כבר לא "נער הזהב": אוסקר דה לה הויה בן 44

"נער הזהב" של האגרוף, כבר בן 44. אוסקר דה לה הויה, הלוחם יפה התואר ששלט בזירה וזכה בתארים בקריירה שנמשכה 16 שנים. לאחר שפרש, נחשפנו לכך שמתחת לפני השטח לא הכל עבר חלק לאוסקר שבמשך שנים הציג פרסונה תקשורתית נקייה.  המתאגרף שעלה לגדולה מהרחובות הקשים של מזרח לוס אנג'לס, פיתח התמכרות לטיפה המרה ולאבקה הלבנה. לאחר שנכנס ויצא ממוסדות גמילה, אוסקר נעצר בשבוע שעבר בחשד לנהיגה בשכרות, ולנו רק ניתן לראות מה יעלה בגורלו של אחד המתאגרפים המרשימים שנראו מחוץ לקטגוריית המשקל הכבד

 

אוסקר דה לה הויה שחוגג היום 44 שנים על פני האדמה, היה  המתאגרף הדומיננטי ביותר במהלך שנות ה-90 ותחילת המילניום, במשקלים הנמוכים. לוחם שהציג דומיננטיות כוחנית בזירה, לצד פרסונה של מאהב לטיני שרמנטי מחוצה לה. האישיות של אוסקר לצד יופיו המשגע, משכו לענף רווי  הטוסטסטרון והגברתנות, גם מעריצות צעירות שהיו צורחות את שמו של אוסקר בכל הופעה ציבורית שלו, בעוד הן דוחפות אחת את השנייה במטרה להתקרב כמה שיותר למי שנקרא לאורך כל הקריירה שלו -"נער הזהב".

RELATED POSTS

את הכינוי הזה שליווה אותו לאורך כל הקריירה, אוסקר קיבל לאחר האולימפיאדה בברצלונה, בה הביא ל-ארה"ב את מדליית הזהב היחידה ממשלחת האגרוף בטורניר, לאחר שגבר בגמר בקטגוריות משקל קל, על מרקו רודולף הגרמני. אוסקר הגיע לבירה הקטלונית, כמו כל מתאגרף אחר, לאחר אימונים קשים ועבודה אינטנסיבית על כוח, כושר וטכניקה. אך בשונה מהקולגות שלו לאוסקר הייתה מוטיבציה שרק טרגדיה נוראית יכולה לבנות.

סיסיליה דה לה הויה הייתה המעריצה הגדולה ביותר של בנה, אומנם האב ג'ואל היה מי שהכריח את אוסקר להתמיד באגרוף משהיה בן 6 בסך הכל, אך ססיליה סיפקה את ההשראה, את החיזוקים החיובים ואת האופציה להתעסק בדברים אחרים מלבד האגרוף. בהשראת אמו, אוסקר פיתח חיבה גדולה למוזיקה ושירה, כמו גם לציור ורישום, ובלי שום קשר גם נהנה לרכב על סקייטבורד עם חברים. משפחת דה לה הויה הייתה משפחה ענייה, מ-"הבאריו" של מזרח לוס אנג'לס-הגרסה המקסיקנית-אמריקאית לגטו אורבני. לעתים לא היה מה לאכול בבית, והמשפחה נאלצה להתבסס על תלושי מזון. אך מה שלא היה ברכוש, הושלם בבסיס משפחתי יציב ואיתן שכלל את שני ההורים, אוסקר עצמו, האח הגדול ז'ואל והאחות הקטנה נינה, האבא נתן מסגרת שתמנע מהילדים להגיע לכנופיות הרחוב, בעוד האם טיפחה את אישיותם.

אוסקר ואחיו הגדול ג'ואל ג'וניור, היו מגיעים כל יום אחרי בית ספר למכון האגרוף על מנת להכות את השק, לקפוץ על החבל ולעבוד היסודות . אוסקר הלך והתחזק עד  כדי כך, שלאחר שספג הקנטות מאחיו הגדול ממנו בשלוש שנים, אוסקר קם והכניס מכת אפרקט לצלעות של ג'ואל, שחדל להציק לאחיו הקטן לנצח. אוסקר אומנם לא נהנה מהאגרוף בהתחלה, אבל הוא כיבד את אביו ומהשיך להתמיד באימונים עד שהזירה הפכה לחלק ממנו.

אוסקר הילד במהלך קרב (wall street journal)
אוסקר הילד במהלך קרב (wall street journal)

עד גיל 18 אוסקר ניצח במספר תחרויות יוקרתיות והפך לאחד המתאגרפים הצעירים המרשימים ביותר בארה"ב. אך, יש יריבים שאי אפשר לחבוט בהם ולהתישם עד שיפלו. אמו של אוסקר חלתה בסרטן השד, מה שהכניס את כל הבסיס האיתן של משפחת דה לה הויה, לסחרור קשה. גם במהלך ההתמודדות עם המחלה ססיליה דה לה הויה הייתה מגיעה לקרבות של אוסקר, מעודדת, מריעה ומנופפת בדגלי מקסיקו וארה"ב. בישורת האחרונה, שהיא כבר  על ערש דווי, ססיליה שיתפה את בנה בכך שהיא מייחלת שייצג את מדינתו באולימפיאדה ויביא את הזהב.

לאחר שסיים קריירה חובבנית מרשימה במאזן של 227 ניצחונות וחמישה הפסדים בלבד, אוסקר המשיך לסבב המקצועני וגם שם השאיר חותם במהרה. את שני הקרבות הראשונים שלו ניצח ב-KO ׁ(נוקאווט) מהיר בסיבוב הראשון. בקרב הבת מצווה שלו בסבב המקצועני, אוסקר ניצח את ג'ימי ברדהל הדני וזכה בחגורת האליפות הראשונה שלו, למשקל קל-נמוך. אוסקר המשיך לנצח בדומיננטיות ולקטוף חגורות בקטגוריות משקל שונות, אך גם לאסוף לא מעט מבקרים על הדרך.

אנשים בעולם האגרוף לא ידעו איך לאכול את הילד היפה, שנלחם באגרסיביות ועדיין הצטייר כמעין "פאפיצ'ולו", כוכב פופ יותר מאשר מתאגרף. מבקרים רבים הרגישו שאוסקר לא נלחם ביריבים מספקים בשביל לייצר לעצמו מורשת אמתית. יאמר לזכותו של אוסקר, שהוא התייחס לביקורות ברצינות גבוה. לכן הוא שכר את שירותיו של בוב ארום, מארגן קרבות וותיק שיבנה אירוע מרכזי מול לוחם ראוי. היריב שנבחר היה ז'וליו סזאר צ'אבז, אגדת אגרוף מקסיקנית והאלוף למשקל קל-בינוני.

צ'אבז היה המתאגרף הפופולרי יותר, גם בקרב הקהילה הלטינית בארה"ב, שראתה באוסקר ילד אמריקני, לעומת ה-"לוצ'דור" מהמורשת המפוארת של היבשת. אבל שהגיע הקרב היה רק מתאגרף אחד בזירה בלאס-ווגאס. אוסקר עלה לקרב כשיש לו משהו להוכיח, וכבר לאחר דקה "נער הזהב" הכניס ג'ב ישירות לעינו של הלוחם הוותיק. לאחר 4 סיבובים בלבד, הרופא הורה לשופטים שצ'אבז אינו מסוגל להמשיך בקרב, ואוסקר דה לה הויה, זכה בקרב, בתואר וברגע המכונן ביותר בתחילת המורשת שלו. הקרב הזה בעצם הועבר השרביט לאוסקר, על מנת שיהפוך למתאגרף הדומיננטי ביותר בעשור מחוץ למשקל הכבד.

אוסקר המשיך להגן על התואר, ולצאת עם הנשים היפות באמריקה, אוסקר התארס למיס אמריקה לשעבר, שאנה מוקלר, עמה הביא ילדה לעולם, בנוסף לילדו הבכור מנישואים קודמים. במהלך התקופה הזו אוסקר החל לחשוב על יוזמות מחוץ לזירה. באקט של נתינה בחזרה לקהילה, וגם בואו נודה, למען יחסי ציבור ושימור תדמית, אוסקר ניצל את כוחו ועושרו על מנת להחזיר לקהילה ממנה בא, אוסקר בנה מרכזי למידה ומתנסים במזרח ל"א, כמו גם מכוני אגרוף. לזכר אמו המנוחה, אוסקר פתח מרכז רפואי לסרטן שנושא את שמה של ססיליה דה לה הויה.

אוסקר המשיך להגן על תאריו במשך 9 קרבות, לפני שנקבע הקרב הגדול נגד פליקס טרינידד מפורטו ריקו. הקרב בין שני המתאגרפים הכישרוניים, הפך להיות אירוע ה-Pay per view הנצפה ביותר אי פעם, מחוץ לקטגוריית המשקל הכבד. 1.4 מיליארד צופים צפו בקרב שהוכרע על ידי השופטים שקבעו שאוסקר הפסיד לראשונה בקריירה המקצוענית שלו. אוסקר לא הסכים עם ההחלטה וכך גם צופים רבים בקרב, מכיוון שהוא שלט בקרב מהסיבוב ה-5 עד ל-9 עד שעבר לאסטרטגיה שנויה במחלוקת, לא לגמור את הקרב  ב-KO, אלא לתת לזמן להסתיים ולנצח בניקוד.

האחים למשפחת דה לה הויה עם תמונה של אמם, מחוץ למרכז למלחמה בסרטן שאוסקר הקים (find a grave)
אוסקר אחיו ואחותו לצד תמונה של אמם, מחוץ למרכז למלחמה בסרטן שאוסקר הקים (find a grave)

 

לאחר הפסד נוסף לשיין מוסלי, המתאגרף שהפך עם השנים לעקב האכילס שלו. אוסקר החליט לקחת פסק זמן מעולם האגרוף. למרות הזמן מחוץ לזירה, אוסקר המשיך להעסיק את עצמו. מלבד ההתעסקות הכללית בחייו של הרכילאים וצלמי הפפראצי, המתאגרף החתיך החליט לנסות ולהגשים חלום נוסף של אמו המנוחה. אוסקר החל להקליט אלבום . באותה תקופה הפופ הלטיני צבר תאוצה הולכת וגוברת, ושמות כמו ג'ניפר לופז, ריקי מרטין ואנריקה איגלסיאס הפכו לחלק אינטגרלי ממצעדי הלהיטים של אמריקה והעולם כולו. במהלך הקלטת בלדה נוגה, אוסקר מצא את עצמו לא מתחבר לסיטואציה, המפיק מצא פתרון והראה לו קליפ של זמרת עמה עבד בפורטו ריקו- בשם מילי קורטייאחר. אוסקר נשבה באותו רגע ביופייה של הזמרת, שעוד לא ידעה על קיומו, אך גם זה עמד להשתנות.

בינתיים האלבום שנשא את שמו של אוסקר יצא לאור, ואף היה מועמד לגראמי. אנשים המשיכו להתפעל מהדיסוננס שהוא אוסקר דה לה הויה-מתאגרף קשוח, עם נפש עדינה. אך לא עבר יותר מידי זמן, בשביל  שגם דעת הציבור תבין שגם הלוחם היפה, אינו מושלם כמו שהפרסונה הציבורית שלו ניסתה להציגו. בצעד תמוהה אוסקר שכבר זכה להכיר את הבחורה מהקליפ ששימשה לו להשראה, לקח אותה עמו לטקס של המוזיקה הלטינית, ששודר בטלוויזיה, בעוד שאנה, ארוסתו דאז ואם ילדתו, ישבה בבית וראתה את הטקס בטלוויזיה, ואת בן זוגה הולך עם אחרת לאירוע. אוסקר ושאנה out, מילי ואוסקר IN.

עטיפת האלבום (amazon)
עטיפת האלבום (amazon)

 

בשנת 98 אוסקר גם הצליח לצאת כמעט ללא פגיעה ציבורית, מהאשמה באונס, מקרה שנסגר מחוץ לבית משפט, ועד היום לא כל כך ברור מה קרה שם. גם במקרה הזה אוסקר הצליח לצאת כמעט ללא פגיעה.

אני מאוהב, פגשתי את נערת חלומתיי, אי אפשר לשחק עם הלב".

אמר המאהב\לוחם לגבי מי שהפכה במהלך השנים לאשתו.

זוג משמיים, אוסקר ומילי (whodateswho)
זוג משמיים, אוסקר ומילי (whodateswho)

 

 

לאחר תקופה ממושכת, אוסקר חזר לזירה במרץ 2001, על מנת להביס את ארתורו גאטי בנוקאווט טכני. שלושה חודשים לאחר מכן "נער הזהב" הוסיף לעצמו חגורה נוצצת, בקטגוריית משקל נוספת, לאחר שניצח על פי החלטה חד משמעית של השופטים, את חאבייר קסטילו הספרדי, שהחזיק בתואר משקל קל-בינוני של ארגון ה-WBO.  אוסקר לקח פסק זמן נוסף וחזר לאחר שנה וחצי בשביל לשמור על התואר מול יריבו המר פרננדו וורגאס, ויורי בוי קאמפס ממקסיקו, ועל הדרך לקטוף את אליפות המשקל בינוני של מגזין "The ring". אוסקר ספג הפסד נוסף לשיין מוסלי, לנפני שניצח את יורי סטורם הגרמני בהחלטת שופטים, על מנת לזכות באליפות למשקל בינוני של ה-WBO.

לאורך הקריירה אוסקר צבר 10 אליפויות ב-6 קטגוריות משקל (youtube)
לאורך הקריירה אוסקר צבר 10 אליפויות ב-6 קטגוריות משקל (youtube)

 

לאחר שספג KO ראשון בקריירה, מאגרופיו של ברנרד הופקינס, "נער הזהב" שכבר לא היה כזה צעיר, התאושש מול ריקארדו מאיורגה על מנת לזכות בתואר למשקל קל. הקרב הבא של "נער הזהב" המזדקן, היה מול מי שהפך להיות השלב הבא באבולוציה של עולם האגרוף ואחד הלוחמים המרשימים של דורו, פלויד מיוות'ר ג'וניור. יחסית לשניים שמעולם לא חיבבו אחד את השני, יש לשני הלוחמים הללו לא מעט קווי דימיון. אומנם כל אחד התאים את עצמו לתקופה בה עלה לגדולה, אך שניהם ידעו להשתמש בתקשורת על מנת למנף את עצמם. שניהם גדלו למשפחות של לוחמים, אביו וסבו של אוסקר היו מתאגרפים במקסיקו, בעוד מיוות'ר מגיע ממשפחת אצולה של מתאגרפים, שכוללת את אביו פלויד סיניור,  ושני דודיו רוג'ר וג'ף (אותו אוסקר ניצח בתחילת הקריירה).

במהלך מסיבת העיתונאים לקראת הקרב מול מיוות'ר (Craziest Sports Fights)
במהלך מסיבת העיתונאים לקראת הקרב מול מיוות'ר (Craziest Sports Fights)

 

הבנייה ויחסי הציבור הזכירו לעתים טלנובלה לעוסה. פלויד הצהיר שמבחינתו  אוסקר דה לה הויה היה לא יותר מבן-אדם מזויף, בעוד הוא "שומר על האותנטיות". לקראת ההכנות לקרב, אוסקר שהתאמן במהלך השנים האחרונות עם פלויד סיניור, אביו של יריבו, החליף אותו בפרדי רואץ', המאמן המוערך החולה בפרקינסון, שלמרות המחל' אימן לאורך השנים אלופי עולם רבים, כמו גם כוכבים הוליוודים.

זה היה עימות בין הדור החדש לישן, "Money" מיוות'ר נגד "נער הזהב", הלטיני השרמנטי נגד הצעיר עם ה-"סוואגה". הקרב שנערך במלון ה-MGM Grand בלאס-ווגאס, שבר את השיא של הקרב בין אוסקר לצ'אבס שנערך 11 שנים לפני, לשיא הצפיות בקרב מחוץ לקטגורית המשקל הכבד. השניים סיפקו הצגה אדירה, אוסקר הפתיע באגרסיביות שלו לאורך הקרב מול היריב הצעיר והמהיר ממנו, והכניס כמה קומבינציות מרשימות לגופו של פלויד. לאחר 12 סיבובים של מלחמת גוף ומוח בין אסכולות שונות, מיוות'ר זכה בניצחון בהחלטת רוב של השופטים. למרות ההפסד אוסקר סיפק רגע הוליוודי "רוקי בלבואה" סטייל, וזכה בכבוד והערכה.

זו הייתה יכולה להיות יופי של נקודת זמן לפרוש, לאחר הקרב מילי הודיעה לבעלה שהיא בהיריון עם ילדם השניי. בנוסף אוסקר חשב מראש על העתיד הכלכלי של משפחתו  ופתח חברה בשם Golden boy promtions שמקדמת קרבות ולוחמים. אך אוסקר התעקש להמשיך במה שהניע את חייו מגיל 6, ואפשר לומר בעדינות שמפה החלה הקריסה.

שנה וחצי לאחר הקרב ההרואי מול מיוות'ר, אוסקר קבע קרב מול לוחם גדול נוסף שעלה לתהילה כמו סופרנובה-מני פקיאו. בניגוד לקרב מעורר הכבוד מול פלויד, אוסקר לא הגיע מוכן לקרב הזה, ולמרות יתרון פיזי ויחסי הימורים שנטו לטובתו, אוסקר ספג מפלה מול מי שהוכתר כמתאבק העשור הקודם, ולאחר שמונה סיבובים בשליטתו של הפנומן מהפליפינים, אוסקר דה לה הויה פרש מהקרב, ובעצם סיים את קריירת האגרוף שלו. מאמנו פרדי רואץ' שעבר לאמן את פקיאו לאחר אותו קרב, ניסה למנוע ממנו להשתתף בקרב הזה, אך אוסקר לא הקשיב.

הקרב האחרון של "נער הזהב" מול מני פקיאו (boxing news)
הקרב האחרון של "נער הזהב" מול מני פקיאו (boxing news)

 

אוסקר סיים בקול ענות חלשה  קריירה גדולה  המאזן המקצועני שלו עומד על 39 ניצחונות, 30 מהם בנוקאווט, ותשעה הפסדים.  במהלך 16 שנים, "נער הזהב" זכה ב-10 אליפויות עולם ב-6 קטגוריות משקל שונות כמו גם למדליה אולימפית לפני שהפך למתאגרף מקצועי. אוסקר הוכנס ב-2008 להיכל התהילה של המשלחת האולימפית של ארה"ב. שנה לפני זה, אוסקר זכה לכבוד שרק אגדות כמו  הכדורסלן מג'יק ג'ונסון ושחקן ההוקי ווין גרצקי זכו לקבל, ופסל בדמותו הוצב מחוץ להיכל הסטייפלס סנטר לוס אנג'לס. הקרבות בהם השתתף הניבו לאורך השנים בסביבות 700,000,00 דולר!!!

החיים ללא אגרוף היו קשים לאוסקר, שפיתח תלות באלכוהול וקוקאין. אוסקר הודה ברעיון שהוא מכור, ושהוא בגד באשתו. אוסקר אף הודה שתמונה שלו לצד בחורה לא מוכרת שנחשפה ב-2007 לבוש בבגדי נשים, אותנטית, למרות הכחשות גורפות כהפרשה צצה. אוסקר נכנס ויצא ממכוני גמילה, כשאשתו ממשיכה לתמוך בו. עד שבשבוע שעבר אוסקר נעצר בחשד לנהיגה בשכרות, והוא יאלץ להמשיך להילחם בקרב הקשה שלא נמשך 12 סיבובים עד שנשמע הגונג, הקרב מול נפשו שלו.

אוסקר דה לה הויה, בראיון לגבי ההתמכרות לסמים ואלכוהול והבגידות באשתו (daily mail)
אוסקר דה לה הויה, בראיון לגבי ההתמכרות לסמים,אלכוהול והבגידות החוזרות באשתו (daily mail)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?