אליפות אוסטרליה הפתוחה: נדאל ממשיך ללהוט בדרך לחצי הגמר

נדאל ניצח את ראוניץ' ועלה לחצי הגמר, ויפגוש שם את דימיטרוב. ניצח 4:6, 6:7 (7:9), 4:6 את הקנדי ועלה לארבע האחרונים במלבורן לראשונה מאז 2014

אליפות אוסטרליה הנוכחית היא שעתם הגדולה של השחקנים הוותיקים, אלה שרבים כבר הספידו. ונוס וויליאמס ומיריאנה לוצ'יץ' ברוני הוותיקות עלו לחצי הגמר בטורניר הנשים, רוג'ר פדרר עלה לארבע הגדולים אצל הגברים וכעת הגיע גם תורו של נדאל, שהעפיל לחצי הגמר באוסטרליה בפעם החמישית, ולראשונה מאז 2014. מנגד, ראוניץ' נראה מתוח ובעיקר חלש מנטלית, כשפספס לא פחות משש נקודות מערכה בסט השני. הקנדי פספס צ'אנס נדיר לעלות בפעם השנייה בקריירה לחצי הגמר במלבורן.

Rafael Nadal, Practice, 25 January 2017. - Luke Hemer/Tennis Australia
חצי גמר ראשון מ-2014 (אתר AO)

מהלך המשחק:

נדאל השיג שבירה במשחקון השביעי כדי לעלות ל-3:4, והשלים ניצחון במערכה תוך 43 דקות. הוא עשה את זה עם מאזן מרשים של 12 ווינרים ו-2 שגיאות לא מחויבות, כשמכות ההעברה שלו הופכות את הקנדי לא אפקטיבי ליד הרשת (8 מ-16 בלבד), כשראוניץ' משיג רק 64 אחוזי הצלחה על ההגשה הראשונה.

במערכה השנייה ראוניץ' הציג משחק הגשה משופר, אבל ביתרון 2:3 הוא נשמע אומר למאמנו "אני לא יכול ללחוץ יותר", וירד לפסק זמן רפואי. נדאל החזיר לעצמו את השליטה עם ניצחון בשני המשחקונים הבאים, אבל ראוניץ' התעשת והשיב מלחמה בדרך ליתרון 4:5. הקנדי פספס במשחקון הבא סט פוינט, ונדאל השווה ל-5:5. ראוניץ' שוב היה קרוב לנצח במערכה, אבל פספס עוד הזדמנות והמערכה הלכה לשובר שוויון, בה נדאל שוב הוכיח עליונות מנטלית בדרך לניצחון 7:9 בשובר השוויון, ו-0:2 במערכות.

הלאה למערכה השלישית והאחרונה במשחק. נדאל וראוניץ' שמרו על ההגשות האחד של השני בפתיחת המערכה, כשנדאל מוביל 1:2. המגמה נמשכה גם במשחקונים הבאים, כשראוניץ' לא מצליח להתמודד עם ההגשות של נדאל, שהוביל 3:4. מנגד, גם נדאל התקשה מאוד עם ההגשות של ראוניץ', שהוביל בשלב זה 3:14 באייסים. למרות היתרון באייסים, נדאל המשיך לשלוט בעניינים, ונקודה מבריקה שלו סידרה לו שבירה בדיוק ברגע הנכון, בדרך לניצחון 4:6 במערכה ובמשחק כולו, שהסתיים תוך שעתיים ו-46 דקות.

נדאל סוער, ושוב חוזר הכי קרוב לשיא עם אפשרות לשחזור היריבות הגדולה עם פדרר בגמר (ATP)
נדאל סוער, ושוב חוזר הכי קרוב לשיא עם אפשרות לשחזור היריבות הגדולה עם פדרר בגמר (ATP)

לקראת חצאי הגמר בזוגות הגברים:

הפתעות הן הסיפור העיקרי בטורניר הנוכחי, גם אצל הזוגות קיבלנו כאלה, בשלב רבע הגמר כאשר צמד האוסטרלים שהגיעו לא מדורגים וללא הרבה סיכוי, מארק פולמנס ואנדרו וויטינגטון ניצחו 6-7, 6-2, 4-6 את ניקולאס מהוט ופייר- היוז הרברט, צמד אשר זכה כבר פעמיים בגראנד סלאם והיו בין הפייבוריטים לזכייה שלישית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לאחר הניצחון, הצמד הצעיר התחבק רבות ובעוצמה, אולי להסתיר את ההלם מכך שניצחו את הצמד מספר אחת בעולם הטניס. ההתרגשות שלהם המשיכה גם לאחר שנרגעו קצת, כאשר במהלך הראיון לאחר המשחק פשוט לא הצליחו למצוא מילים. מזל שעל מגרש הטניס לא צריכים לדבר יותר מדי, והפעולות מדברות בעד עצמן. בסופו של דבר אמרו הצמד שאם היו שואלים אותם בתחילת שבוע, את השלב הזה הם כבר תכננו איפה לראות בטלוויזיה לצד חברים ולא האמינו שיהיו על המגרש.

הצמד הכל אוסטרלי הצעיר קיווה לדרבי מקומי בשלב חצי הגמר אך לצערם הם יתקלו במשוכה קשה נוספת בדרך אל הגמר, שם יפגשו את הצמד המדורג רביעי בעולם – ג'ון פירס האוסטרלי והנרי קונטינן הפיני, שגברו על צמד מקומי נוסף שהפתיע סאם גרות' וכריס גוקיונה 5-7, 3-6.

בחצי הגמר השני נראה את הצמד האמריקאי, אשר חולק גם את אותו שם המשפחה- בוב בריאן ומייק בריאן, צמד האחים, אשר מדורגים במקום השלישי וללא ספק הפייבוריטים הגדולים לעלייה לגמר ולזכייה בגראנד סלאם, לאחר 6 זכיות בעבר. הם יפגשו את צמד הספרדים פאבלו קראנו בוסטה וגיילרמו גארסיה- לופז, צמד נוסף שמגיע לשלב הזה לא מדורג. ועצם הגעתו היא הפתעה עצומה.

g_25012017_polwhit_2
מארק פולמנס ואנדרו וויטינגטון (AO)

למרות שכל הטניסאים בשלב הזה כבר זכו בתואר אחד לפחות בקריירה שלהם כטניסאים, מרבית הפוקוס יהיה על הצמד האוסטרלי הצעיר, פולמנס ווויטינגטון, שבשבילם זה טורניר ראשון ברמה הזאת ואין ספק שסיפור הסינדרלה שלהם חייב לקבל קצת יותר במה, גם אם לא יגיעו לגמר בסופו של דבר. צמד האוסטרלים אמנם הגיעו להישגים בטורנירים אחרים ועם שותפים אחרים, אך זהו הטורניר הראשון שבו הם משתפים פעולה. יחד הם מוכיחים קור רוח, לחימה עצומה, והרבה תמיכה מקומית כמובן מהקהל הביתי, שכבר צמא לאיזה תואר מקומי ראשון מאז 2013, אז זכה הצמד המעורב ג'מילה גיאדוסובה ומתיו אבדן.

לקראת גמר הנשים בזוגות:

גם אצל הנשים היו הפתעות, בשלב חצאי הגמר הפייבוריטיות לזכות והמדורגים ראשון, צמד הצרפתיות קריסטינה מלאדנוביץ' וקארולין גרסיה הפסידו לצמד הצ'כי – סיני אנדראה הלאקובה ושואיי פנג, המדורגות 12 בעולם. הצרפתיות הפסידו 7-6, 6-2.

את תמונת הגמר השלימו המדורגות 2 בעולם, בטאני מטאק- סאנדס ולוסי ספארובה, הצמד האמריקאי- צ'כי גבר על הצמד היפני ארי הוזומי ומיאו קאטו, הלא מדורגות. המשחק הוכרע בשלוש מערכות 2-6, 6-4, 4-6.

גמר הנשים מביא לנו קרב בין שועלות ותיקות בתחום, שלא חסר לאף אחת מהן תארים בקריירה, אך הזוכות מלפני שנתיים, מטאק -סאנדס וספארובה ללא ספק בעמדה יותר בטוחה לזכייה נוספת. היסטוריית הזוכות מלמדת אותנו שהמזל והזהב הולך בדרך כלל עם הזוגות שמגיעות מאותה מדינה ורצות יחד גם שנים רבות. הגמר השנה מספק לנו שתי זוגות מעורבים, אז אולי הפעם דווקא הפייבוריטיות יופתעו? לא חסר לנו הפתעות השנה בטורניר, בהחלט מצפה לנו גמר מעניין.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort