שוב חוזר הניגון – שובן של אגדות ווימבלדון הוותיקות

למרות גילה המתקדם נמצאת וונוס וויליאמס בחצי גמר הווימבלדון לראשונה מזה שבע שנים. כשפדרר רואה את הגמר מתקרב, זה נראה לא מופרך ששני זוכי הווימבדון יהיו מהמבוגרים אי פעם. האים תהיה חזרה לעדנה לשני הוותיקים?

גיל שלושים וחמש נחשב בספורט לגיל מאוד מתקדם. בעיקר אם מסתכלים על זה מנקודת מבט של טניסאי. רוב הטניסאים מגיעים לשיאם באמצע שנות העשרים לחייהם, כשהגעה לעשור השלישי מעידה לרוב על ירידה חדה ביכולת, ובמקרים רבים על פרישה. אבל יש שחקנים שהם אגדות אמיתיות, שניים מהם הם ונוס וויליאמס ורוז'ה פדרר. שניהם מגיעים לשלב מאוחר של טורניר ווימבלדון, האחד אוטוטו בן שלושים וחמש והשנייה רק חגגה את גיל 36. אם פדרר היה בשנתיים האחרונות בגמר הטורניר, וכעת נמצא ברבע, ונראה כי יגיע גם עד הגמר מול מארי, הרי שוונוס מבקרת בחצי הגמר לראשונה מאז 2009. וונוס לא הייתה בטופ העולמי בשנים האחרונות, אחרי כמה פציעות ובעיות בריאות בשנים האחרונות. אבל אחרי החזרה לעשירייה הראשונה בשנה החולפת, היא מרגישה שוב את הגמר מתקרב, זה שהיא מכירה כל כך טוב.

"נולה" עף בסיבוב השלישי. פינה את הדרך לפדרר? (סקאיי)
"נולה" עף בסיבוב השלישי. פינה את הדרך לפדרר? (סקאיי)

אצל פדרר כאמור הסיפור מעט שונה. הוא אמנם זכה בפעם האחרונה בווימבלדון ב-2012, אך הוא עדיין שמר על הטופ העולמי בשנים האחרונות. אגב, הזכייה ההיא הגיעה כשניצח את מארי, מי שצפוי להיות יריבו בגמר. זו הייתה הזכייה השביעית של אגדת הטניס, ומאז הוא צפה בעלייה המטאורית של נובאק ג'וקוביץ' אל עבר המקום הראשון. את הסרבי ראה השוויצרי מקרוב במספר הזדמנויות, כולל שני הגמרים האחרונים בטורניר, בהם הפסיד כאמור לנולה. אבל אחרי ההדחה הסנסציונית של נובאק מול סאם קוורי, המדורג 28 בעולם (קוורי אגב גם כן נמצא ברבע הגמר, ואם יעבור יפגוש את פדרר), נראה כי פדרר יוכל להגיע לגמר בפעם השלישית ברציפות וה-11 בקריירה, יותר מכל אחד אחר. למעשה, רק נברטילובה הגיעה ליותר גמרים עם 12 כאלה. הפנומן כבר נחשב לשחקן הגדול בהיסטוריה של הטורניר ושל הענף, אבל אין ספק שזכייה שמינית תגדיל עוד יותר את האגדה. והוא מסוגל לעשות את זה.

האים זה יהיה גמר ווימבלדון 2016?פדרר ומארי (סקאיי)
האים זה יהיה גמר ווימבלדון 2016?פדרר ומארי (סקאיי)

פדרר בימיו הגדולים היה כמעט בלתי מנוצח. הוא שלט בכל האלמנטים של המשחק, והיה המלך הבלתי מעורער של הטניס. גם כיום הוא שחקן מהטופ העולמי, ואין ספק שהיריב הגדול שלו הוא נובאק ג'וקוביץ'. כעת, כשהוא יצא מהמירוץ, פדרר עדיין לא נחשב לשחקן הבכיר בטורניר. הוא דורג שלישי אחרי נולה ומארי. אבל ברגע נתון, אין ספק שהתעלות של הפנומן יכולה להביא לו את הגביע ה-8, ובכך הוא יהפוך כמובן לשיאן כל הזמנים בטורניר הכי גדול בענף. אחרי רגע השעשוע שלו עם וויליס, חוזר השוויצרי הפלאי לרמה הגבוהה שלו בטניס, בשנה שבה חזר מפציעה עוד בתחילתה. אז למרות כל העובדות – הניתוח ביד, הפציעה בגב והעובדה שהגראנד סלאם האחרון שזכה בו היה אי שם ב-2012, ווימבלדון הוא הבית של פדרר. ואין כמו הבית.

אין כמו נשיקה מהאהובה. פדרר וגביע המנצחים בווימבלדון (סקאיי)
אין כמו נשיקה מהאהובה. פדרר וגביע המנצחים בווימבלדון (סקאיי)

וונוס לקחה פסק זמן ארוך יותר מעמיתה מהגמר והטופ העולמי. האחות הגדולה מבין צמד אגדות הטניס, וונוס זכתה בווימבלדון לפני אחותה סרינה, עוד אי שם בשנת 2000. מאז עשתה עוד הרבה רגעים היסטוריים על המגרשים הכי גדולים, כשזכתה בשבעה טורנירי גראנד סלאם, חמישה מהם על הדשא של ווימבלדון, והגיעה ל-14 גמרים בסך הכל. וונוס הייתה האחות הטובה יותר בתחילת הדרך. אין ספק שבאיזשהו מקום הכניעה לאחותה במקום שלה בהיסטוריה החלישה את הקריירה של ונוס. בנוסף פגעו בה פציעות ובעיות פיזיות אחרות. אך היא אחת משחקניות הדשא הגדולות בכל הזמנים, והיריבות עם אחותה הניבה כמה גמרים בלתי נשכחים. כעת, כששתיהן בחצי הגמר, אי אפשר שלא לדמיין גמר גראנד סלאם נוסף שיעמיד את שתי האחיות אחת מול השנייה. צריך לזכור, גם סרינה היא לא ילדה. האחות ה"קטנה" לבית וויליאמס כבר בת 34. יתכן מאוד שמדובר בגמר בין השחקניות הכי מבוגרות אי פעם בעידן הפתוח, וזה כבר יהיה רגע היסטורי. אבל אחרי 8 גמרי גראנד סלאם שחולקות האחיות, כולל ארבעה גמרי ווימבלדון, אין ספק שגמר חמישי יהיה הדבר האמיתי שנדבר עליו. אם זה יקרה, זה יהיה עוד רגע מדהים בספורט העולמי של "שנת הלסטר".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
גמר חמישי בווימבלדון ביניהן נראה בלתי נמנע. וונוס וסרינה וויליאמס (סקאיי)
גמר חמישי בווימבלדון ביניהן נראה בלתי נמנע. וונוס וסרינה וויליאמס (סקאיי)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית