנית מעולם לא זכו 10 פעמים באותו גראנד סלאם) וגם היתר לא בדיוק הבריקו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
גם ידו של ואוורינקה אינה טמונה בצלחת, ניצחון הערב יכול להפוך אותו למתמודד במשקל כבד על הפסגה העולמית (אתר הטורניר)
גם ידו של ואוורינקה אינה טמונה בצלחת, ניצחון הערב יכול להפוך אותו למתמודד במשקל כבד על הפסגה העולמית (אתר הטורניר)

למעשה, יש לאמר כי לגמר הכל שווייצרי הערב בשעה עשר בין פדרר לואוורינקה יכולה להיות המשמעות הגדולה ביותר שכן אם פדרר לא ינצח הרי שואוורינקה יהפוך המועמד הטבעי להיות לראשונה בקריירה במקום הראשון בעולם, מה שהיה נראה עד תחילת השנה הזו בלתי אפשרי. אבל אי אפשר להספיד גם את שני הוותיקים, פדרר ונדאל. שניהם שיחקו מדהים באוסטרליה ונתנו כמה תצוגות נפלאות שכללו גמר אפי, וכמובן שהדירוג שלהם צפוי לעלות בזכות ההצלחות האחרונות שלהם. גם פדרר חוזר לעשירייה הראשונה בעולם ואין ספק ששניהם יתנו את הטון בטורנירים הקרובים כשכל מאן דבעי ראה ערך ג'וקוביץ' ומארי לא ירצו לפגוש בצמד הוותיק והמסוכן הזה. אם פדרר יזכה? אז אולי דיברנו שטויות עד עכשיו כי בכושרו הנוכחי לא נראה שניתן לעצור אותו מלחזור לפסגה העולמית. כדי לדעת זו בוודאות נצטרך לבחון אותו נגד מארי וג'וקוביץ' עוד בטרם ווימבלדון וקשה להאמין שהמפגשים האלה יימנעו מאיתנו.

אם כן, נותרו שני משחקים לטורניר אינדיאן וולס 2017. אלא שהם החשובים ביותר – גמר הנשים הערב ב-20:00 וגמר הגברים המיועד לשעה 22:00. אז שיהיה בהצלחה!

פדרר עשוי להיות הערב בחזרה הגנרלית לקראת שובו למקום ראשון בעולם. נס? זה לא נס, זה פשוט פד אקספרס (אתר הטורניר)
פדרר עשוי להיות הערב בחזרה הגנרלית לקראת שובו למקום ראשון בעולם. נס? זה לא נס, זה פשוט פד אקספרס (אתר הטורניר)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort