זאב(י) לא בודד

יום חמישי האחרון היה יום של שרפות, עבור חובבי הג'ודו בארץ היה זה יום של שרפות מבית ומחוץ – מחוץ כששטחים נרחבי ברחבי המדינה נשלטים באש, מבית כשאיגוד הג'ודו הישראלי מוציא הודעה על סיום דרכו של מאמן נבחרת הקדטים נערים – אריק זאבי, כשהפיטורים מתורצים כאי אמון באותה דרך מקצועית בין מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה. הג'ודו – הענף המצליח ביותר בשנים האחרונות דווקא בזכות התנהלות נכונה ושונה מזו של שאר ענפי הספורט בארץ הראה כי הוא אחרי הכל made in israel ואחרי שנה מוצלחת ביותר של הענף על כל גילאיו באה הודעת הפיטורים המבישה של אריק. אורן סמדג'ה – מאמן על של נבחרת הגברים הוא השם שעומד מאחורי הפיטורים, הרצון לשלוט בנעשה על המזרן בכל הגילאים כמו שני הרשקו אצל הנשים הביאו לסיום דרכו של אחד הסמלים של הענף, איש דגול שהשביח את דור העתיד ודאג להצמיח לנערים שורשים מוצקים לקראת המשך דרכם על המזרן.

הודעת הפיטורים הרשמית(צילום מסך)
הודעת הפיטורים הרשמית(צילום מסך)

 

שני הרשקו מאמן נבחרת ג'ודו נשים הישראלית הוא גאון ג'ודו, את הידע שלו והיכולת להוציא את המקסימום מהספורטאיות שלו אף אחד לא יכול לקחת ממנו, הוא אחד המאמנים המוערכים ביותר באירופה ובעולם, הוא לא מפחד מצפיות ודואג לתת לג'ודוקא שלו את השקט והנתק הדרוש ע"מ למקסם את אחוזי ההצלחה בעוד שאורי ששון זכה לקמפיין פרסומי בראשות רב בריח: "כל המדינה מעודדת את אורי ששון בדרך למדליה" – אין אוהד ספורט בארץ שלא שמע את הפרסומת הזאת וכולנו ידענו לשנן את השם המיועד להבאת מדלייה כך שכל תוצאה של ששון פרט לפודיום הייתה כישלון(אצל שני הגישה היא להוריד את סף הלחץ). המדליה הישראלית הראשונה באה מהצד הנשי של המשלחת כשירדן ג'רבי מביאה מדליה נשית שנייה בהיסטוריה הישראלית במשחקים האולימפיים. ירדן ומאמנה שני זכו ל48 שעות תהילה עד לזכייה של אורי ששון ומכאן והלאה אורי ששון ומאמנו אורן סמדג'ה היו האנשים של האולימפיאדה. הייתה תחושה כי דווקא מזכייה בטוחה במדליה – אורי ששון, התקשורת יוצאת מגדרה, מהללת, משבחת בעוד שהמדליסטית ומאמנה נבלעים בתוך החגיגות של הגברים לאו דווקא מבחירה אלא שמאמן וספורטאית שמפרגנים זה לזה כשכל אחד חוזר ומצהיר כי המדליה לא הייתה מגיעה ללא הצד השני לא סיפקו לתקשורת את הכותרות שסיפק סמדג'ה. בעוד שבנבחרת הנשים העבודה נעשית בשקט אצל הגברים יש קצת יותר מידי תקשורת. שני הרשקו זכה למעמד מאמן על של נבחרת הנשים – הוא עמל קשה, סיפק קבלות והוכיח כי הוא ראוי לעמוד בראש ולהנהיג את נבחרת הנשים(אימן אלוף אירופה, אלופת עולם, אלופת הליגה האירופית ועוד) כשמנגד אורן סמדג'ה עדיין צעיר בהשוואה לשני שכן יש לו דרך לעבור ועבודה לעשות על מנת לזכות למעמד שווה לזה מהעבר השני.

הפיטורים אינם תוצאה של כישלון – אריק זאבי מאמן נבחרת קדטים נערים היוצא לא נחשל בתפקידו וליהפך הוא נחל הצלחה, הביא הישגים והיה לבונה היסודות של נבחרת ג'ודו גברים. אורן, האיש שהביא לסיום תפקידו על המאמן המוצלח, עובדה המצוינת בהודעת הפיטורים הרשמית, יהיה נתון תחת זכוכית מגדלת בשנים הקרובות שכן נפילה מהישגיו של זאבי לא תתקבל בהבנה – החלפת מאמן מצליח חייבת להביא אתה הצלחה גדולה יותר כשרק חילוקי הדעות בין השניים הביאו לפיטורי מאמן הקדטים נערים. נראה כי לאורן קשה לעבוד עם אנשי מקצוע הזוכים למחמאות מהתקשורת – הוא רוצה להיות הבעלים היחיד על המזרן ודמות כמו אריק מאיימת עליו שכן האחרון הוא סמל ואגדה עבור חובבי הג'ודו הישראלי. אורן פירש את ההצלחה של אריק בתפקידו כאיום על מעמדו – התירוץ בהודעת האיגוד כי הדבר נעשה מתוך מחשבה בתווך של 8 שנים ויותר קדימה לא עולה בקנה אחד עם ההצלחה על אריק בתפקידו.

אם כבר הזכירו בהודעת הפיטורים את המחשבה לעתיד שליוותה את ההחלטה הרי שהאיש מאחורי המקלדת באיגוד התעלם מהעובדה כי מיד אחרי המשחקים האולימפיים בריו מאמן נבחרת הגברים שהביא מדלייה הצהיר כי לא בטוח שימשיך בתפקידו בשל המחיר האישי שהוא נאלץ לשלם על מנת להיות נאמן לתפקידו. התקשורת, ראש הממשלה ואלפי אנשים נרתמו לקמפיין שכנוע – אורן אנחנו חייבים שתמשיך. אחרי אין סוף מחמאות מהתקשורת וקבלת תשומת הלב לה האמן כל כך שיווע הוא הודיע כי ימשיך בתפקידו – ומכאן השאלות המתבקשות: האם מאמן שאחרי ההצלחה הגדולה שהביא פיזר מסרים שהוא לא מתכוון להמשיך בתפקידו בשל המחיר האישי שהוא נאלץ להקריב ובכך הוא מביא לגל תחינות כי יישאר בתפקידו – הוא מחשבה לעתיד? הוא האיש שיישאר בתפקידו גם לאחר כישלונות? הוא זה שיישאר כשיהיה קשה? הוא יהיה מסוגל להרים את הספורטאים שלו ברגעים קשים? באמת, איגוד הג'ודו לפני שאתם מפרסמים פוסט תבדקו כי הנכתב בו מסתדר עם ההיגיון הבריא.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אריק, אתה איש ענק, אף אד לא יכול לקחת ממך את ההצלחות שלך, אי אפשר להקטין את התרומה שלך לענף, ה24.11 הוא ציון דרך עבור חובבי הג'ודו – ציון דרך עצוב. איחלת הצלחה לנערי העתיד – זה לא יהיה אותו דבר בלעדיך. נבחרת ג'ודו גברים יוצאת לדרך חדשה, אם היא נכונה או לא ימים יגידו אבל דבר אחד ייזכר – בשביל להתחיל בדרך חדשה האיגוד בחר במי לתמוך לעומתו אנחנו, חובבי הג'ודו בחרנו בך.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort