עלה על הגאל – תים ניצח את מונפיס במאסטרס

היום ה-3 של טורניר סוף השנה בלונדון יצא לדרך, והוא הפגיש את את השמות הפחות נוצצים של הטורניר. כאשר נפגשו ראש בראש גאל מונפיס המדורג 6 בעולם אל מול דומיניק תים המדורג תשיעי בעולם( נכנס לטורניר בשל פציעה בשורש כף היד של רפאל נדאל) מה גם שהנ"ל לא זכו עד כה להיות חלק מטורניר סוף השנה בשנים עברו ומאידך אולם ה-o2 עם 15 אלף הצופים והאווירה המחשמלת די חדש להם. המאזן ביניהם הוא 0-1 לדומיניק תים.

התחלת השנה של תים הייתה פשוט נהדרת, כאשר הוא ניצח את מלך החימר רפאל נדאל בטורניר בואנוס איירס. ( בחצי הגמר), ולמעשה גם זכה בו לאחר ניצחון ענק על חברו של השור ממאיורקה ניקולס אלמגרו (בגמר). ובאמת, במשחק הזה היה ניתן לראות כמה פוטנציאל וכישרון יש לשחקן האדיר הזה. יחד עם זאת, גם תים הצליח לנצח את רוג'ר פדרר (בטורניר רומא 2016 סיבוב שלישי) הפנומן, ושם דגש על הרצון שלו להיות חלק מהם מהטופ 5 בעתיד הקרוב. לעומת זאת, גאל הוא בדיוק ההיפך הטניס שלו חסר יציבות, ולמרות השנה הטובה בקריירה שלו זה עדיין לא הספיק לו כדי להתברג בטופ 5 (מעבר לעובדה שהוא ממשיך להיחשב כלוזר הנצחי). לפחות זה מראה על כך שמונפיס לא שייך לשם.

תים מקבל את ברכת הדרך ממוריניו לפני תחילת המשחק (טניס טיוי)
תים מקבל את ברכת הדרך ממוריניו לפני תחילת המשחק (טניס טיוי)

מהלך המשחק:

מערכה ראשונה: פתיחת המשחק הייתה די מנומנמת, כאשר שני השחקנים שמרו די בקלות על חבטות ההגשה שלהם ולא השכילו לשבור כבר בפתיחה. הנקודות מהקו האחורי היו די קצרות, והשניים הרבו לטעות (4 שגיאות בלי מחויבות בחמשת המשחקונים הראשונים לכל אחד). אבל במצב של 2-3 לאוסטרי, גאל הרבה להחטיא סרבים ראשונים. תים פשוט אמר תודה והחל להכנס לזון 'סטייל נדאל', עם חבטת כף יד פשוט לפנתאון. הוא הגיע למצב של שתי אפשרויות שבירה, תפס אותן בשתי ידיים, ושבר ל-2-4. כך שבעצם רץ ל-2-5 אדיר וכביר. המשחק הלך לצד אחד, ובמצב של 2-5 לתים, מונפיס ניגש להגיש על מנת להישאר במערכה ואולי להציל משהו מהמערכה. במצב של 0-30 לאוסטרי הצעיר, שמר תים על קור רוח ועלה ל-3-6 ובעצם לקח את המערכה ה-1.

תים ומונפיס - כל אחד לקח משהו מהמשחק הזה (טניס טיוי)
תים ומונפיס – כל אחד לקח משהו מהמשחק הזה (טניס טיוי)
נתוני המערכה הראשונה (טניס טיוי)
נתוני המערכה הראשונה (טניס טיוי)

מערכה שנייה: המערכה השנייה נפתחה עם אובר מוטביציה של מונפיס, שגרמה לו בעצם לשמור על חבטות ההגשה שלו. ובמשחקון של תים הוא נזקק בדיוק לאפשרות שבירה אחת שאותה הוא ניצל עד תום ועלה ל-0-3 מהיר, בשל האגריסביות של הצרפתי היה ניתן לראות שמונפיס באמת עלה חד למערכה ה-2. מונפיס נכנס לדרייב מטורף ובעצם עלה ל0-4 מהדהד והמערכה שנייה פשוט שונה ב-180 מעלות מן המערכה הראשונה. ושוב, גאל מונפיס שוב חזר לסורו ונתן לתים לצמק ל1-4. זוהי ההוכחה הרשמית לחוסר יציבות של גאל מונפיס שבאה לידי ביטוי גם ליד הרשת, כאשר העליות לרשת היו פשוט על גדר ההזויות והשיג רק 7 נקודות ברשת מתוך 15, אבל המשחק הדי מעורער של טים נתן לגאל את הצ'אנס והוא ניצל אותה עד תום ל1-6 מהיר במערכה השנייה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
תים נעלם שוב במערכה השנייה, ממש כמו מול ג'וקוביץ'. מונפיס היה שם לנצל זאת (טניס טיוי)
תים נעלם שוב במערכה השנייה, ממש כמו מול ג'וקוביץ'. מונפיס היה שם לנצל זאת (טניס טיוי)
נתוני המערכה שנייה כבר היו סיפור שונה בתכלית (טניס טיוי)
נתוני המערכה שנייה כבר היו סיפור שונה בתכלית (טניס טיוי)

מערכה שלישית: המערכה שלישית של שני השחקנים הייתה הרבה יותר טובה כאשר שני השחקנים החלו להעלות רמה ולהפגין רמת טניס הרבה יותר גבוהה. ומה שבלט במיוחד זה ההגשות העוצמתיות שלהם המערכה ה-3. יחד עם זאת, גם הראלים הארוכים החלו לתת את אותותם, וחבטות הכף יד הנהדרות שלהם ולמעשה השניים שמרו על ההגשות שלהם ובמצב של 3-4 לאוסטרי, מונפיס החל להלחץ ונזקק להציל 2 נקודות שבירה.

ד"ר ג'קיל וןמיסטר הייד. תים (טניס טיוי)
ד"ר ג'קיל וןמיסטר הייד. תים (טניס טיוי)

הצרפתי הצליח להגיע לשיויון 40-40 בעזרת ההגשות הראשונות והחל לעלות לוולי סטייל בוריס בקר והצליח להחלץ מן המשחקון. ובמצב של 4-4 תים היה צריך להגיש והטניסאי הצעיר עמד בלחץ ועלה ל4-5 דרמתי. והמטוטלת עבר לכיוונו של הצרפתי שהיה צריך להגיש על מנת להשאר במשחק ובמצב של 4-5 לתים, מונפיס החל להכנס לזון הדי מוזר שלו ועשה שתי שגיאות כפולות ולמעשה זרק את המשחקון, ודומיניק תים יכול לרשום ניצחון בכורה בטורניר סוף השנה.

מונפיס מובס, אחרי שבעצם נתן יותר מדי מתנות ברגעים המכריעים ליריבו המוכשר (טניס טיוי)
מונפיס מובס, אחרי שבעצם נתן יותר מדי מתנות ברגעים המכריעים ליריבו המוכשר (טניס טיוי)
תים מנצח את השחקן שמעליו בדרוג אבל היום היה פחות עדיף (טניס טיוי)
תים מנצח את השחקן שמעליו בדרוג אבל היום היה פחות עדיף (טניס טיוי)

השניים תים ומונפיס הכניסו אחוזי הגשה נהדרים, כאשר מונפיס סיים עם 49 אחוזים ואילו האוסטרי המוכשר סיים עם 66 אחוזים וזה כנראה מה שהקנה לו את הניצחון. וטים בעצם מצהיר לסבב שהוא גם חלק מהשמינייה ה1, והוא כאן כדי לתת פייט עד הסוף. יחד עם זאת טים שמר על סיכוי לעלות מהמקום השני וכדי לעשות זאת הוא צריך לנצח את ראוניץ הענק ולקוות למעידה שלו היום בערב אל מול נובאק ג'וקוביץ בשעה 10 בלילה שעון ישראל. אבל היו גם מקרים ששחקנים עלו לחצי גם עם ניצחון בודד. אז הכל אפשרי. מונפיס סיים, ככל הנראה, את חלקו בטורניר וסיכויוו לעלות קלושים עד הזויים כמעט כמו הטניס הסטנדרטי שלו.

סטטיסטיקת המשחק (טניס טיוי)
סטטיסטיקת המשחק (טניס טיוי)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort