סיכום המעברים לפני דראפט הNFL: מי הקבוצות שנכנסות כבר עכשיו עם שלל רב?

32 המועדונים יצאו לפגרה וחלקם חזרו עם שלל. הסוכנות החופשית נרגעה ועכשיו תורה של הדראפט לעזור למועדונים להשיג את הכלים האחרונים והצעירים שילבשו לראשונה מדי NFL לראשונה בחייהם באוגוסט הקרוב. הרבה קבוצות החליטו לא לסכן את עצמם על פוטנציאלים בדראפט ולחתום עם שחקנים ותיקים.

הדראפט (שיערך מליל חמישי הקרוב עד מוצ״ש הקרוב) מפוצץ בשחקני הגנה טובים, ויש סיכוי רב שלראשונה מאז דראפט 1992 שלושת הבחירות הראשונות יהיו שחקני הגנה. לכן ניתן לשים לב בשינויים שנעשו בפגרה הנוכחית שהיו קבוצות שהשקיעו יותר בהתקפה מאשר בהגנה, אך המון ניצלו גם את הותיקים ההגנתיים ששוחררו מקבוצתם הישנה.

הקבוצות ממויינות ע״פ סדר הבחירות בדראפט מהגרועה לטובה. התוספות והאיבודים המשמעותיים (נכון לתאריך ה-25 באפריל) יצויינו, ויינתן הסבר על כל מעבר והשלכתו. אקנח בהמלצה לדראפט, ובציון שיינתן לקבוצה על בסיס כמה השינויים שחלו כעת נראים כמשפרים את מראה הקבוצה. אז עכשיו שהכל מובן, בואו נתחיל!

להלן סיכום העסקאות שנעשו לפני הדראפט:

1. קליבלנד בראונס, מאזן העונה האחרונה: 1-15:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

החתמות בולטות: קני ברית (ווייד רסיבר), ברוק אוזוויילר (קוורטרבק), קווין זייטלר (גארד) [מה שמסומן עם קו תחתי הינו ההחתמה/השחרור האהוב/ה עליי], ג׳ואל ביטוניו (גארד), ג׳יי סי טרדר (סנטר)

איבודים בולטים: טרל פריור (ווייד רסיבר), ג׳וש מקאון (קוורטרבק), ג׳ורדן פויר (סייפטי), סטפן פאאה (דפ׳ טאקל).

להיות הקליבלנד בראונס כיום זה לא הכי כיף: במהלך הפגרה הם הציעו לעשרות שחקנים חוזים עם סכומים עצומים, ואחד אחרי השני הם העדיפו קבוצה איכותית שבמגמת עלייה או פוטנציאלית לפלייאוף ולא את הבוחטות שהבראונס הציעו. בכל מקרה, קליבלנד כן פיתחה לעצמה מעמד רציני בעניין קו ההתקפה שכרגע מכיל ארבעה סופרסטארים, ולכן קוורטרבק שישחק מאחוריהם ירגיש יותר בטוח. קליבלנד גם לקחה את ברוק אוסוויילר בטרייד שנועד להעיפו מיוסטון, יפה מאוד שהבראונס מוכנים לוותר על כל כך הרבה כסף למישהו שלא בטוח אם יהיה בסגל הפותח. בכל מקרה, גם אם טרל פריור ברח והקוורטרבקים של הבראונס נעלמו, הבראונס יצאו מתקופה זו בשלל לא רב אך מספיק.

במה להשקיע בדראפט: כל דבר יעזור, אך בעיקר קו הגנה וקורנרים (ומיילס גארט!).

ציון: 74

2. סן פרנסיסקו פורטיניינרס, מאזן העונה האחרונה: 2-14:

החתמות בולטות: ג׳רמי קרקלי (ווייד רסיבר), פייר גרסון (ווייד רסיבר), ברייאן הוייר (קוורטרבק), קייל יוסצ׳ק (פולבק), מאט בארקלי (קוורטרבק), רובי גולד (בועט), לוגאן פולזן (טייט אנד), מאלקולם סמית׳ (ליינבאקר), ג׳רמי זוטה (סנטר), גרי גיליאם (טאקל).

איבודים בולטים: קולין קאפרניק (קוורטרבק), טורי סמית׳ (ווייד רסיבר), אנטוין בת׳אה (סייפטי), פיל דוסון (בועט), שון דראון (ראנינגבק), טרמיין ברוק (קורנרבק).

הגעתם של המאמן קייל שנהאן והמנג׳ר ג׳ון לינץ׳ החלו בשלל החתמות מכל מקום אפשרי אך בעיקר שיקגו, לעשות העתק הדבק של הקבוצה הזו זה לא הדרך הכי טובה לפתח את הקבוצה במהלך הפגרה. ההתקפה כעת נראית סבירה, וכעת נותר בדראפט לטפל במחסורים שנותרו בהגנה. קייל שנהאן שאימן את התקפת הפאלקונס המצויינת שנה שעברה מגיע עם חזות התקפית מעולה, אך להביא את מאלקולם סמית׳ ולהזניח את הסקנדרי שאיבדה את בת׳אה וברוק זה עדיין לא מספיק. בקיצור: דראפט הגנתי ברבאק.

במה להשקיע בדראפט: סייפטי חכם שיוכל לנהל את הסקנדרי כמו שצריך וקו הגנה שיתחיל לעצור את הריצה, דבר שחובה לשפר בקבוצה.

ציון: 77

3. שיקגו ברס, מאזן העונה האחרונה: 3-13:

החתמות בולטות: מייק גלנון (קוורטרבק), מארקוס וויטון (ווייד רסיבר), קנדל רייט (ווייד רסיבר), פרינס אמוקמרה (קורנרבק), קונור בארת׳ (בועט), מרק סאנצ׳ז (קוורטרבק), דיון סימס (טייט אנד), מרכוס קופר (קורנרבק), קוונטין דמפס (סייפטי).

איבודים בולטים: בריאן הויר (קוורטרבק), אלשון ג׳פרי (ווייד רסיבר), קורנליוס וושינגטון (דפ׳ אנד), מאט בארקלי (קוורטרבק), לוגאן פולזן (טייט אנד), ג׳יי קאטלר (קוורטרבק).

שלושה קוורטרבקים פתחו שנה שעברה במועדון הזה, שלושתם כבר לא בקבוצה. לווייד רסיבר אחד חיכתה הקבוצה שיחזור מהפציעה, גם הוא כבר לא בקבוצה. ההתחלה מחדש הזו הולכת להפחיד את שיקגו, כאשר כרגע מייק גלנון ומרק סאנצ׳ז ילחמו על תפקיד הקוורטרבק הפותח. אני יכול להבין את הדרבון ההגנתי שכרגע נעשה בקבוצה: פרינס אמוקמרה, קוונטין דמפס ומרכוס קופר בהתחלה לא נשמעים כמו סקנדרי מרשים, אבל כל אחד מהם היה בסקנדרי מוצלח מאוד ויחד הם יכולים ליצור הרבה בעיות לאחרים, נותר להם לעבוד על הכימיה ביניהם לקראת העונה.

במה להשקיע בדראפט: כל שחקן שיכול להצטרף ללאונרד פלויד ביצירת לחץ על התקפות, ורסיבר אמיתי שיחליף את מעמדו של אלשון ג׳פרי.

ציון: 64

4. ג׳קסונוויל ג׳גוארס, מאזן העונה האחרונה: 3-13:

החתמות בולטות: בראנדן אלברט (טאקל), קלאיס קמפבל (דפ׳ טאקל), איי ג׳יי בוייה (קורנרבק), בארי צ׳רץ׳ (סייפטי), מייקל ריברה (טייט אנד).

איבודים בולטים: ג׳ונת׳ן סייפריין (סייפטי), קלבין ביצ׳ום (טאקל), לוק ג׳ואקל (טאקל), פרינס אמוקמרה (קורנרבק), טייסון אלואלו (דפ׳ טאקל), דאבון האוס (קורנרבק), ג׳וליוס תומאס (טייט אנד).

הפגרה בג׳קסונוויל תמיד סוערת ומעניינת, אך תוצאותיה פחות כיפיות כל פעם מחדש. נראה בפעם האלף שג׳קסונוויל משתפרת, אך שוב השאלות שניתן לשאול זה אם דאג מרואון הוא הדרך לפתרון האמת? איי ג׳יי בוייה היה אחד הקורנרים הבולטים בדראפט ולקחתם אותו, קלאיס קמפבל היה אחד משחקני קו ההגנה החזקים בסוכנות החופשית ולקחתם אותו. עכשיו תביאו תוצאות כאלה בדראפט, וללא ספק תרוויחו את מעמדכם ביושר.

במה להשקיע בדראפט: רנינגבק אחד שיוביל התקפה שלמה, וכמה שחקני קו התקפה והגנה.

ציון: 89

5. לוס אנג׳לס ראמס, מאזן העונה האחרונה: 4-12:

החתמות בולטות: אנדרו וויתוורת׳ (טאקל), רוברט וודס (ווייד רסיבר), קייווון וובסטר (קורנרבק), קונור בארווין (דפ׳ אנד), ניקל רובי קולמן (קורנרבק).

איבודים בולטים: קני ברית (ווייד רסיבר), לאנס קנדריקס (טייט אנד), קייס קינום (קוורטרבק), טי ג׳יי מקדונלד (קורנרבק), בריאן קוויק (ווייד רסיבר).

החלה תקופת שון מקביי בלוס אנג׳לס, המאמן הראשי הצעיר ביותר בליגה. אני מאוד אוהב את ההחתמות המעניינות שהקבוצה הביאה אך גם חושש לגביהם: אנדרו וויתוורת׳ יוכל לנקות חלק רב מן הלחץ המגיע על הבחירה הראשונה בדראפט הקודם: ג׳רד גוף. קייוון וובסטר וניקל רובי קולמן הם שחקני סקנדרי שתמיד התחבאו מאחורי סופרסטארים גדולים, ולראשונה בקריירתם הם יוכלו לצאת לאור. וקונור בארווין שהוא ללא ספק ליינבאקר רציני ומוערך. חבל אבל שחוליית הרסיברים התחלשה בפגרה, זה לא יועיל כלל לקוורטרבק שבקושי למד את ההתקפה עונה אחת.

במה להשקיע בדראפט: אין בחירה ראשונה, אבל בשאר הבחירות לכו על רסיברים וקו התקפה, ההגנה שלכם יחסית טובה.

ציון: 68

6. ניו יורק ג׳טס, מאזן העונה האחרונה: 5-11:

החתמות בולטות: ג׳וש מרטין (ליינבאקר חיצוני), ג׳וש מקאון (קוורטרבק), קלווין ביצ׳ום (טאקל), מוריס קלייבורן (קורנרבק), צ׳אנדלר קטנזארו (בועט), קווינטון פאטון (וייד רסיבר).

איבודים בולטים: בראנדון מארשל (ווייד רסיבר), דארל ריביס (קורנרבק), ניק פולק (בועט), ג׳ינו סמית׳ (קוורטרבק), סי ג׳יי ספילר (רנינגבק), רייאן פיצפטריק (קוורטרבק).

ניו יורק ג׳טס בסך הכל קיבלו עונה רעה אחת מכל סופרסטאר שהיה להם, והעיפו אותם מיד בפגרה. הג׳טס לא החזירו לעצמם את הערך שהם זרקו: ג׳וש מקאון הוא עוד קוורטרבק שלא שונה בהרבה מאלו ששיחקו שנה שעברה במדי ניו יורק, מוריס קלייבורן מעולם לא היה טוב יותר מדארל ריביס (גם בעונה האחרונה), ומי זה בכלל קווינטון פאטון ואיך הוא איכשהו צריך להיות באותה שורה עם בראנדון מארשל? בקיצור: לא אהבתי בכלל את השינויים, היה לי קשה מאוד לבחור דיל אהוב, אוהדי ג׳טס: מן השמיים תנוחמו.

במה להשקיע בדראפט: כל דבר אפשרי, רסיבר, סקנדרי, קוורטרבק, טייט אנד…

ציון: 40 (נכשל)

7. לוס אנג׳לס צ׳ארג׳רס, מאזן העונה האחרונה: 5-11:

החתמות בולטות: מלווין אינגרם (ליינבאקר פנימי), ג׳אהיל אדאיי (סייפטי), ראסל אוקונג (טאקל).

איבודים בולטים: דני וודהד (רנינגבק), מאנטי טיאו (ליינבקר פנימי), די ג׳יי פלוקר (גארד), ג׳רמי באטלר (ווייד רסיבר).

הפגרה לא תועיל למאוכזבי מה שהיה סן דיאגו צ׳ארג׳רס. השיפורים שנעשו בפגרה עד כה הם לא להיט, אבל הקבוצה תהיה במעמד טוב כל עוד הפצועים יחלימו ויהיו מסוכנים שוב. בכל מקרה, לא הרבה השתנה בלוס אנג׳לס, אני מאוד אוהב את ההחתמה של ג׳אהיל אדאיי כי אני מאמין ששחקני סקנדרי פורחים בתחילת תקופתם בסן דיאגו. אני מקווה שבדראפט יתווספו כלים שיסייעו יותר לריברס להכנס להיילייטס, כי כרגע רק המספרים שולחים אותו להיכל התהילה, ולא התוצאות.

במה להשקיע בדראפט: ליינבקר פנימי שימלא את מקום טיאו (וחברה שלו 🙂 ), ואולי גם רסיבר חדש שיהיה לצידי קינן אלן או טיירל וויליאמס האנדרדוג.

ציון: 72

8. קרולינה פאנת׳רס, מאזן העונה האחרונה: 6-10:

החתמות בולטות: צ׳ארלס ג׳ונסון (דפנסיב אנד), פוזי וויטיקר (ראנינגבק), ברנטון ברסין (ווייד רסיבר), קאוואן שורט (דפנסיב אנד), מאט קליל (טאקל), ג׳וליוס פפרס (דפ׳ אנד), קפטן מונרלין (קורנרבק), מייק אדמס (קורנרבק).

איבודים בולטים: מייק רמרס (טאקל), טד גין גר׳ (ווייד רסיבר/מחזיר בעיטות), מייק טולברט (פולבק), קוני אילי (דפ׳ אנד).

קרולינה שנה שעברה עשתה טעות שגרמה לה לאבד את העונה הזו, וזה היה לשחרר את ג׳וש נורמן ולהחליפו בשלושה קורנרים טריים מהדראפט. השנה, מייק אדמס וקפטן מונרלין אמורים להוות תפקיד עצום במילוי אותו חסר. יחד עם החתמת השחקנים החזקים הקיימים בקבוצה, התווספו גם מאט קליל שיצטרף לאחיו רייאן בקו ההתקפה החזק של הקבוצה במקום מייק רמרס, והתווסף גם ג׳וליוס פפרס האגדי שהחל את קריירתו בקבוצה זו ועדיין מחפש אליפות. בקיצור: אני מרוצה יחסית מהשינויים ומצפה לשיפור ענק בשנה הקרובה, הלו״ז אמור להיות קל.

במה להשקיע בדראפט: קורנר נוסף ורנינגבק נוסף במידה וסטוארט לא מראה צורה של אצן.

ציון: 84

9. סינסינטי בנגלס, מאזן העונה האחרונה: 6-9-1:

החתמות בולטות: דרה קירקפטריק (קורנרבק), ברנדון לאפל (ווייד רסיבר), אנדרה סמית׳ (טאקל), קווין מינטר (ליינבאקר).

איבודים בולטים: קווין זייטלר (גארד), אנדרו וויטוורת׳ (טאקל), דומאטה פיקו (דפ׳ טאקל), רקס בורקהד (רנינגבק), ריי מאוואלוגה (ליינבאקר).

שנה נוספת שנראה כאילו זה הסוף של המאמן הראשי מארוין לואיס, והפעם זה ממש נראה כך. הנמרים חיסלו לעצמם את קו ההתקפה, ובשנה הקרובה אם איי ג׳יי גרין לא ידע להיות פנוי מהר, הלחץ על אנדי דאלטון הקוורטרבק תשפיע על משחק המסירה שלו ולא תהיה התקדמות משמעותית בהתקפה. חוץ מזה, ההגנה מתחילה לאבד כמה שחקנים חשובים בקו ובליינבקרים, לא סימן טוב בכלל לקבוצה שהתרסקה לאט לאט שנה שעברה. בקיצור: בקרוב תלך לה הנשמה התשיעית של החתולים הטורפים הנ״ל.

במה להשקיע בדראפט: שחקן קו הגנה וליינבקר חדשים, ומישהו שיהיה איכשהו שחקן קו התקפה.

ציון: 65

10. באפלו בילס, מאזן העונה האחרונה: 7-9:

החתמות בולטות: טיירוד טיילור (קוורטרבק), מיכה הייד (סייפטי), פטריק דימרקו (פולבק), ג׳רמי באטלר (ווייד רסיבר), קורי ״פילי״ בראון (ווייד רסיבר), ג׳ורדן מילס (טאקל), לורנזו אלכסנדר (ליינבאקר), סטיבן האושקה (בועט), ולאדימיר דוקאסה (גארד), ג׳ורדן פויר (סייפטי), מייק טולברט (פולבק).

איבודים בולטים: סטפון גילמור (קורנרבק), רוברט וודס (ווייד רסיבר), מארקיס גודווין (ווייד רסיבר), זאק בראון (ליינבקר פנימי), אי ג׳יי מנואל (קוורטרבק), ניקל רובי קולמן (קורנרבק), מייק גיליסלי (רנינגבק).

רקס רייאן out, שון מקדרמוט in, והריח של השינוי כבר באוויר. כמעט ובאפלו איבדו את טיירוד טיילור מרצון, שחקן שמעולם לא קיבל את העזרה הראויה לו בכדי להיות קוורטרבק מאיים במיוחד. פטריק דימרכו ומייק טולברט הפולבקים יוכלו לסייע לקו ההתקפה לא מעט, אגב זה הפעם הראשונה שאני רואה מספר פולבקים מוכרים באותה קבוצה, אני מקווה שזה כן מועיל ולא רק נשמע נחמד. אגב, סטפון גילמור וזאק בראון עזבו, אז הפתרון היה להביא את ג׳ורדן פויר ומיכה הייד, נחמד אך ממש לא מספיק. בקיצור: הרבה איבודים הרבה תוספות, מאמן חדש תקווות עתיקות.

במה להשקיע בדראפט: רסיבר או טייט אנד אמיתי שיהיה בצידו השני של סמי ווטקינס יחיד הסגולה, טיירוד צריך אתכם. וגם קורנרבק שישכיח לי את סטפון גילמור שנטש ליריבתם של באפלו.

ציון: 81

11. ניו אורלינס סיינטס, מאזן העונה האחרונה: 7-9:

החתמות בולטות: ניק פיירלי (דפ׳ טאקל), לארי וורפורד (גארד), טד גין גר׳ (ווייד רסיבר/מחזיר בעיטות), מנטיי טיאו (ליינבאקר), צ׳ייס דניאל (קוורטרבק), רפאל בוש (סייפטי), אדריאן פיטרסון (רנינגבק).

איבודים בולטים: טים הייטוואר (רנינגבק), קאסים אדבאלי (ליינבקר חיצוני), בארנדין קוקס (ווייד רסיבר).

ניו אורלינס מחכים ומצפים לקורנרבק חזק שיבוא לחתום אצלם, וכך הם מנסים כל הפגרה עם מאלקום באטלר וריצ׳ארד שרמן. אפשר להגיד שלמרות שבראנדין קוקס כבר לא איתם, דרו בריס יימסור לרסיבר החזק החדש שלו טד גין, שמהירותו מדברת בשם עצמה. יחד עם זאת, הסיינטס הצליחו להביא אדם נוסף בכדי לנסות להפוך את ההתקפה לנדירה: אדריאן פיטרסון המזדקן חתם על כלום כסף בשביל להצטרף להתקפת הקדושים, רק הזמן יגיד אם באמת הוא שווה היום שקית תפוצ׳יפס או כמו שפעם הוא היה בלתי ניתן לעצירה. עכשיו הגיע הזמן לדראפט להביא את הסחורה האמיתית, כאשר יש 2 בחירות שלהם כבר בסיבוב הראשון. עכשיו לדרו בריס יהיה שלישיית רסיברים חזקה (מייקל ת׳ומאס, ווילי סניד, וטד גין גר׳) ושני רנינגבקים סבירים (מרק אינגרם ופיטרסון במידה ולא ייפצע שוב). אשמח אם הפוקוס יחזור להיות על שיפור ההגנה, מאנטי טיאו וחברה שלו לא יעזרו לבדם.

במה להשקיע בדראפט: חיזוק החולייה המלחיצה בראשות קמרון ג׳ורדן, וכמובן קורנרבק. בסיבובים האמצעיים כדאי למצוא יורש עתידי לקוורטרבק דרו בריס הותיק.

ציון: 77

12. פילדלפיה איגלס, מאזן העונה האחרונה: 7-9:

החתמות בולטות: אלשון ג׳פרי (ווייד רסיבר), טורי סמית׳ (ווייד רסיבר), ניק פולס (קוורטרבק), צ׳אנס וורמאק (גארד), טים ג׳רניגאן (דפ׳ טאקל), כריס לונג (דפ׳ אנד), מאט מקגלוין (קוורטרבק).

איבודים בולטים: נולן קארול (קורנרבק), בני לוגאן (דפ׳ טאקל), קונור בארווין (ליינבאקר), צ׳ייס דניאל (קוורטרבק).

לאחר שעונה שעברה וונץ מסר למטרות מאוד חלשות, אפשר להגיד שעכשיו יש לו 2 מטרות איכותיות למסור אליהם: טורי סמית׳ ואלשון ג׳פרי. הקריירה של שניהם עוד ארוכה ורק החלה, ופילדלפיה זה מקום מעולה בשבילם. חוץ מהשניים האלה אפשר להגיד שהנשרים עדיין לא פרסו כנפיים, עם החלפות והחתמות פושרות עם כריס לונג המזדקן, צ׳אנס וורמאק היוצלח, וטים ג׳רניגאן המתבשל. עדיין יש לדראפט המון מה להציע להם.

במה להשקיע בדראפט: שחקני סקנדרי מתקדמים שישלימו את ההגנה, ורנינגבק חדש שיהיה במקום דארן ספרולס ורייאן מת׳יוס המזדקנים.

ציון: 83

13. אריזונה קארדינלס, מאזן העונה האחרונה: 7-8-1:

החתמות בולטות: ג׳רמיין גרשהאם (טייט אנד), צ׳אנדלר ג׳ונס (דפנסיב אנד), אנטון בת׳אה (סייפטי), פיל דוסון (בועט), אנדרה אלינגטון (ראנינגבק), קרלוס דנסבי (ליינבקר).

איבודים בולטים: קלאיס קמפבל (דפ׳ טאקל), טוני ג׳פרסון (סייפטי), מרכוס קופר (קורנרבק), קווין מינטר (ליינבאקר), די ג׳יי סוורינג׳ר (ליינבקר), צ׳אנדלר קטנזארו (בועט).

לאחר שבפגרה הקודמת היא הייתה אחת הקבוצות הכי חזקות בליגה, אריזונה הביאה עונה שעברה אכזבה עצומה. איבוד המקום בפלייאוף היה כבר נראה לעין לאחר הפסדים עצובים למיאמי, באפלו, וניו אורלינס לקראת סוף העונה. עד עתה, בפגרה נראה כאילו לא הרבה הוטב לקבוצה: אנטון בת׳אה הותיק יחליף את מקומו של טוני ג׳פרסון בעמדת הסייפטי, קרלוס דנסבי יחזור למלא מקומם של מינטר וסוורינג׳ר, והגרוע ביותר: קלאיס קמפבל האימתי עבר לג׳קסונוויל. אני אציין לשבח את גיוסו של פיל (Phil) דוסון שישחק במקום צ׳אנדלר קטנזרו בתפקיד הבועט, אין כמו להשיג בועט שכן יודע להבקיע ברגעים המשמעותיים ביותר במשחק, מה שעלה לאריזונה מאוד בעונה שעברה כאשר קטנזרו החטיא לא מעט וגרם לתיקו והפסדים רבים.

במה להשקיע בדראפט: תחשבו על עתיד קבוצתכם, קרסון פאלמר מזדקן וצריך למצוא לו יורש בעמדת הקוורטרבק, טייט אנד חדש שיוכל לשמור על פאלמר לבינתיים, ומחליף בעמדת הטאקל ההגנתי לקלאיס קמפבל שעזב בטרם עת

ציון: 76

14. מינסוטה וייקינגס, מאזן העונה האחרונה: 8-8:

החתמות בולטות: ריילי ריף (טאקל), מייק רמרס (טאקל), דאטון ג׳ונס (דפ׳ אנד), לטאביוס מוריי (ראנינגבק), אדם ת׳ילן (וויד רסיבר), טרנס ניומן (קורנרבק), קייס קינום (קוורטרבק).

איבודים בולטים: מאט קאליל (טאקל), קפטן מונרלין (קורנרבק), קורדארל פאטרסון (ווייד רסיבר/מחזיר בעיטות), אנדרה סמית׳ (טאקל), צ׳ארלס ג׳ונסון (רסיבר), אדריאן פיטרסון (רנינגבק).

מינסוטה באים לדראפט הקרוב במצב הרבה יותר טוב ממה שהם היו לפני הפגרה. קו ההתקפה ישתפר עם בואם של ריף ורמרס, לטאביוס מוריי ימלא את מקומו של אדריאן פיטרסון המרבה להפצע (שחתם אמש בניו אורלינס), וכמה שחקני הגנה חדשים וישנים מהעבר וההווה גוייסו לקבוצה. לעומת זאת, שאלות עדיין מתרבות ונשאלות לגבי הקבוצה: האם מוריי באמת ייגרום לנו לשכוח מפיטרסון? האם פאטרסון ייפרח בקבוצתו החדשה? והאם ייכאב לפאקרס שוב על עזיבת שחקן או דאטון ג׳ונס בפרט? בכדי שלא יהיה להם אכפת, חייבים להשיג עוד פקטורים בדראפט.

במה להשקיע בדראפט: אין בחירת סיבוב ראשון אז אין יותר מדי שמות גדולים שיילקחו לקבוצה, אשמח אם הקבוצה תשקיע בקו ההתקפה ושחקני ריצה. ההגנה כרגע תצטרך שחקני חיזוק במקומות רגישים, עם עוד קצת כימיה טובה בין השחקנים הקבוצה תהיה אש.

ציון: 81

15. אינדיאנפוליס קולטס, מאזן העונה האחרונה: 8-8:

החתמות בולטות: ג׳ק דויל (טייט אנד), ג׳אבאל שירד (ליינבאקר), ג׳ון סיימון (ליינבאקר חיצוני), אל וודס (דפ׳ טאקל), קמאר אייקן (ווייד רסיבר), ג׳ונת׳ן האנקינס (דפ׳ טאקל).

איבודים בולטים: מייק אדאמס (סייפטי), רוברט מאת׳יס (דפ׳ אנד), פאט מקאפי (מרחיק).

לא הרבה יבינו את מה שעבר בראשו של רייאן גריגסון, המנג׳ר הקודם של הקולטס. מה שבטוח זה שרואים טוב מאוד את השינויים הבולטים שהמנג׳ר החדש, כריס באלארד, מביא לקבוצה. ארבעה שחקני הגנה ברמה מעל הממוצע: ג׳אבאל שירד מהפאטס, ג׳ון סיימון מהטקסנס, אל וודס מהטייטנס, וג׳ונת׳ן האנקינס מהג׳ייאנטס, כולם שחקנים משמעותיים בהגנות מהטובות בליגה. לצרף לשיפור ההגנתי העצום את ארבעתם זה לדעתי מהלך מעולה לשיפור ההגנה שאיבדה את זקן השבט מאת׳יס (פרש מהליגה) ושכבר כמה שנים ברציפות לא מצליחה לעזור לאנדרו לאק לנצח. אני כן מצטער על פרישתו של פאט מקאפי המשעשע, אבל אני יודע שהוא מרוצה גם הוא מהשינויים שקרו.

במה להשקיע בדראפט: לאחר ההוספה של קמאר אייקן להתקפה, סובבו את לאק בעוד שחקן קו התקפה מהטובים בכיתת הדראפט. אשמח גם אם וונטה דייויס לא יהיה לבד בסקנדרי החלש של אינדיאנפוליס, תעזרו לו.

ציון: 82

16. בולטימור רייבנס, מאזן העונה האחרונה: 8-8:

החתמות בולטות: דני וודהד (ראנינגבק), טוני ג׳פרסון (סייפטי), בראנדון וויליאמס (נוז טאקל), בראנדון קאר (קורנרבק).

איבודים בולטים: ריקי ווגנר (טאקל), קייל יוזצ׳ק (פולבק), לורנס גאי (דפ׳ אנד), קמאר אייקן (ווייד רסיבר), זאק אור (ליינבקר), טים ג׳רניגאן (דפ׳ טאקל), סטיב סמית׳ (ווייד רסיבר).

הרבה רוע מזל לקבוצה בתחילת הפגרה: סטיב סמית׳ הודיע על פרישה כבר במשחקו האחרון בקבוצה וזאק אור אף הוא פרש בטרם עת בגלל פציעה בעמוד השדרה העלולה לגרוע לגמרי את מצב גופו. עם זאת, חל שיפור קל בהחתמות השונות: דני וודהד יוכל להביא לנזק לא קטן כרנינגבק רב תחומי (וכתחליף לקייל יוזצ׳ק), וטוני ג׳פרסון ובראנדון קאר יצטרפו לאריק וודל ולדאריוס ווב המצויינים במטרה להחזיר עטרה ליושנה (הגעגועים ל׳אד ריד׳). בקיצור: הקבוצה תקום עונה הבאה עם ריחות שונים וטריים יותר, אך יש המון עוד להשיג בכדי איכשהו לגבור על יריבם הנצחיים הפיטסבורג סטילרס.

במה להשקיע בדראפט: שוב אציין את סטיב סמית׳ הגדול ואת קמאר אייקן רק בכדי להבהיר כי חשוב מאוד למצוא להם מחליפים מוכשרים בדראפט, חוץ מזה אולי לשפר את קו ההתקפה וטייט אנד חדש יהיו מעולים למגמת העלייה שהקבוצה יוצרת כבר מהעונה שעברה.

ציון: 83

17. וושינגטון רדסקינס, מאזן העונה האחרונה: 8-7-1:

החתמות בולטות: ורנון דייויס (טייט אנד), די ג׳יי סוורינגטון (סייפטי), טרל פריור (ווייד רסיבר), טרל מקליין (דפ׳ אנד), סטייסי מקגי (דפ׳ אנד), זאק בראון (ליינבאקר), ברייאן קוויק (ווייד רסיבר)

איבודים בולטים: פייר גרסון (ווייד רסיבר), דישון ג׳קסון (ווייד רסיבר), כריס בייקר (דפ׳ אנד).

בתחילת הפגרה חשתי ברע כאשר הקבוצה של הבירה איבדה את דישון ג׳קסון ופייר גרסון, אך לאט לאט זה כבר לא בער לי יותר. תגידו שלום לאדם שכתבתי לכם עליו לפני כחודש: טרל פריור, הוא וברייאן קוויק יצטרכו להשכיח לנו את ג׳קסון וגרסון – עבודה לא קלה בכלל. יחד איתם שחקני הגנה שתמיד היו מתחת לרדאר של הליגה הצטרפו וביניהם זאק בראון, מלך הטאקלים של הבילס בשנה שעברה. בקיצור: לא שיפור בהתקפה, אך מראה חדש להגנה שרק מוסיפה להתעצם, ומי בכלל היה כריס בייקר? 🙂

במה להשקיע בדראפט: רנינגבק, כבר כמה שנים שאין לכם אחד רציני, אני מתגעגע לעונת הרוקי של אלפרד מוריס. וגם קו התקפה יועיל לכם לשמור על קירק קאזינס או אחר במידה ותחליפו אותו.

ציון: 78

18. טנסי טייטנס, מאזן העונה האחרונה: 9-7:

החתמות בולטות: מאט קאסל (קוורטרבק), ג׳ונת׳ן סייפריין (סייפטי), לוגן רייאן (קורנרבק), אריק ווימס (ווייד רסיבר/מחזיר בעיטות), סילבסטר וויליאמס (דפ׳ טאקל).

איבודים בולטים: אל וודס (דפ׳ טאקל), אנת׳וני פסאנו (טייט אנד), קנדל רייט (ווייד רסיבר), צ׳אנס וורמאק (גארד), אנטוון בלייק (קורנרבק).

טנסי משתפרים בכל פעם שמזדמן להם, דבר מעולה מבחינתם כי הם כבר שנים לא ההתלהבות הראשונית של המדיה כאשר זה קורה. לוגאן רייאן וג׳ונת׳ן סייפריין זה אחלה תוספת להגנה בעיקר כשאין איבוד משמעותי שם, וכך גם אריק ווימס שיוכל להעיף אבק בהחזרות הבעיטות ובהתקפה בכלל. אל וודס הוא האיבוד הכי קשה פה, והוא מעולם לא היה קריטי. בקיצור: שאפו על השינויים, יש לכם מלא בחירות דראפט, נצלו אותם!

במה להשקיע בדראפט: קורנרבק/סייפטי/וויד רסיבר חייב להיות בשלושת הבחירות הראשונות, אשמח גם אם יצטרף לג׳ורל קייסי, כוכב קו ההגנה של הקבוצה, פרטנר שיחדיו יאיימו יותר בהגנה.

ציון: 92

19. טמפה ביי באקנירס, מאזן העונה האחרונה: 9-7:

החתמות בולטות: ג׳יימס גהולסטון (דפ' אנד), דישון ג׳קסון (ווייד רסיבר), כריס בייקר (דפ׳ טאקל), ג׳יי ג׳יי ווילקוקס (סייפטי), ג׳וש רובינסון (קורנרבק), כריס קונטה (קורנרבק), ניק פולק (בועט).

איבודים בולטים: מייק גלנון (קוורטרבק), ראסל שפרד (רסיבר).

גם טמפה ביי זכורה לטוב, ותוכלו לראות מזה המון כאשר תצא העונה החדשה של הארד נוקס (Hard Knocks) בכיכובם. הטריפל החדש (לא של הוט אבל כן לוהט) הוא ללא ספק ווינסטון/אבנס/ג׳קסון, וכן – יהיה חם יותר בטמפה. בהגנה הצטרפו כריס בייקר וג׳יי ג׳יי ווילקוקס שרק יוסיפו להגנה חריף, ואפשר להגיד שהקבוצה הזו עם עוד כמה שנות ניסיון ללא ספק יכולה למצוא את עצמה רחוק בתוך הפלייאוף. נותר הדראפט לשפץ עוד כמה מקומות חשובים בכדי להבטיח סיכוי טוב על הגביע.

במה להשקיע בדראפט: רנינגבק יציב שלא ייפצע כמו 4 שונים שלא נפרט בשמם, אולי טייט אנד כשרוני יכול להוסיף לווינסטון אופציה חזקה נוספת. הדראפט בעיקר יביא לחוף שחקני חילוף, אבל שלא יזלזלו כלל, כי פציעות כבר בקרו בקבוצה הזו לא מעט.

ציון: 90

20. דנבר ברונקוס, מאזן העונה האחרונה: 9-7:

החתמות בולטות: רונאלד לירי (גארד), מנליק ווטסון (טאקל), דומאטה פיקו (דפ׳ טאקל), קאסים אדבאלי (ליינבקר חיצוני).

איבודים בולטים: ראסל אוקונג (טאקל), קייבון וובסטר (קורנרבק), דימרכוס וור (ליינבקר חיצוני)

ניסיון פחות טוב של ג׳ון אלוויי לגייס שחקנים השנה, בשונה מאוד מבכמה השנים החזקות שלו בתפקיד: הייתי חייב לגלוש רחוק בחופי האינטרנט הרחבים בכדי למצוא משהו על מנליק ווטסון, ולרונאלד לירי ברזומה יש רק ׳שחקן נוסף בקו ההתקפה החזק בליגה׳. שלא נדבר על קאסים אדבאלי שזה בכלל לא מציעה, ודומאטה פיקו שהוא במילא ננטש מהבנגלס. לא החתמות פצצה, אבל ההגנה עדיין חזקה מאוד, על אף עזיבתו של (המחליף המוכשר) קייבון וובסטר, ופרישתו של דימרכוס וור האגדי.

במה להשקיע בדראפט: כל דבר שיכול לסייע לטרבור סימיאן להיות קצת יותר בטוח במשחק שלו, או יותר נכון, קו התקפה!

ציון: 58

21. דטרויט ליונס, מאזן העונה האחרונה: 9-7.

נפלו בסיבוב הראשון של הפלייאוף:

החתמות בולטות: ריקי ווגנר (טאקל), טי ג׳יי לאנג (גארד), קורנליוס וושינגטון (דפ׳ אנד), פול וורילו (ליינבאקר), די ג׳יי היידן (קורנרבק).

איבודים בולטים: ריילי ריף (טאקל), לארי וורפורד (גארד), אנדרה רוברטס (ווייד רסיבר), רפאל בוש (קורנרבק).

מאת׳יו סטאפורד שכבר הגיע לאמצע (אני מעריך) קריירת הפוטבול שלו, יתייצב בעונה הבאה עם קו התקפה חדש ומשופר. למרות שאהבתי את הדרך שבה ב8 משחקים במהלך העונה שבה סטאפורד הביא קאמבק לניצחון ברבע האחרון תוך כדי רדיפות ממושכות של ליינבקרים וטאקלים הגנתיים, בשנה הבאה נראה אותו רגוע יותר. ריקי ווגנר וטי ג׳יי לאנג (עקיצה נוספת ליריבת הבית, גרין ביי פאקרס) יהיו האחראיים על הנאמר לעיל. שאר ההחתמות מאוד ממוצעות, אך הגיוניות ומשפרות את ההגנה במידה צנועה.

במה להשקיע בדראפט: רנינגבק (רץ) וקו הגנה: אני מחכה ומצפה למישהו שהרנינגבק מהטובים שהיו, ברי סאנדרס (שבהיכל תהילת הפוטבול) יוכל להתגאות בו בתפקיד הרנינגבק.

ציון: 83

22. מיאמי דולפינס, מאזן העונה האחרונה: 10-6.

נפלו בסיבוב הראשון של הפלייאוף:

החתמות בולטות: ג׳וליוס ת׳ומאס (טייט אנד), קני סטילס (ווייד רסיבר), אנדרה בראנץ׳ (דפ׳ אנד), רשאד ג׳ונס (סייפטי), לורנס טימונס (ליינבאקר), וויל האייז (דפ׳ אנד), טי ג׳יי מקדונלד (סייפטי).

איבודים בולטים: דיון סימס (טייט אנד), ארל מיטשל (דפ׳ טאקל), דיון ג׳ורדן (דפ׳ אנד), טי ג׳יי ייטס (קוורטרבק), בראנדן אלברט (טאקל).

ההתלהבות של מיאמי על הכניסה לפלייאוף הייתה עצומה והגיעה לדעתי בהרבה מזל. אני לא בטוח אם הם יוכלו לחזור למעמד הזה בשנה הבאה, אבל הם השיגו השנה כלים חדשים בכדי להגיע לשם: ג׳וליוס ת׳ומאס היה פעם הטייט אנד האהוב על פייטון מאנינג, נקווה בשבילו שכך גם לרייאן טנהיל הקוורטרבק. מגוון תוספות להגנה הגיעו וביניהם לורנס טימונס (מוביל הטאקלים של הסטילרס בעונה האחרונה), וטי ג׳יי מקדונלד (למרות שהושעה ל8 משחקים). מיאמי עוד לא ברמה שמספיקה בכדי להבטיח לעצמם שוב מקום בפלייאוף וכן בעונה הבאה יהיה להם לוז קשה יותר מעונה זו, אך ניתן לזמן להגיד את שלו.

במה להשקיע בדראפט: טאקל התקפי שיחליף את בראנדן אלברט בעבודתו המסורה לשמור על טנהיל מכל פגע, וכן עוד עזרה בתפקיד הליינבקר.

ציון: 76

23. ניו יורק ג׳ייאנטס, מאזן העונה האחרונה: 11-5.

נפלו בסיבוב הראשון של הפלייאוף:

החתמות בולטות: ג׳ייסון פייר פול (דפנסיב אנד), בראנדון מארשל (ווייד רסיבר), שיין דראון (רנינגבק), ג׳ינו סמית׳ (קוורטרבק), די ג׳יי פלוקר (גארד).

איבודים בולטים: ג׳ונתן האנקינס (דפ׳ טאקל), רובי גולד (בועט), קוטי סנסבאו (קורנרבק), רשאד ג׳נינגס (רנינגבק), ויקטור קרוז (ווייד רסיבר).

אם בשנה שעברה נאמר שחוליית הרסיברים היא חזקה, היא נהייתה יותר חזקה עכשיו. בראנדון מארשל שהביא עונה עצובה בג׳טס בעונה הקודמת, בחר ללכת לקבוצה השנייה של ניו יורק ולקבל פחות כסף בשביל לחבור לאודל בקהאם גר׳ הסנסציה. ללא ספק צמד הרסיברים החזק ביותר שכרגע נראה לעין – החתמה מצויינת של ניו יורק. מלבדו, תוספות מעניינות כגון ג׳ינו סמית׳ כמחליף לאיליי מאנינג שפשוט לא נפצע, שיין דראון שנראה כרגע כרנינגבק (רץ) המתחיל, והחתמה חוזרת של ג׳ייסון פייר פול – שחקן ההגנה החזק והותיק ביותר מאז הזכייה האחרונה של הקבוצה בעונת 2011-12. בקיצור: ההתקפה עם הפוטנציאל הענק תעמוד במבחן הכימיה בעונה הקרבה.

במה להשקיע בדראפט: ליינבקר פנימי, רנינגבק, קו התקפה, וטייט אנד נורמלי. אחמד בראדשו היה האחרון שהשאיר טעם טוב בתפקיד הרנינגבק, והוא נוסטלגיה, תביאו מישהו אחר כזה.

ציון: 87

24. אוקלנד ריידרס, מאזן העונה האחרונה: 12-4.

נפלו בסיבוב הראשון של הפלייאוף:

החתמות בולטות: קורדארל פאטרסון (ווייד רסיבר/מחזיר בעיטות), ג׳ארד קוק (טייט אנד), אי ג׳יי מנואל (קוורטרבק), מארשון לינץ׳ (רנינגבק).

איבודים בולטים: מאלקולם סמית׳ (ליינבקר פנימי), סטייסי מקגי (דפ׳ אנד), אנדרה הולמס (ווייד רסיבר), נייט אלן (סייפטי), לאטביוס מוריי (רנינגבק).

ניתן להבחין כי בפגרה הנוכחית, הלאס וגאס ריידרס העתידיים בנו בעיקר יסודות להתקפה של דרק קאר הפנטסטי. ג׳ארד קוק מהפאקרס יוכל להוות תפקיד עצום כמגן תוסף לקו ההתקפה העצום של החור השחור, קורדארל פאטרסון יכול להיות ווייד רסיבר שלישי שיהווה איום בעיקר במהירותו ובהחזרת בעיטותיו, ואי ג׳יי מנואל יהיה שם אם דרק קאר ייפצע. ואחרון חביב: מארשון לינץ׳ שיחזור לליגה לאחר שנה פרישה מפוטבול בכדי לשחק בעיר מולדתו, הספק אם ישחק ברמה גבוהה קיים, אך לא נשתעמם כלל מנוכחותו באוקלנד. בקיצור: התעלמות מוחלטת מההגנה כעת תוביל לדראפט הגנתי סוער בקרוב.

במה להשקיע בדראפט: אם מתוכנן דראפט הגנתי, אז דראפט הגנתי! כל שחקן קו הגנה, ליינבקר, ושחקן סקנדרי יתקבל בברכה.

ציון: 82

25. יוסטון טקסנס, מאזן העונה האחרונה: 9-7.

נפלו בחצי גמר הAFC:

החתמות בולטות: ניק נובאק (בועט), שיין לכלר (מרחיק), רייאן גריפין (טייט אנד).

איבודים בולטים: איי ג׳יי בוייה (קורנרבק), ג׳ון סיימון (ליינבקר פנימי), קווינטין דמפס (סייפטי), ברוק אוסוויילר (קוורטרבק).

יוסטון חלמה בהקיץ בפגרה זו, במידה והיא תתעורר בדראפט שבקרוב היא תבחין שהיא איבדה את הקורנר הצעיר והחזק שלה (איי ג׳יי בוייה), ושני שחקני הגנה מהסגל הפותח (ג׳ון סיימון וקוונטין דמפס). הגאווה האמיתית של הקבוצה תהיה שחרורו של הקוורטרבק ברוק אוזוויילר, שכמות הכסף שהיה אמור לקבל מהם לא היה תואם לאיכות המשחק שלו, כמה מזל שקליבלנד מנקה לקבוצות את הזבל. בקיצור: הדראפט קרב, עורו משנתכם יוסטון לפני שתהיה לנו בעיה, וכל הכבוד שהצלחתם לשמור על סגל הבעיטות שלכם, העיקר זה נשאר אותו דבר.

במה להשקיע בדראפט: העפתם קוורטרבק מתחיל – תביאו חדש. קו התקפה גם יועיל, שכן לא תרצו להכניס קוורטרבק בשנתו הראשונה מאחורי קו התקפה חלש.

ציון: 56 (כמעט נכשל)

26. סיאטל סיהוקס, מאזן העונה האחרונה: 10-5-1.

נפלו בחצי גמר הNFC:

החתמות בולטות: לוק גואוקל (טאקל), אדי לייסי (ראנינגבק)ֿ, דיון ג׳ורדן (דפ׳ אנד).

איבודים בולטים: סטיבן האושקה (בועט), גרי גיליאם (טאקל).

בעוד החילופים בעד ריצ׳ארד שרמן ומארשון לינץ׳ (כל אחד בנפרד כמובן) עדיין מתבשלים, אפשר להגיד שהשלדגים לא דגו סחורה רבה, אך גם לא איבדו מהקיים כמעט. לוק ג׳ואקל היה פעם בחירה מעשרת הראשונים בדראפט, אולי בסיאטל יתמזל לו המזל. אדי לייסי הוא המארשון לינץ׳ החדש, והוא גדול (תרתי משמע). וההימור הקטן של סיאטל: דיון ג׳ורדן, שיהווה כנראה כמחליף של מייקל בנט וקליף אבריל. בקיצור: אל תחמיצו בעיטות (אגב זו הסיבה שסטיבן האושקה שוחרר) בעיקר לא בדראפט.

במה להשקיע בדראפט: עדיין קו התקפה, אני לא מכיר אחד שם חוץ מגיליאם שכבר לא איתכם. גם קורנרבק יועיל, אם ואם לא תחליפו עם מועדון אחר את שרמן.

ציון: 65

27. קנסס סיטי צ׳יפס, מאזן העונה האחרונה: 12-4.

נפלו בחצי גמר הAFC:

החתמות בולטות: לאורנט דוברנאי-טארדיף (גארד), אריק ברי (סייפטי), בני לוגאן (דפ׳ טאקל), סי ג׳יי ספילר (רנינגבק), גאבין אסקובר (טייט אנד).

איבודים בולטים: ניק פולס (קוורטרבק), דונטארי פו (דפ׳ טאקל), נייל דייויס (רנינגבק).

הפלונטר הכספי שקנסס סיטי חוו בתחילת הפגרה היה מסובך, לדעתי אפילו סיטואציית הפסד-הפסד מבחינתם. למרות זאת, כן מצאו לה פתרון. אריק ברי, אהוד הקהל ומנצח מחלת הסרטן, הוחתם לעונות רבות נוספות ונהפך לסייפטי היקר בליגה. חוזהו היה הבשורה השחורה של דונטארי פו, האהוב גם הוא, שנאלץ לעזוב אך לקבוצה אחרת שתבואר בהמשך (חכו וגלו). למרות עזיבתו, הצ׳יפס נערכו לקראת מראה עצוב זה והחתימו את מחליפו העתידי בני לוגאן, מחליף ראוי ביותר. בקיצור: התמודדו בסיטואציה בצורה טובה, הרבה קבוצות היו נופלים כאן.

במה להשקיע בדראפט: יש האומרים רנינגבק, אני עדיין רוצה קורנר נוסף שיהיה מסוכן בצידו השני של מרכוס פיטרס הפזיז.

ציון: 86

28. דאלאס קאובויס, מאזן העונה האחרונה: 13-3.

נפלו בחצי גמר הNFC:

החתמות בולטות: ג׳ונת׳ן קופר (גארד), נולן קארול (קורנרבק), סטפן פאאה (דפ׳ טאקל).

איבודים בולטים: רון לירי (גארד), בארי צ׳רץ׳ (קורנרבק), בראנדון קאר (קורנרבק), טרל מקליין (דפ, טאקל), ג׳ק קראופורד (דפ׳ אנד), ג׳יי ג׳יי ווילקוקס (סייפטי) , מוריס קלייבורן (קורנרבק), מרק סאנצ׳ז (קוורטרבק), טוני רומו (קורטרבק), דאג פרי (טאקל).

לטוב ולרע יזכר רומו, אך לרע מאוד תיזכר הפגרה הזו. שלושה, שמעתם נכון, שלושה קורנרבקים פותחים עפו השנה מהקבוצה הזו, וגם הסייפטי ווילקוקס זה אבידה. כרגע אבדות אלו הוחלפו בנולן קארול הממוצע פלוס, או יותר נכון, חילוף טעון שיפור. כמות האבדות פה רבה, רובם הם שחקנים ממוצעים שלא שומעים עליהם בכל יום, אך עדיין מהסגל הפותח. אציין שלמרות זאת, קו ההתקפה עדיין הכי טוב בליגה, פרסקוט אליוט דז ווויטן עדיין רלוונטים, והקבוצה עדיין מהטובות בליגה, אבל אין זה מכפה על העובדה שבה השמירה על הרסיברים היריבים כרגע תהיה רעועה. שפרו נא!

במה להשקיע בדראפט: הפסקה הקודמת היא ההסבר המלא למה צריך השנה קורנרים וסייפטים, אך לא לזלזל בתפקידים אחרים הכוללים טייט אנד לחילוף לוויטן המזדקן, וקו הגנה שעדיין בחיתוליו.

ציון: 62

29. גרין ביי פאקרס, מאזן העונה האחרונה: 10-6.

נפלו בגמר הNFC:

החתמות בולטות: ניק פרי (ליינבאקר), מארטלוס בנט (טייט אנד), לאנס קנדריקס (טייט אנד), דאבון האוס (קורנרבק).

איבודים בולטים: מיכה הייד (סייפטי), טי ג׳יי לאנג (גארד) , ג׳יי סי טרדר (סנטר), ג׳ארד קוק (טייט אנד), אדי לייסי (רנינגבק), דאטון ג׳ונס (דפ׳ אנד), ג׳וליוס פפרס (ליינבאקר חיצוני)

טד ת׳ומפסון עושה עבודה רעה בהבאת שחקנים לקבוצה הזו, אך הוא חייב את חייו לאהרון רודג׳רס כי כל עוד רודג׳רס בשיאו – יש לקבוצה הרבה מקום בטופ. הפעם במקום ג׳ארד קוק נכנסים שני טייט אנדים: מארטלוס בנט ולאנס קנדריקס (עד מתי טייט אנדים מהראמס???), שהם פחות או יותר החתמות נחמדות מאוד, ודאבון האוס מהג׳קסונוויל הוא החדש של הפאקרס בעמדת הקורנרבק הנכשלת שלהם. לעומת החתמות אלה, האיבודים רבים: חורים גדולים נוצרים בתפקידי מפתח נוספים כגון הרנינגבק, הסייפטי, קו ההגנה, וקו ההתקפה. כאשר קו ההתקפה נחלש, אהרון רודג׳רס חשוף יותר. בקיצור: תנו את העבודה לאהרון ובניו, הוא באמת עושה עבודת קודש.

במה להשקיע בדראפט: הרבה יגידו שקורנרים, אסכים, אך לדעתי עדיף ליינבקר חדש שימשיך את השושלת שיותיר אחריו קליי מאת׳יוס. אל תשכחו רנינגבק חדש, ושחקני סקנדרי נוספים.

ציון: 65

30. פיטסבורג סטילרס, מאזן העונה האחרונה: 11-5.

נפלו בגמר הAFC:

החתמות בולטות: ג׳יימס האריסון (ליינבאקר חיצוני), קנדל האנטר (וויד רסיבר), קוטי סנסובאו (קורנרבק), נייל דייויס (רנינגבק/מחזיר בעיטות), טייסון אלואלו (דפ׳ אנד).

איבודים בולטים: לורנס טימונס (ליינבקר פנימי), מארכוס וויטון (ווייד רסיבר), ג׳ארביס ג׳ונס (ליינבקר חיצוני), דיאנג׳לו וויליאמס (רנינגבק).

בשביל פיטסבורג, הסוכנות החופשית היא בונוס, תמיד לא יעיינו יותר מדי או יירדפו חזק מדי אחרי שחקנים. דבר זה טיפה מצער כי עד שהם פעלו, הם איבדו לעצמם שחקן מפתח בלורנס טימונס וטרם מצאו לו מחליף (היה ניסיון כושל על דונטה הייטוואר). אך למרות הכפשות אלו, פיטסבורג פעלו בצורה נחמדה והביאו סחורה שהם מאמינים בשיפורה בתוך הקבוצה: האנטר בתור שחקן חיזוק בתפיסה, סנסובאו בסקנדרי המשתפר, נייל דייויס כחילוף ללביון בל המוכשר וכמחזיר בעיטות נוסף, והתוסף האהוב עליי: אלואלו בקו ההגנה הסוער. כמובן שאי אפשר שלא לקנח במאסטר חדרי הכושר של הליגה ג׳יימס האריסון בן ה38 שנראה כאילו הגיל לא משפיע על איכות המשחק שלו: הוא חוזר לעוד עונה או שתיים.

במה להשקיע בדראפט: ליינבקר חיצוני ופנימי, סייפטי, ואולי טייט אנד חדש שרות׳ליסברגר ישמח למסור אליו את הכדור.

ציון: 79

31. אטלנטה פאלקונס, מאזן העונה האחרונה: 11-5.

הפסידו בסופרבול:

החתמות בולטות: מאט שואוב (קוורטרבק), ג׳ק קראפורד (דפ׳ טאקל), קמל אישמעאל (סייפטי), דונארי פו (דפ׳ טאקל), אנדרה רוברטס (ווייד רסיבר).

איבודים בולטים: פטריק דימרכו (פולבק), פול וורילו (ליינבקר), אריק ווימס (ווייד רסיבר).

ההפסד כואב, מאוד כואב. אך מתחילים דף חדש בעונה הבאה, הסירו צער מליבכם. את הפגרה הזו אוהדי אטלנטה יסכמו בשתי מילים: דונטארי פו. האיש הכבד ביותר שרשם טאצ׳דאון בריצה ובמסירה, מלך המהלכים המבלבלים, והדפנסיב אנד מהכבדים והגדולים בליגה. זה הרכש העצום של המועדון הנ״ל, והוא ללא ספק דרך מתוקה להתחיל את ההכנות לעונה הבאה. יחד איתו כמה שמות בינוניים נוספים שיצוצו בכל מקום בהגנה הצעירה שנבנית באטלנטה. בקיצור: מעבר חד מפגרה עצובה למרנינה.

במה להשקיע בדראפט: אין הרבה מה, שחקן קו הגנה וליינבאקר יועילו, אך תעבדו על הכימיה ביניכם יותר.

ציון: 86

32. ניו אינגלנד פטריוטס, מאזן העונה האחרונה: 14-2.

זוכי הסופרבול ה51:

החתמות בולטות: ג׳יימס דבלין (פולבק), דוויין אלן (טייט אנד), סטפון גילמור (קורנרבק), אלן בראנץ׳ (דפ׳ טאקל), בראנדין קוקס (ווייד רסיבר), לורנס גאי (דפ׳ טאקל), קוני אילי (דפ׳ טאקל), רקס בורקהד (רנינגבק), דונטה הייטוואר (ליינבאקר), מייק גיליסלי (רנינגבק).

איבודים בולטים: לוגאן רייאן (קורנרבק), ג׳באל שירד (דפ׳ טאקל), מארטלוס בנט (טייט אנד), כריס לונג (דפ׳ אנד), באקביוס מינגו (ליינבקר).

זוכי הסופרבול האחרון, וזוכי הקאמבק המרשים ביותר אי פעם בספורט (סליחה ברצלונה) באו ברוח קרב גם לשפר את הסגל המפחיד שלהם העונה: מצויינים לכם לעיל׳ האיבודים הלא רבים שחוותה מועדון זה, לא נראלי שזה מצער אוהד אחד של הקבוצה. נמשיך להוספות: לטום בריידי יהיו כרגע 4 רנינגבקים שונים להעביר אליהם את הכדור: ג׳יימס ווייט, דיון לואיס, רקס בורקהד, ומייק גיליסלי, כל אלו מבלי להכליל את לגארט בלאנט העלול להצטרף. נמשיך עם הרסיבר החדש שהצטרף, בראנדין קוקס. עכשיו קוקס ואדלמן יהיו צמד הרסיברים הדומיננטי ביותר של הפאטס מאז ״רנדי מוס ו-ווס וולקר״. כמובן שגם דוויין אלן הצטרף כדי להחליף את רוב גרונקאוסקי העצום, אך ההגנה גם השתדרגה. מלבד ההחתמה החוזרת של הייטוואר, מצטרפים לורנס גאי, קוני אילי (בקו ההגנה) וסטפון גילמור, הקורנר הכי מוערך בסוכנות החופשית (אם לא הוא אז איי ג׳יי בוייה הוא הכי מוערך). כל אלו יהוו שידרוג עצום להגנה הסבירה של הפאטס. ממלכת ביליצ׳ק ממשיכה לנוע מהר, ולא נראה שמישהו מתקרב אל המעצמה הזו. בקיצור: מתי עונת 2018?

במה להשקיע בדראפט: מיותר לכתוב כאן משהו בעיקרון, אין הרבה בחירות ואין בחירה אחת בשני הסיבובים הראשונים. פשוט קחו שחקני חילוף במה שבא לכם (בעיקר בקו ההתקפה).

ציון: 97

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort