שני מספרי 1

משפחת ארסקין היא משפחה ספורטיבית ידועה בסקוטלנד. הסבא, רוי ארסקין, שיחק כדורגל לא מעט שנים והבת שלו, ג'ודי, הייתה טניסאית מצטיינת אבל לא מימשה את הפוטנציאל שלה. לאחר נישואיה, ג'ודי ארסקין שינתה את שם המשפחה שלה למארי ובהמשך הפכה לאחת ממאמנות הטניס המפורסמות בבריטניה. יש לה גם ילד בשם אנדי, שבשבועות האחרונים הפך לטניסאי מספר 1 בעולם אחרי שנים בצמרת העולמית.
אנדי הוא האח הצעיר בבית מארי. ג'יימי, אחיו הגדול, הוא האח הפחות מוכר כנראה. בצעירותו הוא היה אמור להיות כשרון גדול, אבל אל דירוג השיא שלו הוא הגיע לפני עשור, המקום ה-834 בעולם. השבוע, בזמן שאנדי מארי זוכה במאסטרס, ג'יימי מארי הפך למדורג 1 בדירוג הזוגות. אחרי שבוע כזה, ג'יימי מארי רוצה להוכיח שהוא מספר 1, לא פחות מאחיו.

תחילת הפריצה, מארי (מימין) וג'ון פירס (צילום: ATP)
תחילת הפריצה, מארי (מימין) וג'ון פירס (צילום: ATP)

אחרי שנים ארוכות בהן החליף בני זוג, ג'יימי מארי התחיל את הקפיצה שלו במהלך עונת 2013, אז חבר לג'ון פירס האוסטרלי. העונה ההיא הסתיימה עם שלושה תארים, כשהראשון ביניהם היה על החימר ביוסטון, אחרי ניצחון על האחים בריאן. הצמד המשיך להתחרות יחד ולצור ניסיון, הכימיה בין השניים השתפרה והכל היה מוכן לקראת עליית השלב הבאה.
עונת 2015 הייתה עונה סוערת עבור מארי ופירס. מארי, לראשונה בקריירה, הגיע לגמר גרנד סלאם והוא עשה זאת פעמיים. בווימבלדון, לעיני הקהל הביתי, הצמד הפסיד לז'אן-ז'וליאן רוג'ר והוריה טקאו. כמה חודשים מאוחר יותר, הם מפסידים שוב, הפעם בארה"ב לפייר-הוג רובר וניקולה מאהו. מארי ופירס אמנם עלו לגמר המאסטרס, אבל גם שם נכשלו והודחו בשלב הבתים.
למארי נותרה הזדמנות אחת להציל את עונת 2015, גמר גביע דייויס. כמעט 80 שנים של המתנה נחתו על הגב של מארי ונבחרת בריטניה. הבריטים לא זכו בתואר היוקרתי מאז 1936, אבל היה להם ג'וקר ביד. לראשונה מאז 2011, ג'יימי מארי שיתף פעולה עם אחיו במסגרת משחקי הזוגות בדייויס. בשמינית הגמר מול ארה"ב, ג'יימי מארי הפסיד יחד עם דומיניק אינגלוט לאחים בריאן. החל מרבע הגמר, האחים מארי שיתפו פעולה וניצחו בכל אחד מהמפגשים. משחק הזוגות בגמר מול סטיב דארסיס ודייויד גופן העלה את הבריטים ליתרון 1:2, עד שאנדי מארי השלים את העובדה.
האחים מארי הם גיבורים בריטיים, אבל ג'יימי מארי עדיין רחוק מלהשלים את העבודה.

בן זוג חדש בדרך להיסטוריה, מארי (משמאל) וברונו סוארס (צילום: AFP)
בן זוג חדש בדרך להיסטוריה, מארי (משמאל) וברונו סוארס (צילום: AFP)

בינואר, ג'יימי מארי מצא שותף חדש, ברונו סוארס הברזילאי. הפתיחה שלהם הייתה סוערת, עם זכייה בטורניר סידני וכעבור שבועיים זכייה ראשונה בקריירה בגרנד סלאם, עם ניצחון בגמר אוסטרליה הפתוחה. עם זכייה בגרנד סלאם נוסף בארה"ב ושני גמרי מאסטרס, ג'יימי מארי הצליח לבסס את מעמדו בצמרת העולמית של טניס הזוגות.
דווקא אחרי שנים בצל של אנדי, ג'יימי הצליח להיות הראשון מבין האחים שתופס את המקום הראשון בדירוג העולמי. אחרי טורניר המאסטרס במיאמי, ג'יימי עלה למקום הראשון ונותר שם לבדו מאז אפריל האחרון. ההישג הזה הפך את ג'יימי לבריטי הראשון שמדורג בראש דירוג ה-ATP, דבר שלא רק שחקני זוגות בריטיים לא עשו לפני, אלא גם שחקני יחידים.
ההישגים שלו והאישיות שלו לא נעלמו מעיניהם של צמרת הממלכה. בשנה האחרונה הוא קיבל תואר קצין במסדר האימפריה הבריטית, תואר האבירות הרביעי בחשיבותו. הוא קיבל את התואר בטקס חגיגי בארמון בקינגהאם מהמלכה אליזבת' השנייה על הישגיו הספורטיביים ותרומתו לטניס הבריטי.

אהבה ושנאה של שני אחים, ג'יימי ואנדי מארי (צילום: gettyimages)
אהבה ושנאה של שני אחים, ג'יימי ואנדי מארי (צילום: gettyimages)

כמו שכבר אמרנו, היחסים בין אנדי לג'יימי הם מעניינים ומורכבים, בייחוד לאור הייחוס המשפחתי. לא מעט פעמים בין השניים יש איבה שיש בה אולי קצת עניין ספורטיביים ואולי עוד ריב בין אחים. ב-2008, אנדי פרש ממפגש דייויס של נבחרת בריטניה וג'יימי ביקר אותו ואמר שהוא כנראה לא רוצה מספיק לקחת חלק במפגש. מנגד, אנדי ביקר את ג'יימי לא פעם על התנהלות לא מקצועית, שאגב ג'יימי תירץ אותה בכך שלאנדי יש צוות שלם שמונע ממנו לעשות את הטעויות האלה.
מצד שני, בסופו של דבר קשר הדם מנצח. באוסטרליה הפתוחה ב-2014, ג'יימי הגיע באיחור למשחק ובדיעבד הסתבר שהוא סבל ממכת חום. אנדי, שעלה לשחק מאוחר יותר, טען שהתקשה להתרכז במשחק בגלל מה שקרה לו. בווימבלדון ב-2015, אנדי עצר לרגע מסיבת עיתונאים לאחר שהבין שאחיו ניצח, חגג לכמה רגעים ומיד לאחר מכן המשיך בראיון.
סיפור ביזארי במיוחד קרה כשהאם ג'ודי צייצה בטוויטר תמונה של אנדי עם ז'וזה מוריניו בליווי הכיתוב: "המיוחד עם המיוחד שלי". ג'יימי לא נשאר אדיש והגיב "תודה אמא" בסרקסטיות, מה שהפך לוויכוח סוער בין השניים לגבי מי הבן המועדף. ג'ודי אמנם סגרה את הוויכוח הזה עם האמירה שג'יימי הוא "האקסטרה מיוחד שלי", אבל אין ספק שמערכת היחסים הזו מורכבת.
עד שג'ודי מארי תחליט מי מהבנים שלה מי הבן מספר 1, היא יכולה בינתיים להישען לאחור, להביט על טבלת הדירוג ולהגיד בצורה ברורה – שני הבנים שלי הם מספר 1.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort