מי רוצה להיות האלופה? תחזית לקראת המשך אליפות אוסטרליה

שנת 2016 הייתה ללא ספק אחת מהשנים הכי מטורפות שעברו בזמן האחרון. מי שקיווה ש-2017 תיהיה רגועה יותר, יכול להנמיך ציפיות. אליפות אוסטרליה הפתוחה, שכמנהגה פותחת את שנת הטניס, עשתה השנה הרבה צרות למדורגים הגבוהים ולשחקנים הותיקים, לדוגמת אנג'ליק קרבר, אלופת העולם הנוכחית וזוכת גראנד סלאם אוסטרליה 2016, שהודחה מהטורניר בסיבוב הרביעי המוקדם. מי תקח את מקומה? דוד בלאייב עם התחזית.

העתיד כבר כאן – מוגורוזה נגד וונדוויי

גאברין מוגורוזה היא שחקנית שלא מיצתה את היכולת שלה בשנים האחרונות. עם כל הכישרון שיש לה, היא נכנסה לתקופת אי יציבות עוד בשנת 2015, כשהגיעה לגמר הווימבלדון לראשונה בקריירה. ולמרות שהיא זכתה (באורח פלא) ברולאן גארוס בשנה שעברה, אין בכלל ספק שהיא מסוגלת ליותר ומיועדת לגדולות. בטורניר הזה, היא לא הפסידה אף מערכה, ונראה שלאט לאט היא מוצאת את קצב המשחק שבעזרתו היא יכולה (אולי) לזכות בתואר הגראנד סלאם השני שלה. מצד שני, לכל אורך התחרות, היא לא פגשה אף יריבה שהייתה אמורה לתת לה פייט רציני. השחקנית הטובה ביותר (על הנייר) שהיא פגשה, הייתה סבאבטובה (32 בעולם), שאותה הספרדייה ניצחה בקלות, 6:4, 6:2.

אבל לפני שהיא תוכל להגיע לגמר, או אפילו לחצי הגמר, מחכה לה יריבה מאוד, מאוד קשה, קוקו וונדוויי האמריקאית והמוכשרת. "השוקו החם" של הטורניר ביבשת השביעית, הדיחה בסיבוב הקודם את המדורגת הראשונה בעולם, אנג'ליק קרבר, ובכך רשמה את אחת הסנסציות הגדולות בטורניר, ואת הניצחון הגדול ביותר שלה בקריירה. בגללה (או בזכותה, תלוי את מי שואלים), קרבר הגרמנייה עלולה לאבד את תואר אלופת העולם כבר בשבוע הבא, זאת אם סרינה וויליאמס תעלה לגמר התחרות. אנשים רבים כבר שכחו שוונדוויי הפתיעה בסיבוב הראשון את רוברטה וינצ'י (15 בעולם), שהייתה אז פייבוריטית לנצח.

באופן מפתיע, קוקו וונדוויי מובילה על הספרדייה המוכשרת עם שני ניצחונות לעומת אחד של יריבתה. הן אמנם לא הספיקו לפגוש אחת את השנייה באליפות אוסטרליה, אבל במפגש האחרון בין השתיים, שהתקיים בשנה שעברה בטורניר המאסטרס בסינסינאטי, ניצחה מוגורוזה בתוצאה 7:6, 6:2. המפגש שלהן ברבע הגמר יהיה משחק בין שתי שחקניות גבוהות, צעירות, חזקות ורעבות, שאין לי כל ספק שהן יספקו את אחד מהמשחקים הטובים והצמודים ביותר השנה באליפות. אם זאת, קוקו וונדוויי מגיעה למשחק לאחר שניצחה את השחקנית הטובה בעולם, לעומת מוגורוזה, שכפי שהוזכר קודם לכן, לא עברה מסוכה קשה מדי במהלך כל ארבעת משחקיה, ולכן וונדוויי היא הפייבוריטית לנצח במשחק הזה, ולעלות לחצי הגמר, כל זאת למרות שהישג השיא של האמריקאית היה רבע גמר ווימבלדון בשנה שעברה, לעומת הזכייה של מוגורוזה ברולאן גארוס. יותר מזאת, וונדוויי, למרות דירוגה היחסית נמוך לעומת שאר הבנות בשלב זה, היא המועמדת הגדולה ביותר להגיע לגמר מבין ה-4 בחצי העליון של ההגרלה, ואולי ביום טוב גם לזכות באופן סנסציוני באליפות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
תתעלה או תודח? מוגורוזה (Vavel)

ישן נגד חדש – ונוס וויליאמס נגד פבלוצ'נקובה

ונוס וויליאמס אמנם מזמן לא בשיאה, אבל זה לא מנע ממנה מלהגיע ללא שום קושי לרבע הגמר, לעומת השנה שעברה, בה ארזה את חפציה כבר בסיבוב הראשון. אלופת העולם לשעבר כבר בת 36, אבל עדיין אסור להספיד אותה, גם למרות דירוגה (13) הנמוך לעומת זה שהורגלנו אליו בשנים היפות שלה. האמריקאית האגדית זכתה 7 פעמים בתואר הגראנד סלאם, אמנם לעולם לא הצליחה לעשות זאת על אדמת אוסטרליה, דבר שככל הנראה לא ישתנה לעולם. אם זאת, ניסיון יש לה, ואם נדאל ופדרר בגילם המתקדם עושים השנה חייל באליפות הזו, אז למה שהגברת וויליאמס הותיקה לא תצטרף גם היא למסיבה?

אנה פבלוצ'נקובה (24 בעולם) קיבלה הגרלה מאוד קשה באליפות הזו. לאחר שעברה את שני הסיבובים הראשונים בקלילות, היא משכה את סביטולינה (11 בעולם) למשחק בן 3 מערכות, אותו ניצחה ורשמה מיני-הפתעה. אבל הקושי לא ירד, אלא רק המשיך לעלות, כי בסיבוב הרביעי היא פגשה את קוזנצובה (8 בעולם), ואותה היא ניצחה בקלות מפתיעה בתוצאה 6:3, 6:3, ובכך עלתה לרבע הגמר. הנתון המדהים הוא שהיא פגשה רק שחקניות שנולדו במדינות של ברית המועצות. רודינה, ויקליאנסבה, סביטולינה וקוזנצובה, כולן נולדו במדינה שאז נקראה ברית המועצות, אך ברבע הגמר היא תפגוש אחת שבאה מהכיוון ההפוך.

השתיים יפגשו ברבע הגמר שלא צפוי להתפתח לטניס משובח, אבל משחק עיקש בין שתי שחקניות שהפרש הגיל שלהם הוא דו-ספרתי. העובדה שהרוסייה היא בת 25 "בלבד", היא נפגשה כבר 5 פעמים מול ונוס וויליאמס, והמאזן בין השתיים עומד על 3:2 לטובת האמריקאית. במשחק האחרון, שנערך לפני 3 שנים בטורניר ה-קנדיאן מאסטרס, ונוס יצאה עם ידה על העליונה כשניצחה ב-3 מערכות, 6:1, 3:6, 6:2. בדיוק מאותה הסיבה כמו במפגש בין מוגורוזה לבין וונדוויי, גם פה, פבלוצ'נקובה היא הפייבוריטית לזכות במשחק ולעבור לשלב הבא. היא באה עם רוח גבית מהניצחונות המאוד מכובדים שלה על המדורגות הטובות ממנה, לעומת וויליאמס שלא התאמצה יותר מדי כדי להגיע לשלב הזה. אנה אולי לא מועמדת להגיע לגמר, אבל את ונוס היא אמורה לעבור.

עדיין יש לה את זה? ונוס וויליאמס (Sporting News)
עדיין יש לה את זה? ונוס וויליאמס (Sporting News)

החלום יימשך? – לוצ'יץ' בארוני נגד פלישקובה

מיריאנה לוצ'יץ'-בארוני (79 בעולם) היא ללא ספק הפתעת הטורניר עד עכשיו. השחקנית הקרואטית שתחגוג 35 אביבים כבר במרץ הקרוב, לעולם לא הייתה שחקנית שבלטה בסבב העולמי. הופעת השיא שלה הייתה בסיבוב הרביעי של אליפות ארה"ב הפתוחה בשנת 2014, ובאוסטרליה לעולם לא עברה את הסיבוב השני. השנה, שכנראה תהיה המוצלחת ביותר בקריירה שלה, היא יכולה להמשיך את הטורניר החלומי הזה, אבל ברבע הגמר היא תפגוש יריבה עיקשת, אולי פחות מזאת שהודחה על ידי מיריאנה בסיבוב השני, אגניישקה ראדוונסקה (3 בעולם).

קרולינה פלישקובה היא שחקנית שמדורגת במקום ה-5 בעולם, זאת כשהיא רק בת 24. היא השתתפה לראשונה בטורניר גראנד סלאם רק בשנת 2012, וגם אז לא הצליחה לעבור אף שלב. בשנה האחרונה, לאחר שלעולם לא עברה את הסיבוב השלישי בטורניר בגודל הזה, היא הגיעה לאליפות ארצות הברית הפתוחה כאחת שלא צפויה לעשות צרות, אך היא הפתיעה את כולם ונעצרה רק בגמר. טורניר גראנד סלאם אחרי זה, היא מוכיחה שההישג שעשתה בארה"ב הוא לא מקרי ולא חד פעמי, אלא כי היא עוד אחת משחקניות העתיד הגדולות של הענף.

השתיים נפגשו 5 פעמים במהלך הקריירות המקצועיות שלהן, והצ'כית (5) מובילה עליה בניצחון אחד בלבד, 3:2 לטובתה. הן מעולם לא נפגשו בטורניר גראנד סלאם ומעולם לא נפגשו בשלב כל כך מאוחר, כך שהמפגש ביניהן בשלב רבע הגמר עלול להתפתח למשחק מאוד מותח ומעניין, למרות הבדלי הדירוג. זהו מפגש שמחבר בין דורות שונים של טניס, שבו הלב מקווה לניצחון סנסציוני של לוצ'יץ' בארוני, אך ההגיון אומר פלישקובה. הצ'כית המוכשרת היא המועמדת לעלות לחצי הגמר בין השתיים, למרות שגם אם זה לא יקרה, נשמח.

החלום יימשך? לוצ'יץ'-בארוני (Alchetron)
החלום יימשך? לוצ'יץ'-בארוני (Alchetron)

תחזיר את המקום הראשון? סרינה וויליאמס נגד ג'והאנה קונטה

סרינה וויליאמס איבדה בסוף השנה שעברה את תואר אלופת העולם, זאת לאחר שליטה מוחלטת בענף במשך כל הרבה שנים. השנה, בעקבות הפסדה של אנג'ליק קרבר (שלא תוכל לשמור על הנקודות מהזכייה בשנה שעברה באליפות) בסיבוב השלישי לקוקו וונדוויי, סרינה וויליאמס תוכל להחזיר את הכתר המוכר לראשה, זאת רק אם תגיע לגמר (או תזכה בטורניר). השחקנית המעוטרת בהיסטוריה פגשה את השחקנית הקשה ביותר (כן, יותר קשה מפלישקובה) שיכלה לפגוש, אבל סרינה הוכיחה כבר בעבר שאפילו בתקופות הכי פחות טובות, יום טוב שלה אמור להספיק.

מי שאמורה להוות קונטרה למפלצת האמריקאית היא ג'והאנה קונטה, שנמצאת בכושר מעולה. המדורגת במקום ה-9 בעולם לא הפסידה אף מערכה בטורניר השנה, ואפשר להגיד שהיא מגיעה לבכושר הטוב ביותר בין כל ה-8 שהגיעו לשלב הזה (אולי למעט פלבוצ'נקובה). בשנה שעברה היא הגיעה לשלב חצי הגמר באליפות זו (הישג השיא שלה), וגם השנה, אמנם זה נראה קשה מאוד, היא בהחלט יכולה לעשות זאת.

לעולם לא התקיים מפגש בין השתיים, אבל ללא ספק זהו המפגש הצמוד ביותר שנראה בשלב רבע הגמר. פייבוריטית במשחק הזה אין, כי שתיהן הוכיחו שהן מסוגלות לעבור את השחקניות הטובות בסבב. בסיבוב הקודם, סרינה גברה על סטריקובה, וקונטה במהלך הטורניר ניצחה את ווזניאקי ומקארובה, וזה מקשה עוד יותר על בחירת הפייבוריטית. כמו שצוין קודם, זהו המפגש הצמוד והמעניין ביותר בין כל הארבע, ושווה לצפות לו.

ההגרלה:

קוקו וונדווי (35) – גאברין מוגורוזה (7)

ונוס וויליאמס (13) – אנסטסיה פבלוצ'נקובה (24)

קרולינה פלישקובה (5) – מיריאנה לוצ'יץ' בארוני (79)

ג'והאנה קונטה (9) – סרינה וויליאמס (2)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort