סר אנדי

בחלומותיו השחורים ביותר לא דמיין אנדי מארי שאת הקריירה המפוארת הוא יסיים כשהוא בקושי מסוגל ללכת. הבריטי שזכה בשלושה תארי גראנד סלאם ובזהב אולימפי כפול (2012 ו-2016) הגיע לאליפות אוסטרליה האחרונה וערב פתיחת המשחקים כינס מסיבת עיתונאים דרמטית בה הודיע בדמעות שהוא סובל מכאבים עזים באגן.

מארי טען שהכאבים מגבילים את תנועתו, שהוא מתקשה אפילו לגרוב גרביים ולנעול נעליים ובעקבות זאת צפוי לפרוש השנה. "אני לא בטוח שאני מסוגל לשחק עם הכאב הזה עוד ארבעה או חמישה חודשים", אמר מארי המתוסכל והתייחס לעובדה שהוא כנראה לא יוכל לסחוב עד הטורניר הביתי בווימבלדון. לאחר אותה מסיבת עיתונאים עולם הטניס עסק בשאלה הגדולה: והיא לא האם הבריטי יפרוש, אלא מתי – כבר אחרי אליפות אוסטרליה או לעיני הקהל הביתי בווימבלדון?

הוא דווקא ניסה ואפילו חשב שהתחיל טוב, בסיבוב הראשון באוסטרליה, אך שם הפסיד בחמש מערכות מטורפות 6:4, 6:4, 6:7 (5), 6:7 (4), 6:2 לספרדי רוברטו באוטיסטה אגוט. הוא הציג משחק הירואי בו חזר מפיגור בן שתי מערכות, אבל קרס אחרי קצת יותר מארבע שעות, הניף את ידיו לשמיים והודה בדמעות לקהל שעמד על הרגליים והריע לו. באוויר הייתה תחושה של סוף. זהו, ראינו את מארי פעם אחרונה על המגרש, הוא ניסה, אבל זה כבר לא זה. הפרישה קורית ואין דרך לברוח.

כדי להשלים את התמונה, גם איגוד הטניס העולמי (IFT) הכין לו סרטון "פרישה" שבו מופעים כמעט כל השחקנים והשחקניות הטובים בעולם, שהודו לו על שנים של תרומה לענף. בכך נראה היה שהקריירה שלו באמת הגיעה לקיצה.

הטניסאי הבריטי הכי טוב? (טוויטר)

האנגלי החליט שהוא לא מוותר ודווקא בריאיון בסוף המשחק, שלושה ימים בלבד לאחר מסיבת העיתונאים הדרמטית, נראה היה שמארי משאיר את הדלת פתוחה כדי לנסות ולשוב למגרשים. אותו משחק הוכיח לו שגם על רגל אחת הוא עדיין אחד הפייטרים הגדולים בענף ואת רוח הלחימה שלו אף אחד לא מסוגל לקחת, גם לא הפציעות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

"אם אפרוש, לא יכולתי לבקש משחק טוב מזה", סיפר מארי הנרגש בסיום. "זה מדהים, אני מקווה שעכשיו יהיה בסדר. תודה לכל מי שהגיע לתמוך בי. קשה לי לדבר, תודה לכל מי שהיה מחויב לקריירה שלי. אולי אראה אתכם שוב, אני צריך לעבור ניתוח גדול כדי שזה יקרה".

מהיום, סר אנדי מארי. (BBC)

מארי, שדורג בשיאו במקום הראשון בעולם וזכה לאורך הקריירה ביותר מ-61 מיליון דולר, עבר בחודש מרץ האחרון ניתוח במותן והחל בתהליך השיקום. בריאיון שהעניק בחודש שעבר ל-BBC הוא הבהיר שקצב ההחלמה מהיר מהמצופה ונשמע אופטימי בהרבה לגבי הקאמבק הצפוי.

"זה פשוט טניס, זה משהו שאני אוהב לעשות, אני באמת נהנה ממנו", סיפר מארי. "אם הירך שלי מאפשר לי לעשות את זה ולשחק ללא כאב, ואני עדיין יכול ליהנות ממנו, אז אני רוצה לנסות. אם נעריך זאת בסיכויים, מדובר בפחות מ-50 אחוזים, אולי אחזור לזוגות. מה שבטוח הוא שאנסה לחזור לשחק, אבל לא בכל מחיר. אני שמח שאני לא סובל כל יום. אני אמנם הרבה יותר איטי ממה שהייתי, אבל באוסטרליה לא הייתי מסוגל ללכת ולזוז כמו שצריך. אני רוצה להיות מסוגל להתרוצץ כמו פעם ועובד על כך יום יום", מארי נשמע אופטימי מאוד, "לחזור לשחק כמו שחקן טופ 10 בעולם? זה כנראה לא סביר, אבל אולי אוכל להגיע לטופ 50 או לרמה של טופ 100? זה יכול לקרות", אמר מארי בכנות מדהימה. "אני לא לחוץ לחזור לשחק. אני לא מרגיש כאילו אני צריך לשוב ולשחק בווימבלדון או אפילו לשוב לשחק טניס. הרופאים שלי אמרו לי שאני יכול לנסות, אבל לא היו מוכנים להתחייב שאצליח".

אז נראה שהוא כן מצליח והאנגלי הוותיק, שרק השבוע קיבל את תואר האבירות מהמלכה, הודיע שהוא עשה את כל ההכנה שהוא צריך לווימבלדון הוא מגיע, ולא כדי לעודד מהיציע. כמה הוא יצליח להתקדם? כנראה שלא יותר מדי, אבל עוד רגע שלו על המגרש, עוד הגשה, עוד נסיון להגיע לכדור אבוד, ואנחנו נגיד תודה, נקום, נמחא לו כפיים וניתן לו לפרוש כאביר אמיתי

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית