נולדה מחדש

עד שנת 1975 היא אפילו לא הייתה קיימת למרות שהנשמה שלה הייתה על כדור הארץ כבר מה-19 לאוגוסט 1934. היא הייתה חלוצת הטראנסג'נדרים בענף הספורט שלה (טניס) ונכון לעכשיו נותרה היחידה בספורט הלבן שעשתה את השינוי הנועז.

ריצ'ארדס לפני 6 שנים   (Photo by Jemal Countess/Getty Images)
ריצ'ארדס לפני 6 שנים
(Photo by Jemal Countess/Getty Images)

את חייה החלה כריצ'ארד ראסקינד, ילד יהודי דתי שנמסר לישיבה הבכירה ביותר בפורסט הילס, קווינס. אחרי מסגרת לימודים פחות נוקשה בחטיבה ובתיכון, ראקסינד הפך לפעיל מאוד בתחום הספורט במסגרת הקולג' שלו. הוא הפגין כישורים נפלאים בפוטבול אמריקאי, בבייסבול (עד כדי כך שסקאוטים מהניו יורק אנקיז הגיעו כדי לצפות בכישרון ואף העניקו הזמנה למבחיני קבלה לנער המוכשר), בשחייה ובטניס. ראסקינד דחה את כל האפשרויות חוץ מאת האחרונה והחל להתמקד ב"ספורט הלבן". במסגרת לימודיו באוניברסיטת ייל היוקרתית, ראסקינד מונה לקפטן נבחרת הטניס של המוסד הלימודי הבכיר הזה ונחל הצלחה רבה שאף הובילה לקביעה כי ככל הנראה מדובר בטניסאי הטוב ביותר במסגרת האוניברסיטאות בארה"ב. בדיוק באותם השנים החל המאבק הבלתי צפוי עם הזהות העצמית שלו. ריצ'ארד הרגיש שהוא אינו מי שהוא ושהוא נפש שכלואה ב"חליפה הלא נכונה" ,לדבריו. הוא החל כבר במסגרת הקולג' להתלבש כאישה וביקש שיפנו אליו בלשון נקבה. המאבקים הבלתי פוסקים על הזהות המינית יצרו אצל הטניסאי המוכשר תחושות דיכאון עמוקות ביותר שטופלו באינטנסיביות על ידי אחד מבכירי הפסיכיאטרים של ארה"ב ולאחר מכן הוא הופנה אל ד"ר צ'ארלס איהלפלד, מומחה עולמי לאנדוקרינולוגיה וטיפולים לשינוי מין. באמצע שנות השישים, ראסקינד הגיע לאירופה לבוש כאישה בכדי להמשיך עד למרוקו לפגישה עם הרופא בעל השם העולמי, ד"ר ז'ורז' בורו. לאחר אינספור שיחות ולבטים, החליט ראסקינד שלא לבצע את הניתוח וחזר לארה"ב כדשי להמשיך את לימודיו.

ספורטאי למופת עם בעיות זהות, ריצ'ארד ראסקינד בצעירותו (ארכיון היכל התהילה של הטניס האמריקאי)
ספורטאי למופת עם בעיות זהות, ריצ'ארד ראסקינד בצעירותו (ארכיון היכל התהילה של הטניס האמריקאי)

לאחר שסיים את לימודיו, ראסקינד החל לעבוד כרופא עיניים והחל את ההתמחות שלו בבית החולים לנוקס היל בניו יורק. לאחר שנתיים הוא התגייס לצבא כדי להמשיך לעבוד כרופא עיניים אך בד בבד המשיך את הקריירה כשחקן טניס ואף דורג במקום השישי לטניסאים שבגיל 35 ומעלה. הוא הראה את יכולת הטניס שלו במהלך אליפות צבא ארה"ב כאשר גרף את תארי היחידים והזוגות בדרך לציון דרך משמעותי בקריירה הספורטיבית. בין לבין, לאחר אותו סיבוב עולמי בחיפוש אחר הזהות המינית, ראסקינד נישא לדוגמנית ברברה מול והם הביאו יחד לעולם את בנם ניקולאס. בשנת 1975, בני הזוג התגרשו וכאן החל תהליך המוות של ראסקינד. בסוף שנת 1975, ריצ'ארד ראסקינד מצא את מותו בקליניקה של דוקטור רוברטו גראנאטו.

מי שנולדה באותה הקליניקה של דוקטור גראנאטו, מומחה עולמי לניתוחי שינוי מין, הייתה רנה (בצרפתית נולדה מחדש) ריצ'ארדס. כן, כפי שניתן להבין, ריצ'ארד ראסקינד סף סוף החליט לבצע את הניתוח עליו חלם ולגביו התלבט כל אותם שנים. רנה ריצ'ארדס, שמה הנוכחי של גיבורת הסיפור שלנו, המשיכה בדיוק איפה שריצ'ארד ראסזקניד עצר וניהלה לקיניקה לרפואת עיניים באחד האיזורים החשובים ביותר במנהטן. אבל דווקא לאחר אותו ניתוח, הקריירה הספורטיבית של ריצ'ארדס החלה לקבל את הכותרות הגדולות.

כיאה לטניסאית משובחת, ריצ'ארד נרשמה לאליפות ארה,ב הפתוחה של 1976 אך בעקבות הגילוי על שינוי המין שלה, נדרשה לעבור בדיקה פולשנית ביותר לקביעת אחוזי ההורמונים הגבריים בגופה. היא סירבה והושעתה מלכל פעילות על ידי ה-WTA ואיגוד הטניס האמריקאי.מה שגרם לה להפסיד את אליפות איטליה ואת הווימבלדון. התביעה שהגישה כנגד ההחלטה להשעות אותה ובכלל כנגד ההחלטה לבצע לה את הבדיקה הפולשנית, לא ממש שינתה דבר אצל רשויות החוק באותה שנה ומכאן  האלה, החל המאבק העיקש של ריצ'ארדס להכרתה כאישה והתרת השתתפותה בסבב הטניס הנשי. כאשר חברתה הזמינה אותה לשחק בטורניר ידידות שאינו דורש את אישורי ה-WTA, 25 מתוך 32 המשתתפות בו הודיעו על פרישה מהטורניר בעקבות הצטרפותה של ריצ'ארדס. אבל הטניסאית לא ויתרה, ערעור נוסף התקבל אצל שופטת אחרת והחסימה שלה הוסרה. היא המשיכה לככב בענף בין 1977-1981 ופרשה בגיל 47 ממשחק פעיל. בארבעת השנים הכי טובות של החיים שלה, ריצ'ארדס דורגה מקום 20 בעולם בשיא שלה, הגיעה לגמר אליפות ארה"ב בזוגות (הפסידה למרטינה נברטילובה האגדית וזוגתה), וזכתה באליפות הנשים לשחקניות מעל גיל 35.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מקום 20 בעולם בשיאה (ארכיון היכל התהילה של הטניס האמריקאי)
מקום 20 בעולם בשיאה (ארכיון היכל התהילה של הטניס האמריקאי)

היא עוד הספיקה להפוך למאמנת של אותה נברטילובה ולהוביל אותה לאינספור תארים וכאשר פרשה סופית גם מקריירת האימון, היא נכנסה להיכל התהילה של הטניס האמריקאי בשנת 2000. ריצ'ארדס הייתה בין הראשונות שזכו לכבוד להיכנס להיכל התהילה הרשמי של הספורטאים הגאים בארה"ב, אליו נכנסה גם נברטילובה עצמה (לסבית מוצהרת) ושחקן הכדורגל האנגלי לשעבר ג'סטין פאשאנו שהתאבד בעקבות תלונת שווא על תקיפה מינית של נער.

במסגרת ה-US OPEN של 1977 (ארכיון היכל התהילה של הטניס האמריקאי)
במסגרת ה-US OPEN של 1977 (ארכיון היכל התהילה של הטניס האמריקאי)

מספר ספרים אוטוביוגרפיים ואפילו סרט מגוללים את הסיפור המדהים של ריצ'ארדס, אבל אם באמת בא לכם לשמוע אותו ממקור ראשון, אתם מוזמנים להגיע לשכונת קווינס בני יורק, היכן שהקשישה החביבה בת ה-82 תשמח לארח אתכם לתה, עוגיות וסיפור ממקור ראשון על מלחמת המינים הראשונה של עולם הטניס.

כריכת ספרה האוטוביוגרפי השני (AP)
כריכת ספרה האוטוביוגרפי השני (AP)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort