האחיות ווליאמס בחצי גמר ווימבלדון

שתי האחיות וויליאמס הצליחו להעפיל לשלב חצי הגמר של טורניר הדשא הותיק בעולם. לסרינה זו לא הפתעה, שכן היא זכתה בטורניר בפעם השישית רק בשנה שעברה. אצלה זה חלק מהשגרה. אבל לאחותה וונוס, שחוזרת למעמד הזה לראשונה מאז 2009, זה רגע מיוחד. גם בהגרלות הייתה תחושה של קיפוח מצידה של וונוס, שהוגרלה לשחק מול אנג'ליקה קרבר, המדורגת שלישית בעולם, לעומת אחותה סרינה שהוגרלה מול אחת מהפתעות הטורניר, אלנה וסינה המדורגת במקום ה-50 בעולם. האים נראה את שתיהן בגמר? אם זה יקרה, זאת תהיה הפעם החמישית וככל הנראה האחרונה שהן תשחקנה ראש בראש בגמר ווימבלדון. זה מה שקרה במשחקים שנערכו מוקדם יותר היום:

סרינה וויליאמס האמריקאית מול אלנה וסינה הרוסייה:

את סרינה, אחת מגדולות הטניסאיות בכל הזמנים, כולם מכירים. היא שואפת להשיג ווימבלדון שביעי ותואר גראנד סלאם 22. את וסינה, שהשיגה סיבוב רביעי אי שם ב-2009 לא רבים מכירים. מדובר בהפתעת הטורניר, בצד הנשים, שבשיאה לא הצליחה לטפס ל-20 המקומות הראשונים בעולם. המשחק היה מאוד חד צדדי, כפי שנראה בסיקור הקצר, ממש כמו המשחק עצמו.

סרינה רוצה גמר ותואר גראנד סלאם 22 (גארדיאן)
סרינה רוצה גמר ותואר גראנד סלאם 22 (גארדיאן)

מהלך המשחק:

במערכה הראשונה לא ראו הרבה מאוד טניס מצידה של הרוסייה, שנראתה מבוהלת מול אגדת הטניס בת ה-34. כבר במשחקון הראשון איבדה וסינה את הראש והפסידה בהגשה שלה. סרינה לא הייתה צריכה לשבור, כי הרוסייה נשברה בעצמה פעמיים. בכל המערכה הראשונה איבדה סרינה רק שלוש נקודות על ההגשה שלה. סרינה עלתה מהר מאוד ל-4-0, כדי לראות סוף סוף קצת טניס מהוסינה הקטנה והשברירית. 4-1, ניצחון בהגשה לסרינה וכבר 5-1, משחקון כבוד באופן יחסי לוסינה 5-2, ואז 6-2 בהגשה האחרונה של סרינה, ניצחון "קוויקי" שארך 28 דקות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
וסינה נראתה מחוץ לליגה שלה (גארדיאן)
וסינה נראתה מחוץ לליגה שלה (גארדיאן)

השדרים מאוד נלהבו ממשחקה האגרסיבי של סרינה, שהאמת לא התאמצה במיוחד, משום שלא הייתה לה אופוזיציה. וסינה המשיכה לאבד נקודות בקלות מכאיבה, שגרמה לשכוח לעתים שמדובר בחצי גמר גראנד סלאם. הדוגמא הכי טובה: היא מפסידה משחקון שלישי בשגיאה כפולה. לא כוחות. וסינה המשיכה להפסיד די בקלות, תוך קריאת "איה" בכל חבטה. כנראה שהיא ידעה מה הולך לקרות. ועם כל הכבוד, זה פשוט היה צחוק מהעבודה. סרינה מנצחת את המערכה השנייה 6-0 כדי לנצח 2-0 קליל בתוך 48 דקות, ולמעשה מקבלת מנוחה לקראת הגמר בשבת. באמת שיותר קל מזה לא יכול להיות.

סרינה מסיימת את זה מהר, רק 48 דקות (גארדיאן)
סרינה מסיימת את זה מהר, רק 48 דקות (גארדיאן)

וונוס וויליאמס נגד אנג'ליקה קרבר:

המשחק השני כבר היה נראה אחרת לגמרי. העובדה שמדובר בקרבר הגרמנייה, השחקנית עם יד שמאל הטובה בסבב, זו שזכתה השנה  בגראנד סלאם הראשון של השנה באוסטרליה, כבר העלתה את רף הציפיות. על אף שהשוותה את הישג השיא שלה מ-2012, גם אז הגיעה לחצי גמר ווימבלדון, היה ברור מראש במצב העניינים הנוכחי בת ה-28 עדיפה על המדורגת שמינית בטורניר וונוס, בת ה-36 ושהסיכויים שלה להגיע לגמר לראשונה גבוהים.

הפעם זה היה יותר צמוד (גארדיאן)
הפעם זה היה יותר צמוד (גארדיאן)

מהלך המשחק:

באחת המערכות הביזריות בטורניר הנוכחי, פתחה הוותיקה מבין השתיים בהגשה. היא נשברה על ידי קרבר. ואז החל פינג פונג של שבירות: וונוס החזירה שבירה, ואז קרבר שברה שוב, במשחקון ארוך ורב תהפוכות. זה לא הסתיים כאן, כי וונוס השוותה ושברה בחזרה, בכמה ראלים בהם שתי השחקניות עשו טעויות בלתי מחויבות, כל אחת במשחקון שלה. את המשחקון הבא שברה קרבר, אך כאן נשברה התבנית כשהגרמנייה הצליחה לראשונה לקחת משחקון הגשה. וונוס הייתה נראית מותשת מול הגרמנייה הרעננה, שנמצאת בכושר מצוין. היא הפסידה משחקון שלישי ברצף, כשקרבר עלתה ליתרון 5-2, כדי להגיש לניצחון במערכה הראשונה. כאן וונוס התעוררה ושברה בחזרה. זה ייגמר מתישהו?

וונוס לא הרבתה לתת את העוצמות שלה מהעבר. כידוע, אלופת ווימבלדון 4 פעמים בעבר וונוס הגישה פעם את ההגשה החזקה ביותר שנמדדה בווימבלדון, מעל 215 קמ"ש בחבטה. היום היא הייתה רחוקה מזה. עם זאת, עם טניס חכם הצליחה וונוס לנצח משחק הגשה חשוב, 5-4. אין ספק, יומיים של מהפכים. אחרי משחקון עם שני הראלים הארוכים במערכה, הצליחה קרבר לנצח 6-4, ואחת אפס במערכות בקצת מעל חצי שעה.

קרבר באקט של ניצחון (גארדיאן)
קרבר באקט של ניצחון (גארדיאן)

במשחק הראשון של המערכה השנייה וונוס עשתה סימנים של חוסר חדות. היא נשברה כדי לראות את קרבר מגישה אולי בדרך לניצחון ועלייה היסטורית לגמר. קרבר ניצחה את במשחקון הבא על האפס, אך יריבתה הראתה נחישות ואופי במשחקון הבא והצליחה לצמק ל-2-1. קרבר העלתה את רמת המשחק וניצחה עוד משחקון הגשה, שוב על האפס, כשהיא מוכיחה מי מבין השתיים הטובה יותר בשלב הנוכחי של הקריירה. הנקודה הבאה פתחה קרב עקוב שוויונות. קרבר איבדה שתי הזדמנויות שבירה בדרך לשוויון רביעי, באקט באמת הרואי של טניסאית גדולה כמו וונוס, שגם הצליחה לקחת את המשחקון ולצמק ל-3-2.

לא מוותרת כל כך מהר. וונוס וויליאמס (גארדיאן)
לא מוותרת כל כך מהר. וונוס וויליאמס (גארדיאן)

אחרי 4-2 של קרבר המשיכה וונוס במגמת השיפור וניצחה את משחקון ההגשה שלה על האפס. 4-3 ממש על גבול שעה של משחק. הרמה של וונוס השתפרה מאוד והיא סיפקה קרב גם בנקודה הבאה, אותה הפסידה. היריבה הגרמנייה לא נראתה על המגרש בנקודה הבאה, שוב הגשה של וונוס ושוב היא מנצחת על האפס. כעת קרבר מגישה לניצחון במשחק כולו.

קרבר באקט של ניצחון (גארדיאן)
קרבר באקט של ניצחון (גארדיאן)

במערכה בה קרבר מכניסה את הסרבים הראשונים ב-80 אחוז, עלתה ליתרון של שתי נקודות משחק על הגמר, אז החל הראלי הארוך במשחק, כששתי השחקניות עושות הכל כדי לא להפסיד. אבל קרבר עושה ווינר אדיר שאי אפשר לענות עליו כדי לקבל את הזכות לשחק מול האחות הקטנה סרינה בגמר טורניר ווימבלדון. במשך כל המשחק, וונוס חבטה הרבה מאוד מניסיונות הווינרים שלה לתוך רשת. השפעת הגיל ניכרת בה, ובגיל 36 היא מפסידה לראשונה בשלב חצי גמר ווימבלדון. גמר תשיעי היא כבר כנראה לא תוכל להשיג. יתכן מאוד שזהו סופו של עידן. קרבר תשחק בשבת בגמר מול אחת השחקניות הגדולות בתולדות הטורניר.

וונוס וויליאמס הגדולה, כנראה בפעם האחרונה בחצי גמר ווימבלדון (גארדיאן)
וונוס וויליאמס הגדולה, כנראה בפעם האחרונה בחצי גמר ווימבלדון (גארדיאן)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort