מקצה לקצה אבל חי

אדם קופלנד נולד באוראנג'וויל, אונטאריו שבקנדה ומאז היה ילד חלומו היה להיות מתאבק מקצועי. הוא צפה עם עיניים בוהקות בכל מופע של הWWF והיה האדם המאושר ביותר בעולם כאשר הארגון הופיע בעיר טורונטו, לא רחוק מעיר ממקום מגוריו.

הוא החל להתאמן בגיל צעיר באיזור מגוריו בתנאים מאוד קשים כדי להגשים את חלומו. כשנה לאחר שהחל את אימוניו הוא הגיע ל"אינדיז", תחרויות הקרבות ה"חופשיים, שאינם שייכים לאף ארגון מסחרי גדול. דרכו הצתלבה עם זו של חבר ילדות שלו, וויאליאם ריסו (שהתאבק תחת הכינוי כריסטיאן קייג') ואדם הצעיר, שאימץ את הכינוי אדאם אימפאקט. יחד הם יצרו את הצמד "Suicide blondes"  (בגלל צבע שיערם) ויצאו לכבוש את העולם.

התחנה הראשונה הייתה יפן, איזור שממנו יצאו המון מתאבקים טובים שלא זכו לצ'אנס ראשוני בארה"ב אך לאחר מכן נכנסו תחת הרדאר של ה-WWE. דוגמת איי.ג'יי סטיילס, קארל אנדרסון, לוק גאלוס ופין באלור שנמצאים כעת ברוסטר הבכיר של ה-WWE. שם, תחת השם "the canadian rockers" (אחרי שגידלו שיער בלונדיני ארוך) הם החלו לבנות לעצמם את המוניטין כדי להגשים את החלום ולהגיע לWWF. הם כיכבו בארץ השמש העולה וכאשר באחד הקרבות צפה בהם חברו של ברט הארט, אגדת היאבקות לשם עצמה, הם סוף סוף זכו להכרה שאיחלו שתגיע. החבר הבטיח לנסות לארגן להם מבחנים בWWF אך כאשר נודע לקופלנד שרק הוא נבחר הוא סירב להגיע בלי חברו. בסופו של דבר הכל הסתדר ושניהם זומנו, עם משכורת של 210$ בשבוע הם החלו את דרכם בחוזה זמני בWWF. הצמד פוצל ולמעשה הקרב הראשון אי פעם ששניהם ערכו תחת האירגון היה קרב ביניהם. עם הזמן קופלנד אימץ את הכינוי אדג' ואחרי פרסומות רבות אודות הופעת הבכורה המתקרבת שלו בתוכנית RAW, הוא סוף כל סוף ערך את הבכורה שלו ב22.6.1998 בה הוא פצע את המתאבק שמולו חוסה אסטראדה ג'וניור.

המשך ההרפתקאה של ואדג' היה כבר יותר מוצלח ולקראת סוף 1998 הוא נכנס לפיוד עם המתאבק בעל דמות הערפד, גאנגרל. במהלך הפיוד הזה גאנגרל הציג את "החבר החדש שלו, שיעזור לו להתגבר על אדג' " זהו כמובן היה כריסטיאן קייג', כאמור חבר הילדות של אדג' מהחיים שמחוץ לסטוריליין.

בסופו של דבר אחרי פיוד ממושך, הצליחו גאנגרל וכריסטיאן לשכנע את אדג', שגילם דמות של "זאב בודד" להצטרף אליהם ובכך יצרו את ההרכב "The brood". ההרכב כיכב בכל התוכניות הבאות ויצר לעצמו שם חזק אך כאשר הגימיק של הרכב "ההילים" של אנדרטייקר, "ministry of darkness" החל לעלות, הם צורפו אליו. על פי הסטוריליין כריסטיאן ביצע פאשלה שגרמה לכך ש"טייקר" החליט להעניש אותו, אבל אדג' וגאנגרל עמדו לצידו ובכך פתחו חזית מול ה"דדמן".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אדג' עם חבריו לThe brood, גאנגרל וכריסטיאן (SLOR)
אדג' עם חבריו לThe brood, גאנגרל וכריסטיאן (SLOR)

לאחר כמה חודשים גאנגרל בגד בצמד ויחד עם צמד אחים עולה, "ההארדי בויז", הקים את "the new brood". הפיוד של אדג' וכריסטיאן עם ההארדי בויז לא הסתכם רק סביב גאנגרל. אם להוציא את ה"ערפד" מהמשוואה, הקרבות בין ארבעת הסופרסטארים האלה, שהרכיבו את שתי הצמדים שהיו בין הדומיננטיים בכל הזמנים בענף, היו פשוט תענוג לצופה. תרגילים חסרי פחד, בעיקר של אדג' מצד אחד וג'ף הארדי מן העבר השני סחפו את מעריצי הWWF (שכבר שינו את שמם לWWE אז). קופלנד היה על גג העולם ועד עשה זאת עם חברו הטוב ביותר, ללא ספק הגשמת חלום!

עם חברו כריסטיאן כאלופי זוגות ה-WWE (pinestest)
עם חברו כריסטיאן כאלופי זוגות הWWE. (צילום מסך יוטיוב)

הצמד אדג' וכריסטיאן הצליח בכל גימיק אפשרי. בין אם הבם היו תחת "the brood, או ה"ministry of darkness" האפלים, או כצמד מבדר וקליל יותר, בין אם היו "פייס, (דמות של מתאבק טוב) או "היל" (דמות של מתאבק רשע), הם תמיד היו בטופ. 7 פעמים הם זכו באליפות הזוגות ובהחלט היה נראה שהם בלתי ניתנים לעצירה.

אבל לכותבי התוכנית היו תוכניות אחרות, הם החליטו לפצל את הצמד בכך שכריסטיאן בגד באדג' והם פתחו פיוד משלהם. אדג'ק תמיד אמר שהקרבות מול כריסטיאן היו הכי כיפים כי הם היו חברים על אמת וגם ככה היו הולכים מכות בצחוק בשכונה אז לעשות את זה מול מיליוני צופי טלוויזיה עם משכורות עתק היה החלום האולטימטיבי עבור הצמד. כריסטיאן לאחר כמה שנים איהבד ממעמדו, בעיקר בגלל פציעות ועזב. אדג' החל לקבל את הפוש שלו לעבר הצמרת כמתאבק בודד ויצר לעצמו בחזרה את תדמית הזאב הבודד שאינו זקוק לאף אחד ועושה כל צעד אפשרי כדי להצליח, גם אם אותו הצעד מלוכלך ביותר.

בסוף שנת 2003 חלה תפנית קריטית בקריירה שלו. אדג' סבל מפציעה באחת התוכניות, פציעה קשה מאוד בחוליות הצוואר והושבת ליותר משנה. הוא חזר, מחושל יותר ובגימיק יותר מוקצן של אותו אדם שעושה כל מה שצריך כדי לנצח. הוא זכה באליפות העולם למשקל כבד וסימן לעצמו וי על המטרה לשמה הגיע לענף.

אדג' יוצא לכיוון הזירה ממסך העשן שכל כך איפיין אותו (flickr)
אדג' יוצא לכיוון הזירה ממסך העשן שכל כך איפיין אותו (flickr)

אדג' המשיך להיות דמות דומיננטית בענף, הוא היה מנהיג ה"לה פאמיליה" (לא של אוהדי בית"ר ירושלים אלא שם ההרכב שכלל אותו ואת המייג'ור בראת'רס, זאק ריידר וקורט הוקינס). הוא יצר לפני כן כבר צמד דומיננטי עם רנדי אורטון אבל שוב זו הייתה פציעה ארוכה שהשביתה אותו. אחר עוד 11 חודשי היעדרות אדג' חזר והמשיך להיות דמות ראשית ברוסטר. הוא החל פיוד עם אלברטו דל ריו שבמהלכו זכה שוב באליפות העולם. אדג' היה אמור להמשיך להתאבק ברמות הגבוהות לפחות עוד 5-7 שנים מאז אבל בתאריך ה-11.4.2011 הכל התהפך.

אחד הרגעים הגדולים ביותר בהיאבקות, אדג' עם תרגיל ה"ספיר" על מיק פולי דרך שולחן בוער (pinetrest)
אחד הרגעים הגדולים ביותר בהיאבקות, אדג' עם תרגיל ה"ספיר" על מיק פולי דרך שולחן בוער (pinetrest)

באותו יום אדג' הגיע כאלוף לזירה לאחר בקשתו האישית לשאת דברים שאינם במסגרת הסטוריליין שלו. אדג' עלה לבמה ופתח נאום סוחט דמעות על מצבו. הוא אמר שהוא ערך בדיקות שגרתיות בעקבות איבוד תחושה ביד שמאל שלו והרופא הכריע שזה זכר לאותה פציעה בחוליות הצוואר מלפני כמה שנים. הרופא קבע חד וחלק כי אם אדג' ימשיך להתאבק הוא עשוי לגרמו לעצמו נזק רב ואף להיות משותק. אדג' הזכיר את העובדה שמאז שהיה ילד קטן הוא חלם להיות כאן בזירה ולהסתובב עם "זה" (כשהוא שוב מניף את חגורת האליפות שלו) אך אם הבחירה היא חלום נגד חיים הוא בוחר לחיות. לאחר שסיים את נאומו הוא קיבל סטנדינג אוביישן מכל האולם שידע לכבד את האיש שאת רוב הקריירה, כולל את אותו הרגע, העביר בדמות "היל". החיבור בינו לבין הקהל שהפנים כי דבריו אינם  במסגרת הסטוריליין (מתאבק היל מעולם לא יוצר אינטרקציה חיובית עם הקהל ופה אדג' דיבר איתם פתוח והודה להם על זה שתמכו בו) הביא לכך שהאולם השתתק ברגע שקופלנד חזר לאחורי הקלעים, שם כבר התאספו כל מתאבקי ה-WWE כדי להיפרד מהאיש הגדול.

נאום הפרידה של אדג' (צילום מסך יוטיוב)
נאום הפרידה של אדג' (צילום מסך יוטיוב)

כשנה לאחר מכן אדג' זכה להיכנס להיכל התהילה של ה-WWE ומאז הוא מופיע מדי פעם בתוכניות השונות של ה-WWE כאורח שכמובן אינו מתאבק. הוא וכריסטיאן מנהלים תוכנית טלוויזיה "the edge and cristian show" ששייכת לWWE וחוץ מזה הוא גם שיחק מספר תפקידים קטנים וסרטים. הוא נבחרת אחרונה לגלם את דמותו של קטיל פלאטנוז מהסדרה המצויינת "הויקינגים" אבל למעריצי הWWE הוא תמיד יהיה הבחור המעופף יחד עם חברו כריסטיאן או, בתור הRated R Superstar.

אדג' זוכה לכבוד בטקס ההכנסה להיכל התהילה (ויקיפדיה)
אדג' זוכה לכבוד בטקס ההכנסה להיכל התהילה (ויקיפדיה)

מחר הוא יחגוג את יום הולדתו ה-43.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort