גמארי – הדרך של אנדי מארי לגמר הווימבלדון

יש תקווה לאנדי מארי לשחזר את ההישג הזכייה בוומבלדון מ-2013 ולקטוף תואר גראנד סלאם שלישי בקריירה. אם יעשה זאת, יפגוש את המדורג שלישי בעולם, רוז'ה פדרר. אז את מי פוגש מארי בדרך לגמר גראנד סלאם אחד עשר בקריירה?

אחרי שג'וקוביץ' עף מטורניר ווימבלדון בסיבוב מספר שלוש, חוזרות התקוות לשחקנים שרצו להניף גביע בטורניר הטניס הגדול והיוקרתי ביותר בעולם. ג'וקוביץ' הגיע לבמה הזו כאלוף הגאה של הרולאן גארוס, תואר הגראנד סלאם היחיד שהיה חסר לסרבי הענק, זאת אחרי שלא פספס רבע גמר גראנד סלאם מאז הרולאן גארוס ב-2009. אבל זה כבר מאחורינו, ומי שנהנים מההדחה הזו הם רוז'ה פדרר, השחקן הכי גדול אי פעם בווימבלדון ובכלל, ואנדי מארי, מי ששיחק בשנותיו הראשונות בילדים לצידו של ג'וקוביץ'. מארי הוא כרגע הפייבוריט לזכות בגביע הנכסף. אם ייעשה זאת, מדובר בזכייה שנייה שלו בטורניר אחרי הניצחון על נולה בגמר 2013. כמובן שזה יסמל את גמר הגראנד סלאם השני שלו ברציפות, וסיכוי מצויין לשפר עמדות בכל הנוגע לניקוד מול המדורג מספר 1 בעולם. אבל איך נכון לראות את הסקוטי החביב מבעד עדשת הזמן?

יש שתי דרכים לראות אותו. האחת, כשרון שלא הגיע עדיין למיצוי עצמי. שחקן עם הבטחה, שבתחילת דרכו היה מצליח מג'וקוביץ' שבן גילו, ובעצם כשחקן לוזר. מארי הגיע לעשרה גמרים של גראנד סלאם. שמונה מהם סיים עם הפסד. חמישה לנולה, שלושה לפדרר. אז למה לא להגיד שהוא לוזר? אולי כי מארי ממשיך לשמור על יציבות, ומעולם לא איבד את החדות. מאז 2011, עם הסתייגות של טורניר אחד, ספורטאי השנה של הבי בי סי ב-2013 הגיע לרבע גמר גראנד סלאם בכל טורניר. הוא תמיד נתן פייט ולמרות שסיים שני בלא מעט מקרים, הוא ממשיך לקחת כל הזדמנות שנותנים לו. גם מדליית זהב אולימפית ב-2012 וגם העובדה שהוא בריטי מקלות מאוד על הנסיבות. אז אם תשאלו מדוע, התשובה היא שמארי הוא הבריטי היחיד בעידן הפתוח שזכה בטורניר גראנד סלאם. הוא גם הראשון מאז 1977 שמגיע לגמר, והבריטי הראשון מזה 77 שנים להניף את הגביע בווימבלדון.

אמנם הצליח להדיח בעבר את נדאל, אבל קיריוס יכול ללמוד טניס אצל מארי, שהדיח אותו בסיבוב הרביעי (סקאי)
אמנם הצליח להדיח בעבר את נדאל, אבל קיריוס יכול ללמוד טניס אצל מארי, שהדיח אותו בסיבוב הרביעי (סקאי)

מארי לא בטוח יזכה השנה בטורניר. הוא יכול לסיים אותו עם עוד אכזבה בגמר. אף אחד לא יופתע יותר מידי עם יגיע הפסד נוסף לפדרר בגמר גראנד סלאם. אבל כשהוא מביט על פדרר מלמטה, כמדורג הכי בכיר בטורניר, הוא יכול להרגיש לא רק גאווה לאומית, אלא גם גאוות יחידה. אבל עוד לפני כן, צריך הסקוטי להגיע לגמר. בדרך לרבע עבר אנדי מארי את הטניסאים הבאים:

סיבוב 1: ליאם ברודי – במפגש ראשון מול טניסאי בריטי מזה עשור.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סיבוב 2: יאן סון לי – אמנם היפני בן ה-32 שכבר הגיע בעבר עד לרבע הגמר הפתיע עם שבירה במערכה הראשונה, אבל מארי השכיל לעבור אותו ולהתקדם לסיבוב השלישי.

סיבוב 3: ג'ון מילמן – מארי עושה לעצמו חיים קלים כשהוא עובר את השבוע הראשון בווימבלדון בלי לאבד אף מערכה. זאת לעומת שני המשחקים הראשונים באליפות צרפת הפתוחה, בשניהם נמתח המשחק לחמש מערכות מתישות. לסיבוב הרביעי עולה מארי בפעם ה-9 ברציפות והעשירית ב-11 שנים.

סיבוב 4: ניק קיריוס, מספר 15 בעולם – מארי לא התקשה מול קיריוס, שהיה נראה לעתים בסדנת אמן בטניס. זאת על אף שהעיף בעבר את נדאל מהטורניר. מארי מגיע לרבע גמר תשיעי ברציפות בטורניר בו זכה ב-2013.

ברבע הגמר והלאה כבר מחכים למארי משחקים קשים יותר בדרגת קושי עולה, כמובן. אלה המשחקים שאמורים להיות לו, מלבד הרבע שכבר ידוע מראש:

טסונגה, משוכה שמארי אמור לעבור (סקאיי)
טסונגה, משוכה שמארי אמור לעבור (סקאיי)

רבע גמר: ווילפריד טסונגה – את המדורג 12 בעולם מארי מכיר מצוין. יש לו כמובן מאזן עדיף על הצרפתי, כשהפסיד לו פעמיים וניצח 12 קרבות ישירים. הצרפתי אמנם הגיע פעמיים חצי הגמר, אבל המשימה נראית בלתי אפשרית מול הפייבוריט לזכייה. עם זאת, מארי מצטנע: "הוא שחקן דשא מצוין. אצטרך להיות בשיאי כדי לנצח אותו". לצרפתי יתרון אחד – הוא היה זקוק ל-26 דקות כדי "לנצח" את גאסקה בסיבוב הקודם, אחרי שזה פרש מהטורניר עקב פציעה. לא נראה שזה ידאיג את הסקוטי שזוכה ל-24 נצחונות רצופים על יריבים צרפתים.

מול ברדיך זה כבר לא יהיה פשוט (סקאיי)
מול ברדיך זה כבר לא יהיה פשוט (סקאיי)

חצי גמר: תומאס ברדיך – המדורג עשירי בעולם הוא השחקן שצפוי לפגוש את מארי בחצי הגמר, אחרי שואוורינקה הודח על ידי דל פוטרו המתקמבק. נקווה שהוא יחשוב יותר על טניס ופחות על אישתו, שבאירוע מתוקשר לפני שנה הצהירה שהיא מעדיפה את השחקן הבריטי על המגרש. אבל אם להתייחס ברצינות, זה כבר קרב ברמה אחרת. המאזן הוא לטובת מארי, אך עומד על 8-6 בלבד. אמנם ברדיך לא מנצח את מארי כבר שלוש שנים, אבל קשה להתנבא כשמדובר במפגש הראשון ביניהם אי פעם בווימבלדון.

גמר: רוז'ה פדרר – אם אכן מארי יעבור את משוכת חצי הגמר, הוא צפוי לפגוש בגמר אגדה. מארי אמנם הפסיד לפדרר בחצי הגמר של הטורניר בשנה שעברה, אבל נראה כי מאזן הכוחות השתנה. מארי נהיה טוב יותר בשנה, בעוד פדרר נהיה מבוגר יותר. מארי משחק את הטניס הכי טוב שלו אי פעם, ופדרר שיחק עוד שני טורנירי דשא כדי להכנס לכושר בזמן לקראת הטורניר. הקרב הזה נראה פתוח, אבל הנטייה היא 60:40 לטובת מארי, שיכול להתנקם על ההפסד שלו בגמר ווימבלדון 2012. נקווה גם שזה יהיה הגמר, זה הגמר הכי טוב שיכול להיות, בנסיבות שנוצרו.

האים גמר 2016 יהיה שחזור גמר 2012? (סקאי)
האים גמר 2016 יהיה שחזור גמר 2012? (סקאי)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort