ג'וקוביץ' גובר על תים בפתיחת טורניר סיום העונה במאסטרס

הטורניר המסכם של העונה מסמל את הנקודה הסופית של כל עונת טניס. משחקים בו שמונת הטניסאים הטובים בעולם. זוהי בעצם הפנינה של הסבב המקצועני, החותמת הסופית של מי שמסיים את העונה במקום הראשון בעולם, ולראשונה מזה שנתיים זה יכול להיות מישהו אחר, שאינו נובאק ג'וקוביץ'.

אנדי מארי הפך בשבוע שעבר למדורג מספר 1 בעולם. הוא הבריטי הראשון לעשות הרבה דברים בעולם הטניס, וגם בקטגוריה הזו זהו הישג ביכורים לבריטי כלשהו. זוהי ללא ספק השנה הטובה בקריירה של הסקוטי בן ה-29, ולאור העלייה ביכולת שלו לצד הירידה החדה ביכולת הבינונית משהו של נובאק מאז ההדחה המוקדמת בווימבלדון, הדירוג החדש מוצדק.

כמה אח"מים באו לראות את המשחק (ATP)
כמה אח"מים באו לראות את המשחק (ATP)

גם בנשים הייתה היסטוריה קטנה, ובדומה התחלפה המדורגת ראשונה בעולם, ובאופן מפתיע. סרינה, שרבים חשבו שתמשיך לשלוט ביד רמה בטניס (ממש כמו ג'וקוביץ' המקביל בגברים), לא הייתה בשיאה השנה הזו, לפחות לא בצרפת הפתוחה ובארצות הברית הפתוחה ואיבדה את המקום הראשון לקרבר, שהפכה בגיל 28 לשחקנית המבוגרת אי פעם שהופכת לראשונה למדורגת ראשונה בעולם. ובדומה לה, מארי בן ה-29 הוא אמנם השני המבוגר ביותר, אבל צריך לזכור שניוקומב (הפך למדורג ראשון בגיל 30) זכה בעשרה תארי גראנד סלאם עוד בטרם העידן המקצועני ותחילת הדרוג. למעשה, אפשר לשים את כתר מספר 1 המבוגר ביותר על ראשו של מארי.

אם כן, מארי צריך בעצם להוכיח רק עוד דבר אחד, והוא יכול לעשות זאת בטורניר הנוכחי, במידה ויפגוש את ג'וקוביץ' בגמר. והוא – לנצח את מי שהיה מדורג ראשון בעולם בכל 122 השבועות הקודמים (223 בסך הכל) ואלוף 4 השנים הקודמות בטורניר סיום העונה על אחת הבמות המרכזיות בטניס. אם יעשה זאת, הוא לא רק יסיים את השנה במקום הראשון, אלא יוכיח שההצבה שלו יחד עם ג'וקוביץ', פדרר ונדאל בטופ פור כלגיטימית. לעומת זאת, הפסד בגמר לסרבי תחזיר את מאזן הכוחות למקומו 'הטבעי' ואת ג'וקוביץ' למומנטום נוסף, מי יודע למשך כמה זמן.

שמונת הטניסאים הטובים בעולם מתחרים על התואר היוקרתי והאחרון של השנה (ATP)
שמונת הטניסאים הטובים בעולם מתחרים על התואר היוקרתי והאחרון של השנה (ATP)
בבית א' משחקים שני השחקנים שמופיעים לבכורה בטורניר סיום העונה (ATP)
בבית א' משחקים שני השחקנים שמופיעים לבכורה בטורניר סיום העונה (ATP)

במשחק היום פגש המדורג שני את המדורג תשיעי, דומיניק תים האוסטרי, שנהנה מפרישתו של נדאל מהטורניר (עקב פציעה בשורש כף היד). תים בהופעת בכורה הצליח להראות כמה רגעים של טניס חיובי ואף התעלה במקרים מסוימים, אבל בסופו של דבר נכנע לסרבי המנוסה. ג'וקוביץ' עם טניס בינוני הצליח למסור מסר שהוא כאן, וזוהי הצהרה מהסרבי שהוא מתכוון 'לנקום' ולהילחם עד הסוף.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לפחות במערכה הראשונה, קיבלנו משחק טניס שקול. תים הציג את הנשק העיקרי שלו כבר ממשחקון הפתיחה הראשון שלו במשחק – ההגשה הראשונה. במערכה הראשונה המוצלחת ביותר שלו, הוא השיג ארבעה אייסים, 76% הצלחה בהגשות הראשונות ו-17 ווינרים, 4 יותר מג'וקוביץ'. במשחקון ההגשה השני שלו היה תים ב-15:40 יתרון וכמעט איבד אותו בסדרה של טעויות בלתי מחויבות. בסופו של דבר, ניצח והשווה ל-2-2. הוא הציג ווינרים בחבטת יד אחורית, תושייה וניצול הזדמנויות והמערכה הלכה לשובר שוויון לאחר שכל אחד מהצדדים שמר על חבטות ההגשה שלו. בשובר השוויון נדרש האוסטרי ללא פחות מ-7 נקודות מערכה כדי לנצח את יריבו. 12-10 בסיום שובר השוויון ו-6-7 במערכה.

תים עוד היה במשחק במערכה הראשונה וניצח אותה (טניס טיוי)
תים עוד היה במשחק במערכה הראשונה וניצח אותה (טניס טיוי)

אחר כך זה הפך למשחק במעמד צד אחד. תים זרק את כל מה שהיה לו במערכה הראשונה, שארכה שעה ושבע דקות, יותר ממחצית המשחק. השנייה נגמרה בתוך 23 דקות בלבד על 0-6 כל כך חד צדדי של נולה, שזה כאב לראות. אין ספק שהתוצאה במערכה הראשונה משקרת. על אף יכולת פושרת מאוד של ג'וקוביץ', טעויות לא מחויבות וחוסר יכולת מנטלית אצל המדורג 9 בלטו גם במערכה הראשונה. ומעבר לכך, הטכניקה שלו עדיין לוקה בחסר, גם אם הוא שחקן שיכול להיות טופ 5 הוא צריך להרים את רמת הטניס בשביל טופ 3.

כך או כך, ג'וקוביץ' שנצמד למשחק שמרני ויעיל שבר מהר מאוד במערכה השלישית וניצח בתוך 2:02 את היריב הנוח – 6-7(10), 6-0, 6-2  7-6(10-12), 0-6, 2-6 ועולה זמנית לפחות לראש בית א' (בית איוון לנדל), ממנו עולים שני הראשונים. הערב בשעה 10 ייפגשו ראוניץ' המדורג 4 ומונפיס המדורג 6 (דירוג שיא בגיל 30!) במשחק השני בבית.

נפרדו כידידים, תים ונולה (טניס טיוי)
נפרדו כידידים, תים ונולה (טניס טיוי)
נתוני המערכה הראשונה (טניס טיוי)
נתוני המערכה הראשונה (טניס טיוי)
במערכה השנייה זה נראה כבר אחרת לגמרי (טניס טיוי)
במערכה השנייה זה נראה כבר אחרת לגמרי (טניס טיוי)
תמונת בית א (טניס טיוי)
תמונת בית א (טניס טיוי)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort