האיגודים מנוהלים על ידי פוליטיקאים שלא אכפת להם מהענף

איגוד הסיוף מעדיף להפסיד מאות אלפי שקלים בשנה מאשר לשלוח אותי לריו, האיגודים מנוהלים על ידי פוליטיקאים לא מהענף שלא אכפת להם מהספורטאים. לא ביקשתי כסף, סה"כ ביקשתי שיתנו לי להתחרות בכמה תחרויות כדי לחזור לסבב.  על אף שהם ידעו שאני בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר הם סירבו. הסייפת דלילה חתואל שקבעה קריטריון אולימפי לא תתחרה בריו לאחר שהיא לא קבעה את הקריטריון הישראלי. עכשיו היא מערערת ל-CAS ולשם כך  מגייסת כסף. רגע לפני, פגשנו אותה לראיון לוחמני במיוחד.

שלום דלילה, אומנם קבעת את הקריטריון האולימפי אבל לא קבעת את הקריטריון הישראלי. את לא חושבת שהערעור שלך לא מוצדק?

לא, לא הכניסו אותי כחריגה לסגל האולימפי והם כן מכניסים חריגים שיש להם תוכניות לגביהם. הגיע אליהם ידיעה שאני בעלת הסיכויים הטובים ביותר להעפיל לאולימפיאדה מבין הסייפים במדינה. והם עדיין בחרו שלא להכניס אותי כחריגה, והם עשו הערכה לא נכונה כי הם חשבו שאני לא אצליח. ומה שקרה פה שכל הסייפים קיבלו תקציב, אפילו כאלה שלא היו בסגלים קיבלו תקציב ואני היחידה שלא קיבלתי, ואני היחידה שהשגתי את הקריטריון האולימפי. אפילו אחי הוכנס כחריג.

האם הם החליטו לא להמר עלייך לא רק משיקולים מקצועיים? אלא אולי גם בגלל הגיל שלך? אם זאת הייתה מישהי צעירה יותר הם כן היו נותנים לה להתחרות?

קודם כל יש להם קריטריון לצעירים בוודאות יש תקדימים שנעשו. טומי ארשנסקי  מהג'ודו שהוא היה צעיר והכניסו אותו, ויש את נועם מילס שהיא אומנם לא הייתה כזו צעירה (22 ש.ג) אבל גם היא נכנסה בבייג'ין .2008 אז אם אתה שואל אם יש פה משהו? אז כן, אני לא בסדרי העדיפויות שלהם מסיבות השמרות עימם.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
טומי ארשנסקי הוא דווקא נסע כחריג. צילום: איגוד הג'ודו
טומי ארשנסקי הוא דווקא נסע כחריג. צילום: איגוד הג'ודו

 

קנדרה הריסון שברה שיא בן 28 שנים והיא לא תשתתף באולימפיאדה כי היא לא השיגה את הקריטריון האמריקאי. את לא חושבת שהאיגוד ישתמש בטענה הזו בתביעה שלך? כדי להראות שזה לא משהו יוצא דופן?

אם הם ישתמשו בזה הם ירו לעצמם ברגל . זה אמור להביע את ההפך, תראה מה סף מדינתי מקומי יכול לעשות למישהו שהוא טוב, למנוע ממנו ייצוג. זה אמור לחזק את הטענה שלי. קנדרה לא ערערה כי היא כנראה קיבלה את כל ההזדמנויות להשיג את הקריטריון האמריקאי, אני מניחה שהיא קיבלה את כל האפשרויות, שנה משופעת בתחרויות ואימונים וגם השתכרה מזה. אני מאמינה שהיא קיבלה את כל התנאים ולא פלא שהיא שברה אח"כ שיא. לי לא היה כלום, אפס תקציב, שום תחרות לא קבלתי לטוס אליה, ממנתי בעצמי הכל. אם אתה קובע  קריטריון ישראלי אז תדאג שאני אוכל לממש אותו .אם יש פה בעיה כזו שמפלים אותי ולא נותנים לי לטוס מחוסר אמונה והערכה מקצועית שלהם בי אז הם צריכים לבוא ולהגיד תשמעו לא הייתה לה הזדמנות נכונה.

מה הם כן אמרו? שידעתי על הקריטריון ויש רף וזה שומר על ההישגים שלהם והנה קנדרה היא דוגמה מצוינת לכך שהישגים יכולים לבוא גם בלי הסף המקומי על אחת כמה וכמה שלא קיבלתי את התקציב.

 

קנדרה הריסון, גם היא לא תהיה בריו בגלל שלא עמדה בסף מדינתי
קנדרה הריסון, גם היא לא תהיה בריו בגלל שלא עמדה בסף מדינתי

 

רק ב-2014 החלטת לחזור להתחרות באופן מקצועי. יכול להיות שבגלל זה הם החליטו לא להמר עלייך?

תראה, הם היו בקרב בבאקו זה היה ב-2015 שם אני עשיתי את ההישג הטוב ביותר בכל נבחרת הסייף. זה היה טרום שנה אולימפית. הם ישבו כולם ביציע והיו עדים לקרב הרואי שניהלתי שעשיתי קאמבק מ-13:6 ניצחתי 15:14. בוא נגיד שזה נדיר מאוד בסייף. הם ראו איזו רוח לחימה יש לי , ניצחתי ועליתי ל-16  הגדולות וסיימתי מקום 12. הם היו עדים לכך שלא הייתי כמה שנים בתחרויות ועדיין יש לי יכולות. ועם עזרה שלהם אני יכולה לחזור לקצב ולהשיג תוצאות. אבל הם לא הסתכלו על זה ככה. הם רגילים לספורטאים איך שהם רגילים, שיש דרך שלא פורשים אבל בסייף הבשלות המנטלית היא שקובעת. אתה יכול להיות המאומן הכי טוב שיש אבל אם לא באת מוכן מנטלית אתה תפסיד. ולהפך.

ממה שאני יודע מספורטאים אחרים, לפני שקובעים קריטריון אולימפי ולפני שהם נכנסים לסגל אולימפי אז אתה בעצם נכנס לרשימה ומקבל מלגה אולימפית מהאיגוד. לפני כן אתה מתנדנד ממה שאתה מקבל מהאגודות.

אתה לא מקבל כלום. שקל אתה לא מקבל. האגודות אין להם כסף, העמותה שבתוך האגודה אין לה כסף, לאיגוד אין כסף, זה ספורט הישגי. אתה מתנדנד ואתה בלחץ כל שנה מחדש ולפעמים יש שנים לא טובות .זה ספורט הישגי, ככה הייתי שנים, אבל נניח את המצב שלי, עשיתי קאמבק חזרתי מהריון ולידה ופה המדינה לא צריכה להפקיר את הספורטאים שלה. לא ביקשתי משכורת ביקשתי סה"כ כמה תחרויות כדי לחזור לסבב. וגם את זה לא קיבלתי. אגב , שלחתי המון הצעות של תקציבים ותוכניות עבודה ואבא שלי שלח לכל הגורמים. לוועד האולימפי לאיגוד ולמנהל הספורט.  ובסופו של דבר בישיבה שנערכה בין כולם הם עדיין החליטו על אף ההישג שלי בבאקו אפס שקלים. כאילו לא בא לנו עלייך.

ניסית לפנות לשרת התרבות והספורט?

אם תצליח לתפוס אותה תודיע לי כי אני לא הצלחתי. אין שום מענה ממנה. פניתי אליה כמה וכמה פעמים ולא רק אני.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

קבעת את הקריטריון האולימפי, אחרי כל מה שעברת. איך השגת את הכוחות לכך? האם יש לזה קשר שגדלת במשפחה של סייפים?

קודם כל כן, זה קודם כל בזכות המשפחה שלי אבא שלי שאיתי הוא המאמן שלי, אם היה לי מאמן אחר לא יודעת מה היה קורה. יש לי באמת המון תמיכה נפשית ורוחנית גם מהמשפחה ותוסיף לזה את האהבה  שקיבלתי מהאנשים ברחוב. הבנתי שאני איפשהו מובילה משהו שעוד לא היה אולי תבדקו את זה אם אי פעם ערערו ל-CAS בישראל. אני לא חושבת שתמצא פה בישראל אי פעם ספורטאי או ספורטאית במיוחד שיצא לערער על החלטת הוועד האולימפי. זה איגוד סגור ואטום תרתי משמע אתה לא תצא כי אתה מפחד. אבל אני לא מפחדת כי אני מאמינה שהצדק עימי ואם אני לא אוציא את הצדק לאור עוד רבים אחרים יסבלו מזה ואם אני פה והצלחתי ומגיע לי על אחת כמה וכמה שנעשה לי חוסר צדק ואי שוויון. אם אני לא אעשה את זה אז מי יעשה את זה? מישהו צריך לעשות את זה.

יש לך בת, למרות כל מה שאת אומרת עכשיו, אם היא תרצה להתחיל להתחרות תמליצי לה?

בטח שאמליץ לה, קודם כל היא תלמד לא לעשות תהיה לה דרך קלה יותר,אין ספק זה מלחמות מאוד קשות. פוליטיקה זה מלחמה שספורטאי לא צריך להילחם בה. כי הוא ספורטאי. אבל אין ברירה האיגודים כיום נשלטים ע"י פוליטיקה. וזה משהו שצריך לטפל בו ולעשות פה סדר וניקיון. כי כל הבעיה פה התחילה מאיגוד הסיוף שהפלה אותי. והוא קיבל את ההמלצה שאי הטובה ביותר. האיגוד מאבד עכשיו מאות אלפי שקלים בשנה על זה שאני לא אהיה באולימפיאדה. ולא רק שלא מעניין אותו הוא גם לא עמד לצידי בערעור. זה פעם ראשונה אני חושבת שהאיגוד לא לצד המערער.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

איך באמת איגוד הסייף לא עמד מאחורייך?

ציטוט יושב ראש האיגוד: שאלתי אותו לא אכפת לך שיהיה פחות כסף? הוא ענה לא, נעשה כמו שנה שעברה. לא אכפת לך שהענף יקרוס? לא, אנחנו נמשיך בדרך שלנו בהוגנות. אז אני שואלת את עצמי מה הוגן? מה הוגן פה? שעוד ספורטאים מוכשרים שלא מקורבים לצלחת לא יסייפו בגללך? הרי הוא לא סייף,לא סייף עבר הוא בא ממקום פקידותי במנהל הספורט הוא לא מהענף. אתה חושב שאכפת לו מהענף הזה שאני גדלתי עליו? שאני יודעת כמה הוא חשוב לילדים, וכמה הוא חשוב באופן כללי וכמה שחשוב שישאר בו ייצוג ישראלי שכבר שמונה שנים לא יהיה לנו נציג באולימפיאדה לענף הסייף. זה פשוט גזר דין מוות לענף.

תגובות:

תגובת איגוד הסיוף:

במדינת ישראל נקבע קריטריון לספורטאים לא רק לאיגוד הסיוף. ואיגוד הסיוף שחתם שלא בתקופת היו"ר הנוכחי על הקריטריונים עומד מאחורי מה שהוא חתם.

תגובת משרד התרבות והספורט והשרה מירי רגב:
דלילה חטואל פנתה לשרה פעמיים באמצעות מקרוביה וקיבלה מענה לשתי הפניות.
חשוב להדגיש כי מי שאמון על קביעת הקריטריונים הישראליים להשתתפות במשחקים האולימפיים הינה היחידה לספורט הישגי בוועד האולימפי הישראלי .
לאור סיפורה של הסייפת דלילה חטואל ובקשותיה, ובתמיכת משרד התרבות והספורט, החליט הוועד האולימפי  לאפשר, לפנים משורת הדין, לדלילה לנסות ולקבוע את הקריטריון הישראלי במסגרת אליפות אירופה אשר התקיימה ב- 20 ביוני 2016. הגם שהמועד שנקבע לאישור הספורטאים היוצאים לריו כבר חלף במועד זה. לצערנו הרב דלילה לא עמדה שוב בקריטריון של הוועד האולימפי הישראלי, ובכך לא  עמדה בדרישות המקצועיות כדי להשתתף במשחקים האולימפיים בריו. נדגיש שוב, כי דרישות אלו היו ידועות לדלילה חתואל כמו גם לכל ספורטאי הסגלים האולימפיים של ישראל  החל מה-1.1.2015.

בנוסף ולבקשת הסייפת נערך לה שימוע ביחידה לספורט הישגי בוועד האולימפי. בסיום השימוע הוחלט על ידם, כי לא ניתן לשנות את הקריטריונים שנקבעו ולפיכך אין אפשרות להיענות לבקשתה.

 תגובת הוועד האולימפי: 

דלילה חטואל, כמו כל יתר הספורטאים בכל ענפי הספורט, ידעו עוד לפני שנה וחצי מה הם הקריטריונים המדוייקים בהם עליהם לעמוד כדי להשתתף במשחקים האולימפיים. חטואל, כמו ספורטאים אחרים, לא עמדה בהם, ורק לאחר שלא עמדה בהם, החלה להעלות טענות נגדם. די אם נזכיר את המקרה של האצנית האמריקאית קנדרה ג'ונסון ששברה לפני כשבוע שיא עולם בן 28 שנים וחרף זאת, לא תשתתף במשחקים האולימפיים, מאחר והיא לא עמדה בקריטריון האמריקאי שנקבע.

 

בית הדין העליון של הוועד האולימפי בישראל (כב' נשיא בית הדין השופט (בדימוס) עו"ד דניאל ארנסט, ועורכי הדין אליהו לוין ואהוד ארצי, פרסם לפני כשבוע את פסק הדין בערעורה של הסייפת דלילה חטואל, וקבע כי חטואל לא תיכלל במשלחת ישראל למשחקים האולימפיים בריו.

חטואל עתרה תחילה לבית המשפט המחוזי בת"א, אך זה העביר את הדיון לבית הדין העליון של הוועד האולימפי בישראל, לאחר שהתקבלה טענתו המקדמית של הוועד האולימפי  בישראל בענין זה.נציין כי בית המשפט המחוזי, שהעביר את הדיון בעתירה לבית הדין של הוועד האולימפי בישראל, מצא לנכון להביע את מורת רוחו מהעובדה כי בעתירתה של הספורטאית, היא הסתירה מידע מבית המשפט וכי לא נתנה גילוי נאות, תוך סילוף של העובדות.

טומי ארשנסקי ונועם מילס הצטרפו למשלחות ישראל על סמך קריטריון של ספורטאי צעיר.

 

ולכן, אין לנו אלא להפנות לפסק דינו של בית הדין העליון המדבר בעד עצמו.

למימון הערעור של דלילה היכנסו ללינק הזה http://goo.gl/gEjEsY​

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort