סיכום שבוע של הטניס הישראלי 8-14.8.16

השבוע, גולת הכותרת של הטניס הישראלי, הייתה השתתפותו של דודי סלע באולימפיאדת ריו 2016. בגיל 32, הוא הגשים את חלומו, והגיע לאולימפיאדה הראשונה שלו, אך לצערו, הוא קיבל הגרלה קשה. לאחר שעבר בהצלחה את הסיבוב הראשון, הוא פגש את דויד גופין. המדורג 13 בעולם ניצח את דודי, ועבר לסיבוב השלישי של התחרות. כעת, סלע ינוח, ויחזור בקרוב להכנות ל-US Open הקרב ובא. רק כדי להזכיר, בטורניר ה-US Open האחרון, סלע הודח בסיבוב הראשון, כאשר פגש את פבלו קוובאס, המדורג 21 בעולם כיום. לכן, הוא וגם אנחנו, נקווה שהוא ישפר את תוצאתו, ויתקדם לשלבים יותר מאוחרים של טורניר הגראנד סלאם היוקרתי.

dudi_1
עמד בציפיות. תודה רבה על הייצוג באולימפיאדה, ובהצלחה בהמשך! (ATP)

הטורניר הגדול שמתרחש בצמוד לאולימפיאדה, הוא טורניר Los Cabos במקסיקו. אמיר ווינטראוב לא הגיע לאולימפיאדת ריו, אך הצליח לעבור 2 סיבובי מוקדמות של הטורניר בצפון אמריקה, ולכן העפיל לסיבוב הראשון, שם הוא פגש את סנטיאגו גיראלדו. הקולומביאני הצליח לגבור על ווינטראוב בתוצאה 6:4 6:4, והעפיל לסיבוב השני, ולכן אמיר יצטרך להסתפק ב-7,275 הדולרים שהרוויח עקב השתתפותו בטורניר במקסיקו בפעם הראשונה. כמו דודי, גם אמיר ינסה את מזלו ב-US Open.

amir_1
קדימה אמיר. עלה והצלח, אנחנו איתך! (דף הפייסבוק של אמיר וויינטראוב)

בטורניר Portoroz Challenger בסלובניה השתתף עידן לשם. לאלו שלא מכירים אותו, מדובר בשחקן צעיר ומוכשר בן 19, שנמצא רק בתחילת דרכו. מוקדם יותר השנה, הוא ניצח טורניר פיוצ'ר והגיע למספר גמרים. הוא הגיע לרבע הגמר של טורניר ה- Gimcheon Challenger, ואף ניצח את משחקו היחיד השנה בנבחרת הדיוויס, נגד גאבור בורגוס. לאחר שבשנה שעברה, הוא הגיע לחצי הגמר הטורניר בסלובניה, השבוע, הוא שיחזר את הישגו של ווינטראוב במקסיקו, ועבר גם הוא 2 סיבובי מוקדמות, בדרך לסיבוב הראשון של הטורניר. כמו אמיר, הוא הפסיד בסיבוב הראשון, ליריב שמדורג טוב ממנו, אלכסנדר קודרייבצב. עמיתו לנבחרת הדיוויס, בר בוצר, השתתף בטורניר פיוצ'ר Telavi Open, ביחד עם ניקולאי קולובייב הישראלי. הם השתתפו ביחד בזוגות והגיעו לחצי גמר הטורניר, שם הם פגשו את צמד אוסטרלי, לו הם הפסידו. בקטגוריית היחידים, הפסיד בוצר בשלב רבע הגמר. בראיון שנתן ל-JSport אמר בוצר: "אני מרגיש לא טוב עם התוצאה כי כיוונתי לנצח את התחרות ושום דבר פחות מזה. מנסה בכל תחרות ללכת עד הסוף. אני מאמין שאני יכול לעשות את זה בכל שבוע ואני חייב לתת את המקסימום תמיד בשביל שתהיה לי את ההזדמנות להצליח."

leshem_1
תמיד מכוון גבוה. שאפו! (איגוד הטניס הישראלי)

ולאדה אקשיברובה היא שחקנית אוזבקית שהתאזרחה השנה. המעבר מאוזבקיסטן לישראל, עשה לה טוב לשנת 2016: היא ניצחה טורניר ITF, הגיעה לגמר, ו-2 חצאי גמר, זאת רק ביחידות. השבוע, היא השתתפה ברבע גמר טורניר Moscow 6 ITF. לאחר שב-2013, היא לא הצליחה לעבור את הסיבוב הראשון של הטורניר, השבוע היא הגיעה לרבע הגמר, בו היא פגשה את אולגה דורושינה, שניצחה את אקשיברובה בתוצאה 6:3 6:3. באותו הטורניר, רק בקטגוריית הזוגות, היא ואנה מורג'ינה דורגו ראשונות, אך הפסידו לצמד הרוסיות אנז'בה \ גאבויבה בחצי הגמר. באותו הטורניר, במוקדמות, השתתפה ולריה ניקולייב בת ה-19. המדורגת 1100 בעולם הצליחה לנצח בסיבוב הראשון של המוקדמות את אלכסנדרה איזונמצבה, אך הודחה בסיבוב שלאחר מכן.

vlada_1
המעבר עשה לה טוב, וגם לנו (tennisforum)

אסיים היום בקטע שכתב אמיר ווינטראוב בחשבון הפייסבוק לפני כמה זמן: "פעם חשבתי שטניס זה ספורט יחידני, מסתבר שטעיתי ובגדול. אני מסתובב כאן בתחרויות גדולות, ויוצא לי להתמודד מול שחקנים מעולים ללא ספק, אבל מילא הייתי מתמודד מול שחקן אחד, אני מתמודד מול שחקן, מאמן טניס, מאמן כושר, פיזיוטרפיסט, אישה, ילד, ולא יודע מה יש עוד לשחקנים שבאים איתם, עוד רגע יש להם מישהו שמרים להם את התיק. כמעט כל שחקן ממלא יציע שלם של עצמו, ואיך לומר זאת: היציע היחידי שאני ממלא, הוא את יציאת החירום במטוס. אולי. מאיפה הכסף הזה, להטיס איתך קבוצה שלמה של אנשים, שיהיו רק איתך ויתמכו בך לאורך כל הדרך? טניס זה ממש, אבל ממש לא ספורט יחידני יותר: זאת קבוצה שלמה וצוות שלם על בנאדם אחד, ואנחנו במדינה שרחוקה שנות אור מלהיות שם. השבוע ראיתי שני שחקנים קנדים שאחד מהם נולד בישראל. כמובן, איך לא, כל אחד מהם עם צוות שלם משל עצמו, ולא צריכים לדאוג לכלום חוץ מלשחק טניס."

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

איך יכול להיות ששחקן טניס ישראלי כמו אמיר ווינטראוב, שייצג אותנו בכבוד במשחקי דיוויס, וטורנירי טניס שונים רבים, אומר כאלו דברים? כי זו האמת. והאמת צריכה להשתנות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort