ברוסיה גם הקיץ קר – פרשת הסימום הגדולה של המאה ה-21

עוד בטרם החלה האולימפיאדה בברזיל, צצו ידיעות בעולם הספורט על האפשרות שרוסיה תודח מהמשחקים האולימפיים. זאת בעקבות דוחות רבים שפורסמו על סימום מכוון של ספורטאים במגמה לרמות ולהשיג אי שוויון ספורטיבי עבור המתחרים הרוסים. בסופו של דבר, הפרשה הוגבלה לספורטאים ספציפיים, ורוסיה הורשתה להשתתף באולימפיאדת ריו 2016. אבל דו"ח חדש שמרעיש את כל אתרי הספורט הגדולים בעולם מראה כי הבעיה שורשית ועמוקה הרבה יותר. כל הפרטים בכתבה הבלעדית הזו.

אחרי פרשת האלימות של חוליגנים רוסים במהלך טורניר יורו 2016, מגיעה פרשה נוספת המכה בלבו של הספורט ובהגינותו, שוב מכיוון הארץ הקפואה. הסוכנות העולמית נגד סמים בספורט או WADA, היא הגוף העולמי למניעת אִמְרוּץ (סימום). הפרשה החלה כשהתגלו סימני שחיתות לקראת אולימפיאדת הקיץ בסוצ'י 2014. דוחות של חשד הגיעו לידי WADA אחרי משחקי הקיץ, והסוכנות מינתה את העורך דין ריצ'רד מקלרן לחקור מטעמה את פרשת הסימום ברוסיה. 31 מדליות כבר הוסרו מספורטאים שהשתתפו במשחקי החורף, הקיץ וכן במשחקים הפראלימפיים. רוסיה החלה לספוג הרחקות והספורטאים הרוסים הורחקו ממספר תחרויות ב-2015.

"סימום ספןרטאי רוסיה הוא מגמה מדינית ולא פעולות של יחידים שפעלו בעצמם", פרופסור ריצ'רד מקלרן (ויקיפדיה)
"סימום ספורטאי רוסיה הוא מגמה מדינית ולא פעולות של יחידים שפעלו בעצמם", פרופסור ריצ'רד מקלרן (ויקיפדיה)
רוסיה מסוממת (ויקיפדיה)
רוסיה מסוממת (ויקיפדיה)

הדו"ח של מקלרן לא איחר להגיע, והיו בו העובדות הבאות. "מדובר בשחיתות של מדינה", כתב מקלרן. "אלה לא אישים בודדים, זאת מערכת מדינית מאורגנת המשתמשת במתודולוגיה של בדיקות שקריות בתקופה שבין 2011 ל-2015". בעקבות הממצאים, WADA המליצה כי רוסיה לא תוכל להשתתף באולימפיאדת ריו 2016. הועד האולימפי הבינלאומי דחה את ההצעה באומרו כי לא ניתן להרחיק מדינה שלמה מהמשחקים בעקבות ממצאים אינדיבידואליים והרשתה ל-270 ספורטאים רוסים להשתתף באולימפיאדה. 167 אחרים לא נסעו לריו.

הספורטאי הרוסי זוכה במדלייה בצורה שקרית בזכות סם שלא נתגלה. קריקטרורה מתוך CartoonStock
הספורטאי הרוסי זוכה במדלייה בצורה שקרית בזכות סם שלא נתגלה. קריקטרורה מתוך CartoonStock

אבל הפרשה רק הולכת ומסתבכת. הסוכנות העולמית נגד סמים בספורט הוציאה דו"ח חדש היום המכיל מעל 4000 דפים של ראיות תחת חסותו של מקלרן והממצאים פשוט מטורפים. מעל 1000 ספורטאים העוסקים ביותר מ-30 ענפי ספורט היו מעורבים בפרשת הסימום הגדולה ביותר אי פעם! מדובר על ספורטאים וכן מעורבות של עובדי ממשלה שפעלו לאורך השנים 2011 ו-2015. הדו"ח הוא שיאה של החקירה המתמשכת של עו"ד ופרופסור ריצ'רד מקלארן, וההשלכות שלו רציניות מאוד. כבר אתמול הוסרה המדליה של המתאגרף הרוסי מישה אלויאן, שזכה במרמה במדליית הכסף למשקלים קטנים. אלויאן לא עבר את בדיקת הסימום שנערכה לו בריו, אבל הוא רק הספורטאי הראשון במה שצפויה להיות רשימה ארוכה מאוד.

המתאגרף הרוסי מישה אלויאן מאבד את מדליית הכסף שלו אחרי שהתגלה כי הוא השתמש בחומרים אסורים בריו (גארדיאן)
המתאגרף הרוסי מישה אלויאן מאבד את מדליית הכסף שלו אחרי שהתגלה כי הוא השתמש בחומרים אסורים בריו (גארדיאן)

"מעל 1000 ספורטאים רוסים זוהו כמעורבים במניפולציה להסתיר בדיקות שקריות", אמר מקלרן לעיתונאים ולמצלמות הוידאו. "המשלחת הרוסית השחיתה את המשחקים בלונדון בצורה חסרת תקדים. ככל הנראה לעולם לא נדע את מימדי הפרשה על כל פרטיהם. מדובר בשימוש מתמשך וסודי בחומרים אסורים, בדיקות ששינו את תוצאותיהן ומסירת מידע שקרי. הקונספירציה הממסדית הזו התרחשה באולימפיאדות הקיץ והחורף ומעורבים בה הגופים והמעבדות של רוסיה במגמה לזייף תוצאות ולהשיג יתרון אסור. לא מדובר בפעולות של ספורטאים יחידים, אלא תחת גוף מסודר בחסות המדינה. רוסיה "חטפה" לנו את ענפי הספורט התחרותי, מאמניה וספורטאיה שיחקו משחק לא שוויוני ואוהדי ספורט בכל העולם רומו".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מקלרן הוא אימתה של רוסיה (גארדיאן)
מקלרן הוא אימתה של רוסיה (גארדיאן)
שמם של ספורטאי רוסיה הוכתם לעד בעקבות פרשת הסימום הגדולה אי פעם (טלגראף)
שמם של ספורטאי רוסיה הוכתם לעד בעקבות פרשת הסימום הגדולה אי פעם (טלגראף)

הדו"ח הקשה הזה לא מותיר כל ספק לגבי השחיתות של המעורבים בדבר. כבר התבשרנו על הרחקתה של הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה, אם כי אין קשר ישיר בין הפרשות. הדו"ח יוצא בזמן כזה שעשוי לגרום להרחקתה של רוסיה ממשחקי קיץ 2018. מכאן העסקנים ואושיות הספורט במשרדים הגדולים של הועד האולימפי הבינלאומי צריכים לקחת את העניינים לידיים. הסירחון הספורטיבי סביב רוסיה בפרט והרמאות בספורט בכלל הולכת וגדלה. זהו דבר שיש לעקור מן השורש לטובת הספורטאים ואוהדי הספורט.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort