דקירה קטנה בלב

ב-1990, מעט לפני פתיחת מלחמת האזרחים ביוגוסלביה, העולם התוודע לטניסאית מזן חדש – מוניקה סלש. עוד לפני שמריה שראפובה התגלתה בווימבלדון, גם מבחינת יכולת וגם מבחינה קצת שונה, הגניחות של סלש בת ה-16 נשמעו ברמה באליפות צרפת הפתוחה, שם היא ניצחה בגמר את שטפי גראף, מספר 1 באותה תקופה, כדי לקחת את הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלה. שלוש שנים אחרי, הגיע הרגע שעצר את הקריירה המדהימה של סלש. לכבוד יום הולדתה של אחת מאגדות הטניס, נחזור לאותו רגע הזוי ונורא

 

הקריירה של סלש מתחלקת לשניים, אך בסך הכללי היו לה שנים טובות ברוב הופעותיה על מגרשי הטניס,14,891,762 דולר הרוויחה סלש במהלך קריירה מופלאה, בה זכתה בתשעה תארי גראנד סלאם (ארבע אליפויות אוסטרליה, שלוש זכיות ברולאן גארוס ושתי אליפויות ארצות הברית), אך האחרון שבהם אירע במלבורן 1996.

הטניסאית הסרבית, שנולדה בנובי-סאד להורים ממוצא הונגרי, היגרה לארצות הברית, הפכה לאזרחית אמריקנית והביאה למדינתה החדשה מדליית ארד אולימפית, בסידני 2000. בנוסף, היא זכתה עם נבחרת הפדרציה האמריקנית בתואר העולמי ב-1996 וב-2000. המילניום החדש, לעומת זאת, כבר לא היה שייך לה. במדריד 2002 היא ניצחה בגמר את צ'נדה רובין והניפה את הגביע האחרון שלה ומאז 2003 פציעה ברגל השאירה אותה מחוץ למגרשים. סלש קיוותה כל הזמן לשוב ולשחק טניס מקצועני וטענה כי הקאמבק של לינדזי דבנפורט גורם לה לרצות לעשות דבר דומה, אך בסופו של דבר היא החליטה לתלות את המחבט. "מוניקה סלש היא אחת האלופות הגדולות בהיסטוריה של טניס הנשים", אמר לארי סקוט, יו"ר ה-WTA. "אף אחד מעולם לא ישכח את כח הרצון שהיא הביאה למגרש ולא את האישיות שלה מחוצה לו". הטניסאית עשתה מיני קאמבק בשנת 2008, עם הופעה במשחק צדקה בניו יורק וזו הייתה הפעם האחרונה שהחזיקה מחבט.

בשיא הקריירה (דיילי מייל)
בשיא הקריירה (יאהו ספורט) 

ב-1993, כשהיא במקום הראשון בעולם, עלתה האמריקאית למשחק בטורניר החימר בהמבורג מול מגדלנה מאלייבה. במצב של 0:1 במערכות לזכותה ובמהלך הפסקה שגרתית בין משחקונים, ארב לה אוהד פסיכופת שניצל את פרצת האבטחה הלא המהודקת ודקר אותה ישירות בגבה. באחד הרגעים המחרידים של הספורט העולמי סלש התמוטטה לעיני האלפים ההמומים, הכרתה התערפלה והיא הובהלה לבית החולים כשהיא בשוק טוטאלי. מאז ועד הרגע שבו עשתה קאט לחייה המקצועיים, היא לא חזרה להיות כפי שהייתה, והדקירה העמוקה והקטלנית בגבה הייתה גם, במובן מסוים, דקירה היישר לליבה של הקריירה המצליחה שלה.

עם כמה חברים (ubitennis)
עם כמה חברים (ubitennis)

סלש תלתה את המחבט רשמית רק 15 שנה לאחר מכן, אבל הפסיקה לשחק הלכה למעשה עוד הרבה לפני. כל זה הפך, כמובן, את הסיפור שלה ללא פחות מטרגדיה מודרנית. בחקירה שלאחר המקרה התברר כי מי שביצע את המקרה היה אוהד מושבע ומטורף ממחנה שטפי גראף (המתחרה העיקרית עם סלש על המלוכה באותן שנים) בשם גונטר פארצ'ה, שתקף אותה כדי לפגוע בה במאבק על הפסגה עם מושא אהבתו. הוא הצליח.
הדוקר הגרמני תיכנן הכל בקפידה: הוא תיזמן את הגעתו לאיזור המנוחה של סלש, ואפילו הצטייד בכרטיס טיסה ליעד הבא שלה, למקרה שבו ייכשל בניסיון לתקוף אותה. כך או כך, התוצאה הייתה איומה (וגם אירונית מעט, אחרי שגראף זכתה באותה תחרות). הטניסאית נפגעה קשות, ורק העובדה שהסכין הונפה לעברה תוך-כדי קימה הצילה אותה מפגיעה חריפה הרבה יותר בעמוד השדרה שלה. בעת מעצרו נמצאו עליו 1,000 פרנק גרמנים וכרטיס טיסה לרומא, שם אמורה הייתה סלש לשחק את הטורניר הבא שלה. הוא סיפר שרצה רק לפצוע אותה, לא להרוג אותה. עורך דינו טען לאחר מכן במשפט שפארצ'ה חי בעולם דמיוני, שבו ההערצה לגראף הלהיטה אותו בשנאה ליריבתה. השופט קבע שזה לא היה ניסיון רצח אלא רק ניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות, והוא נכלא לשנתיים. מאז רגלה של סלש מעולם לא דרכה על אדמת גרמניה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
לאחר האירוע ששינה את חייה (the Australian)
לאחר האירוע ששינה את חייה (the Australia)

"אני לא מבינה למה האדם שתקף אותי מאחור לא קיבל עונש ראוי", אמרה, "לא מבינה מדוע הוא לא שילם על פשעיו". למעשה סלש ניצלה, מאחר שברגע הדקירה היא התכופפה קדימה כדי להתרומם מהכיסא, והסכין פספסה בחמישה ס"מ את עמוד השדרה שלה. מאבטח התנפל על הדוקר, ומנע ממנו לדקור אותה שוב. "לא הבנתי מה קרה", סיפרה, "פתאום הרגשתי כאב חד, והתקשיתי לנשום". באופן די תמוה, הטורניר לא בוטל, ולמרבה האירוניה, מי שזכתה בו הייתה גראף, שגברה על אנרנצ'ה סאנצ'ס

סלש אמנם חזרה לשחק לאחר שנתיים והצליחה לזכות בעוד כמה תארים, ועל הדרך גם הצליחה לפתח בעיות אכילה בזמן ההתאוששות, אך לעולם לא חזרה להיות אותו עילוי שכבר בגיל 16 הדהים את עולם הטניס. מי יודע, אולי אם סידורי האבטחה לפני 23 שנה היו קצת יותר דומים להיום, היינו מדברים על מוניקה סלש הטנסיאית הגדולה בכל הזמנים ולא על סלש, הטניסאית שבגלל רגע אחד הזוי שינתה את כל עולמה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort