אין גיל לאהבה – סרינה וויליאמס זוכה בתואר גראנד סלאם מספר 23

במשחק הטניס המרגש ביותר שראינו בשנים האחרונות, סרינה וויליאמס גברה על אחותה בקרב מורט עצבים, בתוצאה 6:4, 6:4, בללא ספק, המפגש ההזוי והפסיכולוגי ביותר בין השתיים. סרינה, ששברה את מחבטה מזעם במשחקון השלישי של המשחק, זכתה בגראנד סלאם מספר 23 שלה וה-7 על אדמת אוסטרליה, ובכך היא שוברת את השיא האלמותי של שטפי גראף האגדית ונעמדת לבדה בראש זוכות תארי הגראנד סלאם בטניס בעידן הפתוח המקצועני, יותק מכל טניסאית או טניסאי. כעת היא נמצאת רק זכייה אחת מלהשוות את השיא האגדי של מרגרט קורט, שזכתה ב-24 כאלו גם בעידן הפתוח וגם בעידן החובבני. לעומתה, אחותה ונוס, שהקהל עודד באהבה ואהדה במהלך כל המשחק, אמנם הפסידה, אבל החיבוק המלבב שנתנה לאחותה בסוף המשחק מסמל, שלמרות כל הלחץ שנראה במשחק, שהן אחיות לפני הכל.

"את האחות הקטנה שלי, תמיד היית איתי. כשהפסדתי, תמיד היית שם" – ונוס, בנאום ההפסד הקורע שלה לאחר המשחק. "הניצחון שלך הוא גם ניצחון שלי. מקווה לחזור גם בשנה הבאה".

במפגש ה-28 בין השתיים, כשסרינה מובילה 16:11 במפגשים, השתיים עלו על המגרש באצטדיון ה-"רוד לאבר ארנה" עם המון רצון בלב ועצבים בבטן, ונתנו את משחק חייהם. לעולם, באף אחד מ-27 המפגשים האחרונים שלהן, הן לא שיחקו עם כל כך הרבה תשוקה ותחרותיות. כל אחת צעקה, שאגה, בכתה וריגשה, אבל רק אחת יצאה כמנצחת. סרינה וויליאמס, האישה הלא נגמרת, תעלה החל מהשבוע הבא לראש טבלת הדירוג העולמי, ואולי זה הגיע לה פחות מלאחותה, שתעלה למספר 11 בדירוג, ובקצב הזה תחזור לעשירייה הראשונה במהירות, סרינה, האישה המבוגרת ביותר שזוכה בתואר גראנד סלאם בעידן הפתוח, ממשיכה את דרכה בדרך להיות באופן רשמי השחקנית הטובה בהיסטוריית הענף. מה שמוכיח שלאהבה לספורט אין גיל.

RELATED POSTS

אגדה. ונוס וויליאמס (ausopen)
אגדה. ונוס וויליאמס (ausopen)

"אני לא אוהבת את המילה קאבמק, היא תמיד הייתה פה" – סרינה מדברת על ונוס, בנאום הניצחון לאחר המשחק. "בלעדייך לא הייתי מגיעה ל-23 תארי גראנד סלאם. אף לא לאחד".

המשחק אמנם לא היה הטכני והמדויק ביותר, אך הוא בוודאות היה היפה ביותר שראינו בתחרות הזו. במצב של 2:2 במערכה הראשונה, אף שחקנית עד לתוצאה זו לא שמרה על הגשותיה (4 שבירות רצופות). בנוסף, מרוב לחץ, סרינה שברה את מחבטה במשחקון השלישי של המשחק. סרינה אמנם לא הגישה טוב במערכה הראשונה, אבל עד סוף המשחק היא שיפרה מעט את הנתון הזה, כשהיא הגישה את ההגשות הראשונות בדיוק של 61%. ונוס יכולה להרגיש מקופחת, כי בחלקים מסוימים של המשחק היא שיחקה יותר טוב מאחותה, וזאת רואים במיוחד בסטטיסטיקה. האחות המבוגרת בין השתיים חבטה רק 3 שגיאות כפולות לעומת 5 של סרינה (4 שגיאות כפולות בשני המשחקונים הראשונים של המשחק לסרינה), והיא הגישה את ההגשות הראשונות באחוזים של 69%, לעומת 61% של אחותה, וכן 6 ווינרים יותר. אבל זה לא משנה, בסופו של דבר, מנצחת מי שזוכה בנקודות המכריעות, שלוקחת יותר מערכות.

הטובה בהיסטוריה. סרינה (news corp australia)
הטובה בהיסטוריה. סרינה (news corp australia)

מהלך המשחק:

המערכה הראשונה: ונוס החלה להגיש, ולאחר שהפסידה לאחותה שתי נקודות רצופות, ביצעה אייס וצימקה ל-30:15, כי סרינה חבטה שני ווינרים מדהימים ושברה כבר במשחקון הראשון, 1:0 לסרינה. האחות הקטנה התחילה עם הגשותיה, והיא לקחה את שתי הנקודות הראשונות בקלות ועלתה ל-30:0, אבל בעקבות שגיאה כפולה בהגשה והתעוררות קטנה של ונוס, המצב השתווה ל-30:30. אלופת אוסטרליה הגישה אייס, אבל שלוש שגיאות בלתי מחויבות נתנו לונוס לשבור חזרה, שוויון 1:1, מדהים. הבכורה מבין השתיים המשיכה את המומנטום החיובי ולקחה את הנקודה הראשונה במשחקון ההגשה שלה, אבל סרינה לא נתנה לזה לברוח לה, והיא בצעה חבטת החזרה מדהימה, שהשוותה ל-15:15. ונוס נלחצה, ביצעה שגיאה כפולה שנייה במשחק, אבל הצליחה גם מזה לצאת, והמשחקון הלך ל-40:40. סרינה לא הצליחה להגיע לכדור, והוציאה את עצביה על המחבט שלה, שאותו היא שברה! חברות? לא בטוח. אולי זה עזר לה,, כי היא שברה פעם נוספת, 2:1 לסרינה.

סרינה עמדה בחלץ, המחבט פחות (ausopen)
סרינה עמדה בחלץ, המחבט פחות (ausopen)

סרינה רוצה להגיש ולא להישבר (לשם שינוי), והיא עלתה ל-30:0 מהיר במשחקון הרביעי. ונוס ביצעה חבטת החזרה מצוינת ונתנה עוד ווינר לאחר מכן, וצימקה ל-30:30. סרינה ביצעה שגיאה כפולה, נוספת, והמשחקון הלך לשוויון 40:40. סרינה שגאה בפעם השלישית! אבל נתנה אייס עם צעקה ששמע כל העולם. סרינה ביצעה שגיאה רביעית! ונשברה בפעם השנייה. שוויון 2:2. ונוס מנצלת את הכעס והלחץ של סרינה לטובתה, ועולה ל-30:0 במשחקון ההגשה שלה. סרינה אמנם לקחה נקודה אחת, אבל ונוס, לשם שינוי, שמרה על הגשותיה ועלתה ל-3:2. סרינה מאבדת את הראש, עם החטאה רעה, וכעת ונוס מובילה 30:0 במשחקון ההגשה של אחותה, אבל היא צימקה ל-30:3 עם אייס רביעי כבר. גם ונוס לא רגועה, והיא ביצעה שתי שגיאות בלתי מחויבות, ובעקבות כך סרינה השוותה ל-3:3. ונוס התחילה טוב את המשחקון ועלתה ל-30:15, אבל שגאה פעם נוספת בהגשותיה וזה עלה לה ביוקר, כי סרינה השתמשה במומנטום שהיא צברה, נתנה שני ווינרים יוצאי דופן והיא שברה, עוד פעם. סרינה מובילה כעת 4:3.

ונוס פתחה את המשחקון השמיני עם ווינר עוצר נשימה, ולאחר מכן גם הכריחה את אחותה להחטיא ועלתה ל-30:0 מהיר. סרינה, כמו שעשתה שמהלך כל המשחק, השוותה ל-30:30 עם אייס נוסף. סרינה המשיכה בשליטתה במשחקון, והיא עלתה ל-5:3. ונוס יעה שהיא עלולה להפסיד כבר עכשיו את המערכה, אז במצב של 30:30, היא הגישה פעמיים באופן מעולה ולקחה את המשחקון. 5:4 לסרינה. סרינה פתחה את המשחקון העשירי עם ווינר קל, ולאחר שונוס החטיאה חבטת גב-יד, לוח התוצאות הראה 30:0. סרינה ידעה לא לתת לאפשרות הזו לחמוק, הגישה שני אייסים רצופים ולקחה את המערכה הראשונה, 6:4 לסרינה וויליאמס.

סרינה מניפה את מספר 23 ושוברת את שיאה האלמותי של שטפי גראף, שכעת היא מספר 2 עם "רק" 22 תארי גראנד סלאם (WTA)
סרינה מניפה את מספר 23 ושוברת את שיאה האלמותי של שטפי גראף, שכעת היא מספר 2 עם "רק" 22 תארי גראנד סלאם (WTA)

המערכה השנייה: ונוס החלה להגיש במערכה השנייה, ועם אייס מדהים היא עלתה ל-30:15. האחות המבוגרת הראתה טניס שמזכיר נשכחות ועם ווינר היא מסיימת את המשחקון, 1:0 לונוס. את המשחקון השני, שבו סרינה הגישה, התחיל יותר חד צדדי מהקודמים לו, כשסרינה עלתה עם הגשות נהדרות ל-40:0. כמובן, סרינה והלחץ שלה נראו עדיין על פני השטח, כשהיא החטיאה חבטת כף-יד בצורה מזעזעת, וזה השפיע עליה גם בנקודה הבא, שבה היא ביצעה את אותה שגיאה. טוב שיש לה הגשות נפלאות, כי בעזרתן היא השוותה ל-1:1. את המשחקון הבא, בו ונוס הגישה, סרינה פתחה נפלא ועלתה שוב ל-40:0, אבל ונוס הצליחה לנצל את חוסר היציבות של אחותה כדי להשוות ל-40:40 (והקהל התעורר). היא הפכה לגמרי את התוצאה, עלתה ליתרון, ועם עוד ווינר מוצלח, היא עולה ליתרון 2:1, באחד המשחקונים הטובים ביותר שלה באליפות. סרינה המשיכה להתייצב, כשבמשחקון ההגשה הבא שלה היא המשיכה עם ההגשות הנהדרות שלה, לפחות בתחילתו. היא חזרה מפיגור 0:15 ועלתה ל-40:15 קליל, בעקבות הטעויות הרבות של ונוס, אבל סרינה הגישה עוד שגיאה כפולה, שבמזל גדול לא עלה לה במשחקון. סרינה משווה ל-2:2.

ונוס החלה להגיש, ומוזר שהחבטות הקלות לא עובדות לה. למרות זאת, היא עלתה ליתרון 40:15, וניצלה לאחר מכן אייס כדי לעלות ל-3:2. במשחקון הבא, ונוס כמעט הצליחה להחזיר סמאש (חבטת נר) של אחותה, אבל לצערה זה יצא החוצה, ואת לפני שהיא חבטה חבטת כף-יד שלא לפריים. ונוס טעתה פעם נוספת, וסרינה השוותה ל-3:3. במשחקון ההגשה של ונוס, במצב של 15:15, סרינה החזירה ווינר מושלם, אבל אחותה המגישה החזירה לה באייס. ב-ראלי הבא, שהיה עד לאותה לקודה גם הארוך ביותר במשחק, סרינה יצאה כמנצחת, אבל היא לא הצליחה לתרגם את זה לשבירה. שוויון 40:40. בסופו של משחקון, סרינה חבטה חבטת החזרה מדהימה ושברה את אחותה, 4:3 לסרינה. במשחקון הגשה מושלם, סרינה עלתה ל-5:3 מבלי לתת אף נקודה לאחותה. ונוס החלה להגיש במשחקון התשיעי, והיא פתחה אותו עם חבטת נר מוצלחת, שנראה כאילו נפצעה בחזה אחריה. סרינה השתמשה בקצה הלבן של הרשת כדי להשוות ל-15:15, אבל ונוס עלתה ל-40:15, עם האייס השביעי שלה במשחק. ונוס לקחה את הנקודה הבאה כשזכתה בראלי קשוח, והיא יודעת שעליה לשבור את אחותה במשחקון הבא, אחרת היא תפסיד את המשחק, 5:4 לסרינה.

היא לא זכתה באוסטרליה שנה שעברה, נכשלה ברולאן גארוס ואפילו באליפות ארה"ב הפתוחה. כנראה שאלוהים, אותו האחיות מכנות Jehova" "God, רצה שזה יהיה מיוחד - שוב גמר בין האחיות וויליאמס. שתי אגדות טניס (WTA)
היא לא זכתה באוסטרליה שנה שעברה, נכשלה ברולאן גארוס ואפילו באליפות ארה"ב הפתוחה. כנראה שאלוהים, אותו האחיות מכנות Jehova" "God, רצה שזה יהיה מיוחד – שוב גמר בין האחיות וויליאמס. שתי אגדות טניס (WTA)

המשחקון, אולי האחרון של הטורניר, החל עם ווינר של ונוס, שגרר את האוהדים באצטדיון לשאוג, אבל סרינה צימקה מהר מאוד ל-15:15. נקודה לאחר מכן, ראלי מרהיב בן 24 חבטות הלך לכיוונה של ונוס והקהל נעמד על רגליו בתשואות. סרינה נראתה תשושה, מנטלית ופיזית, אבל היא שוב הוכיחה שדמה קר כקרח והשוותה פעם נוספת, 30:30. ונוס החטיאה לרשת, וסרינה התחילה לעודד את עצמה, כי יש לה נקודה שיכולה להביא לה את אליפות הגראנד סלאם מספר 23, והיא ניצחה אותה! קבלו את אלופת אוסטרליה לשנת 2017, סרינה וויליאמס!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?