לקראת ווימבלדון 2016

בשנים האחרונות, ענף הטניס הפך מענף של טופ 4, לענף של 2 שחקנים: הסרבי נובאק דג׳וקוביץ והאמריקאית סרינה וויליאמס. לשניהם מספר דו ספרתי של גראנד סלאמים ואין ספור תארים אחרים, מה שהופך אותם לחלק מגדולי הטניסאים בהיסטוריה. כל תואר שהם מפסידים נחשב כסנסציה, והשנה, בטורניר הטניס הגדול מיכולם הווימבלדון, יש סיכוי גדול מאוד שהסנסציות יקרו. למרות עליית הרמה של מארי, הניסיון של פדרר, העלייה המדהימה של מוגורוזה או ניצחונות קודמים של שחקנים ושחקניות על דג׳וקוביץ וסרינה, אין אדם שלא יודע שהם אלו שאמורים לזכות בתואר ב 09/10 ליולי.

הפייבוריטים? סרינה ונולה רוצים להניף אבל קל לא יהיה THOMAS LOVELOCK/AFP/Getty Images
הפייבוריטים? סרינה ונולה רוצים להניף אבל קל לא יהיה
THOMAS LOVELOCK/AFP/Getty Images

בצד הישראלי של בטורניר, דודי סלע קיבל הגרלה קשה ביותר. הוא יפגוש כבר בסיבוב הראשון את דויד פרר, לו הפסיד בתוצאה יפה 6:4 6:4 לפני כשבועיים וחצי. למרות שבבייג׳ין ב-2008 הוא ניצח את פרר, כולנו יודעים טוב מאוד מי הפייבוריט במפגש ביניהם.

הגרלה קשה, סלע  (צילום:ATP)
הגרלה קשה, סלע (צילום:ATP)

השנה, או אם לדייק יותר, בווימבלדון 2016, אני מאוד מקווה שהדור הצעיר יראה לעולם הטניס למה הוא מסוגל. רבים יכולים להכחיש, אבל עידן נדאל-פדרר ו- ראדוונסקה-ונוס-קביטובה-וכו כבר נגמר. כבר מזמן חלקנו הגדול הבין כי דג׳וקוביץ וסרינה לקחו את הספורט הלבן לידיהם. לכן, הייתי מאוד רוצה לראות צעירים שיצליחו להגיע רחוק בטורניר הגדול מכולם, שיראו לעולם את הפוטנציאל שלהם להפוך לגדולים מכולם. שחקנים כמו זברב, שהגיע לגמר טורניר הכנה כשבדרך ניצח את רוג'ר פדרר, שחקן הטניס המעוטר ביותר בהיסטוריה. מי שלא יודע, לפני כחודש, סרינה וויליאמס הגדולה הפסידה את הרולאן גארוס, הפעם לצעירה המבטיחה ביותר, גאברין מוגורוזה. הספרדייה בת ה-22 זכתה בתואר הגראנד סלאם הראשון שלה אז, וכרגע היא מדורגת במקום ה-2 המדהים, והפעם, היא פייבוריטית בעצמה לזכות בתואר הזה. ישנם הרבה צעירים שיכולים להפתיע את המדורגים הגדולים, אבל האם זה יקרה?

באה במומנטום טוב, מוגורוזה (צילום: WTA)
באה במומנטום טוב, מוגורוזה (צילום: Jimmie48)

טורניר הרולאן גארוס השנה סיפק לנו כמה רגעים שלא נשכח לעולם, כמו הזכייה שהזכרתי קודם של מוגורוזה, הדחות של צ׳יליץ׳, יוז׳ני, דימיטרוב ווינצ׳י כבר בסיבוב הראשון, שלא לדבר על הדחות של שחקנים ושחקניות רבים/רבות בשלבים מאוחרים יותר של הטורניר, כמו אנג׳ליק קרבר. אבל אם יש דבר שהייתי מאוד רוצה שלא יחזור על עצמו גם בווימבלדון, הוא הפציעות. מספר ימים לפני הרולאן גארוס, הודיעו פדרר ומונפיס שלא ישתתפו בטורניר עקב פציעות. גם במהלך הטורניר ראינו כי מרטין קליז׳
אן, אז המדורג 45, פרש במהלך משחק נגד טארו דניאל וכי אזרנקה פרשה כבר במהלך הסיבובים הראשונים של הטורניר.

כמי שאמרתי בכתבות קודמות, הפתעות אי אפשר לצפות, ולכן אני מאמין שארבעת הגדולים, במיוחד אצל הגברים, יגיעו לחצאי הגמר. אצל הגברים, צפויים לנו מפגשים של פדרר-דג׳וקוביץ ומארי-וורינקה בחצאי הגמר. למרות שהיה פצוע והפסיד לזברב בטורניר ההכנה לווימבלדון, אני מאמין שפדרר עשה את ההכנות שהוא צריך כדי להיות כשיר כמה שיותר לטורניר הגדול מכולם. ההיסטוריה לא עוזרת לוורינקה. הישג השיא שלו בטורניר ווימבלדון הוא הגעה לסיבוב הרביעי, ולכן הוא ישמח מאוד לשבור את השיא של עצמו. מארי ודגוקוביץ לעומת פדרר ווורינקה, מגיעים בכושר שיא, במיוחד מארי, שניצח את טורניר קווינס לפני מספר ימים. אז לדעתי, אם מארי לא יתקשה בווימבלדון כפי שהתקשה ברולאן גארוס, מקומו בגמר מול דג׳וקוביץ האימתני. אצל הנשים, סרינה וויליאמס ככל הנראה תפגוש את ראדוונסקה בחצי הגמר ומוגורוזה תפגוש את סימונה האלפ בחצי הגמר השני. למרות שהאלפ הפסידה בסיבובים הראשונים של הרולאן גארוס, היא תרצה להשכיח את העובדה הזו ולהגיע לחצי גמר הווימבלדון, אולי לגמר, ומי יודע, אולי גם לזכות בתואר. כדי להגיע לגמר, היא צריכה לעבור את הספרדייה המבטיחה, גאברין מוגורוזה, שכפי שציינתי קודם, זכתה בטורניר הרולאן גארוס לפני כחודש. מוגורוזה מגיעה בכושר מצוין ומקווה לזכות בעוד גראנד סלאם, השני שלה. ראדוונסקה תקווה לבצע סנסציה מבחינתה ולזכות בתואר. כל ההשערות הללו הן בסך הכל הגיוניות, אם מוציאים את סרינה מהמשוואה. המפלצת האמריקאית אולי לא מגיעה בכושר שיא, אבל יש לה את הטניס הטוב ביותר משאר השחקניות, ולכן היא הפייבוריטית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אלכסנדר זברב בן ה-19, יבוא כמתמודד מפתיע לשלבים גבוהים? (צילום:ATP)
אלכסנדר זברב בן ה-19, יבוא כמתמודד מפתיע לשלבים גבוהים? (צילום:ATP)

לסיכום, פייבוריטים, לא פייבוריטים, ראינו הפתעות מימינו. ראינו זכיות סנסציוניות של שחקנים רבים ולכן, כפי שציינתי קודם, סנסציות הן לא דבר שאפשר לחזות, אפשר רק לקוות. כמובן שטניס הוא לא כדורגל, וזכייה של מישהו או מישהי שעלו מהמוקדמות היא לא אפשרית, כפי שלסטר הדהימה את עולם הספורט, אך בדרך כלל, מי שמפתיע פעם אחת, ימשיך להפתיע עוד. הטורניר השנה יהיה מעניין ומותח, כמו בכל שנה, ואני אהיה כאן כדי להביא לכם סיכומים יומיים על הטורניר הגדול מכולם, הווימבלדון.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort